Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

 

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

 

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

 

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

At folk er forskjellige, og gjør forskjellige livsvalg som andre ikke har noe med.

Anonymkode: b77e1...82a

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

 

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

 

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

 

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Helt enig. Tragisk å høre om folk som heller prioriterer at det kribler mellom beina foran sine egne barn. Trist rett og slett.

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å opprettholde kjærlighet ovenfor et menneske som ikke tenner på meg. Uten kjærlighet så blir det ikke et bra samliv, og det påvirker barna også.

Det blir kanskje å bite tennene sammen i noen år til, til ungene er store nok…

Anonymkode: ba2c0...dc1

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller skaffet meg en elsker. Sex er jo et kroppslig behov på lik linje med mat og nærhet. 

Anonymkode: da627...572

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like viktig med sex som med mat, mener jeg. Én gang i måneden er mer enn god nok grunn til å gå ut av forholdet.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får inntrykk av at det er mer greit når mannen går pga for lite sex? Hvorfor skal det være annerledes for kvinner?

Anonymkode: df595...73c

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst at dette er et konstruert tema, seriøst troll altså, men jeg forstår henne godt. Er i samme situasjon selv.

Anonymkode: cd0a2...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig forståelig. For mange er sex en viktig del av et forhold. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Like viktig med sex som med mat, mener jeg. Én gang i måneden er mer enn god nok grunn til å gå ut av forholdet.

Anonymkode: 6cc11...b80

Uten mat dør du.

Jeg synes det er egoistisk, jeg hadde kjøpt meg noe leketøy og ordnet meg selv. Her synes jeg faktisk barna bør veie tyngre enn manglende lyst hos mannen. Hadde sagt det samme om det var mannen som ikke var tilfreds med sexlivet. 

Anonymkode: 445d4...e4d

  • Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Det overrasker meg også.. Skjønner på mange måter kvinnens dilemma.. Men en ny mann kan også fungere fint, det er igrunn nok å for barna å se mammaen sin lykkelig igjen. For jeg tror ikke barna er lykkelig, når foreldrene ikke er lykkelig. Det aller viktigste er jo å skilles som venner, det er det aller viktigste for barna.. Barna skal alltid prioriteres før sex og nytelse, det er iallefall sikkert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ikke hatt barn så hadde jeg vurdert det samme mer nøye. Nå er det ikke bare sexen det er manko på i dette forholdet men også en del andre problemer ting som gjør at jeg Av og til lurer på om det er verdt å bli værende/blir det noen gang bedre.

Jeg savner intimiteten og når det gjerne kan gå en mnd eller mer i mellom så føler jeg meg avvist og ikke særlig attraktiv i partner sine øyne. Jeg mister også noe av interessen selv ettervært for sex, fordi jeg har blitt avvist så mye så man gir opp å prøve når det blir så sjeldent. 

For min del prøver jeg å holde ut i alle fall så lenge barna er små, for en del opplever at sex livet kommer mer i gang igjen når småbarnsperioden er ferdig. Hva som skjer etter det vet jeg ikke..

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Uten mat dør du.

Uten sex lever man ikke.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Får inntrykk av at det er mer greit når mannen går pga for lite sex? Hvorfor skal det være annerledes for kvinner?

Anonymkode: df595...73c

Hvor har du fått inntrykk av det? Her inne på KG ville en mann med tilsvarende handling IKKE blitt behandlet greiere enn en kvinne. Så den offerrollen bør vi kvinner gi oss med

Anonymkode: 7c444...732

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner henne kjempegodt. Jeg hadde aldri orket/taklet å være i et forhold med så lite sex. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt legitim grunn det. 

Anonymkode: b1e1a...460

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Får inntrykk av at det er mer greit når mannen går pga for lite sex? Hvorfor skal det være annerledes for kvinner?

Anonymkode: df595...73c

Mitt inntrykk er at dersom en mann går pga lite sex så er det hams egen skyld som støvsugde for lite.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (7 minutter siden):

Hadde vi ikke hatt barn så hadde jeg vurdert det samme mer nøye. Nå er det ikke bare sexen det er manko på i dette forholdet men også en del andre problemer ting som gjør at jeg Av og til lurer på om det er verdt å bli værende/blir det noen gang bedre.

Jeg savner intimiteten og når det gjerne kan gå en mnd eller mer i mellom så føler jeg meg avvist og ikke særlig attraktiv i partner sine øyne. Jeg mister også noe av interessen selv ettervært for sex, fordi jeg har blitt avvist så mye så man gir opp å prøve når det blir så sjeldent. 

For min del prøver jeg å holde ut i alle fall så lenge barna er små, for en del opplever at sex livet kommer mer i gang igjen når småbarnsperioden er ferdig. Hva som skjer etter det vet jeg ikke..

Helt klart at manglende kjærlighet i samlivet og nytelse i sexen henger sammen.. og begge deler gir ingen god livsglede eller lykke.. Det hjelper også lite om partneren er snill og grei, men avvikende på den nærheten som er grunnlaget i et hvert forhold.

Jeg har opplevd comeback.. men det ble aldri så kjærlig og fantastisk som det engang var. Mulig jeg ble skadet av bruddet, og så på det som et svik? Jeg har det fantastisk som singel iallefall, for å bruke litt humor😅 Så det er viktig at du ikke mister humoren og håpet.. det kan også gå bra med en comeback i livet🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærhet, begjær og sex hører vel hjemme i et forhold

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er legitim grunn å forlate når man er ulykkelig og frustrert, og det ikke har latt seg fikse, uansett årsak. Man har bare ett liv. 

Lett for folk som ikke synes sex er så viktig og vesentlig å si at dette ikke er god nok årsak. Bare sex liksom. Mens det å ikke lenger ha noe å prate om skulle være bedre? Det er bare prat liksom. Eller oppleve utroskap. Det var jo bare sex liksom. 

Er folk ulykkelig i sitt forhold har folk rett til å gå. Jeg er for å prøve skikkelig på å fikse ting først, men jeg vekter ikke frustrasjon/sorg over noe bedre eller verre som årsak til å gi opp et forhold. Det stiller jeg meg ikke til dommer over, eller rangerer som gyldig/ugyldig årsak. 

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...