Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isambard skrev (15 minutter siden):

Bør man? I en annen tråd var alle enige om at det nærmest er en dødssynd å stille krav om en bestemt sexfrekvens. Det dreper all lyst momentant.

Man skal snakke om alt men ikke om det, ja.

Anonymkode: ba2c0...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er sikker 😊

Jeg Skjønner og forstår at meg og min partner ikke representerer «det vanligste».  Vi nyter sex når vi har den. Når vi har den spiller ingen rolle.

Om jeg med visshet kunne si at vi ikke skulle ha sex igjen, så hadde ikke det hatt noe å si for hvorvidt jeg vil fortsette forholdet eller ikke.

Jeg vil langt heller være med partneren min resten av livet uten sex, en å være med noen andre bare pga sex.

For hverken meg eller min partner er sex noe som må være på plass for at vi skal være lykkelige.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Ja det finnes noen, det er jeg klar over. Og hvis begge i et forhold har denne tilnærmingen så vil det ikke være noe problem.

Men jeg tror nok det er sånn at i de aller fleste forhold så er det problematisk for en av partene når sexlivet fullstendig opphører.

For min del ville det ikke vært aktuelt å bli i et sånt forhold. Ja jeg er lykkelig med min partner og sexlivet er ikke hovedårsaken til å holde sammen. Men det finnes andre som også kan gjøre meg lykkelig og som også vil ønske å ha et aktivt sexliv. 

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sikker 😊

Jeg Skjønner og forstår at meg og min partner ikke representerer «det vanligste».  Vi nyter sex når vi har den. Når vi har den spiller ingen rolle.

Om jeg med visshet kunne si at vi ikke skulle ha sex igjen, så hadde ikke det hatt noe å si for hvorvidt jeg vil fortsette forholdet eller ikke.

Jeg vil langt heller være med partneren min resten av livet uten sex, en å være med noen andre bare pga sex.

For hverken meg eller min partner er sex noe som må være på plass for at vi skal være lykkelige.

Anonymkode: 77fb5...d7a

La meg gjette. Du er han fyren som kommer in i hver tråd her inne, der mangel av sex i forhold er tema og ødelegger hver gang diskusjonen med prøve overbevise oss andre at ditt avvik av et sexliv er normalt? Du og din partner er sannsyligvis aseksuelle og det er ok. Bare forstår ikke dette behovet ditt å kverulere i hver eneste jævle tråd... 🤯

Anonymkode: c2c22...4db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

La meg gjette. Du er han fyren som kommer in i hver tråd her inne, der mangel av sex i forhold er tema og ødelegger hver gang diskusjonen med prøve overbevise oss andre at ditt avvik av et sexliv er normalt? Du og din partner er sannsyligvis aseksuelle og det er ok. Bare forstår ikke dette behovet ditt å kverulere i hver eneste jævle tråd... 🤯

Anonymkode: c2c22...4db

Ja jeg også skjønte at dette var samme personen. Greit nok det, men overhodet ikke representativ for ordinære forhold. 

Jeg står for mitt utsagn at de aller fleste forhold vil stå i fare, eller i det minste oppleve store utfordringer, dersom sexlivet opphører. 

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

La meg gjette. Du er han fyren som kommer in i hver tråd her inne, der mangel av sex i forhold er tema og ødelegger hver gang diskusjonen med prøve overbevise oss andre at ditt avvik av et sexliv er normalt? Du og din partner er sannsyligvis aseksuelle og det er ok. Bare forstår ikke dette behovet ditt å kverulere i hver eneste jævle tråd... 🤯

Anonymkode: c2c22...4db

Jeg har dessverre gått i den fella noen ganger. Sex er ikke viktig, og det kan lett gå ett år mellom hver gang, men da kan sexen være fantastisk. Jeg påpekte at jevnlig utløsninger er forebyggende for prostatakreft, og fikk til svar at vedkommende onanerte da hver eneste uke. Men onani er så klart ikke sex! Det er noe HELT annet. Det er faktisk en avgrunn mellom onani og parsex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (9 timer siden):

Bør man? I en annen tråd var alle enige om at det nærmest er en dødssynd å stille krav om en bestemt sexfrekvens. Det dreper all lyst momentant.

.

Hadde jeg møtt en potensiell partner som proklamerte at «jeg må ha sex xx antall ganger i uken/mnd/året», så hadde det vært en effektiv slutt på den relasjonen.

En sikker måte å sørge for at et forhold aldri vil være bærekraftig over tid.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

La meg gjette. Du er han fyren som kommer in i hver tråd her inne, der mangel av sex i forhold er tema og ødelegger hver gang diskusjonen med prøve overbevise oss andre at ditt avvik av et sexliv er normalt? Du og din partner er sannsyligvis aseksuelle og det er ok. Bare forstår ikke dette behovet ditt å kverulere i hver eneste jævle tråd... 🤯

Anonymkode: c2c22...4db

Huh? Har jeg ødelagt diskusjonen? Har jeg prøvd å overbevise deg om noe? Hva?

Er det du eller jeg som avsporer, går på person og ødelegger tråden her?

Skjønner ikke hva du mener. Er jeg en aseksuell som syntes sex er godt og gøy? 
 

Du ga ikke mye mening…

 

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (10 minutter siden):

Jeg har dessverre gått i den fella noen ganger. Sex er ikke viktig, og det kan lett gå ett år mellom hver gang, men da kan sexen være fantastisk.

Hvilken felle er det? Kan ikke sex være fantastisk når det har gått et år siden sist?

Når det har gått et år/halvannet uten at vi har hatt sex, så er sexen helt nydelig! Er som å ha sex med noen for første gang, bare at man vet «alle knappene» og hva den andre liker. Hvilken felle er det egentlig?

I perioder vi har hyppig sex, så blir den raskt mer rutinepreget og på langt nær like spennende som når det har gått lang tid. Hvilken felle er det?

Er det en felle fordi du ikke forstår deg på en seksualitet du selv ikke har? Er det en felle fordi noen trives med en seksualitet du ikke har? Er det en felle fordi jeg lurer deg på noe vis?

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken felle er det? Kan ikke sex være fantastisk når det har gått et år siden sist?

Når det har gått et år/halvannet uten at vi har hatt sex, så er sexen helt nydelig! Er som å ha sex med noen for første gang, bare at man vet «alle knappene» og hva den andre liker. Hvilken felle er det egentlig?

I perioder vi har hyppig sex, så blir den raskt mer rutinepreget og på langt nær like spennende som når det har gått lang tid. Hvilken felle er det?

Er det en felle fordi du ikke forstår deg på en seksualitet du selv ikke har? Er det en felle fordi noen trives med en seksualitet du ikke har? Er det en felle fordi jeg lurer deg på noe vis?

Anonymkode: 77fb5...d7a

🤣

Anonymkode: c2c22...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan ikke sex være fantastisk når det har gått et år siden sist?

Jo, 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (18 minutter siden):

Jo, 

 

IMG_8286.jpeg

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 14.03):

Jeg sliter med å opprettholde kjærlighet ovenfor et menneske som ikke tenner på meg. Uten kjærlighet så blir det ikke et bra samliv, og det påvirker barna også.

Det blir kanskje å bite tennene sammen i noen år til, til ungene er store nok…

Anonymkode: ba2c0...dc1

Mann 49 her,

Kunne ikke sagt meg mere enig enn det du skriver. Jeg har selv gjort det slutt med min kone for en del år sdien pga for lite sex fra hennes side. Jeg er ikke fornøyd med sex ca hver 7-8 måned...har forsøkt alt, som å snakke om det, par-terapi, glede henne på de forskjellige vis jeg (trodde jeg) visste. Hver gang bare en kald skulder og ingenting skjedde. Lå i samme seng hele tiden, med unntak at på slutten av forholdet), og ethvert hint om kosing ble avvist (trøtt, husarbeid (?), hodepine, opp tidlig i morgen osv osv.)....Husarebid har hun gjort minimalt av og matlaging var det som oftest jeg som gjorde.

Nok er nok tenkte jeg, og ba om seperasjon...og jeg har aldri angret på det.

Anonymkode: f5a2c...156

  • Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.13):

 

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

 

hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

 

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Jeg tenker flere ting egentlig.

Jeg mener man kan ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i mnd. Man kan også ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i året eller 1 gang om dagen.

Poenget er jo hva man ønsker for sin egen del og der er vi som alle vet, forskjellige.

Det er altså ikke frekvensen på sex som har noe å si på om man har det «perfekte liv». Det eneste som betyr noe relasjonsmessig, er at man er kompatible. Dess mindre skjevhet i disse ønskene, jo bedre. Dess større forskjell, jo mer sårbart og utilfredsstillende blir forholdet.

Paret du illustrerer i dette eksemplet (alle Skjønner at dette er noe du finner på) har åpenbart en skjevhet og dermed en sårbarhet. 
 

Jo mer rigid man er i sine «behov», jo Større sårbarhet. Er man personlig fastlåst i et seksuelt mønster, så øker sjansen for at forholdet ikke varer dramatisk. Jo mer avslappet forhold man har til sex, jo mindre sjans er det for at sex kan føre til frustrasjon og konflikt. Dette er åpenbart.

Jeg tenker også at sex 1 gang pr mnd ikke er «ekstremt lite». Noen vil selvfølgelig ikke være fornøyd med sex 1 gang pr mnd da de har et sterkt ønske om mer. Mens mange syntes det er akkurat passe. Noen syntes det er for ofte og andre igjen bryr seg ikke om de har sex 1 gang pr md, pr uke, pr dag eller pr år.

Vi kommer i alle varianter. Det finnes ingen fasit.

At noen «velger sex over familien» overrasker meg også. Jeg tror strengt tatt det er en liten minoritet som velger «sex over familien» isolert sett. De har et åpenbart trøblete forhold til sexualitet og er avhengig av sex for egen selvfølelse og for sin følelse av å være elsket.
 

Alle er selvfølgelig ikke skrudd sammen på den måten at de går i fra partner og barn fordi de ikke får pult nok. Det ville vært skrudd. Da handler det om helt andre ting. Feks hva det å bli avvist vekker av følelser, at man ikke føler tilknytning osv. Det er altså en masse ulike emosjoner som kommer som en konsekvens. Det er ikke sexen isolert sett.

Dette ser man best illustrert av alle de som sier «kommer an på hvorfor hen ikke kan ha sex» «hadde kunne levd med det om det var sykdom/skade» osv osv.  Da kommer det jo frem at de allikevel fint kunne levd uten sex og at det vesentlige, det som faktisk betyr noe er selve årsaken til fravær av sex.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nok er nok tenkte jeg, og ba om seperasjon...og jeg har aldri angret på det.

Har du fått ny partner? Har din kone fått ny partner? 

Anonymkode: 0cbb7...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, sicario said:

 

Alle er selvfølgelig ikke skrudd sammen på den måten at de går i fra partner og barn fordi de ikke får pult nok. Det ville vært skrudd. Da handler det om helt andre ting. Feks hva det å bli avvist vekker av følelser, at man ikke føler tilknytning osv. Det er altså en masse ulike emosjoner som kommer som en konsekvens. Det er ikke sexen isolert sett.

Dette ser man best illustrert av alle de som sier «kommer an på hvorfor hen ikke kan ha sex» «hadde kunne levd med det om det var sykdom/skade» osv osv.  Da kommer det jo frem at de allikevel fint kunne levd uten sex og at det vesentlige, det som faktisk betyr noe er selve årsaken til fravær av sex.

Vel... om partner hadde blitt utsatt for skade/sykdom så hadde det likevel vært vanskelig å akseptere at jeg som er tidlig i 40 årene skulle gått gjennom resten av livet uten noen gang å ha sex igjen. Jeg er ikke sikker på at det hadde gått. Det hadde i alle fall ikke vært et bra utgangspunkt for et lykkelig liv. 

Men det jeg er helt sikker på er at følelsen av at partner ikke har lyst til å ha sex med meg er verre enn at partner ikke er i stand til å ha sex med meg, men egentlig har lyst.

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (17 timer siden):

Jeg tenker flere ting egentlig.

Jeg mener man kan ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i mnd. Man kan også ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i året eller 1 gang om dagen.

Poenget er jo hva man ønsker for sin egen del og der er vi som alle vet, forskjellige.

Det er altså ikke frekvensen på sex som har noe å si på om man har det «perfekte liv». Det eneste som betyr noe relasjonsmessig, er at man er kompatible. Dess mindre skjevhet i disse ønskene, jo bedre. Dess større forskjell, jo mer sårbart og utilfredsstillende blir forholdet.

Paret du illustrerer i dette eksemplet (alle Skjønner at dette er noe du finner på) har åpenbart en skjevhet og dermed en sårbarhet. 
 

Jo mer rigid man er i sine «behov», jo Større sårbarhet. Er man personlig fastlåst i et seksuelt mønster, så øker sjansen for at forholdet ikke varer dramatisk. Jo mer avslappet forhold man har til sex, jo mindre sjans er det for at sex kan føre til frustrasjon og konflikt. Dette er åpenbart.

Jeg tenker også at sex 1 gang pr mnd ikke er «ekstremt lite». Noen vil selvfølgelig ikke være fornøyd med sex 1 gang pr mnd da de har et sterkt ønske om mer. Mens mange syntes det er akkurat passe. Noen syntes det er for ofte og andre igjen bryr seg ikke om de har sex 1 gang pr md, pr uke, pr dag eller pr år.

Vi kommer i alle varianter. Det finnes ingen fasit.

At noen «velger sex over familien» overrasker meg også. Jeg tror strengt tatt det er en liten minoritet som velger «sex over familien» isolert sett. De har et åpenbart trøblete forhold til sexualitet og er avhengig av sex for egen selvfølelse og for sin følelse av å være elsket.
 

Alle er selvfølgelig ikke skrudd sammen på den måten at de går i fra partner og barn fordi de ikke får pult nok. Det ville vært skrudd. Da handler det om helt andre ting. Feks hva det å bli avvist vekker av følelser, at man ikke føler tilknytning osv. Det er altså en masse ulike emosjoner som kommer som en konsekvens. Det er ikke sexen isolert sett.

Dette ser man best illustrert av alle de som sier «kommer an på hvorfor hen ikke kan ha sex» «hadde kunne levd med det om det var sykdom/skade» osv osv.  Da kommer det jo frem at de allikevel fint kunne levd uten sex og at det vesentlige, det som faktisk betyr noe er selve årsaken til fravær av sex.

Men de aller, aller færreste menneskene er helt ute av stand til NOEN som helst seksuell aktivitet. Også impotente menn kan bruke hender, for eksempel. Men ofte er det merkelig nok slik at menn som sliter med potensen, heller ikke unner sin kone nytelse, og nekter å bruke andre former for intimt samspill. Det er egoistisk.

Anonymkode: 5e449...8ca

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mangel på sex kan da gjøre livet like trist som mangel på andre ting, hvorfor skulle det være mindre legitimt å ønske seg et liv som inneholder det? Den seksuelle delen er en stor del av meg i et forhold. Den intimiteten og gleden og selvutfoldelsen og det å kunne vise følelser på den måten er for meg helt avgjørende for livskvaliteten min og hvordan jeg har det i hverdagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 14.20):

Uten mat dør du.

Jeg synes det er egoistisk, jeg hadde kjøpt meg noe leketøy og ordnet meg selv. Her synes jeg faktisk barna bør veie tyngre enn manglende lyst hos mannen. Hadde sagt det samme om det var mannen som ikke var tilfreds med sexlivet. 

Anonymkode: 445d4...e4d

Et leketøy erstatter ikke følelsen av avvisning, følelsen av nærhet, følelsen av begjær, følelsen av at din egen mann tenner på deg. 

Anonymkode: c48a3...158

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (På 8.4.2024 den 18.34):

Jeg tenker flere ting egentlig.

Jeg mener man kan ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i mnd. Man kan også ha det «perfekte liv» med sex 1 gang i året eller 1 gang om dagen.

Poenget er jo hva man ønsker for sin egen del og der er vi som alle vet, forskjellige.

Det er altså ikke frekvensen på sex som har noe å si på om man har det «perfekte liv». Det eneste som betyr noe relasjonsmessig, er at man er kompatible. Dess mindre skjevhet i disse ønskene, jo bedre. Dess større forskjell, jo mer sårbart og utilfredsstillende blir forholdet.

Paret du illustrerer i dette eksemplet (alle Skjønner at dette er noe du finner på) har åpenbart en skjevhet og dermed en sårbarhet. 
 

Jo mer rigid man er i sine «behov», jo Større sårbarhet. Er man personlig fastlåst i et seksuelt mønster, så øker sjansen for at forholdet ikke varer dramatisk. Jo mer avslappet forhold man har til sex, jo mindre sjans er det for at sex kan føre til frustrasjon og konflikt. Dette er åpenbart.

Jeg tenker også at sex 1 gang pr mnd ikke er «ekstremt lite». Noen vil selvfølgelig ikke være fornøyd med sex 1 gang pr mnd da de har et sterkt ønske om mer. Mens mange syntes det er akkurat passe. Noen syntes det er for ofte og andre igjen bryr seg ikke om de har sex 1 gang pr md, pr uke, pr dag eller pr år.

Vi kommer i alle varianter. Det finnes ingen fasit.

At noen «velger sex over familien» overrasker meg også. Jeg tror strengt tatt det er en liten minoritet som velger «sex over familien» isolert sett. De har et åpenbart trøblete forhold til sexualitet og er avhengig av sex for egen selvfølelse og for sin følelse av å være elsket.
 

Alle er selvfølgelig ikke skrudd sammen på den måten at de går i fra partner og barn fordi de ikke får pult nok. Det ville vært skrudd. Da handler det om helt andre ting. Feks hva det å bli avvist vekker av følelser, at man ikke føler tilknytning osv. Det er altså en masse ulike emosjoner som kommer som en konsekvens. Det er ikke sexen isolert sett.

Dette ser man best illustrert av alle de som sier «kommer an på hvorfor hen ikke kan ha sex» «hadde kunne levd med det om det var sykdom/skade» osv osv.  Da kommer det jo frem at de allikevel fint kunne levd uten sex og at det vesentlige, det som faktisk betyr noe er selve årsaken til fravær av sex.

Med den logikken så burde det da heller ikke være noe problem for den parten som har minst sexlyst, at partneren hadde sex med andre 

Anonymkode: 91ab6...492

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell apetitt er ulik.
Er det for stor forskjell i appetitten på sex, så vil som regel forholdet ta slutt. 

Anonymkode: 7bdeb...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...