AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #161 Skrevet 6. april 2024 rabagast1 skrev (3 minutter siden): Helt greit å gå på grunn av at partner ikke lenger vil ha nærhet og sex. For å si det litt kynisk, så er sexlivet på mange måter et slags karakterkort på hvordan samlivet er, og når sexlivet er dårlig over lang tid, så er det et symptom på at samlivet og forholdet ikke funger. Da er det bedre å bryte før folk blir bitre og ufyselige. Hørtes litt trist, men mest sårbart ut at sex har en så stor og viktig plass. Skjønner jo at det er mange som misfornøyde med sexlivet, frustrerte og opplever konflikter rundt sex når man gjør det til noe så viktig. Anonymkode: 77fb5...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #162 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hørtes litt trist, men mest sårbart ut at sex har en så stor og viktig plass. Skjønner jo at det er mange som misfornøyde med sexlivet, frustrerte og opplever konflikter rundt sex når man gjør det til noe så viktig. Anonymkode: 77fb5...d7a Jeg tenkte som deg, og levde i et ekteskap i mange år uten intimitet og sex. Dette var bare symptomer på manglende respekt og kjærlighet for partneren, og ikke mulig å fikse. Midlertidig sextørke finner man i alle forhold. Men jeg har møtt en ny mann og lært at det ikke er sånn det skal være. Uten intimitet er det ikke et forhold. Det betyr ikke at man ikke må jobbe for det, men det må være tilstede i en eller annen form jevnlig i et forhold. Det er mentalt skadelig både å avvise og bli avvist og det er ikke sunt å utsettes for dette over for lang tid. Jeg er 100% for å prøve, men når alt er forsøkt så er det ok å gå om man ikke lenger er kompatible. Anonymkode: de303...525 2
Hannah80 Skrevet 6. april 2024 #163 Skrevet 6. april 2024 rabagast1 skrev (13 minutter siden): Helt greit å gå på grunn av at partner ikke lenger vil ha nærhet og sex. For å si det litt kynisk, så er sexlivet på mange måter et slags karakterkort på hvordan samlivet er, og når sexlivet er dårlig over lang tid, så er det et symptom på at samlivet og forholdet ikke funger. Da er det bedre å bryte før folk blir bitre og ufyselige. Kunne faktisk ikke vært mer enig👍
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #164 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte som deg, og levde i et ekteskap i mange år uten intimitet og sex. Dette var bare symptomer på manglende respekt og kjærlighet for partneren, og ikke mulig å fikse. Midlertidig sextørke finner man i alle forhold. Men jeg har møtt en ny mann og lært at det ikke er sånn det skal være. Uten intimitet er det ikke et forhold. Det betyr ikke at man ikke må jobbe for det, men det må være tilstede i en eller annen form jevnlig i et forhold. Det er mentalt skadelig både å avvise og bli avvist og det er ikke sunt å utsettes for dette over for lang tid. Jeg er 100% for å prøve, men når alt er forsøkt så er det ok å gå om man ikke lenger er kompatible. Anonymkode: de303...525 Jeg har noen «år på baken» jeg også. Jeg har også hatt perioder med mye sex, perioder med lite sex og perioder med ingen sex. For meg har ikke dette vært noen som helst indikasjon på hvordan jeg har hatt det i forholdet. For meg trenger sex/intimitet på ingen måte å være «jevnlig til stede» for at forholdet er bra og jeg har det bra. For meg har ikke sex denne funksjonen i det hele tatt. Tror vi gjør lurest i å være åpne for at vi mennesker kan ha svært ulikt forhold til sex og sexens betydning. Det som stemmer for deg, stemmer ikke nødvendigvis for meg😊 Anonymkode: 77fb5...d7a 1 2
Hannah80 Skrevet 6. april 2024 #165 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hørtes litt trist, men mest sårbart ut at sex har en så stor og viktig plass. Skjønner jo at det er mange som misfornøyde med sexlivet, frustrerte og opplever konflikter rundt sex når man gjør det til noe så viktig. Anonymkode: 77fb5...d7a Sex ER viktig for mange. Men for de som ikke er interessert i sex, så blir det vel vanskelig å forstå. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #166 Skrevet 6. april 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Kunne faktisk ikke vært mer enig👍 Mens jeg knapt kunne vært mer uenig 😊. Veldig morsomt og spennende hvor forskjellige vi mennesker er når det kommer til sex, dens betydning og funksjon. Anonymkode: 77fb5...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #167 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har noen «år på baken» jeg også. Jeg har også hatt perioder med mye sex, perioder med lite sex og perioder med ingen sex. For meg har ikke dette vært noen som helst indikasjon på hvordan jeg har hatt det i forholdet. For meg trenger sex/intimitet på ingen måte å være «jevnlig til stede» for at forholdet er bra og jeg har det bra. For meg har ikke sex denne funksjonen i det hele tatt. Tror vi gjør lurest i å være åpne for at vi mennesker kan ha svært ulikt forhold til sex og sexens betydning. Det som stemmer for deg, stemmer ikke nødvendigvis for meg😊 Anonymkode: 77fb5...d7a Det kommer helt an på hvor lange de periode er og hvorfor. Årevis uten intimitet uten grunn (svangeskap, sykdom osv) er absolutt et symptom på hvordan forholdet er. Anonymkode: de303...525 1
Hannah80 Skrevet 6. april 2024 #168 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mens jeg knapt kunne vært mer uenig 😊. Veldig morsomt og spennende hvor forskjellige vi mennesker er når det kommer til sex, dens betydning og funksjon. Anonymkode: 77fb5...d7a Hehe, ja, det er faktisk fasinerende 🤭
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #169 Skrevet 6. april 2024 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Sex ER viktig for mange. Men for de som ikke er interessert i sex, så blir det vel vanskelig å forstå. Jeg er interessert i sex. Jeg er seksuelt nyskjerrig og er en «tryallsexual». God sex er herlig. Det er bare ikke viktig. Jeg Skjønner og vet selvfølgelig at sex ER viktig for mange. Du kunne med fordel inntatt en mitt mer ydmyk holdning og ta innover deg at man kan være interessert i sex, uten at det er viktig eller noen indikator på hvordan man har det. Er det vanskelig å forstå? Anonymkode: 77fb5...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #170 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer helt an på hvor lange de periode er og hvorfor. Årevis uten intimitet uten grunn (svangeskap, sykdom osv) er absolutt et symptom på hvordan forholdet er. Anonymkode: de303...525 For deg. Fravær av intimitet er absolutt ikke nødvendigvis noen indikasjon på hvordan forholdet er….for meg. Igjen. Skulle noen ganger ønske folk skjønte at ikke alle er som en selv. Det finnes faktisk flere av oss hvor sex ikke har denne funksjonen og betydningen. Selvom man liker og er interessert i sex. Anonymkode: 77fb5...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #171 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.13): Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år. Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen. Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex. Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. Hva tenker dere rundt dette? Anonymkode: 2e91a...24b En helt legitim grunn. Både pga behov for sex, men også at det gjør noe med en å være sammen med en som ikke tenner på en. Anonymkode: 38c29...cbf
Rosalilje84 Skrevet 6. april 2024 #172 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her på KG virker det som de fleste gir sin fulle støtte til HI sin besluttning utan at det blir reist noen kritiske spørsmål omkring omsorgen for barna. ? Ungdomskriminaliteten har eksplodert ,og eit økende antall unge mennesker får en psykisk diagnose, og lærere blir dagleg utsatt for vold ig trussler i skolen. Eit vet idag at det er ein samanheng mellom økt antall samlivsbrudd og økningen i kriminaltieten, og barn som føler på utenforskap. Anonymkode: c0ca8...baa Vel, spør deg selv. Vil du gå med på at kona har sex med andre menn fordi du nekter henne intimitet? De fleste menn sier nei, og ønsker å tvinge kona til å leve i sølibat. Spørsmål to. Hadde du ønsket å fortsette å bo sammen med en kvinne som overhodet ikke ville leve med deg, og holdt ut kun på grunn av barna? 2
Hannah80 Skrevet 6. april 2024 #173 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er interessert i sex. Jeg er seksuelt nyskjerrig og er en «tryallsexual». God sex er herlig. Det er bare ikke viktig. Jeg Skjønner og vet selvfølgelig at sex ER viktig for mange. Du kunne med fordel inntatt en mitt mer ydmyk holdning og ta innover deg at man kan være interessert i sex, uten at det er viktig eller noen indikator på hvordan man har det. Er det vanskelig å forstå? Anonymkode: 77fb5...d7a Syns det virker rart å være interessert i sex, uten at det er viktig. For meg, så rimer ikke det helt. Har flere venninner som ikke syns at sex er viktig. Og de er heller ikke interessert i sex. Det henger jo som regel sammen. 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #174 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En helt legitim grunn. Både pga behov for sex, men også at det gjør noe med en å være sammen med en som ikke tenner på en. Anonymkode: 38c29...cbf Dette Anonymkode: ba2c0...dc1
Rosalilje84 Skrevet 6. april 2024 #175 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En helt legitim grunn. Både pga behov for sex, men også at det gjør noe med en å være sammen med en som ikke tenner på en. Anonymkode: 38c29...cbf Nettopp. Det handler ikke så mye om inn og ut, orgasmer osv. Det handler om at man føler seg stygg, uønsket og uelsket av partner. Følelsen man får når man ligger naken ved siden av ektefellen sin og ikke får lov til å røre ham eller henne fordi man vet at man blir blankt avvist, kveld etter kveld, er ubeskrivelig vond. Jeg var gift med en slik mann. Han klarte ikke å tenne på meg lenger etter noen år i forholdet, og ønsket ikke sex. Som i det hele tatt. Jeg tok opp spørsmålet om åpent forhold, men det sa han blankt nei til. 5
Hannah80 Skrevet 6. april 2024 #176 Skrevet 6. april 2024 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Vel, spør deg selv. Vil du gå med på at kona har sex med andre menn fordi du nekter henne intimitet? De fleste menn sier nei, og ønsker å tvinge kona til å leve i sølibat. Spørsmål to. Hadde du ønsket å fortsette å bo sammen med en kvinne som overhodet ikke ville leve med deg, og holdt ut kun på grunn av barna? Gode poeng:)
Rosalilje84 Skrevet 6. april 2024 #177 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kommer helt an på hvor lange de periode er og hvorfor. Årevis uten intimitet uten grunn (svangeskap, sykdom osv) er absolutt et symptom på hvordan forholdet er. Anonymkode: de303...525 Nettopp. I mitt tilfelle var det at mannen ikke klarte å tenne på meg, fordi han ikke anså meg attraktiv. Det kom ut etter mye frustrasjon at han aldri hadde vært seksuelt tiltrukket av meg. Han hadde aldri likt mitt utseende eller kroppen min, men jeg var et "godt parti" for giftemål, familie og barn. Så i vårt tilfelle sa det absolutt noe om forholdet.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #178 Skrevet 6. april 2024 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Syns det virker rart å være interessert i sex, uten at det er viktig. For meg, så rimer ikke det helt. Har flere venninner som ikke syns at sex er viktig. Og de er heller ikke interessert i sex. Det henger jo som regel sammen. Vel. Det er mye jeg er interessert i her i livet som ikke nedsetter livskvaliteten min, eller er en indikasjon på noe selvom jeg ikke har det. Sex er bare en av mange slike ting. Helt greit at du syntes det er rart. Jeg skulle bare ønske man kunne akseptere det folk sier. Når jeg sier at jeg liker sex og syntes det er godt, men å ikke ha det ikke spiller noen rolle for meg, så er det det jeg mener. Anonymkode: 77fb5...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #179 Skrevet 6. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er interessert i sex. Jeg er seksuelt nyskjerrig og er en «tryallsexual». God sex er herlig. Det er bare ikke viktig. Jeg Skjønner og vet selvfølgelig at sex ER viktig for mange. Du kunne med fordel inntatt en mitt mer ydmyk holdning og ta innover deg at man kan være interessert i sex, uten at det er viktig eller noen indikator på hvordan man har det. Er det vanskelig å forstå? Anonymkode: 77fb5...d7a Jeg tipper at mange av de som påstår at sex ikke er viktig, hadde blitt rimelig forbanna om de fant ut om partneren knuller noen andre på si. Så da er vel egentlig ikke sex helt uviktig likevel..... Anonymkode: 0ce82...7d6 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #180 Skrevet 6. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror egentlig vi begge er enig i at man ikke skal holde sammen i de onde dagene for enhver pris. Absolutt. Quote Ved partnervold osv er det jo ganske opplagt at man ikke bør holde sammen selv i onde dager. Så spørsmålet her blir jo hvor man setter grensen for hva som er onde dager og hvor ulykkelig man skal tåle å være i et forhold. Om man er gift eller ikke er egentlig ikke spesielt relevant dersom man har satt barn til verden etter min mening. Det finnes nok samboerforhold som er vel så sterke og rustet for motgang som enkelte gifte par som har avlagt ekteskapsløftet. Selv er jeg i forholdet, selv om det har utviklet seg en vanvittig udynamikk i sexlivet. Det tærer på meg og jeg bruker vanvittig mye tid og krefter på å forholde meg til dette. For å si det sånn, hadde jeg kunnet bruke all den tiden på jobb i stedet så hadde det utgjort mange titals tusen kr på et år. Men jeg blir, for barna, og fordi jeg ikke direkte opplever onde dager. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gått for lenge siden og funnet en partner som tenker at det å ha stor sexlyst er en ressurs og en fin ting. Ikke som nå hvor det blir sett på som en plage og utfordring i forholdet. Den dagen det blir helt fullstendig sextørke går jeg. Det kommer til å gå for mye utover livskvaliteten min til at jeg vil klare å være en god forelder og god partner. Men inntill videre blir jeg. For barna. Om mitt valg er riktig og bedre enn andres valg vet jeg ikke helt..... jeg har ikke fasiten.... Men jeg hadde vært rik om jeg kunne fakturere noen for all tiden jeg bruker på å gruble på dette..... Anonymkode: 0ce82...7d6 Godt at du setter barna først. Det er forskjellig hva som er viktig for folk. Det virker ikke helt uvanlig at det uvikler seg sextørke i et langvarig forhold. Hvis man vet at det er helt uaktuelt å forbli i et forhold uten sex, kan det være lurt å ha tenkt gjennom samlivsbrudd på forhånd, f.eks at man er enige om å kunne gå fra hverandre når barna er så og så gamle. Anonymkode: 7b7e2...a1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå