Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

Syns det virker rart å være interessert i sex, uten at det er viktig. For meg, så rimer ikke det helt.  Har flere venninner som ikke syns at sex er viktig. Og de er heller ikke interessert i sex. Det henger jo som regel sammen. 

Ja det er som å si at man ELSKER å trene, men at det tilfeldigvis ikke ble noe av det siste året. Det passet liksom aldri.

Anonymkode: edf94...60e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel. Det er mye jeg er interessert i her i livet som ikke nedsetter livskvaliteten min, eller er en indikasjon på noe selvom jeg ikke har det. Sex er bare en av mange slike ting.

Helt greit at du syntes det er rart. Jeg skulle bare ønske man kunne akseptere det folk sier. Når jeg sier at jeg liker sex og syntes det er godt, men å ikke ha det ikke spiller noen rolle for meg, så er det det jeg mener. 

Anonymkode: 77fb5...d7a

Selvsagt aksepterer jeg det du sier. Men selv så ville jeg ikke hatt en partner som kun orker sex noen få ganger i året. Eller at hun har en holdning som at "sex spiller ingen rolle". Derfor er det superviktig å finne en partner som er lik seg selv på det området. Og heldigvis så finnes det folk i alle kategorier 😀

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper at mange av de som påstår at sex ikke er viktig, hadde blitt rimelig forbanna om de fant ut om partneren knuller noen andre på si. Så da er vel egentlig ikke sex helt uviktig likevel.....

Anonymkode: 0ce82...7d6

Vel. Jeg har levd de siste 7 årene i et åpent forhold. Jeg ville blitt mer overrasket en forbannet om partneren min plutselig traff noen og holdt det hemmelig.


Fascinerende  KG-fenomen dette her. Så fort en eller annen stakkar her har et avslappet forhold til seksualitet, aldri har opplevd frustrasjon eller konflikt angående seksualitet og ikke finner sex viktig selvom det er godt, så blir folk her helt irrasjonelle😅

Jeg digger å ha sex når jeg har sex. Jeg trenger det ikke. Jeg føler meg ikke mindre elsket eller verdsatt av ikke å ha sex. Forholdet er ikke hverken bedre eller dårligere i takt med hvor ofte eller sjeldent jeg har sex. Selv er jeg sjeleglad for mitt ukompliserte forhold til sex, der det kun har vært en kilde til positivitet. Så skjønner jeg at på KG så provoserer det åpenbart noen.

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt aksepterer jeg det du sier. Men selv så ville jeg ikke hatt en partner som kun orker sex noen få ganger i året. Eller at hun har en holdning som at "sex spiller ingen rolle". Derfor er det superviktig å finne en partner som er lik seg selv på det området. Og heldigvis så finnes det folk i alle kategorier 😀

Enig med deg, sex betyr noe☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er som å si at man ELSKER å trene, men at det tilfeldigvis ikke ble noe av det siste året. Det passet liksom aldri.

Anonymkode: edf94...60e

Ja... eller at man er veldig musikkinteressert. Men aldri går på konserter eller setter på en plate. 

Anonymkode: 0ce82...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel. Jeg har levd de siste 7 årene i et åpent forhold. Jeg ville blitt mer overrasket en forbannet om partneren min plutselig traff noen og holdt det hemmelig.


Fascinerende  KG-fenomen dette her. Så fort en eller annen stakkar her har et avslappet forhold til seksualitet, aldri har opplevd frustrasjon eller konflikt angående seksualitet og ikke finner sex viktig selvom det er godt, så blir folk her helt irrasjonelle😅

Jeg digger å ha sex når jeg har sex. Jeg trenger det ikke. Jeg føler meg ikke mindre elsket eller verdsatt av ikke å ha sex. Forholdet er ikke hverken bedre eller dårligere i takt med hvor ofte eller sjeldent jeg har sex. Selv er jeg sjeleglad for mitt ukompliserte forhold til sex, der det kun har vært en kilde til positivitet. Så skjønner jeg at på KG så provoserer det åpenbart noen.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Om du lever i et åpent forhold har du et annet utgangspunkt enn de fleste i en slik diskusjon. Det skal mye til å ha et godt kjærlighetsforhold uten intimitet og sex over en lang periode. Da er man venner, ikke kjærester.

Anonymkode: de303...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Selvsagt aksepterer jeg det du sier. Men selv så ville jeg ikke hatt en partner som kun orker sex noen få ganger i året. Eller at hun har en holdning som at "sex spiller ingen rolle". Derfor er det superviktig å finne en partner som er lik seg selv på det området. Og heldigvis så finnes det folk i alle kategorier 😀

Takk 😊

At du ikke ville hatt en partner med mitt forhold til sex er selvfølgelig helt greit og ganske forventet. Vi er forskjellige og trenger forskjellige ting for å ha det bra. Det er Nettop det jeg syntes er interessant og artig 😊👍🏻

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vel. Jeg har levd de siste 7 årene i et åpent forhold. Jeg ville blitt mer overrasket en forbannet om partneren min plutselig traff noen og holdt det hemmelig.


Fascinerende  KG-fenomen dette her. Så fort en eller annen stakkar her har et avslappet forhold til seksualitet, aldri har opplevd frustrasjon eller konflikt angående seksualitet og ikke finner sex viktig selvom det er godt, så blir folk her helt irrasjonelle😅

Jeg digger å ha sex når jeg har sex. Jeg trenger det ikke. Jeg føler meg ikke mindre elsket eller verdsatt av ikke å ha sex. Forholdet er ikke hverken bedre eller dårligere i takt med hvor ofte eller sjeldent jeg har sex. Selv er jeg sjeleglad for mitt ukompliserte forhold til sex, der det kun har vært en kilde til positivitet. Så skjønner jeg at på KG så provoserer det åpenbart noen.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Bra for deg, og det finnes noen som er åpne rundt dette. Har selv et avslappet forhold til det så jeg skjønner hva du mener.

Men, siden det var meg du siterte, er du uenig i min påstand?

At flertallet av de som påstår at sex er uviktig, hadde blitt forbanna om de fant ut at partneren knullet andre. Jeg tror at for de fleste hadde sex plutselig blitt veldig viktig likevel dersom de finner ut at partneren knuller andre. 

 

Anonymkode: 0ce82...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen er egentlig ganske interessant, da alle snakker ut fra sitt eget perspektiv. For meg er sex og intimitet/nærhet akkurat det samme. Det blir ikke sex uten mye kos og nærhet og kos og nærhet stopper etter hvert opp hvis den aldri ender opp med sex.

Som flere har sagt, så handler det mye (for de som argumenterer for at sex er viktig i et forhold) om oppfattet attraktivitet hos partner. Dvs lite kos og intimitet og sex indikerer etter hvert at partner ikke ser på deg på samme måte som du ser på partner, og det kan skape følelser som ikke er veldig gode.

Samtidig så merker jeg meg at når alle har så sterke individuelle synspunkter på dette, så er det veldig rart at noen avviser de individuelle synspunktene til trådstarter som til slutt konkluderte med at det beste for henne var et brudd....

Endret av rabagast1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (24 minutter siden):

Hehe, ja, det er faktisk fasinerende 🤭

Jeg er enig med deg! Det er veldig viktig. Kanskje noe av det aller viktigste. Her i huset har vi sex hver dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tipper at mange av de som påstår at sex ikke er viktig, hadde blitt rimelig forbanna om de fant ut om partneren knuller noen andre på si. Så da er vel egentlig ikke sex helt uviktig likevel.....

Anonymkode: 0ce82...7d6

Nettopp. Hvis de "stenger butikken" og mener partner må bli hos dem fordi sex er uviktig, må det jo være helt greit at partner får sex andre steder. Den er jo uviktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vel. Jeg har levd de siste 7 årene i et åpent forhold. Jeg ville blitt mer overrasket en forbannet om partneren min plutselig traff noen og holdt det hemmelig.


Fascinerende  KG-fenomen dette her. Så fort en eller annen stakkar her har et avslappet forhold til seksualitet, aldri har opplevd frustrasjon eller konflikt angående seksualitet og ikke finner sex viktig selvom det er godt, så blir folk her helt irrasjonelle😅

Jeg digger å ha sex når jeg har sex. Jeg trenger det ikke. Jeg føler meg ikke mindre elsket eller verdsatt av ikke å ha sex. Forholdet er ikke hverken bedre eller dårligere i takt med hvor ofte eller sjeldent jeg har sex. Selv er jeg sjeleglad for mitt ukompliserte forhold til sex, der det kun har vært en kilde til positivitet. Så skjønner jeg at på KG så provoserer det åpenbart noen.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Sikkert fordi vi selv har erfaring med at partner som nekter sex, også nekter åpent forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bra for deg, og det finnes noen som er åpne rundt dette. Har selv et avslappet forhold til det så jeg skjønner hva du mener.

Men, siden det var meg du siterte, er du uenig i min påstand?

At flertallet av de som påstår at sex er uviktig, hadde blitt forbanna om de fant ut at partneren knullet andre. Jeg tror at for de fleste hadde sex plutselig blitt veldig viktig likevel dersom de finner ut at partneren knuller andre. 

 

Anonymkode: 0ce82...7d6

Er absolutt ikke uenig i din påstand. 
 

Jeg mener at det viktigste er å ha en kompatibel partner. En som ikke avviker mye fra ens eget forhold til seksualitet. Det er da problemene dukker opp.

Jeg kan ikke si at sex er uviktig om jeg hadde hatt en partner som var avhengig av regelmessig sex for å ha det bra og samtidig forventet at han skulle trivdes i det forholdet. Det blir en skjevhet som vil føre til problemer.

Om man har den seksuelle funksjonen jeg har, at sex er en kilde til noe godt og gøy, men ikke en komponent i det å uttrykke følelser eller tilknytning, så ville ikke jeg fungert med en som må ha regelmessig sex for å trives og som hadde blitt såret, lei seg og fått nedsatt selvfølelse av å bli avvist. 

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel. Jeg har levd de siste 7 årene i et åpent forhold. Jeg ville blitt mer overrasket en forbannet om partneren min plutselig traff noen og holdt det hemmelig.


Fascinerende  KG-fenomen dette her. Så fort en eller annen stakkar her har et avslappet forhold til seksualitet, aldri har opplevd frustrasjon eller konflikt angående seksualitet og ikke finner sex viktig selvom det er godt, så blir folk her helt irrasjonelle😅

Jeg digger å ha sex når jeg har sex. Jeg trenger det ikke. Jeg føler meg ikke mindre elsket eller verdsatt av ikke å ha sex. Forholdet er ikke hverken bedre eller dårligere i takt med hvor ofte eller sjeldent jeg har sex. Selv er jeg sjeleglad for mitt ukompliserte forhold til sex, der det kun har vært en kilde til positivitet. Så skjønner jeg at på KG så provoserer det åpenbart noen.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Det som gjør at du provoserer noen er at du har en tendens til å fremstille ditt eget (og noe usedvanlige) forhold til sex som riktigere og "anbefalelsesverdig" samtidig som du erkjenner at for andre er det absolutt ikke som for deg. Hvor langt rekker din forståelse av at for andre er det overhodet ikke som for deg?

 Ja, diskusjonen går mellom oss som synes sex er viktig (i parforholdet) og de som kaller det en bagatell og en filleting. Klart vi som har følelser knyttet til sex og intimitet og/eller vonde erfaringer rundt å føle seg avvist av partner kan føle oss tråkka på av de som tenker på manglende sex med mindre drama enn at det er tomt for melk i kjøleskapet. 

 Det handler om å kunne se (langt) utover seg selv og forstå at det som ikke er så viktig for en selv kan være utrolig viktig for en annen. 

Anonymkode: 623d3...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex i seg selv kan være en god grunn til å gjøre det slutt om hun har mistet følelser for han pga mangel på sex.

Men å gjøre det slutt pga mangel på sex på tross for at hun elsker han gir for meg ingen som helst mening. 

Derfor tyder det på at hun muligens har gjort det slutt med han pga mangel på sex i kombinasjon med at hun ikke elsker han.

Og sistnevnte er greit, og noe andre ikke skal legge seg borti.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Sex i seg selv kan være en god grunn til å gjøre det slutt om hun har mistet følelser for han pga mangel på sex.

Men å gjøre det slutt pga mangel på sex på tross for at man elsker han gir for meg ingen som helst mening. 

Derfor tyder det på at hun muligens har gjort det slutt med han pga mangel på seg i kombinasjon med at hun ikke elsker han slik hun burde.

Og sistnevnte er greit, og noe andre ikke skal legge seg borti.

Forstår du ikke hvor sårende det er å bli avvist av den man elsker hele tiden?

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Forstår du ikke hvor sårende det er å bli avvist av den man elsker hele tiden?

Jo? Hvor har jeg skrevet noe annet? 

Det at det er sårende tyder på at hun over tid har mistet følelser for han. 

Og det er jo ikke slik at de ikke har noe som helst sex, da. 

Jeg klarer ikke forstå at hun splitter opp familien med 3 barn og forlater en mann hun virkelig elsker fordi hun ikke får seg sex oftere. Da elsker man ikke noen høyt nok, for å si det slik.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sprøtt at det skal bli sett på som stuerent å gå fra et forhold partneren har investert tid og penger i, men ikke ha sex med en elsker 3t i måneden. Snakk om kynisk samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

 Det handler om å kunne se (langt) utover seg selv og forstå at det som ikke er så viktig for en selv kan være utrolig viktig for en annen. 

Anonymkode: 623d3...395

Det forstår jeg utmerket godt. Jeg vet utmerket godt at flere har en seksualitet som din, i forhold til min. 

Det er derimot mange som ikke evner å forstå at for andre så er det ikke viktig. Bare å se her i tråden, der folk rett ut sier at de ikke forstår det. I all praktikalitet beskylder meg for å lyve, fordi de ikke forstår.

Å ikke forstå at andre ikke ser på sex som viktig utløser åpenbart sinne/irritasjon hos mange. Fordi de tror alle er som dem selv.

Jeg har ikke på noe sted her uttalt at mitt forhold til Seksualitet er mer riktig en noen andre sitt. 

Jeg har derimot uttalt min lettelse og glede over ikke å ha erfart disse frustrasjonene og konfliktene selv, fordi sex ikke er viktig for meg. Det provosere åpenbart voldsomt.

Du er flink til å påpeke at jeg ikke forstår. Du får snu bordet og se ærlig på hvem det er som faktisk ikke forstår.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 minutter siden):

Jo? Hvor har jeg skrevet noe annet? 

Det at det er sårende tyder på at hun over tid har mistet følelser for han. 

Og det er jo ikke slik at de ikke har noe som helst sex, da. 

Jeg klarer ikke forstå at hun splitter opp familien med 3 barn og forlater en mann hun virkelig elsker fordi hun ikke får seg sex oftere. Da elsker man ikke noen høyt nok, for å si det slik.

Og ifølge hovedinnlegget, så løftet ikke mannen en finger for å gjøre noe med dette. Så man kan jo spørre seg selv hvor mye han elsket henne. Nei, skjønner godt at hun forlot han. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...