Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det trenger du ikke. Du kan onanere.

Anonymkode: 03c8a...e52

Mellommenneskelig sex og en orgasme er ikke det samme. Å få barn betyr alt for noen, mens andre helst vil slippe. Noen reiser verden rundt for å spise et spesielt sted, andre dytter en skive i trynet for å ha energi nok gjennom dagen, og sånn er det med sex også. Hva sex med et annet menneske betyr for andre, kontra å dra fram sin egen høyrehånd, kan du ikke mene noenting om. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt feil. Sex er ikke en menneskerett, fordi folk onanerer. Onani er helt gratis og helt greit. Onaner til du blir blå, men ALDRI krev eller forvent sex av andre! Og ALDRI utnytt et annet menneske for din forlystelse!

Anonymkode: 03c8a...e52

Enig, man skal aldri bruke noen for sex. Det skal være en frivillig greie. Så om man er i et forhold hvor man føler den andre må overtales, blir sex ikke en fin ting lengre. Så da må man velge om man vil bli i forholdet og akspetere tingenes tilstand, eller gå. Jeg sluttet å ta initiativ for å se hva som skjedde.  Ingenting skjedde,  samboeren min var happy for å slippe maset. Jeg var ulykkelig og frustrert, det gikk ut over humør og selvbilde. Etter 12 måneder uten noe som helst ramlet jeg ut av forholdet og inn i armene på en mann som fikk meg til å forstå at jeg enda var attraktiv og noe en mann kunne begjære. 

Selvfølgelig kan livet kaste sykdom eller psykdom på deg, og det skal et forhold tåle. Men å leve sammen med en frisk og rask partner som bare ikke vil ha sex, når man selv har behov, blir noe annet. 

I mitt forhold manglet både sex og nærhet, det siste sikkert mye fordi nærhet ble oppfattet som forspill til noe mer (man håper jo). 

Anonymkode: 4cb8e...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sex er jo et kroppslig behov på lik linje med mat og nærhet. 

Anonymkode: da627...572

🙈

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (4 minutter siden):

Mellommenneskelig sex og en orgasme er ikke det samme. Å få barn betyr alt for noen, mens andre helst vil slippe. Noen reiser verden rundt for å spise et spesielt sted, andre dytter en skive i trynet for å ha energi nok gjennom dagen, og sånn er det med sex også. Hva sex med et annet menneske betyr for andre, kontra å dra fram sin egen høyrehånd, kan du ikke mene noenting om. 

Huh? Man kan ikke bestemme at man skal ha seksuell kontakt med andre. 

Anonymkode: 15574...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker først og fremst at dette er et konstruert tema, seriøst troll altså, men jeg forstår henne godt. Er i samme situasjon selv.

Anonymkode: cd0a2...366

Ganske så åpenbart en konstruert tråd.

Merkelig at folk ikke Skjønner det.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (10 minutter siden):

Jeg trenger ikke sex hver dag, men 1-2 ganger I uka hadde jeg vært veldig fornøyd med, og jeg syns heller ikke det er å forvente mye på den fronten i et forhold.

Uansett han er jo snill, omtenksom og trofast, og vi har mange års historie bak oss. Han er flott pappa, så ingenting å utsette der, men jeg stiller meg med jevne mellomrom spørsmålet om det er nok i lengden for å bli værende i forholdet på sikt.

Skulle ønske jeg hadde kjent dere, så skulle jeg ha gledelig vært barnevakt🤭

Jeg tror sannelig vi har vært heldige.. for våre barn sovnet tidlig og sto opp sent.. sjelden syk og smørende blid. Men jeg har jo tatt mine 6000 bleieskift på dem, samt hjulpet til med husvask og matlaging.. Og sannelig ble det mye trening og fotballkamper.. Det ble en stor avlastning for min litt syke exen min, og heldigvis hadde vi besteforeldre som elsket å ha dem på besøk.. så vi har var svært heldige i småbarnsperioden..

"Du vet hva du har, men du vet ikke hvordan det blir" er jo en kjent strofe.. Men jeg vil påpeke at samarbeid og gjensidighet hjelper stort.. for uten vår tilpasningsdyktighet, fordelig av ansvar og arbeid.. så har det ikke godt så godt mellom oss.

Jeg håper virkelig du vet at det finnes lys etter tunellen.. det er en overgangsperiode i livet.. Så lenge dere elsker hverandre, har dere ingen andre steder å gå😉💙

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Det trenger du ikke. Du kan onanere.

Anonymkode: 03c8a...e52

Du sammenlikner sex med onanering/utløsning?? Sex er hele pakken med kos og nærhet og noe helt, helt annet enn onanering. Virkelig. Jeg får noen ekstremt gode orgasmer av min womanizer, men foretrekker sex med samboeren any day, selv uten orgasme. Fordi sex er noe helt annet og dekker andre behov for nærhet og intimitet som en klinisk orgasme - om aldri så god - aldri kan dekke. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (23 minutter siden):

Typisk rasjonalisering. All forskning, over mange tiår, tilsier at barnas utfall blir best når familien bor sammen (med mindre det er misbruk eller vold inne i bildet).  

Det kommer an på flere ting, som barnas alder, sosiale evner, foreldrenes evne til langvarig samliv/samarbeid osv. At forskning peker i en generell retning, kan selvfølgelig ikke brukes som fasit for alle og enhver. Som du sikkert så, skrev jeg at brudd kan være det rette. Dette vet hver enkelt familie best selv. Og som sagt, terapi først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Det trenger du ikke. Du kan onanere.

Anonymkode: 03c8a...e52

Jo, ja. Det er mulig.

For meg hadde et forhold uten sex vært det samme som å være single. Så hva er poenget? Uten sex forsvinner absolutt alt i et forhold. Det er helt 100% dødt.

Anonymkode: 6cc11...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det kan være sykdom og/eller medisiner med i bildet. Er klar over det.

Jeg snakker om andre ting. Hadde samboeren min sluttet å ville ha sex med meg, så hadde jeg tolket det som at alle følelser var borte. Ingen sex, ingen kjærlighet. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6cc11...b80

Hadde heller levd resten av livet uten sex med kona, en å gått fra henne bare for å ha sex med noen andre.

Det er enorme individuelle forskjeller på hvor viktig sex er for folk. For deg så er kjærlighet og følelser uløselig knyttet til. Slik er det selvfølgelig ikke for alle.

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er jo bare et symptom på problemet. Føler mange blander lite sex og mangel på tenning. Dersom din partner alltid avviser sex så føler man seg dritt etterhvert. 
 

Super viktig for meg at partner tenner på meg og har lyst på meg, uten dette så fungerer ikke et forhold. Jeg kan  ikke være sammen med noen som ikke får meg til å føle meg «ønsket»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt, hva er poenget med et forhold om man ikke har den intimiteten? Da kan man like gjerne bo for seg selv.

Anonymkode: 42ce6...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (30 minutter siden):

Typisk rasjonalisering. All forskning, over mange tiår, tilsier at barnas utfall blir best når familien bor sammen (med mindre det er misbruk eller vold inne i bildet).  

Dette er en diskusjon som fra tid til annen dukker opp på KG.

Når noen påpeker hvor absurd det er å gå i fra partner og barn bare pga sex, så er det plutselig mange andre grunner allikevel.

Rart at det skal være så vanskelig å være ærlige på at de er villige til å løse opp familien bare fordi de ikke får pult så ofte som dem vil.. Uansett hvor absurd det er. 

Anonymkode: 77fb5...d7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Huh? Man kan ikke bestemme at man skal ha seksuell kontakt med andre. 

Anonymkode: 15574...1b0

Nei? Hvem har nevnt noe om det? 

Altså, folk overlever uten sex, det er det vel ingen tvil om. Folk overlever også uten jobb, uten barnehageplass, uten venner og familie, uten kjøtt, og uten egen bolig, men man snakker jo her om hva som skal til for å føle seg verdsatt, lykkelig, tilfreds, å unngå depresjoner osv osv. Hvor stor rolle sex spiller i dette, da kan du bare svare for deg selv. "Ta deg en runk" er med andre ord ikke en universell løsning til de som savner sex med et annet menneske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ganske så åpenbart en konstruert tråd.

Merkelig at folk ikke Skjønner det.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Et godt troll drar igang debatter om høyst aktuelle temaer, så om eksempelet man tar utgangspunkt i er oppkonstruert eller ikke, er ikke nødvendigvis så nøye. Troll som kun er ute etter å provosere, derimot....🤯

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (24 minutter siden):

Et godt troll drar igang debatter om høyst aktuelle temaer, så om eksempelet man tar utgangspunkt i er oppkonstruert eller ikke, er ikke nødvendigvis så nøye. Troll som kun er ute etter å provosere, derimot....🤯

Er jo ikke akkurat «høyst aktuelt» når man må lage oppkonstruerte problemstillinger for å diskutere.

Det er ikke «høyst aktuelt» Nettop fordi de fleste ikke oppløser familien sin for å få pult oftere. 

Anonymkode: 77fb5...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt inntrykk er at dersom en mann går pga lite sex så er det hams egen skyld som støvsugde for lite.

Anonymkode: 6cc11...b80

Denne var litt gøyal, da. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det trenger du ikke. Du kan onanere.

Anonymkode: 03c8a...e52

I følge enkelte her på kg så er onani og parsex to vidt forskjellige ting, som dekker totalt ulike behov og ikke har noen verdens ting med hverandre å gjøre. Så der hjelper nok neppe å onanere da.  

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Like viktig med sex som med mat, mener jeg. Én gang i måneden er mer enn god nok grunn til å gå ut av forholdet.

Anonymkode: 6cc11...b80

Og hvis du måtte velge?

Anonymkode: 81cda...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis du måtte velge?

Anonymkode: 81cda...509

Mellom hva? Sexløst forhold med hun jeg elsker, eller mye sex med noen jeg ikke bryr meg om? Sistnevnte.

Anonymkode: 6cc11...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...