Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

 

T-AA skrev (1 time siden):

Helt enig. Tragisk å høre om folk som heller prioriterer at det kribler mellom beina foran sine egne barn. Trist rett og slett.

Dette er ganske korttenkt. Det er neppe sånn at hun forlater barna fordi hun heller vil knulle rundt, men et dårlig sexliv smitter fort over på mange andre sider av et parforhold, og til slutt, når alt bare blir surt og trist,  lider også barna under dette. Da kan for alles del det beste alternativet være brudd. 

Nå vet vi jo ikke hva som har vært foreslått i forkant av terapi etc. Det bør jo forsøkes først, spesielt når man er en familie.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

 

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

 

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

 

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Forstår venninnen din godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uten sex lever man ikke.

Anonymkode: 6cc11...b80

Vel, mange lever som single, og har ikke tilgang på sex. De lever ikke de da, altså?

Anonymkode: 15574...1b0

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke unikt dette, hverken for menn eller kvinner.

 

Jeg skjønner henne delvis. Er i samme båt selv. Virker som KG mener at menn ikke kan ha lav sexlyst, men det kan de absolutt... Testosteron synker med alderen og evt fysisk helse (overvekt/fedme).... Noen blir mer "plaget" enn andre.

Men som kvinne, gift, snart 15 år sammen og tre barn, hund, hus og hjem, så anser jeg ikke sexlivet mitt som viktigere enn familien min!

Jeg tenker det er viktigere å faktisk ha en samtale med partneren sin, hvor man snakker om behovene og hvordan man kan løse dette. Jeg tror ikke at utroskap løser noen problem, men heller et åpent forhold. Er man glade i hverandre så unner man hverandre å ha det bra på alle områder 🫶.

Og nei, jeg har (enda) ikke hatt en samtale med min mann, men jeg driver å jobber opp motet. For jeg elsker han virkelig av hele mitt hjerte, og vil ikke leve uten han. Men sexliv er viktig, så håper vi kan finne en løsning 🫶

Anonymkode: f22c9...b84

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gra en mann på grunn av lite og ingenting sex. Han hadde tusen unnskyldinger, og de var reelle nok de, men uten sex og nærhet forsvant all intimitet og vi ble «bare venner». Jeg var tidlig i 40-årene og overhode ikke klar for er liv uten sex. Og det var jo små muligheter for at han skulle bli mer seksuelt aktiv med årene. 

En ting var om han hadde gitt nærhet og kunne tilfredsstilt meg på andre vis i ny og ne, men han la seg før meg og stod opp tidligere, og avviste alle forslag til hvordan vi kunne få et mer aktivt sexliv. Til slitt følte jeg at det var jeg som var mindre attraktiv og at han ikke tente på meg. Det var veldig ødeleggende for selvfølelsen. 
 

Man har et liv, og da bør man ikke kaste det bort på forhold som ikke fungerer. 

Anonymkode: 4cb8e...bfe

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, mange lever som single, og har ikke tilgang på sex. De lever ikke de da, altså?

Anonymkode: 15574...1b0

Ikke et fullverdig vil, nei.

Og det er faktisk bedre å være single og sexløs enn i et forhold hvor det er tydelig at partner ikke elsker deg.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke et fullverdig vil, nei.

Og det er faktisk bedre å være single og sexløs enn i et forhold hvor det er tydelig at partner ikke elsker deg.

Anonymkode: 6cc11...b80

Man trenger på ingen måte å slutte å elske noen selv om sexlysten av en eller annen grunn daler, bare så det er på det rene.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Påkrevd said:

Man trenger på ingen måte å slutte å elske noen selv om sexlysten av en eller annen grunn daler, bare så det er på det rene.

Ja, det kan være sykdom og/eller medisiner med i bildet. Er klar over det.

Jeg snakker om andre ting. Hadde samboeren min sluttet å ville ha sex med meg, så hadde jeg tolket det som at alle følelser var borte. Ingen sex, ingen kjærlighet. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (28 minutter siden):

Helt klart at manglende kjærlighet i samlivet og nytelse i sexen henger sammen.. og begge deler gir ingen god livsglede eller lykke.. Det hjelper også lite om partneren er snill og grei, men avvikende på den nærheten som er grunnlaget i et hvert forhold.

Jeg har opplevd comeback.. men det ble aldri så kjærlig og fantastisk som det engang var. Mulig jeg ble skadet av bruddet, og så på det som et svik? Jeg har det fantastisk som singel iallefall, for å bruke litt humor😅 Så det er viktig at du ikke mister humoren og håpet.. det kan også gå bra med en comeback i livet🤞

Her er det mangler på å gjøre noe sammen også, pga barn som dessverre sovner veldig sent/bruker lang tid på å sovne. Vi blir så sliten av det at når barnet endelig har Sovna så er det ikke Særlig tid til å gjøre noe sammen. Forskjellige interesser som man kan gjøre sammen inne gjør det også vanskelig. Å gå på kino eller spise ute er noe vi liker begge to, men det blir ikke hver mnd. Enten pga manglende barnevakt eller pga økonomi. Økonomien har også vært vanskelig siste halvåret, noe som også sliter på samlivet.

Vi kysser jo og stryker på hverandre, prater sammen og Sånn, men sexen er som sagt sjeldent. Og den begynte å dale nedover allerede da jeg var gravid med nr en, da han sånn fra 5 mnd inn i svangerskapet mistet all lyst. Har hørt om flere tilfeller av hvor det kan skje under en graviditet hos en eller begge parter men det var jo sårt. Så sårheten startet allerede der. Det ble riktignok litt bedre enn periode etter å ha født nr 1, men de siste 2 årene har det dalt jevnt og trutt hyppigheten.

Jeg trenger ikke sex hver dag, men 1-2 ganger I uka hadde jeg vært veldig fornøyd med, og jeg syns heller ikke det er å forvente mye på den fronten i et forhold.

Uansett han er jo snill, omtenksom og trofast, og vi har mange års historie bak oss. Han er flott pappa, så ingenting å utsette der, men jeg stiller meg med jevne mellomrom spørsmålet om det er nok i lengden for å bli værende i forholdet på sikt.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Påkrevd said:

 

Dette er ganske korttenkt. Det er neppe sånn at hun forlater barna fordi hun heller vil knulle rundt, men et dårlig sexliv smitter fort over på mange andre sider av et parforhold, og til slutt, når alt bare blir surt og trist,  lider også barna under dette. Da kan for alles del det beste alternativet være brudd. 

Nå vet vi jo ikke hva som har vært foreslått i forkant av terapi etc. Det bør jo forsøkes først, spesielt når man er en familie.

Typisk rasjonalisering. All forskning, over mange tiår, tilsier at barnas utfall blir best når familien bor sammen (med mindre det er misbruk eller vold inne i bildet).  

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke et fullverdig vil, nei.

Og det er faktisk bedre å være single og sexløs enn i et forhold hvor det er tydelig at partner ikke elsker deg.

Anonymkode: 6cc11...b80

Tull, har aldri hatt det så bra som nå, er singel. Vil ikke ha kjæreste. Livet gir meg mer lykkefølelse og tilfredsstillelse uten partner. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hmmmmmm said:

Tull, har aldri hatt det så bra som nå, er singel. Vil ikke ha kjæreste. Livet gir meg mer lykkefølelse og tilfredsstillelse uten partner. 

Jeg har også vært lykkelig som single. Trenger på ingen måte en partner.

Men jeg trenger sex.

Anonymkode: 6cc11...b80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også vært lykkelig som single. Trenger på ingen måte en partner.

Men jeg trenger sex.

Anonymkode: 6cc11...b80

Jeg trenger ikke sex med en person nei

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde heller skaffet meg en elsker. Sex er jo et kroppslig behov på lik linje med mat og nærhet. 

Anonymkode: da627...572

Absolutt feil. Sex er ikke en menneskerett, fordi folk onanerer. Onani er helt gratis og helt greit. Onaner til du blir blå, men ALDRI krev eller forvent sex av andre! Og ALDRI utnytt et annet menneske for din forlystelse!

Anonymkode: 03c8a...e52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også vært lykkelig som single. Trenger på ingen måte en partner.

Men jeg trenger sex.

Anonymkode: 6cc11...b80

Nei. Det trenger du ikke. Du kan onanere.

Anonymkode: 03c8a...e52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det kan være sykdom og/eller medisiner med i bildet. Er klar over det.

Jeg snakker om andre ting. Hadde samboeren min sluttet å ville ha sex med meg, så hadde jeg tolket det som at alle følelser var borte. Ingen sex, ingen kjærlighet. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6cc11...b80

Hvis du automatisk hadde tolket et dalende sexliv som at alle følelser var borte, hadde jo det aller viktigste manglet...god kommunikasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til lite sex? Hvis han bare hadde lavt sexbehov tenker jeg at hun er en egoistisk idiot som heller burde blitt flinkere til å masturbere enn å gå fra mannen. Et godt forhold med en god partner og familie er gull! Og hva med hensyn til barna?
 

Hvis grunnen til lite sex er at han ikke lenger er tiltrukket av henne kan jeg forstå at det er vanskelig å akseptere og leve med. Da tenker jeg likevel at de burde jobbe litt med seg selv og forholdet før de ga opp.

 

Siden dette grunner i hennes sexbehov lurer jeg på om det ligger mer til historien enn hun sier? Kanskje at hun har følt sterk tiltrekning til noen andre menn og at det er vanskelig å håndtere når hennes behov ikke blir møtt hjemme? Lettere å skille seg og ha sex med andre enn å holde seg på matta?

Anonymkode: a1191...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er UTROLIG egoistisk å rive opp en hel familie, ikke bare over sex men alle slike «filleting». Hva lærer man barna sine? At man skal få barn med hvemsomhelst for det er bare å slå opp senere uansett? At relasjoner og stabilitet ikke er viktig? At mamma eller pappa var mer opptatt av puling enn familien sin? 

Anonymkode: c5d60...2a7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

 

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

 

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

 

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Hadde ikke jeg heller orket. Ha det sånn her resten av livet liksom... Har man holdt ut med det her i flere år uten at partneren har tatt det seriøst og ikke ønsker å jobbe med det så kan man ikke forvente forbedring. Man kan kun ordne seg selv og velger da løsninger som fungerer best for seg selv. Og holde familien samlet betyr faktisk ikke alt. Å ha det godt i sammen som par betyr egentlig alt for de fleste og man vil jo helst kun anbefalle sine egne barn det samme. 

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...