Gå til innhold

Blir bv automatisk kontaktet om man går til fastlegen med alkoholproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PGMVL skrev (1 minutt siden):

Det er ikke vanlig å gi beroligende rusmidler til rusmisbrukere med barn, nei.

Det viser at du kan lite om alkoholisme og abstinenser. Dette er ikke bare snakk om litt kaldsvetting og angst. Det er snakk om 200 i puls, brystsmerter, svettetokter og kvalme/oppkast. Det er ikke uvanlig å bli sendt til legevakten med mistanke om hjerteinfarkt. Jeg har jobbet innenfor feltet så vet hva jeg snakker om. 
 

Har aldri hørt om en alkoholiker som ikke får resept dor beroligende benzo i en overgang oppi den verste abstinens fasen. 

Anonymkode: 9e2f5...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om hjelp. Har en mor som er alkoholiker som aldri turde å be om hjelp pga barnevernet. 
Det har resultert i omtrent ingen kontakt i dag, og hun ser kun barnebarna sine ca 1 gang i året.
 

Anbefaler å be om hjelp, ellers blir dette deres fremtid. 

Anonymkode: 72aec...0e3

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Det viser at du kan lite om alkoholisme og abstinenser. Dette er ikke bare snakk om litt kaldsvetting og angst. Det er snakk om 200 i puls, brystsmerter, svettetokter og kvalme/oppkast. Det er ikke uvanlig å bli sendt til legevakten med mistanke om hjerteinfarkt. Jeg har jobbet innenfor feltet så vet hva jeg snakker om. 
 

Har aldri hørt om en alkoholiker som ikke får resept dor beroligende benzo i en overgang oppi den verste abstinens fasen. 

Anonymkode: 9e2f5...bc9

Jada, men da er man på et helt annet nivå enn det ts sier at hun er på. Når man er så fysisk avhengig som det du beskriver så har det vel blitt plukket opp på jobb og i barnehagen/skolen, og det er lite sannsynlig at barna kan bo hjemme i overgangsfasen når foreldrene er så syke. Jeg har ikke arbeidserfaring som deg men jeg kjenner noen som er alkoholisert på denne måten, der piller var eneste utvei. Det er et valg som må overveies nøye. Jeg har også sett den der Louis Theroux dokumentaren om alkoholikere.

Endret av PGMVL
Omformulering
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (6 minutter siden):

Jada, men da er man på et helt annet nivå enn det ts sier at hun er på. Når man er så fysisk avhengig som det du beskriver så har det vel blitt plukket opp på jobb og i barnehagen/skolen, og det er lite sannsynlig at barna kan bo hjemme i overgangsfasen når foreldrene er så syke. Jeg har ikke arbeidserfaring som deg men jeg kjenner noen som er alkoholisert på denne måten, der piller var eneste utvei. Det er et valg som må overveies nøye. Jeg har også sett den der Louis Theroux dokumentaren om alkoholikere.

Tror du vil bli overrasket over hvor mange «funksjonelle» alkoholikere det finnes. Gode på å kamuflere både lukt og oppførsel, tar seg gjerne en liten klunk før jobb, bare så de skal klare å gjennomføre arbeidsdagen.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

Synes det blir litt for enkelt å påstå det. Ut i fra det TS skriver i tråden er jeg uansett ikke overbevist om at hen er alkoholiker, jeg tror bare ikke hen egentlig har lyst til å slutte og drikke.

Anonymkode: 1632b...60c

Men hjelpe meg, hun mener jo at hun trenger naltrexone for å slutte? 

Anonymkode: 75fc4...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke bekymret for at barna tas ut av hjemmet, det er mer det du skisserer her jeg er bekymret for. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Men du skriver jo flere steder her at du ønsker psykologhjelp også, men at ventetidene er lange? Er det testene du sikter til?

Anonymkode: 75fc4...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vil ha hjelp, har du lest hi?

 

ts

Anonymkode: de60a...814

Men hvis dere drikker så lite at dere aldri har promille dagen etter så er det jo ikke noe big deal. Ett glass for dagen er ikke skadelig. Selvsagt dumt at en MÅ ha det. Men det vil jo legen hjelpe med uten å finne det problematisk. 

Anonymkode: bac9b...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2024 at 5:16 AM, AnonymBruker said:

Mener helsepersonell først og fremsts skal respektere taushetsplikten. Kjenner folk med lege og sykepleierforeldre. De er psykisk voldelige mot barna sine

Anonymkode: ef704...aeb

For en håpløs kommentar

Anonymkode: 75fc4...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2024 at 1:50 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skal du vite det? 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Det er jo helt essensielt for å kunne svare på spørsmålet ditt i HI.

Anonymkode: 75fc4...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 17.51):

Lurer litt på om jeg skal tørre. Vi strever begge to med alkoholinntaket, men tenker det er best om vi evt. går en og en med litt mellomrom til hver vår lege? Blir bv. Automatisk koblet på? 

Anonymkode: de60a...814

Først, veldig bra at dere vil ta grep og gjøre noe med misbruket/avhengigheten!👏 

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.02):

Selvsagt lar jeg det stoppe meg! De kobles ikke inn om vi ikke selv sier fra. Vi drikker kun hjemme, er aldri synlig beruset utenfor husets vegger. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Men, dere vil velge å droppe det om bv blir koblet på?? Dere er foreldre først og fremst, og deres hovedfokus må være på barna! Hva er dere redd skal skje om bv kommer inn i bildet? De tar ikke barna ut av hjemmet, da skal det isåfall være ille der. 

Dere er altså kun synlig ruset innenfor husets vegger, der barna deres er. Og dere begge sliter med alkoholen.. Vær så snill og skaff dere hjelp! For barnas skyld!

Jeg vokste opp under stor omsorgssvikt pga alkohol og har i dag adh (mest sannsynlig fordi min mor drakk under svangerskapet), men den diagnosen som er mye verre er cptsd.  Jeg har altså PTSD kompleks type, fordi jeg vokste opp i et slikt hjem.

Tenk på barna deres, vær så snill!

Anonymkode: d0838...26c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvis dere drikker så lite at dere aldri har promille dagen etter så er det jo ikke noe big deal. Ett glass for dagen er ikke skadelig. Selvsagt dumt at en MÅ ha det. Men det vil jo legen hjelpe med uten å finne det problematisk. 

Anonymkode: bac9b...c63

Leveren kan ta skade

Hjernen kan ta skade

Sosialt liv og forpliktelser kan ta skade

Selvfølelsen kan ta skade

Økonomien blir dårligere

Men for øvrig er det ikke en big deal.

Alkoholavhengighet. Skadelig bruk av alkohol. Risikabel bruk av alkohol. 

Det første er enkelt å greit at alkoholenbruken har påvirket hjernen slik at du drikker fordi du er avhengig ikke fordi at du har lust.

Det andre kan være så meget. Fettlever, du utsetter dine barn for omsorgssvikt, eller... 

Risikabel bruk av alkohol, forbruket er av en slik art at du utsetter deg for en økt risiko for problemer av ulike typer.

Hvis jeg drikker en flaske vin hver kveld, men møter edru på jobb nydusjet og pen i tøyet... Da har jeg som minimum et risikabel bruk av alkohol og sannsynligvis i vår kultur (i hvert fall med barn i huset) alkoholavhengighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her bør moderatorer komme på banen og stenge tråden, evt også varsle politi. Det er åpenbart en psyk person med rusproblemer som skriver her. Måten ts svarer på tyder på høyt og ukontrollert alkoholforbruk (avvikende og aggressive svar, mer redd for egne ubeleiligheter enn barnas velferd osv), og dette bør ikke vi sitte her og diskutere. Ts har fått svar på spørsmålet sitt og det hjelper ikke å diskutere med rusmisbrukere på dette viset. 

Anonymkode: 35409...7f7

😂😂😂. Ja, det må nok være derfor. Ikke at jeg har blitt angrepet i 13 sider i strekk. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du skriver jo flere steder her at du ønsker psykologhjelp også, men at ventetidene er lange? Er det testene du sikter til?

Anonymkode: 75fc4...d47

Ja. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo helt essensielt for å kunne svare på spørsmålet ditt i HI.

Anonymkode: 75fc4...d47

På ingen måte.

 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det viser at du kan lite om alkoholisme og abstinenser. Dette er ikke bare snakk om litt kaldsvetting og angst. Det er snakk om 200 i puls, brystsmerter, svettetokter og kvalme/oppkast. Det er ikke uvanlig å bli sendt til legevakten med mistanke om hjerteinfarkt. Jeg har jobbet innenfor feltet så vet hva jeg snakker om. 
 

Har aldri hørt om en alkoholiker som ikke får resept dor beroligende benzo i en overgang oppi den verste abstinens fasen. 

Anonymkode: 9e2f5...bc9

Nei nå må du roe ned litt. På langt nær de fleste klarer å gå av alkohol hjemme selv, piller er ikke nødvendig. Dyne, film og mye mat fungerer bra, etter tre måneder slipper det taket. Søvn og hvile er viktig i den perioden da belastninger gir stress og lyst til å drikke, det er også nødvendig med god støtte fra en AA gruppe, de på nett er fine, da kan man skrive med andre når det røyner på. 

De du snakket om har et veldig høyt inntak store deler av døgnet, det er en gruppe som må legges inn på avrusning. 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve å snakke fornuft til en alkoholiker som ikke vil slutte er som å snakke til en vegg. Hvis ikke dette er troll så er eneste måten å få TS til å søke hjelp at moderatorene tipser politiet. 

Hilsen barn av 2 rusmisbrukere

Anonymkode: 0c9aa...e0c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.02):

Selvsagt lar jeg det stoppe meg! De kobles ikke inn om vi ikke selv sier fra. Vi drikker kun hjemme, er aldri synlig beruset utenfor husets vegger. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Tror du. TROR DU. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (3 timer siden):

Nei nå må du roe ned litt. På langt nær de fleste klarer å gå av alkohol hjemme selv, piller er ikke nødvendig. Dyne, film og mye mat fungerer bra, etter tre måneder slipper det taket. Søvn og hvile er viktig i den perioden da belastninger gir stress og lyst til å drikke, det er også nødvendig med god støtte fra en AA gruppe, de på nett er fine, da kan man skrive med andre når det røyner på. 

De du snakket om har et veldig høyt inntak store deler av døgnet, det er en gruppe som må legges inn på avrusning. 
 

 

Her tar du litt feil. Har man drukket hver eneste dag i lange tider, utover det som er "normalt anbefalt" konsum, så kan det være ganske farlig å slutte cold turkey alene uten legehjelp. 

Anonymkode: eda3c...8ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å prøve å snakke fornuft til en alkoholiker som ikke vil slutte er som å snakke til en vegg. Hvis ikke dette er troll så er eneste måten å få TS til å søke hjelp at moderatorene tipser politiet. 

Hilsen barn av 2 rusmisbrukere

Anonymkode: 0c9aa...e0c

Politiet har ingenting mrd dette å gjøre...

Anonymkode: d213a...c9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Har du tenkt å gå til fastlegen nå da som du har fått svar på det du lurer på?

Anonymkode: 2e568...8e8

HI er et klassisk eksempel på spørsmål der TS egentlig har bestemt seg for svaret på forhånd. Alle svar som ikke trøster, skryter av henne og snakker negativt om barnevernet avvises. Hun nekter også å si noe om mengde alkohol og hyppighet, som selvfølgelig er helt avgjørende for om en lege føler meldeplikt eller ikke. Hun blir irritert av at folk ønsker mer informasjon og synes synd på seg selv når hun blir kritisert for å utsette barna sine for omsorgssvikt. Alkohol eller ei, Ts viser tydelige narsissistiske trekk i svarene sine. Håper disse barna får hjelp fort.

Anonymkode: 75fc4...d47

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...