Gå til innhold

Blir bv automatisk kontaktet om man går til fastlegen med alkoholproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tanken er at den demper/fjerner alkoholsug slik at man kan drikke normalt og stoppe etter ett glass eller to og redusere drikkingen. Fint i teorien, men avhengighet er komplekst og medisinen har bivirkninger verre enn fyllesyke😅

Jeg trengte ikke levere prøver, har ikke lappen eller barn. Kunne levere om jeg opplevde det positivt 

Anonymkode: 6c4da...74c

Er en alkoholiker, holder en seg borte fra alkohol helt og holdent.

Anonymkode: cd9b1...c0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er en alkoholiker, holder en seg borte fra alkohol helt og holdent.

Anonymkode: cd9b1...c0b

Riktig. En alkoholiker kan aldri få et normalt forhold til alkohol igjen. Det er enten alt eller ingenting. Fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.36):

Nei, du kan tydeligvis lite om dett. Jeg/vi ønsker ikke medikamentell behandling for abstinenser, men et medikament som minsker suget (Naltrexone). Vi har ingen fysisk avhengighet.
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Men hvis dere ikke har noen form for fysisk avhengighet, hvorfor er det så vanskelig å stå i mot suget etter alkohol?

Det må jo være noen form for uro eller noe dere føler som gjør at dere ikke klarer å stå i mot suget. Med andre ord, abstinenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aha, så man stopper ikke å drikke med en gang man starter på medisinen da? Da skjønte jeg svaret over, det hørtes ut som det ble brukt som påskudd for å kunne fortsette drikkingen. 

Anonymkode: 2e568...8e8

Nei, som en hjelp til å slutte. Tenk hvor mye enklere det er å slutte når suget er borte! 
 

suksessraten er mye høyere enn for de som kun skal satse på viljestyrken. 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naltrexone kan gi svært ubehagelige bivirkninger, i samme ubehagsgate som abstinenser.

Anonymkode: eda3c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du funnet ut hvordan du skal gå frem? 😊

Anonymkode: eda3c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

got2go skrev (1 time siden):

Dette er feil. Den medisinen har lite effekt, da suget etter alkohol sitter dypere enn som så. Du lurer bare deg selv her. Du har ingen kunnskap om avhengighet. Men fortsett å lur deg selv du.

På ingen måte. Du aner ikke hva du snakker om. Suksessraten er mye høyere enn for de som kun går på viljestyrken. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er en alkoholiker, holder en seg borte fra alkohol helt og holdent.

Anonymkode: cd9b1...c0b

Ja, men så må man komme seg dit! Gang på gang viser det seg jo at de som slutter helt og brått sprekker, igjen og igjen. 

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Naltrexone kan gi svært ubehagelige bivirkninger, i samme ubehagsgate som abstinenser.

Anonymkode: eda3c...8ae

Men man slipper alkoholen. Tar gladelig bivirkninger over  alkohol. Dessuten går de fleste bivirkningene over ved lang tids bruk.
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men så må man komme seg dit! Gang på gang viser det seg jo at de som slutter helt og brått sprekker, igjen og igjen. 

Anonymkode: de60a...814

Det er mange veier til Rom, og å si det høyt og be om hjelp er absolutt det beste man gjør, om så medisinskhjelp, slutte tvert, trappe ned.

Anonymkode: eda3c...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man slipper alkoholen. Tar gladelig bivirkninger over  alkohol. Dessuten går de fleste bivirkningene over ved lang tids bruk.
 

ts

Anonymkode: de60a...814

nausea,

headache,

dizziness,

nervousness,

fatigue,

insomnia,

vomiting,

anxiety, and.

Anonymkode: eda3c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med en «høytfungerende» alkoholiker og en som ikke evnet ta tak hjemme. Skulle ønsket at bv hadde blitt koblet på hvis det kunne hjulpet vedkommende ut av sykdommen. Det ville spart meg for mye angst og traumer, som enda sitter i. Vær så snill å ta tak i problemene deres både for deres egen skyld, men kanskje spesielt for barna. Ikke vær redd for bv. De kan helt sikkert være en støtte, dersom det blir aktuelt at de kontaktes. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nausea,

headache,

dizziness,

nervousness,

fatigue,

insomnia,

vomiting,

anxiety, and.

Anonymkode: eda3c...8ae

Ja takk! Du glemte den beste bivirkningen da, vektnedgang😁

 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På ingen måte. Du aner ikke hva du snakker om. Suksessraten er mye høyere enn for de som kun går på viljestyrken. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Tja, er bare tørrlagt alkoholiker selv med mye kunnskap om temaet.

Når du har kommet så langt som du har gjort, og ikke klarer å slutte på egen hånd så trenger du behandling.   Hadde det funnet en quick-fix medisin så hadde det ikke funnet behandlingssteder. 

Men igjen, bare fortsett å lur deg selv. 

Endret av got2go
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler boka “The easy way for women to stop drinking” av Allen Carr (finnes også i utgaver for menn). Er på Storytel. Får man lyst på alkohol igjen etter å ha lest/lyttet til den boka, DA er man seiøst avhengig. Lyttet til den selv for 9 mnd siden og sluttet på dagen, helt uten viljestyrke, for viljen min sa da at jeg ikke hadde lyst til å putte alkohol inn i kroppen min noen gang igjen.

Anonymkode: e2434...299

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man slipper alkoholen. Tar gladelig bivirkninger over  alkohol. Dessuten går de fleste bivirkningene over ved lang tids bruk.
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Største problemet her er vel nettopp langtidsbruk.  Det er jo ikke bare alkoholsug som forsvinner. Jeg vet om flere som mistet sug etter vann (altså de ble tørste men hadde ikke lengre et sug for å slukke tørsten. 

Miste sug på mat, suget til å opprettholde livet ved å gå på jobb osv. 

Alt vi gjør er faktisk basert på sug til en viss grad og denne medisinen demper også disse. 

 

De testet å hemme reseptorer som danner sug hos mus, og de tørstet og sultet ihjel selv med god tilgang på mat og vann. 

Anonymkode: fded6...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men så må man komme seg dit! Gang på gang viser det seg jo at de som slutter helt og brått sprekker, igjen og igjen. 

Anonymkode: de60a...814

Flaut hvor lite du vet om temaet, men fremdeles slenger rundt deg med påstander som det ikke er noe hold i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet som dere. Anbefaler deg, eller begge, å sjekke ut eller ta kontakt med Tilbake til livet i regi av Julie Winge. Hun er tørrlagt alkoholiker med et eget nettsamfunn som er fylt med alle oss som har samme erfaring. Som vil komme oss ut av det. Vi er mange der som deler deres problemer. veldig bra fellesskap! Begynn med å kontakte Julie Winge per telefon eller e-post. Der er det ingen kobling til helsevesen eller offentlige instanser.

Anonymkode: cb148...db7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (Akkurat nå):

Tja, er bare tørrlagt alkoholiker selv med mye kunnskap om temaet.

Når du har kommet så langt som du har gjort, og ikke klarer å slutte på egen hånd så trenger du behandling.   Hadde det funnet en quick-fix medisin så hadde det ikke funnet behandlingssteder. 

Men igjen, bare fortaett å lur deg selv. 

Medisinsk behandling ER behandling😊 ingen har sagt at det er quick fix, men det er en god hjelp.  Jeg fatter ikke at noen er i mot det. Det er som å ønske seg rotfylling uten bedøvelse. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja takk! Du glemte den beste bivirkningen da, vektnedgang😁

 

ts

Anonymkode: de60a...814

Jeg tror ikke du helt vet hva du snakker om. Det virker liksom så lekende lett og lalala. Her har du fått svar fra flere tørrlagte alkoholikere som vet hva de snakker om, som har kjempet seg ditt de er idag. Ingen som har vært heldige.Ta det opp med legen nå, og sett i gang. For jeg regner med at det er planen nå?

Anonymkode: eda3c...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...