Gå til innhold

Blir bv automatisk kontaktet om man går til fastlegen med alkoholproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du burde ikke la det stoppe deg i det hele tatt. Unner ikke du barna dine to friske foreldre?  Det er ikke bare bare å vokse opp med 2 foreldre med alkoholproblem. Det har så mye mer innvirkning på barna enn dere tror. For barna sin del søk hjelp, for barna sin del prøv å bli frisk sånn at barna kan få en god oppvekst. 

Anonymkode: ad8f7...6ac

Du aner jo ingenting om hva jeg tror! Blir helt matt av denne tråden. Slutt å tillegg meg meninger jeg ikke har. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg svare på det? Jeg skylder dere ingenting. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Du skylder ikke oss noe nei, men fakta er at du nekter å svare på et enkelt spørsmål, og kan tenke meg at grunnen er mengden vil nok få folk her inne til å reagere, og dette er noe du er redd for, fordi du enda er i et fornektelsestadie over hvor ille dette er. Så når du holder kortene tett til brystet, kan du fortsatt leve i forestillingen om at det fortsatt er under kontroll.

Dersom du faktisk har lyst å få hjelp og kunne motta gode råd, så vil åpenhet på veien hjelpe deg. Men du kommer ikke til å komme deg ut av dette om planen er å gå til legen, tilbakeholde masse informasjon, lyve om mengder alkohol som drikkes, alt for å holde på fasaden. Du har jo allerede planlagt å unngå å nevne til legen at partneren din drikker også, fordi da vil legen bli bekymret for barna med tanke på at de ikke bare har en, men to omsorgspersoner som drikker. Du ser på BV, ruskonsulent etc. som fiender og ikke folk som kan hjelpe der. Det er helt klart at du og partner setter egne behov fremfor barna! Dette kommer barna til å ta skade av, selv om du er overbevist om det er verre om BV blir involvert. Ja, barna klarer seg sikkert med det primære, men de vil bli påført psykiske plager resten av livet. 

Anonymkode: 2e568...8e8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skylder ikke oss noe nei, men fakta er at du nekter å svare på et enkelt spørsmål, og kan tenke meg at grunnen er mengden vil nok få folk her inne til å reagere, og dette er noe du er redd for, fordi du enda er i et fornektelsestadie over hvor ille dette er. Så når du holder kortene tett til brystet, kan du fortsatt leve i forestillingen om at det fortsatt er under kontroll.

Dersom du faktisk har lyst å få hjelp og kunne motta gode råd, så vil åpenhet på veien hjelpe deg. Men du kommer ikke til å komme deg ut av dette om planen er å gå til legen, tilbakeholde masse informasjon, lyve om mengder alkohol som drikkes, alt for å holde på fasaden. Du har jo allerede planlagt å unngå å nevne til legen at partneren din drikker også, fordi da vil legen bli bekymret for barna med tanke på at de ikke bare har en, men to omsorgspersoner som drikker. Du ser på BV, ruskonsulent etc. som fiender og ikke folk som kan hjelpe der. Det er helt klart at du og partner setter egne behov fremfor barna! Dette kommer barna til å ta skade av, selv om du er overbevist om det er verre om BV blir involvert. Ja, barna klarer seg sikkert med det primære, men de vil bli påført psykiske plager resten av livet. 

Anonymkode: 2e568...8e8

Ja, du kan tenke deg masse, men fakta er at det bare er DINE tanker og har ingenting med meg å gjøre. Det er bare ditt tankekjør basert på DINE fordommer. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk på jobbene deres vil legge merke til det.?

Anonymkode: eda3c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje folk på jobbene deres vil legge merke til det.?

Anonymkode: eda3c...8ae

Nei, det gjør de ikke. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør de ikke. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Eller om dere blir stoppet av politiet, rutinekontroll, å blåser promille 😬

Anonymkode: eda3c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, du kan tenke deg masse, men fakta er at det bare er DINE tanker og har ingenting med meg å gjøre. Det er bare ditt tankekjør basert på DINE fordommer. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lykke til med å bli rusfri når du er så defensiv. Folk vil deg ikke vondt, de ønsker at du skal klare å slutte med alkoholen, både for ditt beste og barnas. Men det frister ikke å gi deg råd når du halshugger forslag og er så ensidig fokusert på behandling. Du har jo fått masse av svar på det du lurte på, så hvorfor forsetter du egentlig å svare i tråden? 

Anonymkode: 2e568...8e8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av alkoholikere, så håper jeg at dere tar til vett og får behandling, OG at barnevernet får vite om dere. Alkoholikere er noe av det mest egoistiske slaget jeg vet om, med tusen av unnskyldninger for å fortsette drikkingen,selv om de har barn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HederaHelix skrev (Akkurat nå):

Som barn av alkoholikere, så håper jeg at dere tar til vett og får behandling, OG at barnevernet får vite om dere. Alkoholikere er noe av det mest egoistiske slaget jeg vet om, med tusen av unnskyldninger for å fortsette drikkingen,selv om de har barn. 

dette!

Pappa var også alkoholiker, men drakk også bare hjemme og ingen andre ante noe - og pappa selv var akkurat som ts i denne tråden, og mente det ikke var grunn til bekymring for hvordan vi hadde det. Det var det... Alkoholikere burde selv melde seg til BV og slutte å være defansive og ta imot hjelp, og være villige til å endre hele seg. Hadde ts brydd seg om ungen hadde hun aldri kjøpt mer alkohol.

Anonymkode: bc2c4...484

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden men fått med meg at ts ønsker naltreksone og terapi.

Jeg får skrevet ut naltreksone for "diffuse" smerter, vet mange får det for fibromyalgi. Verst et forsøk 

Anonymkode: 0ec53...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man MÅ ha er det et problem. Jeg kjenner flere som har ett par glass vin hver kveld, som også har barn. Hvorfor skulle kun de uten barn hatt? Barn har ikke vondt av at foreldrene har litt om kveldene så lenge de holder seg til to enheter og ikke blir synlig beruset. 

Anonymkode: a2540...4bc

Jeg blir matt av slike bastante uttalelser når det gjelder alkohol og barn; barn er ulike, foreldre tåler alkohol ulikt og kanskje det viktigste; mange barn merker at du har drukket/forandret deg før du merker det selv. 
Og hvor mange snakker med barna sine om dette? Vi som jobber med barn får høre det, men veldig mange barn er altfor lojale ifht foreldrene for å ta det opp. Snakk med barna deres om dette, ikke bare si «det tåler de» for det vet dere ikke før dere snakker om det! 

Anonymkode: 9ca47...56c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.13):

Nja, selv private klinikker har liten suksessrate på sikt. Jeg ønsker medikamentell behandling (gjerne i tillegg til terapi). I tillegg kan vi ikke begge legge oss inn samtidig, vi har barn som må tas vare på. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Hva er roten til alkoholinntak? Hva ligger i bånn?  Er det noe ikke bearbeidede situasjoner, f. Eks fra barndommen. Hjelper å snakke med noen om vanskelige tanker 

Anonymkode: 1ac69...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller om dere blir stoppet av politiet, rutinekontroll, å blåser promille 😬

Anonymkode: eda3c...8ae

Hvorfor tror du vi fyllekjører? Det har vi aldri gjort. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du ikke ha hjelp? Barnevernet er der for å hjelpe dere. Gå til legen og vær åpen om rusbruket deres. Ta ansvar for barnas skyld om ikke annet. Noe annet er bare dårlig gjort. Da burde dere aldri fått barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tror du vi fyllekjører? Det har vi aldri gjort. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Trenger ikke fyllekjøre i den forstand at man er ravene full. Men ved langvarig alkoholkonsum går man med promille hele tiden mer eller mindre.

Anonymkode: eda3c...8ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor tror du vi fyllekjører? Det har vi aldri gjort. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Hvorfor blir du så vanvittig defensiv og vrir og vender på det folk skriver til deg, også unngår du å svare direkte på det som blir spurt? Det er jo ingen plass i det innlegget at det påstås at dere fyllekjører. Du vet da like godt som alle andre at man har promille i blodet en stund etter man har drukket, det er ikke ensbetydende med å fyllekjøre. Mange som må vente utpå dagen dagen etter en god fest for å kjøre, nettopp for å ikke blåse i promille ved eventuelt kontroll.  Mange som har gått på en smell der, det er jo derfor man har den gjengse 12 timers regelen. Å fyllekjøre er da noe helt annet enn å bli tatt i promillekontroll dagen etterpå. Det er helt legitimt å spørre når du skriver at dere sliter med alkoholproblemer. Drikker dere på kvelden, og skal kjøre tidlig neste morgen på jobb og skole så er det jo helt naturlig å lure på hvordan det har gått.

Anonymkode: 2e568...8e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosa Gnom skrev (11 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke ha hjelp? Barnevernet er der for å hjelpe dere. Gå til legen og vær åpen om rusbruket deres. Ta ansvar for barnas skyld om ikke annet. Noe annet er bare dårlig gjort. Da burde dere aldri fått barn.

Jeg vil ha hjelp, har du lest hi?

 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med første barn og måtte kontakte lege og jordmor for ikke så lenge siden, angående noe jeg visste kunne koble på barnevernet. Jeg bestemte meg for at dersom legen gjør det, er det for barnets beste. Jeg tenker egentlig det samme om deg og dine barn.

Jeg følte meg litt fram i samtalen og sa faktisk at jeg var redd for å være helt ærlig i tilfelle barnevernet skulle gå fra 0 til 100. At jeg gjerne tar imot hjelp fra dem hvis det trengs men at jeg var redd de skulle misforstå noe eller veldig plutselig ta barnet fra meg. Da beroliget hun meg og sa at det var et enormt sunnhetstegn at jeg ba om hjelp selv og at det tydet på at jeg satt barnet først.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trenger ikke fyllekjøre i den forstand at man er ravene full. Men ved langvarig alkoholkonsum går man med promille hele tiden mer eller mindre.

Anonymkode: eda3c...8ae

Eh, nei. Vi har på ingen måte promille hele tiden. Du vet ingenting om hvor høyt eller hyppig vårt konsum er. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh, nei. Vi har på ingen måte promille hele tiden. Du vet ingenting om hvor høyt eller hyppig vårt konsum er. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Nei det gjør jeg ikke. For du sier ingenting om det. Det er mye lettere å komme med erfaringer da. Om en som en dritings ute av stand til å fungere normalt går til legen å legger det frem vil nok legen melde bekymring til barnevernet enn om du sier at du syns det er vanskelig å stoppe når du først starter og at det feks innimellom.

Anonymkode: eda3c...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...