AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #121 Del Skrevet 27. mars 2024 Noen skulle fortalt Madonna dette. Hun ser jo helt ugjenkjennelig ut, nesten som et monster, pga alle fillers, botox og inngrep hun har gjort. Hun har bl.a. fått skikkelige bollekinn som får hele ansiktet til å se oppblåst ut. Det hadde hun ikke i sine yngre dager, for å si det sånn. Eksempel fra en nettartikkel i Allure: Anonymkode: 8b35c...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 27. mars 2024 #122 Del Skrevet 27. mars 2024 Polyester skrev (1 time siden): Mange smålige svar i denne tråden. Og holdningen "gjør som du ønsker hvis du ønsker det" er utrolig primitiv, like primitivt som å sette verdien av utseendet så høyt at man velger å krangle om sin rett til å gjøre det. Fordi det går ikke bare ut over deg som velger skjønnhetsinngrep uansett om det ser stygt ut eller ikke. Det går ut over alle kvinner, fordi dette er dyrkelse av en kultur som opprettholder skjønnhetsidealer og som opprettholder illusjonen om at utseendet gjør deg til en mer eller mindre verdifull person. Å se bra ut har ingen verdi i seg selv, selv om denne kulturen gjør det mulig for deg som ser bra ut å nyte privelegiene av dette. Men er det en verden vi ønsker å leve i, hvor personlige kvalifikasjoner og egenskaper kommer i andre rekke for noe som er ubetydelig i praksis? Det er en verden hvor slankekultur, skjønnhetsidealer, sexkultur, renhetskultur, voldtektskultur og lignende systemer får lov til å blomstre og fortsette å skade våre medsøstre hver eneste dag. Jeg vil ikke leve i den verdenen, og kommer derfor alltid til å utfordre mine venner på dette. Fantastisk skrevet! Vi kvinner er virkelig vår egen verste fiende. Joda, likestilling, likeverd, like muligheter, likelønn og alt det der. Sikkert bra, det. Men aller viktigst, og først i rekken hva kvinnens verdi angår, er det ungdommelige utseendet. Ikke bare godtar vi det fra menn, vi rendyrker det selv også. Det er til å gråte av. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #123 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ok, vi kan godt late som at dere ser det. Og så da? Det driter vel jeg i 🤷♀️ Anonymkode: 80689...ea6 Nei, du driter ikke i det. For du tar botox for å se så bra ut som mulig. Selvmotsigende Anonymkode: 10c59...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #124 Del Skrevet 27. mars 2024 Det er virkelig ikke fint med null linjer og strøk i ansiktet etter 34 + Det synes !! Og ikke på en god måte ! Det blir kun et lerret av grå / stram hud !! Vær så god . Det synes - alltid ! Anonymkode: e56a7...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #125 Del Skrevet 27. mars 2024 But fool yourself... lite å gjøre med halsregionen etter fyllte 50 - just saying Anonymkode: e56a7...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 27. mars 2024 #126 Del Skrevet 27. mars 2024 Jeg tror grensa for hva som oppleves fint og "ikke så synlig" blir forskjøvet når man begynner med ulike inngrep/behandlinger som dette. En må gjerne synes det er fint. Men det må gå an å ta et skritt tilbake, se det fra avstand og i en sammenheng, og undres på hvor dette behovet kommer fra. Og som flere i denne tråden har gjort, reflektere over hva som konstruerer dette behovet for fraværende sinnarynke. Vi lever i et samfunn der ungdom dyrkes, og enkelte medier omtaler aldrende kjendiser på en måte som gir uttrykk for at aldringstegn er direkte flaut. Særlig for kvinner. Om en så liker botox og andre inngrep aldri så mye, og kanskje føler det som et personlig angrep om noen er uenige, så bør en samtidig tåle at bruken kritiseres, særlig på et diskusjonsforum. Og uansett botox eller fravær av det: At skjønnhetsidealer, og kulturen som bygger opp under dette, nevnes i samme åndedrag som botox. Jeg kommer alltid til å kritisere dette, og jeg kommer aldri til å synes at det er et uttrykk for skjønnhet. Det er rart med det, jo eldre noen er, jo mer forventer jeg av dem. Derfor, når jeg ser folk som fikk ferdig utviklet frontallapp for 15+ år siden og begynner å fikse på utseendet for å se yngre ut, så oppfatter jeg dette som et problem med å akseptere seg selv, lav selvoppfatning, rett og slett. Samt å legge alt for mye av identiteten i et yngre utseende (med varierende hell). Fordommer? Kanskje det. Men la oss ikke redusere dette til "jeg gjør som jeg vil, ferdig snakka". For det er ikke det dette dreier seg om. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #127 Del Skrevet 27. mars 2024 Søgni skrev (2 minutter siden): Jeg tror grensa for hva som oppleves fint og "ikke så synlig" blir forskjøvet når man begynner med ulike inngrep/behandlinger som dette. En må gjerne synes det er fint. Men det må gå an å ta et skritt tilbake, se det fra avstand og i en sammenheng, og undres på hvor dette behovet kommer fra. Og som flere i denne tråden har gjort, reflektere over hva som konstruerer dette behovet for fraværende sinnarynke. Vi lever i et samfunn der ungdom dyrkes, og enkelte medier omtaler aldrende kjendiser på en måte som gir uttrykk for at aldringstegn er direkte flaut. Særlig for kvinner. Om en så liker botox og andre inngrep aldri så mye, og kanskje føler det som et personlig angrep om noen er uenige, så bør en samtidig tåle at bruken kritiseres, særlig på et diskusjonsforum. Og uansett botox eller fravær av det: At skjønnhetsidealer, og kulturen som bygger opp under dette, nevnes i samme åndedrag som botox. Jeg kommer alltid til å kritisere dette, og jeg kommer aldri til å synes at det er et uttrykk for skjønnhet. Det er rart med det, jo eldre noen er, jo mer forventer jeg av dem. Derfor, når jeg ser folk som fikk ferdig utviklet frontallapp for 15+ år siden og begynner å fikse på utseendet for å se yngre ut, så oppfatter jeg dette som et problem med å akseptere seg selv, lav selvoppfatning, rett og slett. Samt å legge alt for mye av identiteten i et yngre utseende (med varierende hell). Fordommer? Kanskje det. Men la oss ikke redusere dette til "jeg gjør som jeg vil, ferdig snakka". For det er ikke det dette dreier seg om. Jeg tror vi også må skille mellom sånne som deg; som reflekterer masse rundt dette temaet, og sånne som meg: en sliten småbarnsmamma som plutselig så seg i speilet og tenkte: «shit, nå så jeg verre ut enn jeg trengte» - og løsningen ble et par stikk i panna til 2500 kr. Jeg føler meg freshere, men det har absolutt ikke påvirket min selvoppfatning eller identitet på noe vis. Jeg står meget støtt i meg selv, og går daglig på jobb uten sminke - null stress. Men hvis jeg kan velge mellom sinnarynke eller ikke, så takker jeg nei liksom… ikke verre enn det 😅 Anonymkode: 1f9af...559 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #128 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, du driter ikke i det. For du tar botox for å se så bra ut som mulig. Selvmotsigende Anonymkode: 10c59...e8b På hvilken måte er det selvmotsigende? Anonymkode: 80689...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #129 Del Skrevet 28. mars 2024 Virker som mange av tullingene som påstår at de «kan se det sååå godt» ikke faktisk vet hva de snakker om engang. Botox og fillers er IKKE det samme. Nei du kan absolutt ikke se hvem som har tatt botox og ikke, hvis de har tatt det i små mengder. Kun enkelte kjendiser og influensere som går så amokk at hele trynet står stille (og selv da så går det jo over etter ett par mnd). Fillers derimot, kan man ofte se på de som har tatt flere ganger, siden fillers blir igjen og forflytter seg. Da får man duckface og oppblåst ansikt osv. disse 23-åringene som ser ut som de er 40 osv. som dere snakker om ser eldre ut pga FILLERS ikke botox. Gud.. les dere opp på tema i det minste før dere later som dere kan se alt. Flaut å lese Anonymkode: fba6c...2cb 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #130 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.33): Alle mine venninner på 30+ bruker det, jeg er nå eneste uten. Jeg synes det rett og slett er skremmende at noen vil utsette seg for dette. Fillere også, som er blitt vanlig. Trist, hva skal man tenke om mennesker som ikke godtar naturlig aldring? Jeg ble inspirert av tråden her inne som viste bilder, hvor lett man ser at ting er endret. Denne tråden: Anonymkode: 16969...ff5 Få deg nye venner. Eneste løsning. Anonymkode: f23c4...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 28. mars 2024 #131 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Virker som mange av tullingene som påstår at de «kan se det sååå godt» ikke faktisk vet hva de snakker om engang. Botox og fillers er IKKE det samme. Nei du kan absolutt ikke se hvem som har tatt botox og ikke, hvis de har tatt det i små mengder. Kun enkelte kjendiser og influensere som går så amokk at hele trynet står stille (og selv da så går det jo over etter ett par mnd). Fillers derimot, kan man ofte se på de som har tatt flere ganger, siden fillers blir igjen og forflytter seg. Da får man duckface og oppblåst ansikt osv. disse 23-åringene som ser ut som de er 40 osv. som dere snakker om ser eldre ut pga FILLERS ikke botox. Gud.. les dere opp på tema i det minste før dere later som dere kan se alt. Flaut å lese Anonymkode: fba6c...2cb Det er ulikt hva folk ser og ikke ser. Det er for eksempel en del menn som tror at naturlig sminke er uten sminke. Om man tar Botox eller fillers som ingen kan se, er jo poenget borte? Jeg er team: folk med egen lommebok kan gjøre hva de vil. Men jeg kan absolutt se det - og det er jo bra om folk betaler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #132 Del Skrevet 28. mars 2024 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Det er ulikt hva folk ser og ikke ser. Det er for eksempel en del menn som tror at naturlig sminke er uten sminke. Om man tar Botox eller fillers som ingen kan se, er jo poenget borte? Jeg er team: folk med egen lommebok kan gjøre hva de vil. Men jeg kan absolutt se det - og det er jo bra om folk betaler for det. Hvis man ser botox har man gjort det feil, hele poenget er jo å fjerne rynker, ikke fremheve noe. Når det gjelder filler så har jeg bittelitt rett under øret for å stramme opp løs hud på halsen, tviler på at det synes kjempegodt, men der kan du godt si at "hvis man vet hva man skal se etter så ser man det". Anonymkode: 80689...ea6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 28. mars 2024 #133 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man ser botox har man gjort det feil, hele poenget er jo å fjerne rynker, ikke fremheve noe. Når det gjelder filler så har jeg bittelitt rett under øret for å stramme opp løs hud på halsen, tviler på at det synes kjempegodt, men der kan du godt si at "hvis man vet hva man skal se etter så ser man det". Anonymkode: 80689...ea6 Det er jo derfor Botox er synlig. Det ser ut som man er bedøvet i fjeset. Jeg sier ikke at det er feil eller stygt, men det er synlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #134 Del Skrevet 28. mars 2024 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Det er jo derfor Botox er synlig. Det ser ut som man er bedøvet i fjeset. Jeg sier ikke at det er feil eller stygt, men det er synlig. Hvis man ser bedøvet ut så har man tatt alt for mye. Anonymkode: 80689...ea6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #135 Del Skrevet 28. mars 2024 Om man kun behandler sinnarynken, så vil jeg si man ikke kan spotte det så lett. Men når man tar med panne, kråketær, sur munn og så videre, så vil det synes ja. Med mindre man tar veldig lave doser/babybotox. Tar botox selv og liker lite den perioden etter man har hatt behandling fra ca 2-8 uker hvor smil og mimikk kjennes off. Den beste perioden i en botoxsyklus er der hvor man kan gjøre all mimikk om man vil, men der man ikke ufrivillig går og myser og strammer i rynke musklene. Typisk etter 2 mnd, da er effekten perfekt. Hvorfor gidde å engasjere seg så mye om hva andre bruker pengene sine på? Anonymkode: c5acc...1d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 28. mars 2024 #136 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man ser bedøvet ut så har man tatt alt for mye. Anonymkode: 80689...ea6 Som sagt er ikke keg opptatt av hva endre gjør med sitt fjes. Jeg synes det er absurd å bruke massevis av penger på behandlinger som ikke er synlig, men for all del … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #137 Del Skrevet 28. mars 2024 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Som sagt er ikke keg opptatt av hva endre gjør med sitt fjes. Jeg synes det er absurd å bruke massevis av penger på behandlinger som ikke er synlig, men for all del … Bruker aldri du penger på unødvendige ting? Jeg bruker mer i året på kaffe latte enn på botox liksom... Anonymkode: 80689...ea6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 28. mars 2024 #138 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruker aldri du penger på unødvendige ting? Jeg bruker mer i året på kaffe latte enn på botox liksom... Anonymkode: 80689...ea6 Poenget mitt er at jeg ikke forstår at noen bruker penger å sprøyter i fjeset om det ikke gjør en forskjell. Jeg bruker masse penger på små og store ting som gjør meg glad, men hadde jeg tatt Botox og det ikke utgjorde en forskjell, ville jeg jo ikke vært fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #139 Del Skrevet 28. mars 2024 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Poenget mitt er at jeg ikke forstår at noen bruker penger å sprøyter i fjeset om det ikke gjør en forskjell. Jeg bruker masse penger på små og store ting som gjør meg glad, men hadde jeg tatt Botox og det ikke utgjorde en forskjell, ville jeg jo ikke vært fornøyd. Det utgjør jo en forskjell. Jeg får mindre rynker. Anonymkode: 80689...ea6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #140 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det utgjør jo en forskjell. Jeg får mindre rynker. Anonymkode: 80689...ea6 Stemmer, det ser man raskt. At man har gjort noe med ansiktet sitt...det ser unaturlig ut. Jeg har hørt dette så mange ganger nå "INGEN ser at det er GJORT noe"..... Anonymkode: 16969...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå