Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Dette skjønner ikke menn. At alle jenter blir eldre . De blir lei. De tror vi hater yngre damer, men det gjør vi ikke. Vi har erfaring selv. Grunn til at dama maser og blir sure er ofte pga mannen i huset som tenker mest på seg selv 😄 Og unge jenter blir også lei mens de enda er unge. Jeg har da klaget mye i mine unge dager selv. Begge jobbet og jeg gjorde alt hjemme, mens han festet hele tiden. Det syns ikke en på 23 år var noe hyggelig 😜

Jeg må bare skyte inn at mannen aldri var ute etter en yngre kvinne. Vi hadde sammenfallende interesser og tilbragte mye tid sammen som venner. For han var alderen min ganske likegyldig. Han syns gjerne kvinner på samme alder som han er tiltrekkende og flotte også. Og er det én ting han er tydelig på, der det at han aldri i livet hadde ORKET en 20-åring igjen om han så fikk dem kastet etter seg. 🤭

Han er i det hele tatt fornøyd med at jeg er midt i 40-årene nå som han snart er 60. Tror han gleder seg mest til at jeg ikke lenger er i fruktbar alder. 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå er det en gang sånn at i moderne samfunn er det ikke så mange som har økonomi til å drive med "tradisjonelle kjønnsrollemønster", fordi det forutsetter at mannen tjener alle pengene mens kvinnen gjør alt i hjemmet. Man må faktisk tilpasse seg den tiden man lever i, de færreste har råd til å late som at det fortsatt er 1950.

Anonymkode: 973b6...70b

Nei, det er klart at hvis man skal la pengene styre så kan man glemme romantikken og så blir forholdet deretter. Alle har et valg om å tilpasse seg det man har og lage seg et godt liv. Man kan velge om man vil bo dyrt, ha åtte dyre biler, tre hytter osv fra begynnelsen og være pengeslave. 

Men tradisjonelt handler ikke bare om å la være å jobbe . Det handler om å velge inne-og/eller utejobb osv tradisjonelt . Vi får det til og lever godt. 

Anonymkode: 4238c...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er klart at hvis man skal la pengene styre så kan man glemme romantikken og så blir forholdet deretter. Alle har et valg om å tilpasse seg det man har og lage seg et godt liv. Man kan velge om man vil bo dyrt, ha åtte dyre biler, tre hytter osv fra begynnelsen og være pengeslave. 

Men tradisjonelt handler ikke bare om å la være å jobbe . Det handler om å velge inne-og/eller utejobb osv tradisjonelt . Vi får det til og lever godt. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Men for de fleste er det jo ikke snakk om overforbruk, det er snakk om dyrtid. Vi jobber begge 100%, og får det såvidt til å gå rundt, med én bil. Hytte har vi ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Butthurt much?? 

Her tar du veldig mye for gitt. Svært få menn ‘deler’ inntekten sin nå for tiden, de skal ha 50/50-fordeling på kostnadene, utenom de som gjelder barn, det er kvinnenes oppgave. 

Det er klart at en kvinne kan forvente at manne skal bidra med minst like mye tid som henne med ungene og huset, og i forholdet! 

Svært få menn forlater disse ‘masekjerringene’, det er mennene som blir forlatt. Det samme vil skje med de når kull nummer to sine mødre opplever det samme. 
Kvinner ‘labber’ ikke rundt, det krever faktisk veldig mye å ta hånd om familien as, nåde fysisk og mentalt! 
 

Enhver mann som prioriterer jobben over familien, må faktisk ta konsekvensene av det. Det er ikke synd på han. 

Anonymkode: dbc32...ec1

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men for de fleste er det jo ikke snakk om overforbruk, det er snakk om dyrtid. Vi jobber begge 100%, og får det såvidt til å gå rundt, med én bil. Hytte har vi ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 973b6...70b

Javel, men det er ikke godt nok planlagt om dere har det slik. En eller annen sted brukes det for mye penger. Vi jobber 70 prosent hver, har 4 biler, to hus og alt vi trenger. Og kan fint leve godt og velger det vi liker best å gjøre hjemme. Aldri hatt en diskusjon om det. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javel, men det er ikke godt nok planlagt om dere har det slik. En eller annen sted brukes det for mye penger. Vi jobber 70 prosent hver, har 4 biler, to hus og alt vi trenger. Og kan fint leve godt og velger det vi liker best å gjøre hjemme. Aldri hatt en diskusjon om det. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Hvordan er det godt planlagt om dere aldri har hatt en diskusjon om det?

Anonymkode: 81294...351

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, men det er ikke godt nok planlagt om dere har det slik. En eller annen sted brukes det for mye penger. Vi jobber 70 prosent hver, har 4 biler, to hus og alt vi trenger. Og kan fint leve godt og velger det vi liker best å gjøre hjemme. Aldri hatt en diskusjon om det. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Vedder alt jeg har på at du er over 50. Kanskje over 60 også.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det godt planlagt om dere aldri har hatt en diskusjon om det?

Anonymkode: 81294...351

Vi har aldri hatt en diskusjon om hva vi gjør hjemme, vi gjør det tradisjonelt og da faller det naturlig 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vedder alt jeg har på at du er over 50. Kanskje over 60 også.

Anonymkode: 973b6...70b

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har samme mening om jeg er 20 eller 90. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har samme mening om jeg er 20 eller 90. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Hva det har med saken å gjøre? Du lever jo i en helt annet verden enn yngre generasjoner som ikke har sjans i havet til å spare seg opp noe slags overskudd, fordi det er så dyrt å leve. Prisene har steget mange hundre % mer enn lønningene de siste 35 årene, så det sier seg jo selv at det ikke kan sammenlignes i det hele tatt med dere som kjøpte hus i 1987.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Høres ut som du bør ta deg en prat med kjærringa di, ikke bæs til andre damer som har det helt fint. 

Anonymkode: f9591...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror menn i 40 åra overvurderer hvor attraktive de er for damer i tidlig 20 åra. Spesielt med eks-kone og barn med på kjøpet 😄

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets i Oslo tjener faktisk damene stort sett litt mer. Alle jobber heltid, noe annet er ikke aktuelt med boligprisene vi har. 

Og av disse parene er det damene som sliter med kroniske sykdommer som migrene, men likevel gjerne gjør mer hjemme.

Anonymkode: ef191...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 time siden):

"Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?"

 

Skal det liksom være en trussel?

Ja, som om det står horder med vakre tjueåringer klare å ta imot en middelaldrende, egoistisk mann med masse unger 🤣🤣

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er tydelig at mange kvinner føler seg truet av det og lar hatet over yngre kvinner hagle her inne. Skal jeg finne noen eksempler?

Anonymkode: 012f5...f12

Vi hater ikke unge damer. Vi prøver å realitetsorientere halvgamle menn som tror det står en kø av unge, vakre, slanke damer klare til å leke kone og stemor til barna deres, hanskes med eksen, samværsordningen, helseplagene deres osv. 

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, det er klart at hvis man skal la pengene styre så kan man glemme romantikken og så blir forholdet deretter. Alle har et valg om å tilpasse seg det man har og lage seg et godt liv. Man kan velge om man vil bo dyrt, ha åtte dyre biler, tre hytter osv fra begynnelsen og være pengeslave. 

Men tradisjonelt handler ikke bare om å la være å jobbe . Det handler om å velge inne-og/eller utejobb osv tradisjonelt . Vi får det til og lever godt. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Hva er romantisk med at kvinnen er slave i hjemmet? Ikke føle seg som nytte for samfunnet? Ikke oppleve mer en dobørsten og oppvasken? Der hadde min romantikk dødd ut. Ikke mye romantisk med tradisjonelle roller. 
Jeg vil tjene penger, føle meg til nytte, være mer enn en mor og kons til direktør hansen 🙄

 

Anonymkode: f87cb...2f3

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er romantisk med at kvinnen er slave i hjemmet? Ikke føle seg som nytte for samfunnet? Ikke oppleve mer en dobørsten og oppvasken? Der hadde min romantikk dødd ut. Ikke mye romantisk med tradisjonelle roller. 
Jeg vil tjene penger, føle meg til nytte, være mer enn en mor og kons til direktør hansen 🙄

 

Anonymkode: f87cb...2f3

Kom som anonym, dette er meg.

Jeg vil også legge til at jeg elsker å grave i jorda, løfte stein, hogge ved osv. eneste jeg ikke liker er bil da bretter jeg heller klær ;) 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (13 minutter siden):

Ja, som om det står horder med vakre tjueåringer klare å ta imot en middelaldrende, egoistisk mann med masse unger 🤣🤣

Nettopp. De kan få en ung lekker mann selv som ikke har barn. Hvorfor velge en som er gammel nok til å være faren deres?😄

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fuck you!

Kvinner flest jobber fulltid. De som jobber deltid er ofte tvunget til det fordi mannen ikke gjør sin skjerv hjemme.

Her i huset er det uankuelt at mannen går ned 2-300 000 i lønn fordi han bare tjener 550 000 og jeg tjener ikke veødig mye mer jeg heller. Men det skal da for faen ikke påvirke hvor mye man gidder å vaske sin egen dritt og ta seg av egne barn!

Anonymkode: 40c6d...8a5

Og når disse kvinnene trapper ned så taper de pensjon. 

Her tjener mannen noe mer, men vi jobber begge 100%. Min jobb er verken mindre krevende eller viktig enn mannens. Vi et like slitne når vi kommer hjem. Han gjør mer husarbeid enn meg, men til gjengjeld har jeg alltid ungene med meg fra vi kommer hjem de har sovna. Jeg har oversikt og planlegger/ organiserer besøk, selskap, barnebursdager, har oversikt over klærne til barna, leser alle beskjeder fra bhg og lager oftest middag. På toppen av dette så har jeg 100% oversikt over barnas helse, legetimer, behov og medisiner. Mannen må få beskjed fra meg om når og hvor legetimer er (dette må gjentas nærmere 20 ganger, og han spør og spør igjen og igjen), HVA han må si og HVORFOR barnet må til lege. Han greier ikke å huske navnet på medisiner ("jeg er ikke interessert i å lære hva det heter") selv om barnet bruker det fast. Jeg skulle gjerne byttet med ham og gjort mer husarbeid, fikset bilen og klippet plenen i bytte mot at han tar barna i den grad jeg gjør + the mental load. 

Anonymkode: 5fd82...0c1

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Nettopp. De kan få en ung lekker mann selv som ikke har barn. Hvorfor velge en som er gammel nok til å være faren deres?😄

De gjør jo ikke det, med mindre de er svært lite attraktive eller har store issues. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går selvfølgelig begge veier.

Men det gjør ikke noe med det faktum at, selv om det var kvinnedagen i dag, står menn for brorparten av inntektene til de norske hjem.

Man kan gjerne drive med selvbedrag og fortelle seg selv noe annet. 

Anonymkode: a2357...d15

Det er vel i realiteten et mindretall av menn som står for mesteparten av inntektene som medfører at menn tjenester i snitt veldig mye mer enn kvinner. Altså ikke menn de fleste av oss kvinner lever med. De virkelig rike menn i Norge deler nemlig ikke med den vanlige mannen i gata, og veldig mange av oss kvinner lever med menn som bare tjener litt mer enn oss, det samme som oss, eller mindre enn oss, og på grunn av at kvinner ofte tar høyere utdanning enn menn er menn som tjener likt til mindre stadig mer vanlig. 

Hvordan hi er relevant for enormt mange av oss kan det derfor stilles store spørsmål ved. Kvinner bærer stadig mer av økonomisk byrde, uten at det nødvendigvis får menn til å ta mer av andre byrder, og samarbeid er selvfølgelig nødvendig i et forhold. Mannen i forhold kan ikke velge hva han har lyst til å prioritere på bekostning av kvinnen. Slikt må diskuteres og besluttes sammen. Mannen kan ikke forkange å få liv til å jobbe mye overtid for å tjene mer penger når penger ikke er hva familien trenger, men fordeling av annet ansvar. Samme omvendt. Prioriteringer må besluttes sammen, etter faktiske behov. DA er det greit at kvinnen tar en større del hjemme og mannen jobber mer, for dette er avtalt og felles prioriteringer. I en slik situasjon klager heller ikke kvinner. Kvinner klager når mannen på egenhånd beslutter å prioritere noe mindre vesentlig over det som er et mer vesentlig behov i deres situasjon. Fordi det er ufint og ugreit å bare dytte ansvar for annet over på partner, og kjøre my way. 

Alt er greit så lenge man er enige om det, og det er det utrolig mange menn som bør ta innover seg. Ekstra inntekter hjelper absolutt ingenting når det ikke er et behov, mens faktiske behov ignoreres og overkjøres. I et forhold må man snakke sammen og samarbeide. Det er ikke noe godt forhold når man bare gjør det man selv ønsker. Ikke engang om det genererer ekstra penger (man gjerne ikke trenger mest).

Anonymkode: a2b96...9a1

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...