Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi😅 Snakk om å dra alle kvinner under samme kam!

Anonymkode: 3250b...edc

Tok det som en selvfølge at kvinner der lever i familier med mer familie-harmoni forstod at dette ikke gjelder for dem :) 

Anonymkode: a2357...d15

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig enig, men på litt andre premisser.

De aller fleste kvinner slår seg til ro med en mann de egentlig ikke vil ha, og ender opp med å prøve å omforme han til en mann han ikke er (=sutring/masing).

Kvinner, velg dere en mann med penger. Han kan betale for hushjelp, barnepass osv. istedenfor at du må prøve (forgjeves) å få han til å stille opp på hjemmebane.

Anonymkode: 46a30...ebe

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva med alle de kvinnene som også jobber 100% i viktige stillinger med mye ansvar, som kommer hjem til sin andre fulltidsjobb som er ulønnet, der hun bærer lasset til hele familien, både praktisk og emosjonelt - skal de også tenke seg om når de for en gangs skyld velger å stå opp for seg selv og si ifra om at nok er nok?

Tror det er flest av de.

Anonymkode: dc18f...01e

Det går selvfølgelig begge veier.

Men det gjør ikke noe med det faktum at, selv om det var kvinnedagen i dag, står menn for brorparten av inntektene til de norske hjem.

Man kan gjerne drive med selvbedrag og fortelle seg selv noe annet. 

Anonymkode: a2357...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hilsen Reidar, 32, som bor i kjelleren til mammaen sin

Anonymkode: 09194...825

Feil, feil og feil.

Anonymkode: a2357...d15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til 1950-tallet. 

De fleste forhold jeg kjenner til er mann og kvinne likestilt. Det er slettes ikke sånn at det er mannen som står for 70% av inntekten eller nødvendigvis har høyt arbeidspress. Dersom MIN man ønsker å bytte meg ut med en 20 åring, så får det bli hans valg. Det kommer i så fall til å koste han en del økonomisk og det vil ta 20 år for å oppnå det samme som han har i dag. 

Anonymkode: 2badd...00c

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber virkelig absolutt alle kvinner du kjenner, som er i et forhold, deltid?

Utrolig spesielt. De fleste jeg kjenner tjener like mye eller mer enn mannen sin, men vi har åpenbart helt ulik omgangskrets. 

Anonymkode: 9ddf0...e46

«Forskerne finner at Norge, som ofte blir referert til som «likestillingslandet», faktisk ikke ligger så veldig godt an i forhold til andre.

Norge har 9 prosent forskjell i lønn mellom kvinner og menn, selv om de jobber på samme arbeidsplass, har samme yrke og gjør samme jobb.»

kilde: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Så ja, det er åpenbart at du har den avvikende omgangskretsen.

Anonymkode: a2357...d15

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle ønske at menn sluttet å «hjelpe til» hjemme. Jeg skulle ønske at menn sluttet å «passe barna».

Når skal menn forstå at de må ta sin del av det å ha et hus og familie. De skal ikke hjelpe til, men gjøre sin del, punktum. De skal ikke passe barna slik at mor får fri, men de skal være foreldre på lik linje.

Anonymkode: cbae6...c10

Enig. Sånn ordbruk sier alt om hvem folk mener har hovedansvaret for hjemmet og barna. Enkelte menn er så jævla tafatte og slipper unna noe de skal ha like mye ansvar for som dama.

Anonymkode: 3591b...c9d

  • Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Dakar, har dama dumpet deg? ;)

Anonymkode: ad093...f9e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal få deg andre venner, TS. Det høres ut som om du er preget av et usunt miljø.

  • Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...