Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yodas skrev (2 timer siden):

Vi jobber 100% begge to, og tjener omtrent det samme. Men hvis mannen hadde tjent flere hundre tusen mer enn meg, og de pengene kom meg og familien til gode, så hadde jeg gjerne gjort mer på hjemmebane. Sånn sett er jeg enig med trådstarter.

Forskjell på mer og alt

Anonymkode: 4a298...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannhetsøkende skrev (11 minutter siden):

"Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?"

 

Skal det liksom være en trussel?

Hoho, kjempetrussel!! 

Jeg er forresten kone nr 2 til en mann som gikk fra sin kone på 40 til fordel for meg, som den gang, var ung, frisk og positiv jente på 24-25. 

Jeg har for lengst sluttet å være ung og positiv. Jeg er heldigvis frisk, da. Og jeg maser garantert like mye som andre damer. 🤭

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Du vet ikke det fins kvinner som har yrker hvor de jobber like mye som mannen?

Stemmer det, vi drar jo på jobb for å slappe av vi 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 4a298...f7a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja.😅

 

Anonymkode: ca8e3...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skulle ønske at menn sluttet å «hjelpe til» hjemme. Jeg skulle ønske at menn sluttet å «passe barna».

Når skal menn forstå at de må ta sin del av det å ha et hus og familie. De skal ikke hjelpe til, men gjøre sin del, punktum. De skal ikke passe barna slik at mor får fri, men de skal være foreldre på lik linje.

Anonymkode: cbae6...c10

Om mannen din jobber 80% og han syntes du jobber for mye, hadde du gått med på å gå ned i stilling for mer tid til barn, vask og stell?

Anonymkode: f213a...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en kvinne og en mann flytter sammen og får barn, begge jobber 100% og har helt lik lønn- og hvis mannen etter noen år går opp i lønn- skal da kvinnen plutselig måtte gjøre mer enn mannen hjemme kun fordi han nå tjener mest?😅At begge er like slitne fra før men nå skal mannen være så heldig og få høyere lønn OG slippe unna endel oppgaver hjemme ?(pga han har fått høyere lønn?😄)

Anonymkode: 67c64...9dd

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Jeg tror de aller fleste jobber 100%.jeg kjenner få som ikke gjør det. Og mannen er ikke alene med å ha misfornøyde ledere. Ikke bare menn har karrierer. I min krets har menn og kvinner karrierer, og alle hjelper hjemme. De lykkeligste ser ut til å være familier der de deler på oppgaver med barn og plikter og oppfølging hjemme. Der menn elsker å være sammen med sine familier, og med sine barn. Jeg kjenner veldig få der kvinner jobber deltid og menn er ute på jobb til langt på kveld. Jeg tenker det er litt ressurssvake folk som velger å ha det sånn. Altså der mennene ikke er tilstede og kvinner står alene med oppdragelsen. Barn trenger en far også. 

Anonymkode: 808e2...de7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor i helvete streiket du ikke? I den situasjonen hadde jeg latt oppvasken flyyyyyte, og jeg hadde i hvert fall ikke servert middag til en sur drittunge av en mann på sofaen. Hadde sørget for rene klær til meg selv og barna, men han skulle jaggu fått vasket sine egne klær. Ærlig talt, alt folk finner seg i altså.

Anonymkode: 3591b...c9d

Huff. Greia er at når mor streiker fordi far er en bortskjemt mannebaby, går det alvorlig ut over barnas og mors livskvalitet og lykke før far evt løfter på sin brede bak for å gjøre noe.

Min erfaring er også at overføringsverdien er lav for fars del, han skjønner ikke at det at han lot seg presse til å vaske gulvet en gang betyr at han bør vaske gulvet ca halvparten av gangene i fremtida også.

Anonymkode: aff93...323

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Ja men om begge jobber like mye og han likevel tjener mer, så blir ikke hun mindre sliten av å måtte ta alt på hjemmebane bare fordi han høyere lønn...

I tilegg bruker de pengene på seg selv. Det er fortsatt slik at kvinner bruker mer penger på øvrige utgifter i hus og på barna. 

Så menn skal tjene mer, gjøre mindre fordi de tjener mer, selv om begge jobber like mye på jobben. Også må i tillegg kvinner betale klær, trening, bursdagsgaver, kjøre de til og fra i en dårligere bil enn mannen sin. 

Ja jeg skjønner at mangevelger å gå. 

Men da klager de samme mennene på at de plutselig må ha ungene alene, og ar de må betale for dem også. Fy så slem ex de har. 

Stakars mannfolk som har så ukuelige kvinnfolk....

Anonymkode: 4a298...f7a

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stemmer det, vi drar jo på jobb for å slappe av vi 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 4a298...f7a

Ja på jobben vår er bare damer og det bare kos og ikke press. Vi tenner lys og tar en kaffe og slaver og så er arbeidsdagen over. 😅😅🤣

Anonymkode: 808e2...de7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja på jobben vår er bare damer og det bare kos og ikke press. Vi tenner lys og tar en kaffe og slaver og så er arbeidsdagen over. 😅😅🤣

Anonymkode: 808e2...de7

S L arver. Autocorrect. 😅 Bare mennene som slaver. 🏳️🏳️🏳️

Anonymkode: 808e2...de7

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Menn velger yngre damer på grunn av utseende. Hvis du en putter en middelaldrende kvinne og en ung jente ved siden av hverandre han vil velge den unge jenta. Har ikke noe med husarbeid å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja på jobben vår er bare damer og det bare kos og ikke press. Vi tenner lys og tar en kaffe og slaver og så er arbeidsdagen over. 😅😅🤣

Anonymkode: 808e2...de7

Ja dere har vel ikke annet å gjøre 

(Mannfolk er noen pingler og stakkarer, og tåler ingenting)

Anonymkode: 4a298...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke en eneste kvinne som jobber deltid.

Selv så gikk jeg fra min udugelige mann. Og han var ikke det de første årene vi var sammen, det var alltid jeg som gjorde mest, men han bidro alltid han og, og var jeg syk en uke, så tok han seg av alt. Så syntes det var greit. Men da barn nummer 2 kom, så meldte han seg fullstendig ut, og skulle ikke hjelpe til med noe. Han hadde kontorjobb, uten overtid, flexi tid, sommertid og jobbet med bestekompisen. Jeg hadde en fysisk og mentalt krevende jobb, og jobbet overtid hadde jeg mulighet. Og jeg tjente mer enn han. Selvfølgelig maste jeg de siste årene, men forsto raskt at det bare var og gå, for han kom ikke til å endre seg.

Og her var det jeg som ble sammen med en yngre, kjekkere og rikere mann, som bidro mye mer.

Anonymkode: f2ac5...489

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner så og si ingen som passer det du sier. De fleste jobber 100% begge to, og lønningene er vel ca 50/50. Hos oss er det vel 45/55 tenker jeg. 

Anonymkode: 6f8e8...e8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestillinga har gjordt så det er mer bitre og storforlangende kjerringer. De tror alle kan få til full likestilling i hjemmet, det er selvsagt ikke sånn! Alle har sine liv og det går ikke an å hige etter å ha det som naboen. Jeg vil påstå at mer tradisjonelle kjønnsrollemønster gjorde at alle visste hva de skulle bidra med og så fikk vi ikke det evige maset om hvem som skal gjøre hva i hjemmet. DET er romantikkdreper det! 

Å prøve å få alle inn i samme sporet er ikke veien å gå. Hvert hjem må tilpasse seg sine forhold og ikke gå å være flau for at det ikke er " nok" likestilling. DET er min mening og det funker gull her, ingen krangel og ingen tvil om hvem som gjør hva og alle er tilfreds med det livet. 

Anonymkode: 4238c...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor du i Vegårdshei kommune, TS? 

Jeg bor på sentralt Østland og jeg kjenner ingen damer som jobber deltid. De fleste har høy utdanning og er gift med menn som også har det. Men mange av oss tar det tredje skiftet hjemme, mange av mennene bruker mye tid på diverse fritidsaktiviteter, så jeg ser fortsatt at damene har og tar mye mer ansvar totalt enn de fleste mennene. Jeg tenker at hvis mange menn begynte å ta skikkelig ansvar for familien as de også, så ville mange damer slutte å "mase". Der er ikke urimelig å forvente at voksne menn skal ta ansvar for både familien sin og jobben.

Anonymkode: 15728...47d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (29 minutter siden):

Hoho, kjempetrussel!! 

Jeg er forresten kone nr 2 til en mann som gikk fra sin kone på 40 til fordel for meg, som den gang, var ung, frisk og positiv jente på 24-25. 

Jeg har for lengst sluttet å være ung og positiv. Jeg er heldigvis frisk, da. Og jeg maser garantert like mye som andre damer. 🤭

Dette skjønner ikke menn. At alle jenter blir eldre . De blir lei. De tror vi hater yngre damer, men det gjør vi ikke. Vi har erfaring selv. Grunn til at dama maser og blir sure er ofte pga mannen i huset som tenker mest på seg selv 😄 Og unge jenter blir også lei mens de enda er unge. Jeg har da klaget mye i mine unge dager selv. Begge jobbet og jeg gjorde alt hjemme, mens han festet hele tiden. Det syns ikke en på 23 år var noe hyggelig 😜

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likestillinga har gjordt så det er mer bitre og storforlangende kjerringer. De tror alle kan få til full likestilling i hjemmet, det er selvsagt ikke sånn! Alle har sine liv og det går ikke an å hige etter å ha det som naboen. Jeg vil påstå at mer tradisjonelle kjønnsrollemønster gjorde at alle visste hva de skulle bidra med og så fikk vi ikke det evige maset om hvem som skal gjøre hva i hjemmet. DET er romantikkdreper det! 

Å prøve å få alle inn i samme sporet er ikke veien å gå. Hvert hjem må tilpasse seg sine forhold og ikke gå å være flau for at det ikke er " nok" likestilling. DET er min mening og det funker gull her, ingen krangel og ingen tvil om hvem som gjør hva og alle er tilfreds med det livet. 

Anonymkode: 4238c...4c7

Men nå er det en gang sånn at i moderne samfunn er det ikke så mange som har økonomi til å drive med "tradisjonelle kjønnsrollemønster", fordi det forutsetter at mannen tjener alle pengene mens kvinnen gjør alt i hjemmet. Man må faktisk tilpasse seg den tiden man lever i, de færreste har råd til å late som at det fortsatt er 1950.

Anonymkode: 973b6...70b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Jeg, K38, ser det samme som deg!

Og jeg sier det samme til alle kvinnene; Slutt å mas og skill dere, kjør 50/50 med barna! Herlighet, disse kvinnene fratar FAR retten til å komme hjem tidlig hver dag (jobbe bare halv stilling), og labbe rundt. Støvsuge litt her og der, hente unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.!

Kvinnfolk azza🤷‍♀️ Gi mannen mulighet til å gå å labbe rundt i huset og kose seg barna, som han har hentet tidlig! Alle mødre VET jo hvor deilig og avslappende de ettermiddagstimene er med ungene mens vi lager middag og støvsuger litt her og der💁‍♀️ 
Ren kose tid er jo spesiellt de ettermiddagstimene! Spessiellt hvis det er flere barn!
Så helt enig med TS! Blir oppgitt av masete kvinnfolk som frarøver mannen og far å oppleve dette kose arbeidet, som helt tydelig BARE er kosearbeid når kvinnen jobber halvstilling og er misfornøyd med at mannen tjener penger😅😅

 

Anonymkode: 4a4b3...7ce

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...