Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia


Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

MissKatt skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at det er uforsvarlig at han, som er gammel og i dårlig helse, valgte å dra til Sør-Øst Asia. Risikoen for å bli syk der, er høyere enn i Vest-Europa. 

Siden han likevel valgte å dra, håper jeg at han ikke får særbehandling. Han er ikke verdt mer enn andre mennesker. Hvis jeg eller noen andre  blir like syk som han i utlandet (for alt vi vet, er han ikke veldig syk engang), håper jeg at vi får samme behandling dersom det er nødvendig. Dvs. får en norsk lege til oss, og hjemtransport til 2 millioner 

Infeksjon kan man få overalt. Kongen får særbehandling selv om han er i Norge, fordi han er konge. Hjemreisen deres ville uansett kostet, da de neppe reiser med vanlig rutefly, som oss andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kongen vår. Kostnaden er uvesentlig. 

Endret av herzeleid
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Infeksjon" er oppgitt, men det kan godt være noe annet som er fakta, med "infeksjon" som en grei forklaring nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (26 minutter siden):

Nja. En forutsetning for demokrati er at alle mennesker er like mye verdt. Basert på det så kan man ikke forsvare å hente han hjem på det offentlige sin regning. Det er jo det motsatte av demokrati

Alle som har reiseforsikringen i orden, kan hentes hjem på det offentlige sin regning. Dog sagt tror jeg at det skal mer til før man får privatfly. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

"Infeksjon" er oppgitt, men det kan godt være noe annet som er fakta, med "infeksjon" som en grei forklaring nå. 

Jeg tenker infeksjon kombinert med hjertesvikt.  Han er en gammel mann. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet en helvetes mye når moren min havnet i ulykke i utlandet og etter 2 mnd på sykehus der skulle fraktes til sykehus med ambulansefly og to leger til Norge også. Takk og lov for at vi har forsikringer og et slikt system her i Norge 

Endret av Wenda
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, aksase said:

Det er vel ikke et problem? Om du blir syk på reise og reiseforsikringen din skal dekke behandling, hjemreise, og enda mer behandling, kommer vel det også til å koste noen hundre tusen.

Kongen er viktig for landet og om det koster 2 mill, eller 200 mill å gi kongen forsvarlig helsehjelp, så har vi råd til det.

Mhm, ganske sikker på det kostet ganske mye å få bestemor hjem med ambulansefly fra granca også. Kostet henne ikke mer enn forsikring. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pipaluk said:

Alle som har reiseforsikringen i orden, kan hentes hjem på det offentlige sin regning. Dog sagt tror jeg at det skal mer til før man får privatfly. 

Nei, skal bare til at flyselskapet ikke vil ta ansvar/legen sier du må ta ambulansefly.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, personangrep, hetsende ytringer, persondebatt og svar til slettede innlegg. Den er i tillegg slått sammen med ett tilsvarende emne; ''Kongen koster 2 mill å få hjem. Hva tenker dere om det?''.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig fokus på kostnaden. Mannen er 20 år forbi vanlig pensjonsalder, og fremdeles i full jobb. Han skal jobbe til han dør, og aldri bli pensjonist. Det er ekstremt smålig å ikke unne ham en ferie, og de 2 millionene er en bagatell i forhold til hva han ville kostet skattebetalerne om han gikk av med AFP da han var 62, slik som vi andre kan.

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå melder NRK at kongen har fått operert inn pacemaker idag. Så ikke bare en infeksjon da. 
Håper det går bra. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (På 28.2.2024 den 16.29):

Ja fy fader. Mens andre må tigge om å få sine på sykehuset når de er alvorlig syke. Det er en skam. Han er ikke viktigere enn andre. 

Jo,det er han. Skjønner du virkelig ikke det?

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er han ikke på et sykehus på fastlandet? Er de ikke bedre rustet til dette  i et større sykehus på fastlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (1 time siden):

Nei, skal bare til at flyselskapet ikke vil ta ansvar/legen sier du må ta ambulansefly.

Men ville ikke forsikringsselskapet ha ventet så lenge som mulig for å unngå en slik dyr hjemreise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arne_Toholt skrev (15 minutter siden):

Dette går nok bare en vei...

    Ja...hjem til norge og alt kommer til å gå bra denne gangen også, får vi håpe. :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komplisert når det er atrieflutter/flimmer inni bildet.  Da bør det uansett legges inn en mellomlanding for å kontrollere denne og han har sikkert svak også som er en ekstra risiko for bakterier. 

Håper det går godt. Har hatt mange eldgamle cruiseturister innlagt på det sykehuset jeg jobbet ved før. De vil ofte ha en siste sightseeing før de dør, men er i utgangspunktet litt for skrøpelige for å tåle evt infeksjoner underveis. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

    Ja...hjem til norge og alt kommer til å gå bra denne gangen også, får vi håpe. :) 

Det jeg også tenkte 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (11 minutter siden):

Men ville ikke forsikringsselskapet ha ventet så lenge som mulig for å unngå en slik dyr hjemreise? 

Kommer helt an på hva legene sier. Min mor måtte klareres av 5 forskjellige leger for å fraktes til Norge. Og da var det legene som bestemte ambulansefly. Forsikringsselskapet hadde så og si ingenting å si i den saken

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...