Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia


Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

dårligbrukernavn skrev (3 timer siden):

Jeg tenker heller sånn at ingen burde mene noe om hvorvidt en godt voksen mann burde jobbe eller ei/at det får vel være opp til han selv. 
Har han lyst til å jobbe må han da vel bare jobbe. 

Alle kan vel mene noe, bevares. Selvfølgelig er det opp til han selv/dem.
Bekymring kalles det for at det norske folk bryr seg, kanskje for at han er en høyt respektert konge. Ikke kritikk, kanskje litt kritikk av de rundt han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lucille skrev (7 timer siden):

Han og dronningen utfører jobben helt utmerket, og mitt inntrykk er at de har en samlet kapasitet som er større enn kronprinsparets samlede kapasitet. Jeg vil tro at problemet med kronprinsessens reduserte kapasitet også spiller inn i eventuelle vurderinger, og at det er et ønske å utsette tronskiftet så lenge som mulig, slik at Ingrid Aleksandra vil være bedre i posisjon til å tre inn i sin nye rolle.

Ja, det er jo synd at Märtha har spilt seg selv så grundig ut over sidelinjen. Ellers kunne hun avlastet resten av familien, som pga alder/sykdom har redusert kapasitet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker så godt da Kong Olav døde. Jeg gikk i 5.klasse. Husker rektor innkalte oss i en stor hall som var mellom klasserommene og fortalte tydelig preget at kongen var død, så fikk vi fri fra skolen resten av dagen.

Håper virkelig Kong Harald kommer seg og blir frisk 💜 Han er jo i bedring sier dem. Fryktelig kjipt å bli syk på ferie såpass langt unna, spesielt når man er såpass opp i årene som ham. 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det dessverre ikke er lenge til vi må si:' Kongen er død, lenge leve Kongen!'

Jeg er en royalist, og jeg har håp for Kronprins Haakon, men jeg ser også at han må gjennom en god del prøvelser i nærmeste fremtid. Han har tatt noen valg som har vært kontroverielle, han har vært litt mer politisk enn han kan hende skulle. Han har Mette Marit som er alvorlig syk. Kan han klare det? Han er født til rollen, hans farfar var Kong Olav som må ha vært en rollemodel, og han har sin far og mor. 

Jeg har tro på Kronpris Haakon!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/i/ve4rqX/transporten-av-kong-harald-anslaas-aa-koste-2-millioner-kroner?fbclid=IwAR1RQ9WbpPk1lhOO6vJ1-cwPT7ZNltAaLcbcOK-Q0bdux2dxwuOFxA3wcuY

Vil gjerne presisere at dette innlegget ikke betyr at jeg mener det er feil pengebruk som mange tror i sine svar. Men et helt kurant spørsmål som jeg vet engasjerer med ulike meninger. 

Endret av K_mb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er reelle alternativ?

Bedre å få han hjem og om det går «den veien» fortjener han å være i Norge

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at Kongen må få komme hjem.

  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen er så god ambassadør for Norge. Noen ganger kan ikke ting uttrykkes i pris, penger. Helse går foran alt. 

  • Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er et totalt uinteressant "regnestykke". Det er småpenger og heller ikke en helt unormalt sum for andre nordmenn som er syke i utlandet heller. I forhold til kostandene til Kongehuset er jo det ingenting.

Til sammenligning bruker eiendomsmagnaten Christain Ringnes tre ganger så mye som dette på et fyrverkeri i Oslo for å feire seg selv i kveld...

  • Liker 42
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg ikke for monarkiet, men det er jeg nå. De royale er rå og gir til de grader verdi for landet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel sånne egne satser da, som går av Forsvarsbudsjettet. For å være helt ærlig så tenker jeg at når man først har valgt å ha et kongehus, så må man også betale for det via statlige midler. En kan ikke ha et halvveis kongehus. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke et problem? Om du blir syk på reise og reiseforsikringen din skal dekke behandling, hjemreise, og enda mer behandling, kommer vel det også til å koste noen hundre tusen.

Kongen er viktig for landet og om det koster 2 mill, eller 200 mill å gi kongen forsvarlig helsehjelp, så har vi råd til det.

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er en helt ubetydelig sum i forhold til hva Kongehuset ellers koster i året.  

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg ikke om prisen. Synest det kan være merkelig at han må dra tilbake til Norge så fort. Kan han ikke bli frisk der før han må dra hjem? Hva betyr det?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han er i dårligere form enn det de prøver å gi inntrykk om.  Ellers hadde det funnet en enklere måte å transportere ham på

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt greit, det er egentlig bare småpenger, hvis man begynner å sammenligne med det regjeringen sløser bort.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt greit, forsvaret henter hjem sin (i teorien) øverstkommanderende. Norge sliter med å nå 2% målet til NATO og her er noe de kan bruke penger på. 
Tenker  og  at i forhold hva det koster å hente ned turister som står fast i fjellet, folk som er tatt av snøskred eller sjømenn som blir syk langt til havs så er ikke to millioner så mye heller.

Og så håper jeg virkelig at Kongen kommer hjem og blir frisk igjen 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...