Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia


Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Kongen og der han gjør for landet vårt. Vil gjøre alt for å få han hjem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (4 minutter siden):

Synes hele den operasjonen der med å fly en privat spesialjumbojet jorda rundt for én person er både litt teit og lite miljøvennlig. Så lenge det er en akutt infeksjon som ikke er antatt å være spesielt langvarig og han får god behandling der han er, er det bedre at han blir på sykehuset der han er og tar det med ro til han blir bedre, i stedet for at de å frakte han hjem mens han fortsatt er syk. Det er både mer ubehagelig og risikabelt for Kongen.

Tja, jeg tenker når man er nesten 90 år og velger å stå i tjenesten som monark livet ut, så er det kongen og dronningen vel unt å dra på privat ferie.

Regner med han har fått klarsignal til å dra og at terskelen er lav for innleggelse uansett hvor kongen oppholder seg.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Grüner said:

Synes hele den operasjonen der med å fly en privat spesialjumbojet jorda rundt for én person er både litt teit og lite miljøvennlig. Så lenge det er en akutt infeksjon som ikke er antatt å være spesielt langvarig og han får god behandling der han er, er det bedre at han blir på sykehuset der han er og tar det med ro til han blir bedre, i stedet for at de å frakte han hjem mens han fortsatt er syk. Det er både mer ubehagelig og risikabelt for Kongen.

Det er ikke en jumbojet. Og det er Forsvaret som opererer flyet, der Kongen er øverste befalingsmann. Vi vet lite om graden av alvorlighet i infeksjonen, det kan være alt fra ganske uskyldig til svært alvorlig, f.eks. boldforgiftning. Det er et enkelt sykehus og antakelig ikke topp moderne. Det er livlegen som avgjør, og man må stole på at han tar en foruftig vurdering. Det er antakelig også stressende for pasienten å være langt hjemmefra. Og om det verste skulle skje er det nok best at det skjer i Norge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er greit. Hvis du spør meg om IS kvinnen så villejeg sagt nei ikkefaen

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må han da kunne betale selv, slik som alle andre. Jeg synes også det er rart at denne oldingen ikke har pensjonert seg – det er jo tydelig at mannen ikke er i stand til å gjøre jobben sin lenger, og det står en fullt utlært arvtaker klar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt kongeparet og syntes de er fantastiske representanter for landet så om han er blitt så syk at han må hjem til Norge, så kan de for all del passe på at han kommer seg trygt hjem, koste hva det koste vil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er vel anvendte penger.

Jeg synes at vår konge må få lov til å dø på norsk jord.

Jeg beklager at jeg er pessimistisk, men vi må se realitetene i øyet...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Silvia515 said:

De royale er rå og gir til de grader verdi for landet. 

I motsetning til de irroyale? 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen god grunn til at en person i han sin alder skal oppholde seg i utlandet, og særlig ikke med underliggende sykdommer. Vi har to millioner å bruke på å transportere han hjem, men kan ikke engang gi sårbare menesker hjelp i psykiatrien til 10 000 kroner. Dette blir for dumt. Han burde latt sine rik venner hjelpe han eller blitt igjen der borte. Det siste hadde vært langt mer ærefullt. PS. Jeg har likt kongen fram til nå.

Dere som vil ha kongen hjem kan umulig ha erfaring fra arbeid i helsevesenet. For meg blir dette litt som sjåføren som krasjer i en unge, men bare kjører videre. Disse pengene kunne reddet mange menneskeliv. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender millioner ut av landet hvert år. Hvorfor ikke bruke penger på kongen vår...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi bruker de samme pengene på å fly syke ukrainere hver uke,  så kan kongen få samme behandling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er helt ok. Koster mye å få hjem syke vanlige folk også. 

Vi må jo få hjem kongen. Nie annet ville vært en stor skam.

 

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissKatt skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er uforsvarlig at han, som er gammel og i dårlig helse, valgte å dra til Sør-Øst Asia. Risikoen for å bli syk der, er høyere enn i Vest-Europa. 

Siden han likevel valgte å dra, håper jeg at han ikke får særbehandling. Han er ikke verdt mer enn andre mennesker. Hvis jeg eller noen andre  blir like syk som han i utlandet (for alt vi vet, er han ikke veldig syk engang), håper jeg at vi får samme behandling dersom det er nødvendig. Dvs. får en norsk lege til oss, og hjemtransport til 2 millioner 

Det er på ingen måte en høyere risiko i "hitech" Malaysia!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smascha skrev (1 time siden):

Jøss, trudde det ville bli dyrare..

Det er det sikkert. Dette er bare en kjapp beregning.  Lønnskostnader til de involverte kommer i tillegg.

Jeg husker at en lege måtte fraktes hjem fra vestafrika med Ebola i 2014. Tror det endte på nesten det samme, bare i drivstoff . 

Det blir jo veldig få folk som flyr dette flyet. Er det mulig for dem å ta inn noen varer i samme slengen?  Er det flere som skal samme vei?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Majer said:

Det finnes ingen god grunn til at en person i han sin alder skal oppholde seg i utlandet, og særlig ikke med underliggende sykdommer. Vi har to millioner å bruke på å transportere han hjem, men kan ikke engang gi sårbare menesker hjelp i psykiatrien til 10 000 kroner. Dette blir for dumt. Han burde latt sine rik venner hjelpe han eller blitt igjen der borte. Det siste hadde vært langt mer ærefullt. PS. Jeg har likt kongen fram til nå.

Dere som vil ha kongen hjem kan umulig ha erfaring fra arbeid i helsevesenet. For meg blir dette litt som sjåføren som krasjer i en unge, men bare kjører videre. Disse pengene kunne reddet mange menneskeliv. 

Samme gnålet hver gang det blir brukt penger på en ting som noen har noen problemer med. *Det er folk i landet som trenger det mer*

Det kan så være, men akkurat nå trenger han det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at jeg håper at det går bra med kongen vår, og at de begge kommer seg trygt og godt hjem til kongeriket sitt igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva jeg tenker?

Enkelt - bring him home ❤️

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 millioner for å få den syke kongen vår hjem? Jeg tenker at det er en total ikke-sak. Vi snakker ikke om noe som skjer regelmessig, og et sånt beløp betyr i det store og hele absolutt ingenting. Hver eneste dag i uken sløser vi da bort langt større summer enn det på ting som i mange tilfeller kommer til å koste oss enda mer penger senere.

Og folk som skal nekte fyren å dra på ferie dit han vil bare fordi han er blitt gammel kan ærlig talt dra til helvete. Kongen har representert landet vårt på en fin måte i alle år, og han er en bra, jordnær fyr, og han har fortsatt massevis av oppdrag i året i en alder der folk flest har pensjonert seg for TYVE år siden. Hvorfor skal ikke han ha rett til å reise på ferie til Malaysia? Dere burde faen meg holde kjeft. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt det er innafor for å få kongen vår hjem igjen 🩷 Harald 🩷

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor reise i den alderen med skrantende helse, og påføre skattebetalerne flerfoldige millioner i utgifter for å få brakt han hjem?

Det er lov å kaste inn håndkleet og la Håkon overta det som mest sannsynlig blir vårt nest siste monarki.

Endret av Nostradamus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...