Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia


Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

TomKrus skrev (9 minutter siden):

Ingen som sier at dette ikke er Kongen sitt valg, men vi som borgere av dette landet kan mene om dette som vi vil også. Han bør faktisk trekke seg tilbake og levere stafettpinnen videre til sønnen. Men igjen det er hans valg. Inntil da får vi se en Konge som humper rundt som en pleiepasient som han faktisk er akkurat nå. Kongen har vært syk lenge, og dette er jo ikke noe som er nytt nå.

Joda kam mene hva man vil. Men syntes det er svært lite respektfult å mase om det, når han har gått ut å sagt at han ikke kommer til å abdisere. Såpass respekt fortjener han iht å ha viet livet sitt til rollen sin, og den gode jobben han har gjort. 

Hadde han oppført seg som e dritt konge, så kunne jeg ha forstått det maset litt mer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Joda kam mene hva man vil. Men syntes det er svært lite respektfult å mase om det, når han har gått ut å sagt at han ikke kommer til å abdisere. Såpass respekt fortjener han iht å ha viet livet sitt til rollen sin, og den gode jobben han har gjort. 

Hadde han oppført seg som e dritt konge, så kunne jeg ha forstått et maset litt mer. 

Jeg maser ikke, jeg mener noe om akkurat det. Så kan han få lov å holde på, det synger på siste verset uansett. Det blir fremover helt begrenset hva han kan delta på uansett. Så i praksis er det kronprinsparet som kommer til å overta de aller fleste offisielle oppgavene uansett. Kong Harald har vært en hel ok Konge, men hans far enorm. For å ikke snakke om hans bestefar. De lot seg ikke pille på nesen av noen som helst, stod for sine meninger og satte foten ned selv om politikerne ville noe annet, selvsagt med en enorm respekt for Stortinget og de folkevalgte. Harald har ikke den tyngden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (2 minutter siden):

Var han frisk før han dro :) Har jo slitt med sykdom de siste 5 årene minst! Mannen kan jo knapt gå.

Han har hatt infeksjoner. Man får en infeksjon,  blir behandlet og blir frisk. Så får han ny, blir behandlet og frisk. 

Så vidt jeg vet så er det slik infeksjoner,  virus og bakterier fungerer.  Som vanvittig mange her i Norge så har sikkert han vært mer syk etter korona enn før. Bare søk opp her på KG det ligger flere tråder om at sykedager er brukt opp, og at det er langvarig det de får. Det blir mange ganger ila året enn det som var normalt før 

Alle infeksjoner han har fått før reisen, er han jo frisk av.  Du er jo enten frisk eller syk. 

Forskjell på kronisk infeksjoner  og infeksjon 5 ganger. 

En infeksjon kan få større konsekvenser når du er eldre. Infeksjoner før reisen har gått fint. Nå ble det litt mer alvorlig på akkurat denne turen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (3 minutter siden):

Jeg maser ikke, jeg mener noe om akkurat det. Så kan han få lov å holde på, det synger på siste verset uansett. Det blir fremover helt begrenset hva han kan delta på uansett. Så i praksis er det kronprinsparet som kommer til å overta de aller fleste offisielle oppgavene uansett. Kong Harald har vært en hel ok Konge, men hans far enorm. For å ikke snakke om hans bestefar. De lot seg ikke pille på nesen av noen som helst, stod for sine meninger og satte foten ned selv om politikerne ville noe annet, selvsagt med en enorm respekt for Stortinget og de folkevalgte. Harald har ikke den tyngden.

Harlad har den tyngen. Han har bare ikke hatt samme utfordringer som konge.  Men feks etter 22 juli viste han jo hva han er god for. Og samlet folket på en upåklagelig måte

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Harlad har den tyngen. Han har bare ikke hatt samme utfordringer som konge.  Men feks etter 22 juli viste han jo hva han er god for. Og samlet folket på en upåklagelig måte

Det var en no brainer etter en katastrofe i Norge. Selv Charles hadde klart det :) Jeg reagerte kraftig da Kongen ikke ville kondolere Israel etter at 1200 jøder ble massakrert 7 oktober. Fordi UD hadde frarådet han i å gjøre det. Det kaller ikke jeg tyngde! Jeg kaller det tøffel helt.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Det var en no brainer etter en katastrofe i Norge. Selv Charles hadde klart det :) Jeg reagerte kraftig da Kongen ikke ville kondolere Israel etter at 1200 jøder ble massakrert 7 oktober. Fordi UD hadde frarådet han i å gjøre det. Det kaller ikke jeg tyngde! Jeg kaller det tøffel helt.

De har nok helt sikkert et panel som har vurdert en god grunn for det som man ikke går ut med. Av og til er det mest klokt å holde kanlaler åpent enn å skyte med basuka. 

Har ekspertene vurdert det slik at det er best å ikke si noe,  så stoler jeg på deres vurdering på det. Kanskje sier han noe senere om tiden er inne for det. Og det er klokt iht situasjonen å gjøre det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (1 time siden):

Var han frisk før han dro :) Har jo slitt med sykdom de siste 5 årene minst! Mannen kan jo knapt gå.

det er fordi han har operert et kne. Hvordan tenker du kneet er relevant her?

(det er et retorisk spørsmål, du trenger ikke å svare, for svaret er åpenbart at det overhodet ikke er relevant)

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (På 3.3.2024 den 19.34):

At Kong Harald nå blir sykmeldt en stund vil bety nøyaktig samme arbeidsbyrde for kronprinsen. Det kan bli situasjonen ganske lenge fremover, dronningen vil nok trå til og dele på oppgavene. 

Jeg respekterer at Kong Harald vil oppfylle sitt løfte og være konge til han dør. Det er jo også tradisjonen vi har i Norge og det er tydeligvis viktig for ham. 

Nja. Er ikke helt sikker på det.  Det er mulig at organisasjonene med kong Harald som kongelig beskytter utsetter sine arrangementer til kongen er tilbake.  Eller til det blir mer klarhet i hvem som eventuelt blir ny beskytter.

Hadde jeg vært leder i en av de foreningene, så hadde jeg ikke lagt opp til at Håkon skulle steppe inn nå. Av hensyn til arbeidsmengden, hadde jeg satt ikke-nødvendige oppdrag på vent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 timer siden):

Nja. Er ikke helt sikker på det.  Det er mulig at organisasjonene med kong Harald som kongelig beskytter utsetter sine arrangementer til kongen er tilbake.  Eller til det blir mer klarhet i hvem som eventuelt blir ny beskytter.

Hadde jeg vært leder i en av de foreningene, så hadde jeg ikke lagt opp til at Håkon skulle steppe inn nå. Av hensyn til arbeidsmengden, hadde jeg satt ikke-nødvendige oppdrag på vent. 

Er vel ikke mye lurt å utsette mye slik at kongen får stor arbeidsbyrde når han blir friskmeldt. Han vil nok ha nedsatt arbeidskapasitet en god stund fremover uansett. Og det er rett og rimelig at vi ikke sliter ut kongen vår i hans alder. 

Disse foreningene må nok bare venne seg til at kronprinsen dukker opp på mye fremover istedenfor kongen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (5 timer siden):

Det var en no brainer etter en katastrofe i Norge. Selv Charles hadde klart det :) Jeg reagerte kraftig da Kongen ikke ville kondolere Israel etter at 1200 jøder ble massakrert 7 oktober. Fordi UD hadde frarådet han i å gjøre det. Det kaller ikke jeg tyngde! Jeg kaller det tøffel helt.

Jeg er enig i det. Det er tradisjon for at Kongen vår sender kondolanse til land som opplever katastrofer, men ikke denne gangen gitt. Det ble godt lagt merke til, og ikke uten grunn. Veldig skuffende. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...