AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #161 Skrevet 9. februar 2024 herzeleid skrev (1 time siden): Så var det dette med å tolke i verste mening da. Du svarte ikke på spørsmålene. Hvorfor skal en kvinne utføre seksuelle handlinger med sin mann når hun ikke har lyst til det? Blir du tent av at kona di mekanisk utfører noe med deg, uten å legge sjela si i det eller være tent? Er det da ikke bedre å gjøre en tilsvarende handling selv? Det samme gjelder det å være "feminin" og å gjøre huset koselig for mannen. Hva er feminin? Hva ligger i det å gjøre huset koselig for mannen, når begge jobber fulltid? Anonymkode: 1dde1...674 6 1
nisselue Skrevet 9. februar 2024 #162 Skrevet 9. februar 2024 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du svarte ikke på spørsmålene. Hvorfor skal en kvinne utføre seksuelle handlinger med sin mann når hun ikke har lyst til det? Blir du tent av at kona di mekanisk utfører noe med deg, uten å legge sjela si i det eller være tent? Er det da ikke bedre å gjøre en tilsvarende handling selv? Det samme gjelder det å være "feminin" og å gjøre huset koselig for mannen. Hva er feminin? Hva ligger i det å gjøre huset koselig for mannen, når begge jobber fulltid? Anonymkode: 1dde1...674 Jeg tror kanskje heller han siktet til ting som det uthevede. Det sto ikke at det var for mannen, sto det vel? Er det ikke for alle som bor der? Du må gjerne sjekke HI igjen, men det står altså ikke det. Endret 9. februar 2024 av nisselue
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #163 Skrevet 9. februar 2024 nisselue skrev (10 minutter siden): Jeg tror kanskje heller han siktet til ting som det uthevede. Det sto ikke at det var for mannen, sto det vel? Er det ikke for alle som bor der? Du må gjerne sjekke HI igjen, men det står altså ikke det. Hvorfor skal ikke mannen gjøre huset koselig for alle som bor der? Anonymkode: 1dde1...674 5 5
Pippi Lotta Skrevet 9. februar 2024 #164 Skrevet 9. februar 2024 (endret) nisselue skrev (43 minutter siden): Takk for god sammenligning. Hvis de har vært i 10 bilulykker så - ja, da vil jeg nok være en av de som sier at de kanskje må begynne å kjøre på en annen måte. Ville ikke du gjort det? Kjenner du mange damer som har vært i 10 voldelige forhold? Jeg tror ikke jeg kjener en dame som har vært i 10 seriøse forhold en gang (hvert forhold tar jo en stund, så det er naturlige begrensninger på hvor mange man har tid til). Så jeg forstår ikke hvordan du kan kjenne så mange dammer med 10 voldelige forhold at det er relevant å snake om? Men nei jeg håper ikke jeg hadde kommet med helt meningsløse eller selfølgelig kommentarer til noen som hadde vært i alvorlig bilulykke. Jeg håper jeg hadde overlat det til folk som kan NOE, til å gi råd (i dette tilfelle kjørelærer, fastlege, biltilsynet eller politi). Jeg er uanset voksen nok til og forstå at bilkjøring også inneholder en del flaks, du kan kjøre helt etter reglene og bilen kan allikevel miste grepet på veien. Eller du kan møte en fyllekjører som krasjer inn i din bil. Jeg kjener en som ble kresjet i mens bilen han sat i var parkert. Det trenger ikke bety at du er en dårlig sjåfør. Så jeg går ikke ut i fra at folk er så dumme at de ikke forstår de bør ungå bilulykker bare fordi de har vært i noen, og jeg forstår at selv om jeg møtter noen som skulle trenge hjelp så er ikke jeg noen kjørelerer. For når man prøver og belære folk om ting man ikke har noe kunskap om, da fremstår man fort bare som en komplett idiot......... Det hjelper ingen at jeg fremstår som en ubrukelig bedreviter uten selvinnsikt eller medmenneskelig forståelse. Det hjelper ingen at jeg sier "kansje du skal slutte og krasje" og det hjelper ingen at du sier "kansje du skal slutte og velge voldelige partnere/ velge på en annen måte". Det er selfølgelig og derme helt ubrukelig råd, som bare bidrar til å trykke ofrene enda lengre ned. Endret 9. februar 2024 av Pippi Lotta 1
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #165 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du svarte ikke på spørsmålene. Hvorfor skal en kvinne utføre seksuelle handlinger med sin mann når hun ikke har lyst til det? Blir du tent av at kona di mekanisk utfører noe med deg, uten å legge sjela si i det eller være tent? Er det da ikke bedre å gjøre en tilsvarende handling selv? Det samme gjelder det å være "feminin" og å gjøre huset koselig for mannen. Hva er feminin? Hva ligger i det å gjøre huset koselig for mannen, når begge jobber fulltid? Anonymkode: 1dde1...674 Var de to jeg og reagerte på. Er jo begges jobb å tilfredsstille hverandre på det seksuelle og begges jobb å holde huset fint. Og ja feminin hva vil det si? 2 1
Fremmed fugl Skrevet 9. februar 2024 #166 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette hovedinnlegget er noe jeg tenker kunne vært skrevet av en av disse gubbene som har verket kone og barn den siste tiden. Anonymkode: 78520...06e Det er tatt fra disse gubbene i USA som sprer slikt på sosiale medier. Dagens kvinner og samfunn er galt. Menn er taperne i forhold. En mann skal være sjefen og den med økonomisk makt, kvinnen skal sørge for at han har det godt og være takknemlig for at han tjener penger og er sjefen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #167 Skrevet 9. februar 2024 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): Det er tatt fra disse gubbene i USA som sprer slikt på sosiale medier. Dagens kvinner og samfunn er galt. Menn er taperne i forhold. En mann skal være sjefen og den med økonomisk makt, kvinnen skal sørge for at han har det godt og være takknemlig for at han tjener penger og er sjefen. Skal vi bruke spaltemetrene på å diskutere sak eller konspirasjonsteorier om at TS seiler under falsk flagg og er sponset av farlige Amerikanere? Anonymkode: 75583...a28 1
Pippi Lotta Skrevet 9. februar 2024 #168 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal vi bruke spaltemetrene på å diskutere sak eller konspirasjonsteorier om at TS seiler under falsk flagg og er sponset av farlige Amerikanere? Anonymkode: 75583...a28 Det er jo intresangt hvor folk får idene sine fra da. Jeg synes det er en del av saken.
Fremmed fugl Skrevet 9. februar 2024 #169 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal vi bruke spaltemetrene på å diskutere sak eller konspirasjonsteorier om at TS seiler under falsk flagg og er sponset av farlige Amerikanere? Anonymkode: 75583...a28 Jeg bare fortalte hvor dette kom ifra. Har sett akkurat denne listen flere ganger tidligere. Som tilhører en kontekst, som jeg også fortalte om. Det å plassere ideer i en korrekt kontekst er ikke konspirasjonsteorier. 1
nisselue Skrevet 9. februar 2024 #170 Skrevet 9. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal ikke mannen gjøre huset koselig for alle som bor der? Anonymkode: 1dde1...674 Ingen har sagt at han ikke skal det heller. Ikke engang HI sier dette. Kanskje spørsmålet heller er hvorfor det bare skal være den ene eller den andre og det virker helt forbudt i denne tråden at de gjør noe av dette sammen. At det står i en slik liste betyr ikke at dette er ting mannen aldri skal engang ta i. 1
Rotemor Skrevet 9. februar 2024 #171 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): In your dreams. Fordi veldig få kvinner er seg selv, selv av de som tror de er, der ligger det største problemet. Anonymkode: a1bee...649 Svar nr 2 er selvsagt kvinnefiendtlig. Det er det man inviterer til med en sånn tråd.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #172 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Kortversjonen din er: hold mannen din tilfreds, la ham bestemme og vær et objekt. Menn som ønsker slike kvinner behøver ikke se i denne retningen Anonymkode: 6f25e...770 8 1
nisselue Skrevet 9. februar 2024 #173 Skrevet 9. februar 2024 (endret) 50 minutter siden, Pippi Lotta said: Kjenner du mange damer som har vært i 10 voldelige forhold? Jeg tror ikke jeg kjener en dame som har vært i 10 seriøse forhold en gang (hvert forhold tar jo en stund, så det er naturlige begrensninger på hvor mange man har tid til). Så jeg forstår ikke hvordan du kan kjenne så mange dammer med 10 voldelige forhold at det er relevant å snake om? Men nei jeg håper ikke jeg hadde kommet med helt meningsløse eller selfølgelig kommentarer til noen som hadde vært i alvorlig bilulykke. Jeg håper jeg hadde overlat det til folk som kan NOE, til å gi råd (i dette tilfelle kjørelærer, fastlege, biltilsynet eller politi). Jeg er uanset voksen nok til og forstå at bilkjøring også inneholder en del flaks, du kan kjøre helt etter reglene og bilen kan allikevel miste grepet på veien. Eller du kan møte en fyllekjører som krasjer inn i din bil. Jeg kjener en som ble kresjet i mens bilen han sat i var parkert. Det trenger ikke bety at du er en dårlig sjåfør. Så jeg går ikke ut i fra at folk er så dumme at de ikke forstår de bør ungå bilulykker bare fordi de har vært i noen, og jeg forstår at selv om jeg møtter noen som skulle trenge hjelp så er ikke jeg noen kjørelerer. For når man prøver og belære folk om ting man ikke har noe kunskap om, da fremstår man fort bare som en komplett idiot......... Det hjelper ingen at jeg fremstår som en ubrukelig bedreviter uten selvinnsikt eller medmenneskelig forståelse. Det hjelper ingen at jeg sier "kansje du skal slutte og krasje" og det hjelper ingen at du sier "kansje du skal slutte og velge voldelige partnere/ velge på en annen måte". Det er selfølgelig og derme helt ubrukelig råd, som bare bidrar til å trykke ofrene enda lengre ned. Greit nok at du syntes det var en unødvendig ting å si. For min del, når noen gjentar feil etter feil etter feil, da er det ikke så åpenbart at de faktisk vet disse tingene lengre. At du mener de vet det men gjør det likevel, som det da høres ut som, det må du jo få lov til å mene. Så få å få det på det rene, hadde det vært snakk om noen i mitt liv, altså ikke en anonym på internett - da hadde jeg satt meg ned med vedkommende, snakket om tingene, gravd litt i hva som ligger bak, forsøkt og funnet ut noen av forutsetningene som ligger til grunn osv. Fra det kunne jeg muligens klart å hjelpe noen med å finne en løsning. Disse tingene er fryktelig vanskelig til anonyme på internett, men man kan likevel peke i en retning man ikke skal være for sikker på at de har tenkt selv. Det som er selvsagt for én er ikke nødvendigvis så selvsagt for en annen. EDIT: Og du virker til å sammenligne enkelttilfeller med noe repeterende. Det er altså en stor forskjell. Om noen har blitt påkjørt én gang så er det uflaks, og vedkommende ville aldri sagt at man ikke skal kjøre bil fordi da blir man alltid påkjørt. Dersom en person har blitt påkjørt mange ganger og dermed har kommet frem til at man ikke skal kjøre bil fordi man blir alltid påkjørt, da er vel kanskje en liten samtale på sin plass. Endret 9. februar 2024 av nisselue
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #174 Skrevet 9. februar 2024 Jeg tror du har laget en oppskrift på "hvordan miste seg selv totalt". Anonymkode: 1c330...2fa 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #175 Skrevet 9. februar 2024 Du vet vi er kommet til 2024 vel? AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db 1. Skal mannen få regelmessig sex må han slutte å ta damen som en selvfølge, ta vare på seg selv, oppføre seg som en god partner og ikke øke en buksestr i året. 2. Det er viktigere at klærne passer jenta som er inn enn at klærne passer mannens ønske. Ikke alle kler alt, og kler man ikke klærne man har på seg føler man seg ikke vel. Føler man seg ikke vel synes det på utstrålingen. 3. Selvfølgelig, men la da være å oppføre deg som en tufs, hold de sære meningene for deg selv eller når DU er under fire øyne. Sier mannen noe som er helt på bærtur er det både venner og kjærestes plikt å si ifra og be han ta seg sammen. 4. Hus og hjem er begges jobb! Kvinner ønsker menn som tar sin del, DET skaper en hyggelig atmosfære hjemme. 5. Hvis masing ikke hjelper så gjør heller noe så vi slipper å mase. Se ting selv og ikke utsett det som uansett må gjøres. Rot ryddes heller ikke av seg selv. 6. Dette går begge veier, ikke press dama til å være noe hun ikke er bare for å tilfredsstille mannen. Anonymkode: 8e6f8...d64 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #176 Skrevet 9. februar 2024 Fremmed fugl skrev (29 minutter siden): Jeg bare fortalte hvor dette kom ifra. Har sett akkurat denne listen flere ganger tidligere. Som tilhører en kontekst, som jeg også fortalte om. Det å plassere ideer i en korrekt kontekst er ikke konspirasjonsteorier. Det å mene at ideer spredt av «Amerikanske gubber» er farligere enn ideer spredt av «Norske unge kvinner» er i seg selv farlig tankegods. I realiteten så er det meste av det du tenker inspirert av andres tanker, og selv når vi har det vi tenker på som en ny ide, så er det ofte en kopi av noe vi har lest. Anonymkode: 75583...a28
nisselue Skrevet 9. februar 2024 #177 Skrevet 9. februar 2024 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: 5. Hvis masing ikke hjelper så gjør heller noe så vi slipper å mase. Se ting selv og ikke utsett det som uansett må gjøres. Rot ryddes heller ikke av seg selv. Dine andre svar får da stå som de er selv om de virker litt lest i verste mening, men jeg lurer litt på denne. Hva om mannen mener masinga er grunnløs? Hva forventer du da at skal skje? Eller hva om det som mases om er trivielt? Hva da? Hvor langt mener du mannen skal strekke seg etter kvinnens ønsker for å tekke henne? Sjansen er at når en kvinne har sluttet å mase så har man i praksis oppfylt en lignende liste for kvinnen som den som klages på i denne tråden. Endret 9. februar 2024 av nisselue
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #178 Skrevet 9. februar 2024 (endret) nisselue skrev (3 minutter siden): Dine andre svar får da stå som de er selv om de virker litt lest i verste mening, men jeg lurer litt på denne. Hva om mannen mener masinga er grunnløs? Hva forventer du da at skal skje? Eller hva om det som mases om er trivielt? Hva da? Hvor langt mener du mannen skal strekke seg etter kvinnens ønsker for å tekke henne? Men hva om han mener den er grunnløs men så er det ikke grunnløst? Ingen liker å måtte mase, så om man gjør det er det jo ikke uten grunn. Og noen ganger sier mannen det er mas selv om det slett ikke er mas. Det er bare mas så lenge hun åpner kjeften om noe og ikke bare smiler og er fornøyd hele tiden. Endret 9. februar 2024 av Maleficenta 1
nisselue Skrevet 9. februar 2024 #179 Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, Maleficenta said: Men hva om han mener den er grunnløs men så er det ikke grunnløst? Ingen liker å måtte mase, så om man gjør det er det jo ikke uten grunn. Og noen ganger sier mannen det er mas selv om det slett ikke er mas. Det er bare mas så lenge hun åpner kjeften om noe og ikke bare smiler og er fornøyd hele tiden. Eller så er det den listen som ikke oppfylles, som mannen er uenig i. Litt som "dere" er uenige med listen i HI. Forskjellen er vel kanskje menn og kvinners tilnærming til det, hvor kvinner gjerne maser mens menn blir stille.
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #180 Skrevet 9. februar 2024 nisselue skrev (Akkurat nå): Eller så er det den listen som ikke oppfylles, som mannen er uenig i. Litt som "dere" er uenige med listen i HI. Forskjellen er vel kanskje menn og kvinners tilnærming til det, hvor kvinner gjerne maser mens menn blir stille. Da er det menn som er de teite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå