Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det at kvinnen skal holde kjeft, vaske for mannen og sprike når han har lyst. 

Anonymkode: 1dde1...674

Vi må ha lest forskjellige poster.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Maleficenta said:

Du vet psykopater er dyktige på skuespill? De kan framstå som en helt fantastisk fyr og de er utrolig snille i starten når man møter de...

Ja, ikke sant? Det burde være et rødt flagg.

Skrevet

3 hours ago, Hoia said:

Det er litt utenfor tidsalderen vår, det er bare det. Kanskje forholdet og det å bekrefte mannen betyr litt for mye for deg? 

Bekrefte sin partner er for mye? Ok.

• Nyttig 1
Skrevet
nisselue skrev (5 timer siden):

Ja, ikke sant? Det burde være et rødt flagg.

Som garantert er vanskelig å oppdage

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Anonymkode: 13bc5...8db

Veldig søtt at du har laget denne listen på hva kvinner bør gjøre for å beholde en mann uten at du setter noe krav til hva en mann bør gjøre for at kvinnen skal føle at forholdet er verdt det🥹

Jeg er latterlig lykkelig med kjæresten min og han er latterlig lykkelig med meg. 

Vi er lykkelige sammen fordi vi er partnere, kjærester, bestevenner og elskere.

Vi lytter til hverandre og vi ønsker begge å oppmuntre, løfte og støtte hverandre. Vi krangler ikke, vi diskuterer, prater om ting og inngår kompromisser. Vi har ingen hemmeligheter og vi prater åpent om følelser og tanker. 

Vi har også samme kjærlighetsspråk, verdier, moraler og syn på oppdragelse. Vi har også avklart at vi ikke ønsker flere barn(vi har tre til sammen på hver vår kant) og at inntil videre er vi særboere pga barna og livssituasjon.

Det er ikke mitt og ditt, men vårt og oss.

Med det overnevnte så har vi konstant lyst på hverandre.

Det handler ikke om hva mann eller kvinne gir den andre.

Det handler om hva et par gir hverandre.

Skrevet

Denne tråden ble på mange måter et fint eksempel på et fenomen som pekes på i andre tråder, der alt tolkes i verste mening og egne vonde erfaringer virker å legges til grunn. Slik negativitet og konfliktorienterthet virker lite hensiktsmessig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ikke kvinner som oftest er parten til å initiere skilsmisse?

Anonymkode: 8fb71...67c

Jo, i 2 av 3 tilfeller. I 1 av 3 tilfeller er det mannen som går. Det er fortsatt en god del.

Skrevet

Jeg synes lista er for gammeldags til at jeg vil støtte den.

Jeg støtter at noen lager en liste. Det må kvinner også tåle. Det skrives mye om hvordan menn skal være. Det holder ikke å si at "hun må ta meg som jeg", uansett hvor lat og egoistisk man er. Det holder bare hvis man egentlig vil være singel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Punktet om sex minner meg om Anna Anka som skapte litt blest da hun sa at hun ga mannen en avsugning hver morgen, det var nøkkelen for at han aldri ville være utro. Hun er jo passe stor i kjeften og gikk så langt som å si at det var kvinnens feil om mannen var utro, du må gjøre alt han vil og holde deg fit og feminin og alt det der. Så er jo enden på visa at han bedro henne med en rekke kvinner.. 

Jeg er enig i at sex er viktig. Men listen din er litt sånn 50-talls.. når mannen kommer hjem fra jobb, ha drinken og middagen klar, vær myk i stemmen og smil og ikke mas, for den stakkars lille mannebabyen er sliten.

I mitt forhold så har jeg høyere sexlyst enn han. Vi liker også en god diskusjon og er selvsagt enige om veldig mye (vi har jo valgt hverandre pga sammenfallende verdier), men kan også fint være uenige, til og med offentlig. Vi setter hverandres meninger høyt og synes ikke det er krise om man ser ting på andre måter, tvert i mot en berikelse. 

Å være renslig og sånn er jeg enig i, men det er han også, det er mitt krav til en mann også. Å være feminin.. jeg vet ikke jeg altså.. jeg er jo ganske feminin, men jeg kjenner jo mer androgyne kvinner som er i forhold også, hvor deres kjære setter pris på nettopp det med dem. Folk er forskjellige.

Anonymkode: 64ffe...eb6

• Liker 6
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Denne tråden ble på mange måter et fint eksempel på et fenomen som pekes på i andre tråder, der alt tolkes i verste mening og egne vonde erfaringer virker å legges til grunn. Slik negativitet og konfliktorienterthet virker lite hensiktsmessig.

Poenget er at flere krav er gammeldagse, og flere igjen er utydelige. Hva er en "feminin" kvinne, objektivt sett? Hvorfor skal kvinnen rydde og vaske så MANNEN får det hyggelig i huset? De fleste jobber i dag, menn som kvinner. Hvorfor skal hun utføre seksuelle handlinger med mannen når hun ikke er tent/har lyst? Hadde DU som mann syntes det var fint hvis kona di utførte seksuelle handlinger med deg uten å være tent, av plikt? Ville du ha nytt det til det fulle?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Dette er ganske likt det jeg tenker om mitt forhold, skal mannen min "fortjene" meg, må han faktisk forholde seg til visse forventinger jeg har til ham. 

Hjelper ikke at den ene parten i et forhold bare krever og forventer, når ikke begge gir like mye. 

Anonymkode: 2b1f9...c7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som ventet fikk denne tråden litt blandet respons. 

Jeg vil påpeke at de fleste kvinner har en del krav og preferanser til menn de dater. Jeg antar at det også gjelder dem som reagerer negativt på dette. Hvorfor? Hvorfor tåler dere ikke at også menn setter noen standarder for hva de ønsker? 

Vi vet veldig godt at kvinner også har krav og preferanser. Tråden handler ikke om det. Premisset her er at dette er menn kvinner ønsker, og da vil jeg anta at han oppfyller noen krav dere har satt for hvem dere være sammen med.

Ellers vil jeg si det er mange fine diskusjoner i denne tråden. Fortsett gjerne med det!

- TS

Hvilke menn er dine bra menn? 

1. Deres seksualitet er primært fokusert på å regelmessig tømme seg i kjæreste . Hvis dem ikke får det, så blir dem grinete og utro. 

2. Dem stiller krav på at kvinner skal se ut som dem ønsker, samtidig som dem er sjalu og kontrollerende. 

3. Dem er lett krenket og tåler ikke at dem uttatt ikke fremstår som sjefen. 

4. Dem gidder ikke å bidra med husarbeid. 

5. Dem er fortsatt lett krenket, og påminnelser er mas og påminnelse om at dem ikke er sjefen, men det vil være sjef... Dem er menn og på Youtube har dem sett at menn er sjefene.

6. Dem tåler ikke at det blir stilt krav og forventninger til dem fra enn kjæreste. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Poenget er at flere krav er gammeldagse, og flere igjen er utydelige. Hva er en "feminin" kvinne, objektivt sett? Hvorfor skal kvinnen rydde og vaske så MANNEN får det hyggelig i huset? De fleste jobber i dag, menn som kvinner. Hvorfor skal hun utføre seksuelle handlinger med mannen når hun ikke er tent/har lyst? Hadde DU som mann syntes det var fint hvis kona di utførte seksuelle handlinger med deg uten å være tent, av plikt? Ville du ha nytt det til det fulle?

Så var det dette med å tolke i verste mening da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva er en "feminin" kvinne, objektivt sett?

Det er litt vanskelig å sette ord på. Men de fleste av oss klarer å peke på det når en kvinne er feminin.

Det har noe med måten man går på, sitter på, kler seg og ter seg. Både damer og menn kan servere et glass vin til partneren, men den feminine måten og den maskuline måten skiller seg litt ad.

Noen homofile menn framstår som en karikatur av femininitet. Kanskje derfor er det litt forstyrrende å bivåne.

Anonymkode: 75583...a28

• Liker 2
Skrevet
nisselue skrev (11 timer siden):

Sant nok alt det der, og man har ingen garantier. Men om uløkka skulle være ute så forventer man jo en sånn nogenlunde gjennomsnitlig fordeling av tilfellene. Likevel virker det som noen får tak i nesten bare slike menn. Da må det vel være lov til å lure på hva slags kriterier de velger etter, og kanskje hinte til at de burde prøve noen andre slags menn snart.

Godag man økseskaft liksom! Tror du det går mange dammer runt og ikke reflekterer over dette? At de havner i voldelig forhold en gang, men neste gang de går inn i forhold så har de bare glemt at menn kan være voldelige? Det eneste som kan redde de er et nedlatende hint fra deg liksom?

Vet du det er sant at det er kjempe vanskelig og forutse, og det blir ikke lettere for noen av at det leges mer skam på på dem. Eller at man blir beskylt for og liksom velge bad boys! Jeg synes det er frustrerende at det går an og mangle så totalt forståelse. Pleier du og informere folk som har vert i bilulykke om at det er dumt også? Er du en sånn som forteller folk som har fått kreft at "det var dumt av deg, du burde ikke få kreft"?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er jo bare overfladiske ting! Man velger ikke bare en mann fordi utad driver han veldedighet eller "han må være snill fordi han er kristen og høyt utdannet", en personlighet går jo som regel mye dypere enn det!

Anonymkode: 4de25...393

Jeg svarte noen som sa man måtte slutte å velge bad boys, en meningsløs stereotypier i denne sammenhengen.... Derfor svarte jeg med å påpeke at det hjelper ikke og gå etter andre stereotypier.... Du trenger ikke informere meg om at det ikke hjelper å gå etter de trekkene, jeg allerede har påpekt det ikke hjelper å gå etter.

Man må jo kjenne på vibber, lytte til magefølelse, være kritisk og sette seg selv spørsmål hvis han sier/reagere/oppfører seg eller gjør noe som virker sketchy. Man må nesten analysere litt som en detektiv.

Åja så man skal kjene på magefølelsen, virkelig flott du informerer om dette! Er sikkert kjempe mange dammer som ikke har forståt at magefølelse skal påvirker valg av kjæreste!!!

Så skal vi føle på vibber? Virkelig for noen intetsigende og ekstremt vage råd! Det er jo ikke I nærheten av konkret en gang.

Og kritisk, tror du det er mange damer (spesielt de som allerede har vert i et voldelig forhold) som ikke prøver så godt de kan og være kritisk ved neste forhold? Virkelig? Glemer de bare at men kan være voldelige da? 

Analysere litt som en detektiv, som om det finnes en eneste dame som ikke kjener på magefølelse eller vibber. Som om vi ikke er oppdratt fra vi var små til å passe oss for voldelige og farlige menn. Det at det er vanskelig og forutse hvordan noen er i et lamgvarig forhold (før man har vært i et langvarig forhold med dem), betyr ikke at det er nødvendig og påpeke det HELT åpenbare! Du legger bare mer skam og skyld på ofre, som verken fortjener eller trenger det! 

Og akkurat der tror jeg at mange gjør feil. Man legger ikke alle eggene i en kurv bare fordi en feks ser snill ut, er kjekk, sporty, kristen eller virker snill fordi han gjør div "snille ting". ALLE kan være snill på utsiden, men man har nesten et ansvar for å grave litt dypere i sjela hvis man skal inn i et forhold, folk er så utrolig komplekse. 

Grave litt i sjela, med å bare høre lit på vibene da? Mennesker er kjempe flinke til å sette opp fasader og gjeme de verste sidene av seg selv. Det kan ta årevis før en partner begynner å slå, og de venter gjerne til man er gravid, økonomisk knyttet gjenom huskjøp, hjemmeværende uten egen inntekt eller låst i forholdet på andre måtter. 

Når det er sagt så har jeg forståelse for hvordan man kan ende opp i et voldelig forhold etter lang tid og mye manipulering.

Så bra du forstår det, men da forstår jeg ikke behovet for å idiot forklare de som ender opp der...

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 hours ago, Maleficenta said:

Som garantert er vanskelig å oppdage

Det skal jeg være enig i, men forskjellen ligger i når en person bare gir og gir uten at det du selv gjør påvirker det. Kall det gjerne "prinsessebehandling" om du vil. Det fungerer jo på samme måte på det positive som det negative, men når det kommer på positive ting så overser man gjerne omstendighetene da det som skjer er behagelig. Du vet; Blomster, sex akkurat når du vil uten at du trenger be om det, middager ute, fotmassasje, og alle disse greiene som plutselig bare dukker opp. Og om man begynner å tenke etter så ser man da at man ikke har gjort noe som helst for å fortjene det. Noe vanlige mennesker gjerne må - i en eller annen grad, og definitivt mer enn å bare eksistere hvertfall.

Slik det gjerne skjer med psykopater på det negative altså. Ingenting man gjør vil påvirke det. Det er ingenting man kan gjøre for at de skal slutte med det, og det de gjør har lite med deg som person å gjøre og det har alt å gjøre med hvem de selv er. Tenker man litt mer på det ser man at det er akkurat det samme med forskjellig fortegn.

Men det er klart at det er vanskeligere å se for det positive enn det negative.

Endret av nisselue
Skrevet

Dette hovedinnlegget er noe jeg tenker kunne vært skrevet av en av disse gubbene som har verket kone og barn den siste tiden. 

Anonymkode: 78520...06e

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er litt vanskelig å sette ord på. Men de fleste av oss klarer å peke på det når en kvinne er feminin.

Det har noe med måten man går på, sitter på, kler seg og ter seg. Både damer og menn kan servere et glass vin til partneren, men den feminine måten og den maskuline måten skiller seg litt ad.

Noen homofile menn framstår som en karikatur av femininitet. Kanskje derfor er det litt forstyrrende å bivåne.

Anonymkode: 75583...a28

Om det hjelper noen om det feminine så kan man tenke på det som det som gjør kvinnen forskjellig fra hans mannlige venner. Den kvinnen som i alle viktige henseender er som de mannlige vennene vil ganske raskt velges bort.

Samme tanke kan kanskje være verdt å tenke på for hvorfor en kvinnes karriere ikke er noe en mann søker ut som viktig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette hovedinnlegget er noe jeg tenker kunne vært skrevet av en av disse gubbene som har verket kone og barn den siste tiden. 

Anonymkode: 78520...06e

Eventuelt hentet kona si i utlandet. 

Anonymkode: 2b1f9...c7e

Skrevet
1 hour ago, Pippi Lotta said:

Godag man økseskaft liksom! Tror du det går mange dammer runt og ikke reflekterer over dette? At de havner i voldelig forhold en gang, men neste gang de går inn i forhold så har de bare glemt at menn kan være voldelige? Det eneste som kan redde de er et nedlatende hint fra deg liksom?

Vet du det er sant at det er kjempe vanskelig og forutse, og det blir ikke lettere for noen av at det leges mer skam på på dem. Eller at man blir beskylt for og liksom velge bad boys! Jeg synes det er frustrerende at det går an og mangle så totalt forståelse. Pleier du og informere folk som har vert i bilulykke om at det er dumt også? Er du en sånn som forteller folk som har fått kreft at "det var dumt av deg, du burde ikke få kreft"?

Takk for god sammenligning. Hvis de har vært i 10 bilulykker så - ja, da vil jeg nok være en av de som sier at de kanskje må begynne å kjøre på en annen måte. Ville ikke du gjort det?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...