Gjest Bombasi Skrevet 8. februar 2024 #121 Skrevet 8. februar 2024 "Finn en bra mann, og vær bra tilbake." Sånn, mer avansert enn det trenger man ikke være.
Artmo3 Skrevet 8. februar 2024 #122 Skrevet 8. februar 2024 ennivk skrev (11 minutter siden): Jeg tolker TS slik som jeg tolker det innlegget. Dere tolker det annerledes. Vi vet ikke hva som ligger bak TS sine ord. Å si at min tolkning er feil, at deres er riktig og at det må være vondt å være i hodet mitt, blir litt ufint og en måte å forsøke å heve seg over meg istedenfor å respektere hverandres synspunkt. Den ser jeg. Vil ikke si at din tolkning er feil, mulig du har rett, men ville få frem at man ikke kan konkludere hva han mener om hva han mener kvinner bør kreve, eller hva han mener er noe en mann bør gjøre for å være en bra mann 😊
Amossa Skrevet 8. februar 2024 #123 Skrevet 8. februar 2024 Dummeste jeg har lest på lenge! Er dette er klipp fra "Husmorlære" på 50-tallet? Har vært gift med verdens kjekkeste og mest omsorgsfulle mann i over 40 år. Hadde jeg fulgt rådene til TS garanterer jeg at vi hadde vært skilt for lengst. Min mann hadde syntes det var kjedelig med en partner som i et og alt forsøkte å tekkes ham. Hva med å ha det moro sammen? Le sammen? Bare ett eksempel på evne som jeg mener er virkelig lim i et langvarig samliv 5
Artmo3 Skrevet 8. februar 2024 #124 Skrevet 8. februar 2024 Bombasi skrev (1 minutt siden): "Finn en bra mann, og vær bra tilbake." Sånn, mer avansert enn det trenger man ikke være. Avslutt tråd og debatt, der er fasit 😂 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #125 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Jeg er i et lykkelig langvarig forhold, og jeg kjenner meg ikke igjen i denne ensidigheten. Hos oss er gjensidighet og respekt viktige stikkord. Anonymkode: d2eeb...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #126 Skrevet 8. februar 2024 28 minutter siden, ennivk said: Jeg tolker TS slik som jeg tolker det innlegget. Dere tolker det annerledes. Vi vet ikke hva som ligger bak TS sine ord. Å si at min tolkning er feil, at deres er riktig og at det må være vondt å være i hodet mitt, blir litt ufint og en måte å forsøke å heve seg over meg istedenfor å respektere hverandres synspunkt. Og da istedenfor å slenge ut masse stygge kommentarer der du tolker alt i verste mening så kan du heller spørre om hva som ligger bak ordene dersom du føler deg usikker. Jeg står ved det jeg skrev - med at det fremstår som det foregår mye vondt i hodet ditt hvis du faktisk klarer å få så mye stygge ting ut av hovedinnlegget. Anonymkode: d9e92...8d9
Rainstorm2.0 Skrevet 8. februar 2024 #127 Skrevet 8. februar 2024 Bombasi skrev (17 minutter siden): "Finn en bra mann, og vær bra tilbake." Sånn, mer avansert enn det trenger man ikke være. Hihi, godt sagt! 2
Fremmed fugl Skrevet 8. februar 2024 #128 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db 1. En god mann (sett fra perspektivet far til kvinner), skjønner at sex kan gå opp og ned i løpet av mange år. Stress, fødselskader, hormonforqndringer, usikkerhet kring egen attraktivitet... Og så videre. Han trenger ikke å limmes fast med sex for å være lojal. 2. En god mann vil at den han deler livet med er i god form, da det er positivt for henne, ikke fordi han trenger. En god mann trenger nok en bedre beskrivelse på hva anstendig betyr. 3. En god mann skjønner at uenighet i sak ikke å være illojal, og blir skuffet hvis kjæresten ikke tør å delta i samtaler for at hun tror han kan bli såret. 4. En god mann ønsker at man i fellesskap bidrar til at hjemmet er sånn som man ønsker. 5. En god mann kan som alle glemme ting, ser ikke påminnelse som masing eller noe negativt. 6. En god mann klarer å håndtere tydelighet i ønsker. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #129 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Og hva tilbyr du i forholdet? Flesteparten av brudd blir initiert av kvinnen. Det er de som er mest misfornøyde og bryter ut. Så hva har du å by på som gjør at hun ønsker å bli? Du ser ut til å henge igjen i fortiden der kvinner var avhengige av en mann for å kunne leve. Derfor måtte de i kristenkonservstivens navn tekke sine menn, og sette deres ønsker og behov foran sine egne. Det er menn som i hovedsak blir incels i dag, så spørsmålet er hva mannen kan gjøre for å komme mer på banen å bli en partner kvinnene vil ha. Anonymkode: 7acf7...3c3 2 3
katties Skrevet 8. februar 2024 #130 Skrevet 8. februar 2024 Oh hva skal mannen gjøre for å beholde en god kvinne da? Det går an å prøve å gjøre alle tingene over, og en mann kan plutselig begynne å innbille seg at han fortjener alt dette uten at han selv trenger å gjøre så mye.
ennivk Skrevet 8. februar 2024 #131 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og da istedenfor å slenge ut masse stygge kommentarer der du tolker alt i verste mening så kan du heller spørre om hva som ligger bak ordene dersom du føler deg usikker. Jeg står ved det jeg skrev - med at det fremstår som det foregår mye vondt i hodet ditt hvis du faktisk klarer å få så mye stygge ting ut av hovedinnlegget. Anonymkode: d9e92...8d9 Jeg har ikke slengt ut masse stygge kommentarer. Jeg har en helt annen mening om hva en kvinne må gjøre for å beholde "drømmemannen" enn det jeg leser at TS har. Vi har nok også en ulik mening om hva et godt parforhold og hva kjærlighet er. For meg er det vikitg at to mennesker som velger å komme sammen i et forhold ikke endrer seg og sine verdier, og må prestere for å få beholde partneren sin. Jeg vet at ikke alle er enig med meg i det, men det må være greit. TS må få mene det han vil, det samme må du. Men jeg må også få argumentere for mine meninger. At TS feks skriver at kvinner skal drive med avgugning i ny og ne når lysten ikke er tilstede og bruke det som et kriterie for å beholde drømmemannen, synes jeg det er en kvinnefiendtlig og lite empatisk holdning. At en kvinne skal ha ansvar for at mannen ikke begynner å tenke på andre kvinner, blir for dumt. Jeg synes heller ikke man må føle et press for å holde seg fresh og fit for å kunne ha et forhold med drømmemannen. For mange er ikke drømmemannen en mann med sixpack. Ja, jeg har "snakket ned" noen av meningene til TS, men jeg kan likevel ikke si at det er stygge kommentarer. Hvis du får helt vondt av å lese mine innlegg og blir veldig bekymret for min psykiske helse, så kan du skrelle forbi det jeg skriver. 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #132 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, virker sånn. Trodde egentlig dette var mange gode poenger for å være en bra kvinne for sin mann, men her tolkes alt i verste mening. Jeg kunne gjerne laget en tråd om hva som kreves av en mann for å beholde en slik kvinne, men nå er det en ikke det som er tema Anonymkode: f8ad8...3cd Poenget er at det er aldri et tema. Det er alltid et tema hvordan en kvinne kan krype tilstrekkelig for en mann for at han lar være å pule andre eller dumpe. Men aldri hvordan en mann kan være god mann for kona si. Anonymkode: 1dde1...674 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #133 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er at det er aldri et tema. Det er alltid et tema hvordan en kvinne kan krype tilstrekkelig for en mann for at han lar være å pule andre eller dumpe. Men aldri hvordan en mann kan være god mann for kona si. Anonymkode: 1dde1...674 Så lag en tråd om det da?. Det er mye fokus på hva menn skal gjøre, hvordan vi skal være bra menn for dere, virkelig! Jeg kunne sagt veldig mye om hva jeg mener en bra mann skal gjøre for sin kvinne, men denne vinklingen om at det handler om å gjøre dere underdanig er så feil Anonymkode: f8ad8...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #134 Skrevet 8. februar 2024 Trist innlegg. Jeg tenker ts ikke vet hva kjærlighet er. Det som ble oppsummert er en oppskrift på et transaksjonelt forhold. Jeg klør deg, hvis du klør meg osv. Hvis du ikke oppfyller mine krav, er det ikke bruk for deg type tenkning. Ts du gjør den feilen i å tro at andre lever etter dine overbevisninger , noe som ikke stemmer. Mange andre ser ikke på kjærligheten slik, og har et mer dynamisk samspill i sine relasjoner. Du er på et lavt nivå, for å si det litt stygt. Anonymkode: a894c...628 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #135 Skrevet 8. februar 2024 katties skrev (39 minutter siden): Oh hva skal mannen gjøre for å beholde en god kvinne da? Det går an å prøve å gjøre alle tingene over, og en mann kan plutselig begynne å innbille seg at han fortjener alt dette uten at han selv trenger å gjøre så mye. Det går an å lage en ny tråd om det emnet. Eller poste i en av de 200 trådene her inne som diskuterer hva menn skal gjøre for kvinner? Anonymkode: 75583...a28
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #136 Skrevet 8. februar 2024 Som ventet fikk denne tråden litt blandet respons. Jeg vil påpeke at de fleste kvinner har en del krav og preferanser til menn de dater. Jeg antar at det også gjelder dem som reagerer negativt på dette. Hvorfor? Hvorfor tåler dere ikke at også menn setter noen standarder for hva de ønsker? Vi vet veldig godt at kvinner også har krav og preferanser. Tråden handler ikke om det. Premisset her er at dette er menn kvinner ønsker, og da vil jeg anta at han oppfyller noen krav dere har satt for hvem dere være sammen med. Ellers vil jeg si det er mange fine diskusjoner i denne tråden. Fortsett gjerne med det! - TS Anonymkode: 13bc5...8db 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #137 Skrevet 8. februar 2024 Hannah80 skrev (2 timer siden): Er faktisk enig i det punktet som omhandler sex. Men mange utro menn har både aktivt og godt sexliv hjemme, så det er heller ingen garanti. Faktum er at man kan aldri være sikker. Anonymkode: e5570...80c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #138 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse verdiene sitter langt etter forelskelsen. Trenger ikke være at man må være underdanig og tekkes mannen, det går begge veier, mann og kvinne må gjøre det beste de kan for den man elsker, eller den man er glad i. Selv er jeg kanskje litt utradisjonell med at alt på kjøkkenet er mitt ansvar, men hvor rart er det egentlig når 99% av de beste kokkene i verden er menn? Merker jeg føler litt med kvinner der, dere blir sendt på kjøkkenet av sexistiske menn, men alikevel er menn best på kjøkkenet Anonymkode: f8ad8...3cd Hilsen sexist lol Anonymkode: a3985...681
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #139 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som ventet fikk denne tråden litt blandet respons. Jeg vil påpeke at de fleste kvinner har en del krav og preferanser til menn de dater. Jeg antar at det også gjelder dem som reagerer negativt på dette. Hvorfor? Hvorfor tåler dere ikke at også menn setter noen standarder for hva de ønsker? Vi vet veldig godt at kvinner også har krav og preferanser. Tråden handler ikke om det. Premisset her er at dette er menn kvinner ønsker, og da vil jeg anta at han oppfyller noen krav dere har satt for hvem dere være sammen med. Ellers vil jeg si det er mange fine diskusjoner i denne tråden. Fortsett gjerne med det! - TS Anonymkode: 13bc5...8db Snakk for deg selv. Du er ikke VI. Anonymkode: a3985...681 4
nisselue Skrevet 8. februar 2024 #140 Skrevet 8. februar 2024 3 hours ago, Maleficenta said: Var veldig lett å misforstå ...hvis man gikk inn for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå