Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med det?

Det gjelder jo begge veier. Når du er glad og lykkelig så stiller du opp for den andre parten. 

Anonymkode: d9e92...8d9

Kjekk unnskyldning å ha: «Nei, jeg ønsker ikke å bidra i hjemmet, du har ikke sørget for å holde meg glad og lykkelig. Du har ikke sørget for nok sex, og heller ikke kledd deg i henhold til mine instrukser.»

Man bidrar vel i oppgaver i hjemmet fordi man er to voksne, ansvarlige mennesker med normal boevne. Så masing burde være overflødig, men hvis noen aldri på eget initiativ klarer å ta ut av oppvaskmaskinen eller bære sine sure sokker til skittentøyskurven, er det noe galt med holdningene til vedkommende.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Pippi Lotta said:

Er så lei av sånne som skal lege skam på ofre og belære om at man ikke må velge bad boys... Det er bare tull at man kan se på menn om de er voldelige eller ikke!!!! Det er ikke sånn at alle dårlige menn har skinnjakke og jobber som torpedoer. Voldelige menn kan være kristne, høyt utdannet, verdens snilleste utdat, drive med sport eller veldedig arbeid. De kommer i alle former og fasonger, og det kan ta år før de begynner å slå. 

Du må ikke velge en dårlig mann, verdens domeste råd! Det er som å fortele noen at det er dumt å få kreft eller hjertestop.... Hvem er egentlig så tette i papen at de tror sånne råd hjelper på noe som helst? Blææææ, KG tar fra meg troa på menneskeheten av og til.

Sant nok alt det der, og man har ingen garantier. Men om uløkka skulle være ute så forventer man jo en sånn nogenlunde gjennomsnitlig fordeling av tilfellene. Likevel virker det som noen får tak i nesten bare slike menn. Da må det vel være lov til å lure på hva slags kriterier de velger etter, og kanskje hinte til at de burde prøve noen andre slags menn snart.

Skrevet

Gjør en punkt 1-5 er det et minimum at han forplikter seg. Hvorfor gjøre alt det for en mann som ikke ønsker å forplikte seg? Da blir man jo utnyttet. Litt selvrespekt bør man ha. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man må jo bare unngå dem. Jeg hadde en som fortalte meg at kvinner ikke burde eie eiendom fordi at det var ikke noe for kvinner. Ble ikke noe date nummer to. 

Er dessverre noen damer som ikke forstår de er verdt bedre eller de har hatt omsorgssvikt i hjemmet og er ikke vant til at deres følelser teller stort.

Anonymkode: a3985...681

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En dame som lever etter dette kan få nesten hvem hun vil, og ha null problem med å beholde han. Det er få slike damer, men de er virkelig verdt gull! 

Anonymkode: f8ad8...3cd

Og mannen regner jeg med skal ikke følge noen regler for å holde på en bra dame da?

• Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, Alivamale said:

Kjekk unnskyldning å ha: «Nei, jeg ønsker ikke å bidra i hjemmet, du har ikke sørget for å holde meg glad og lykkelig. Du har ikke sørget for nok sex, og heller ikke kledd deg i henhold til mine instrukser.»

Man bidrar vel i oppgaver i hjemmet fordi man er to voksne, ansvarlige mennesker med normal boevne. Så masing burde være overflødig, men hvis noen aldri på eget initiativ klarer å ta ut av oppvaskmaskinen eller bære sine sure sokker til skittentøyskurven, er det noe galt med holdningene til vedkommende.

Det handler jo om at når du er i et forhold, så liker du å sette pris på den personen og det er viktig for alle mennesker at de føler seg elsket, at de føler seg begjæret av den andre parten. Det er noe som gjelder for både kvinner og menn. Du må tenke på hva du ville gjort for en du er glad i, hva du ville gjort for en som du elsker og tenke at du skal finne noen som setter pris på deg på samme måte ❤️

Skrevet (endret)

Selv om du har noen poenger, synes jeg det ser veldig 1954 ut å legge det fram på denne måten. Hadde jeg lest opp dette for kona hadde hun begynt å le. Jeg tror det er lurere for oss menn å gå litt i oss sjøl, og hva vi bringer til bordet, for at ting skal være bra og harmonisk. Min erfaring er at hvis du tråkker til litt sjøl, og klarer å prate med kona di, så løser alle disse tingene seg sjøl. M40

Endret av Ww83
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
4 minutter siden, Maleficenta said:

Og mannen regner jeg med skal ikke følge noen regler for å holde på en bra dame da?

Nå var det jo ikke det tråden handlet om da.. 

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Skal man ha en så bra dame, så må man jobbe hardt for forholdet selv, man må jo gjøre seg fortjent til det. Men her snakker han om hva han mener en bra dama bør gjøre for å beholde en god mann, han sier ingenting om hva en mann må gjøre for å beholde en slik dame. Men jeg velger tro det beste, at han også forstår det stilles en del krav tilbake fra en dame av det kaliberet 

• Nyttig 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dessverre noen damer som ikke forstår de er verdt bedre eller de har hatt omsorgssvikt i hjemmet og er ikke vant til at deres følelser teller stort.

Anonymkode: a3985...681

Ja, men det eksisterer bare noen dårlige mennesker der ute og man må bare unngå dem for harde livet. :) Selv så er jeg i sistnevnte kategorien og det har egentlig bare medført at jeg har blitt veldig selvstendig.

Skrevet
Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Det finnes et par hundre tråder om det temaet. Det trenger vi kanskje ikke å repetere her?

Anonymkode: 75583...a28

Skrevet
Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Er så lei av sånne som skal lege skam på ofre og belære om at man ikke må velge bad boys... Det er bare tull at man kan se på menn om de er voldelige eller ikke!!!! Det er ikke sånn at alle dårlige menn har skinnjakke og jobber som torpedoer. Voldelige menn kan være kristne, høyt utdannet, verdens snilleste utdat, drive med sport eller veldedig arbeid. De kommer i alle former og fasonger, og det kan ta år før de begynner å slå. 

Du må ikke velge en dårlig mann, verdens domeste råd! Det er som å fortele noen at det er dumt å få kreft eller hjertestop.... Hvem er egentlig så tette i papen at de tror sånne råd hjelper på noe som helst? Blææææ, KG tar fra meg troa på menneskeheten av og til.

Men det er jo bare overfladiske ting! Man velger ikke bare en mann fordi utad driver han veldedighet eller "han må være snill fordi han er kristen og høyt utdannet", en personlighet går jo som regel mye dypere enn det! Man må jo kjenne på vibber, lytte til magefølelse, være kritisk og sette seg selv spørsmål hvis han sier/reagere/oppfører seg eller gjør noe som virker sketchy. Man må nesten analysere litt som en detektiv. Og akkurat der tror jeg at mange gjør feil. Man legger ikke alle eggene i en kurv bare fordi en feks ser snill ut, er kjekk, sporty, kristen eller virker snill fordi han gjør div "snille ting". ALLE kan være snill på utsiden, men man har nesten et ansvar for å grave litt dypere i sjela hvis man skal inn i et forhold, folk er så utrolig komplekse. 

Når det er sagt så har jeg forståelse for hvordan man kan ende opp i et voldelig forhold etter lang tid og mye manipulering.

Anonymkode: 4de25...393

Skrevet
nisselue skrev (42 minutter siden):

Bare av nysgjerrighet, hvilke av punktene passer ikke i dag men passet på 50-tallet?

Det at kvinnen skal holde kjeft, vaske for mannen og sprike når han har lyst. 

Anonymkode: 1dde1...674

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det at kvinnen skal holde kjeft, vaske for mannen og sprike når han har lyst. 

Anonymkode: 1dde1...674

Hvor har du lest dette? Er da ikke det han skriver. Virker som noen av dere her enten leste kun noen setninger, eller gjør så godt dere kan for å missforstå hele teksten 

• Liker 1
Skrevet

Hvor har du lest dette? Er da ikke det han skriver. Virker som noen av dere her enten leste kun noen setninger, eller gjør så godt dere kan for å missforstå hele teksten 

Var veldig lett å misforstå

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men det er jo bare overfladiske ting! Man velger ikke bare en mann fordi utad driver han veldedighet eller "han må være snill fordi han er kristen og høyt utdannet", en personlighet går jo som regel mye dypere enn det! Man må jo kjenne på vibber, lytte til magefølelse, være kritisk og sette seg selv spørsmål hvis han sier/reagere/oppfører seg eller gjør noe som virker sketchy. Man må nesten analysere litt som en detektiv. Og akkurat der tror jeg at mange gjør feil. Man legger ikke alle eggene i en kurv bare fordi en feks ser snill ut, er kjekk, sporty, kristen eller virker snill fordi han gjør div "snille ting". ALLE kan være snill på utsiden, men man har nesten et ansvar for å grave litt dypere i sjela hvis man skal inn i et forhold, folk er så utrolig komplekse. 

Når det er sagt så har jeg forståelse for hvordan man kan ende opp i et voldelig forhold etter lang tid og mye manipulering.

Anonymkode: 4de25...393

Du vet psykopater er dyktige på skuespill? De kan framstå som en helt fantastisk fyr og de er utrolig snille i starten når man møter de...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En dame som lever etter dette kan få nesten hvem hun vil, og ha null problem med å beholde han. Det er få slike damer, men de er virkelig verdt gull! 

Men å være en underdanig kvinne har heller aldri garantert troskap fra mannen

Anonymkode: e5570...80c

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Var veldig lett å misforstå

Ja, virker sånn. Trodde egentlig dette var mange gode poenger for å være en bra kvinne for sin mann, men her tolkes alt i verste mening.

Jeg kunne gjerne laget en tråd om hva som kreves av en mann for å beholde en slik kvinne, men nå er det en ikke det som er tema

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det handler jo om at når du er i et forhold, så liker du å sette pris på den personen og det er viktig for alle mennesker at de føler seg elsket, at de føler seg begjæret av den andre parten. Det er noe som gjelder for både kvinner og menn. Du må tenke på hva du ville gjort for en du er glad i, hva du ville gjort for en som du elsker og tenke at du skal finne noen som setter pris på deg på samme måte ❤️

Det er sannt, men det er ikke viben av denne tråden. Dette er mer reglement for søknad om respekt og moderat kjærlighet, å da føler hvertfall jeg litt for å gå i opposisjon å si, fra hvem? Men det er jo bare ordlyden som ikke klinger godt med meg, så ikke nødvendigvis skrevet av min mann. Vi passer jo med litt ulike lister, om vi kaller det for lister. 

God mann/dame er jo ikke det samme for alle. 

Er du glad i noen er det noe å legge innsatts for, så lenge det er noen som er gode å ha. Syns ikke noen burde gi for mye en vei å ikke få noe igjen. 

Anonymkode: da12b...877

Skrevet
ennivk skrev (1 time siden):

Å hjelpe eller gjøre ting for sin partneren bare hvis de oppfører seg slik man ønsker, er barnslig og manipulasjon. Hvis man ikke er fornøyd med partneren sin, så tar man det opp og fikser det, ikke straffer ved å unnlate å hjelpe. 

Du leser jo det du vil lese. Jeg sier jo at han ikke er så glad i deg som man burde, dersom man ikke orker å stille opp og være en partner. 

Ikke fordi han ikke er fornøyd med deg, men fordi han ikke bryr seg nok. Da burde man ta på seg skoene å gå. Har aldri opplevd å måtte mase på mannen, han stiller opp, tar gjerne ting ut av hendene mine fordi han vil hjelpe meg. Henter meg natt og dag, om det skulle oppstå noe. Ordner penger hvis jeg har litt lite, lager middag for å være romantisk. Måtte jeg bedt om dette, og i tillegg fått et nei, så hadde jeg skjønt at han ikke elsket meg og avsluttet forholdet. 

Anonymkode: 69125...1c7

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...