Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

En slik ansvarsløs mann som beskrives i HI er absolutt ikke en bra mann.

Anonymkode: 0a7f3...c7e

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alltid fulgt disse, menn er utro og voldelige uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: 700a8...dcf

Finnes kvinner som er utro og voldelige også. Kanskje ikke sterkt fysisk, men voldelig av natur 

Anonymkode: a71ea...eeb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Anonymkode: 13bc5...8db

Jeg er helt enig i dette, er dame. Forventer også det samme fra mannen. Bare motsatt rolle. Dette kaller jeg for the bare minimum. 

Anonymkode: 69125...1c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror du for alvor at vi liker å mase? Bidra som et normalt voksent menneske med boevne, så slipper vi det.

Anonymkode: 04c7e...5f3

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært i flere langvarige forhold og ingen har vært voldelige, utro drittsekker, men tatt slutt av naturlige grunner som feks at man er ukompatibel som partnere. Flotte menn jeg ønsker alt godt! 

Mange kvinner har en tendens til å kaste seg helt ukritisk på det første og beste som dukker opp, kjenner mange som velger rødtflagg-tapere gang på gang, og da blir det jo fort et problem. 

Anonymkode: 4de25...393

Finnes mange tapere der ute. Om en manm er litt røffere og bad boy, med noe bagasje- gjør han ikke til en større taper en disse feminine deig «menna» som mange tar til takke med. Klar du får gjøre hva du vil i et forhold med en mann som er så underdanig. 

Ja, jeg er dame. Voksen også. 

Skrevet

Dette lukta det

image.png.7be8d096cff3c85b722bfbe369dcaa8b.png

av lang vei.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
imagineme skrev (2 minutter siden):

Dette lukta det

image.png.7be8d096cff3c85b722bfbe369dcaa8b.png

av lang vei.

Enig, nå er vi milevis inne i dypskogen med trollefar.

Anonymkode: da12b...877

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Damer med din holdning representerer ganske mange. Det dere ikke skjønner er at listen som er utgangspunktet er bare den ene siden, sett fra mannens side. Kloke kvinner har sin egen liste, som stiller krav til mannen. Men så har vi den store gruppen som ditt innlegg representerer, de med alle fordommene og ingen vilje til å skape en god mann for seg selv.

Anonymkode: a1bee...649

De som klarer å være i et langvarig forhold med en mann som ikke henger på et kvinneforum for underholdning, mener du? 

Anonymkode: ef2f4...819

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mener seriøst damer at det som står i HI er trolling? 😅 Dette er da helt naturlig, og beskrivelsen av en feminin kvinne. Det vil jo ikke si at man alltid, alle dager i året skal opptre slik. Man er jo mennesker. Men jo, det er vel en ganske ok beskrivelse av en god kjæreste. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor fant du dette regelsettet? I samlivsboken «Hustrukoden - slik holder du din mann mett, tro og tilfreds» fra 1933? 😂

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Helt enig og er kvinne. Men for at vi skal gjøre alt dette må mannen:

1. Være god i senga eller interessert å lære på eget initiativ,  flink til å overraske og forføre, skape trygghet og intimitet 

2. Vi ønsker mannlige menn, freshe og i form.

3. Støtte dama si, ikke kritisere. Hjelpe til. Ellers samme motsatt vei.

4. Mannen må bry seg om hus og hjem.  Hjelpe å rydde, se det som skal fikses og fikse det. Bli med, initiere og fullføre prosjekter. Være interessert og gjøre en innsats i å skape et fint og koselig hjem.

5. Klaging, sutring og holde ting i seg selv hjelper ikke. Mannen må vise vei, initiativ,  ta opp problemer og høre på hva kvinnen har å si. Og ta det seriøst. 

6. Ikke forvent alt uten at du må forplikte deg og fylle alke punktene ovenfor. Det er ikke noe som heter gratis lunsj. 

Anonymkode: 4e3bf...643

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Alivamale skrev (3 minutter siden):

Hvor fant du dette regelsettet? I samlivsboken «Hustrukoden - slik holder du din mann mett, tro og tilfreds» fra 1933? 😂

Noe sånt. Kvinnefrigjøringen startet vel på 60-tallet. Rart der ikke stod ett punkt om: "fullført husmorskole er ett krav", men det inngår gjerne i punkt 4. 

Anonymkode: ec5b9...57c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener seriøst damer at det som står i HI er trolling? 😅 Dette er da helt naturlig, og beskrivelsen av en feminin kvinne. Det vil jo ikke si at man alltid, alle dager i året skal opptre slik. Man er jo mennesker. Men jo, det er vel en ganske ok beskrivelse av en god kjæreste. 

Skal du ha en feminin kvinne, må du være en maskulin mann. En maskulin mann ønsker forpliktelser, setter mål for forholdet, får ting gjort, driver forholdet fremover, er den som støtter og gir. Den mnskuline er den som legger til rette for at den feminine kan være trygg og leken. Det er den feminine som skal ta imot. 

Maskulinitet og femininitet finnes i begge kjønn. Det som beskrives i HI er en mann med en feminin rolle som ønsker en kvinne som tar den maskuline rollen i forholdet... det finnes mange slike forhold. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Finnes mange tapere der ute. Om en manm er litt røffere og bad boy, med noe bagasje- gjør han ikke til en større taper en disse feminine deig «menna» som mange tar til takke med. Klar du får gjøre hva du vil i et forhold med en mann som er så underdanig. 

Ja, jeg er dame. Voksen også. 

Det jeg mener med rødt flagg er egentlig bare når du kjenner at her er det noe galt, eller har antenner nok til å se tegn på at fyren er defekt. Om han er røff og tøff eller en patetisk tøffel er det samme, men man trenger ikke kaste seg i et forhold med en som feks er åpenlyst ravende gal, som jeg kjenner noen kvinner som gjør. Dvs han har vist hvordan han er, men dama velger å bli sammen med han uansett pga blind kjærlighet eller hun tror at hun kan endre han etc. 

Anonymkode: 4de25...393

• Liker 2
Skrevet

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 takk for en god latter, det trengte jeg 

Anonymkode: aa252...bb3

• Liker 7
Skrevet
ennivk skrev (4 minutter siden):

Skal du ha en feminin kvinne, må du være en maskulin mann. En maskulin mann ønsker forpliktelser, setter mål for forholdet, får ting gjort, driver forholdet fremover, er den som støtter og gir. Den mnskuline er den som legger til rette for at den feminine kan være trygg og leken. Det er den feminine som skal ta imot. 

Maskulinitet og femininitet finnes i begge kjønn. Det som beskrives i HI er en mann med en feminin rolle som ønsker en kvinne som tar den maskuline rollen i forholdet... det finnes mange slike forhold. 

Jeg er kvinne så jeg trenger ikke være en maskulin mann, kjære deg. Men; mange kvinner i dag oppfører seg ekstremt ulekkert og lite kvinnelig. De kjefter mannen sin nord og sør, foran andre. Trer inn i feminismen med hodet først, mannen kastreres daglig hjemme. Sex skal de ikke ha, å hvis mannen sier noe så er det press fra mannen. 
Han står på kjøkkenet med forkle og baker mens kona sitter i sofaen å slasker seg. 

Hvordan kan DU som kvinne tiltrekke deg en maskulin mann, hvis du ikke oppfører deg som en feminin kvinne? 

Jeg har også vært i forhold hvor jeg måtte bli ekstremt maskulin, merket det ikke selv først. Innså etterhvert at jeg var sammen med den minst manndige mannen jeg noen gang hadde møtt. Jeg likte ikke meg selv da, jeg liker tydelige kjønnsroller. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ble overrasket over det selv. Jeg vet dama hadde vært enig i denne listen, minus punkt 4, for hun er litt rotete 😅 

Anonymkode: f8ad8...3cd

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan kan DU som kvinne tiltrekke deg en maskulin mann, hvis du ikke oppfører deg som en feminin kvinne?

Jeg er en feminin kvinne, og jeg ville aldri gått inn i et forhold med en som TS. Fordi TS ikke viser maskulinitet med sine ønsker. En feminin kvinne er ikke i et forhold for å please en mann som bare skal ha, og ikke ser at han har en et stort ansvar med å gi. En feminin kvinne har ikke sex eller tar alt ansvar for alt husarbeid med en forpliktelsesredd mann for å bevise at hun er kvinne nok.

Endret av ennivk
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan si at man ser «masculinity» videoer på YouTube og Instagram, uten å si at man ser på masculinityvideo.

Anonymkode: 59a7e...c0d

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
ennivk skrev (2 minutter siden):

Jeg er en feminin kvinne, og jeg ville aldri gått inn i et forhold med en som TS. Fordi TS ikke viser maskulinitet med sine ønsker. En feminin kvinne er ikke i et forhold for å please en mann som bare skal ha, og ikke ser at han har en et stort ansvar med å gi. En feminin kvinne har ikke sex eller tar alt ansvar for alt husarbeid med en forpliktelsesredd mann for å bevise at hun er kvinne nok.

Det er ingenting i HI som sier at han ikke skjønner at det er viktig å gi i et forhold også 

Anonymkode: f8ad8...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...