Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk sant da. Man gjør ting uoppfordret for kjæresten når man er fornøyd og lykkelig. Hvis mannen din ikke gidder å hjelpe deg når du spør om det, så er han ikke fult så glad i deg som han burde være

Anonymkode: 69125...1c7

Eller så er han kanskje lat og liker best å «hvile» mens kvinnen gjør kjedelige oppgaver?

Det insinuerer at dersom du som kvinne ikke oppfører deg skikkelig og etter disse «reglene», behøver han ikke gjøre noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den er ganske tydelig på at du må dra først, så vil han kanskje ta initiativ. Alt ligger på henne. Ikke mas, ikke be om, vær perfekt så kanskje.

Alle må ta initiativ, men her virker det kun å gå en vei. 

Det er egentlig et samspill som skjer som en dans. Hun kommer ikke til å  ønske sex med han regelmessig om han ikke gjør sin part, så hvorfor jobbe for å beholde han? 

Anonymkode: da12b...877

Klart, men hvorfor mener du han ikke gjør sin part  (fra den listen)?

Skrevet
nisselue skrev (Akkurat nå):

Klart, men hvorfor mener du han ikke gjør sin part  (fra den listen)?

Fordi jeg mistenker at ts er et sexistisk troll som ts vanligvis er her inne. 

• Nyttig 2
Skrevet

Derfor må ts fortelle det, for ellers er det en sannsynlighet at han er en kødd. Ikke la det være rom for misforståelser. 

Ok, men jeg ser ikke helt hvorfor man må snakke om hva mannen skal gjøre i en tråd om hva TS mener kvinner bør gjøre. Det hører vel hjemme i en diskusjon om hvordan man skal få en forhold til å fungere, men det er vel ikke det tråden er om? Mulig jeg misforsto, men tråden heter da ikke "Hvordan få et forhold til å fungere" for så å liste opp alt kvinnen må gjøre slik at mannen slipper og det magisk skal skape et bra forhold.

Selvfølgelig skal mannen også ha ting å forholde seg til, men her var det om hva kvinnen (i følge TS) skal gjøre/være.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hele innlegget handler om at han skal være fornøyd, så.. ikke så veldig rar tolkning sånn sett. 

Anonymkode: 6ed6a...064

Selvsagt, han skriver jo om ting en dame bør forstå for å beholde en god mann, da blir det så klart til man nevner ting som gjør menn glad. Han sier derimot ingenting om hva han mener en mann bør gjøre for å gjøre en kvinne glad, for det er ikke det han ønsket å ta opp, selv om noen her virker å tro det 

Anonymkode: f8ad8...3cd

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hele innlegget handler om at han skal være fornøyd, så.. ikke så veldig rar tolkning sånn sett. 

Anonymkode: 6ed6a...064

Da leste jeg HI litt anderledes. Det starter jo med "Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane" og avslutter med "Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen".

Det ser ut som at TS heller sikter på at kvinner skal være lykkelige, gitt siste setning.

Og skal man følge terapilinjen så kommer det fra det at man har mer kontroll over resultatet for ens eget liv enn man nødvendigvis tror, og da typisk ved å jobbe med seg selv. Selv er jeg nok enig i den grad at man selv blir ikke mer lykkelig av å tukte andre til å gjøre slik eller si sånn. Hvis man ikke vil jobbe med seg selv slik at ens egen situasjon blir bedre, da får man finne seg en annen situasjon, for å si det slik.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg mistenker at ts er et sexistisk troll som ts vanligvis er her inne. 

Ok. Kjenner ikke TS så det kan jeg ikke si noe om.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt, han skriver jo om ting en dame bør forstå for å beholde en god mann, da blir det så klart til man nevner ting som gjør menn glad. Han sier derimot ingenting om hva han mener en mann bør gjøre for å gjøre en kvinne glad, for det er ikke det han ønsket å ta opp, selv om noen her virker å tro det 

Det er jo snakk om en god mann, så vi får vel anta at han gjør det han burde. Hvis ikke snakker vi jo ikke om en god mann lengre.

• Liker 1
Skrevet

50-tallet ringte og vil ha tilbake kvinnesynet sitt.

Anonymkode: 9b618...558

• Liker 7
Skrevet
nisselue skrev (Akkurat nå):

Det er jo snakk om en god mann, så vi får vel anta at han gjør det han burde. Hvis ikke snakker vi jo ikke om en god mann lengre.

Ja, og har han like gode verdier som han ønsker fra en dame, så vil jeg trygt kalle han en bra mann, da ville han vært en som strakk seg langt for sin kvinne. Og med måten han formulerte dette på, så velger jeg å tro han har gode verdier selv også, uten at jeg kan vite det sikkert.

Men at disse punktene skulle være så kontroversielle overrasket meg, men burde vel kanskje ikke blitt overrasket

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

50-tallet ringte og vil ha tilbake kvinnesynet sitt.

Anonymkode: 9b618...558

Bare av nysgjerrighet, hvilke av punktene passer ikke i dag men passet på 50-tallet?

Skrevet
nisselue skrev (12 minutter siden):

Ok. Kjenner ikke TS så det kan jeg ikke si noe om.

Det er en positiv holdning, jeg har derimot kranglet med for mange av dem. Det er noe med måten dette formuleres på som er likt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

...Han står på kjøkkenet med forkle og baker mens kona sitter i sofaen å slasker seg. 

Anonymkode: 69125...1c7

Det høres skikkelig deilig ut, håper det er sant 😉 Den beste følelsen i verden er å slaske seg og spise nylaget bakst. Det er egentlig det eneste rette å gjøre midt på vinteren. 

Anonymkode: 5439d...1b4

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Alivamale said:

Du må ikke glemme:

Hva er galt med det?

Det gjelder jo begge veier. Når du er glad og lykkelig så stiller du opp for den andre parten. 

Anonymkode: d9e92...8d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Anonymkode: 13bc5...8db

Mange kvinner gjør dette, så du mangler ett siste punkt;

7.) Ha respekt for deg selv, sett grenser og vær tydelig på dine behov. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres skikkelig deilig ut, håper det er sant 😉 Den beste følelsen i verden er å slaske seg og spise nylaget bakst. Det er egentlig det eneste rette å gjøre midt på vinteren. 

Anonymkode: 5439d...1b4

Dama er allergisk mot blomster, så jeg tar med hjemmelaget brød i stedet😁 Helt ærlig er hun mye mer glad for det enn noen annen dame jeg har gitt blomster til

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må velge riktig emne skjønner du. De som tror de kan kurere badboys kommer ikke langt med denne listen.

Anonymkode: a1bee...649

Er så lei av sånne som skal lege skam på ofre og belære om at man ikke må velge bad boys... Det er bare tull at man kan se på menn om de er voldelige eller ikke!!!! Det er ikke sånn at alle dårlige menn har skinnjakke og jobber som torpedoer. Voldelige menn kan være kristne, høyt utdannet, verdens snilleste utdat, drive med sport eller veldedig arbeid. De kommer i alle former og fasonger, og det kan ta år før de begynner å slå. 

Du må ikke velge en dårlig mann, verdens domeste råd! Det er som å fortele noen at det er dumt å få kreft eller hjertestop.... Hvem er egentlig så tette i papen at de tror sånne råd hjelper på noe som helst? Blææææ, KG tar fra meg troa på menneskeheten av og til.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Anonymkode: 13bc5...8db

1. Kan by masse på meg med riktig mann, men i dagens datingverden så velger jeg å trå litt forsiktig fordi veldig mange menn begynner å presse på 1-2 date og jeg har lært meg at det er veldig dumt å stole på folk. 

2. Ja.

3. Jepp. Samme gjelder for menn.  

4. Uuuuff. Jobber Heller enn å rydde, men godt jeg er singel da 😜 

5. Har aldri mast, men kan man da legge til at det heller ikke er frisende å være hobbypsykolog. 

6. Mente du å skrive at han ikke er verdt det? Jeg har aldri presset en mann til noe, fordi jeg vil at de skal gjøre det fordi de vil det og fordi at de liker meg. Har ikke fungert så langt, men kanskje en dag. :) 

Skrevet

Og hva skal mannen gjøre? Slaskete,  late menn jobber ikke for partneren sin selv om de har en overbærende dame som ikke klarer å sette grenser. Jeg har sett flere av dem i forhold. De får alt og gir lite tilbake.

Anonymkode: a3985...681

Skrevet

Og hva skal mannen gjøre? Slaskete,  late menn jobber ikke for partneren sin selv om de har en overbærende dame som ikke klarer å sette grenser. Jeg har sett flere av dem i forhold. De får alt og gir lite tilbake.

Anonymkode: a3985...681

Man må jo bare unngå dem. Jeg hadde en som fortalte meg at kvinner ikke burde eie eiendom fordi at det var ikke noe for kvinner. Ble ikke noe date nummer to. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...