AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #221 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du tror at dine ønsker er hva menn flest ønsker seg. Og det er mye mulig det, men de fleste menn er ikke bra for kvinner heller. De FÅ som er verdt noe, har sjeldent sånne holdninger. Heldigvis Anonymkode: 41107...3fe Hva er "sånne holdninger"? At menn har preferanser, er det ille? Anonymkode: 13bc5...8db
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #222 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er "sånne holdninger"? At menn har preferanser, er det ille? Anonymkode: 13bc5...8db Dette er ikke preferanser. Det er kvinneundertrykking. Anonymkode: ec5b9...57c 4
Pippi Lotta Skrevet 10. februar 2024 #223 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Utgangspunktetet for tråden er at dette er en mann hun ønsker. Han oppfyller de kravene hun har til en mann. Diskusjonen handler da om hva hun kan gjøre for å beholde en mann hun vil ha. Kvinner som ikke vil forsøke å være en god partner vil jo aldri kunne klare å holde på ev mann hun selv mener er attraktiv. Det er et ubestridt faktum. Anonymkode: 13bc5...8db Ja utgangspunktet gir ingen mening. Hadde det vært fremstilt som at dette er en mann sit ønske, og det handler om en kvinne som faktisk passer med han så var det en ting. Men at dette skulle gjelde for nesten alle menn, eller at den mannen som beskrives skal være attraktiv for oss kvinner her på KG. Det blir bare veldig kunstig og hypotetisk. En man med slike preferanser ville jeg ikke ønske å være sammen med (for vi hadde ikke passet sammen, og begge hade blit ulykelig), og jeg kan garanterer deg at manfolk har personligheter de og! TS leger jo heller ikke opp til noen diskusjon her? Hun informerer om hva menn vil ha (uten og ta høyde for at menn har personligheter og individuele ønsker). Hadde TS spurt hva kvinner gjore for å være en god partner for sin utvalgte man, hadde jo samtalen blit en helt annen. Da hadde det vært naturlig å fokusert på mens ønsker og preferanser, men det er ikke noe slikt fokus i dene tråden! 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #224 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er ikke preferanser. Det er kvinneundertrykking. Anonymkode: ec5b9...57c Hva kan en mann ønske seg i en kvinne som ikke er undertrykking? Jeg husker en tråd som het «happy wife, happy life» som utbroderte hva menn burde gjøre for å holde dama lykkelig. Anonymkode: 75583...a28 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #225 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva kan en mann ønske seg i en kvinne som ikke er undertrykking? Jeg husker en tråd som het «happy wife, happy life» som utbroderte hva menn burde gjøre for å holde dama lykkelig. Anonymkode: 75583...a28 Et forhold handler ikke om å gjøre ditt og datt for å gjøre den andre lykkelig. Anonymkode: ec5b9...57c 2
Epictetus Skrevet 10. februar 2024 #226 Skrevet 10. februar 2024 Det viktigste kriteriet for å ha et langvarig og lykkelig forhold fullt av kjærlighet er at begge parter er bevisste sine ønsker og verdier når de velger hverandre. 2
Epictetus Skrevet 10. februar 2024 #227 Skrevet 10. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Et forhold handler ikke om å gjøre ditt og datt for å gjøre den andre lykkelig. Anonymkode: ec5b9...57c Ikke? For meg er det en viktig ledetråd i forholdet å jevnlig spørre meg selv om hva jeg bidrar med gjør min kone lykkeligere enn hun hadde vært uten meg. Jeg er overrasket over at noen mennesker ikke anser det som at de har et ansvar for å gjøre sin partner lykkelig. Ikke rart folk skilles. 1
ennivk Skrevet 10. februar 2024 #228 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): En mann en kvinne vil beholde er gjerne en god mann, en mann som er innenfor det hun har av preferanser. Poenget er ikke hva en god mann er, men hva kvinner kan gjøre for å holde på menn de anser som gode. De har funnet Mr. Right og skal nå sørge for å ikke miste han. Hva gjør de for å oppnå det? Det er det listen i førsteposten er ment som. Dessverre klarer ikke alle forholde seg til det, og har vanskelig for å diskutere hva kvinner kan gjøre bra eller bedre. Noen tror man er god nok uansett hva man gjør, noe de fleste skjønner at fullstendig ute å kjøre. At man reflektere litt rundt hva som gjør en kvinne til en god partner i et heterofile forhold synes jeg er sunt. Anonymkode: 13bc5...8db Kjærlighet er når to mennesker som er glad i seg selv og har tydelige grenser kommer sammen og ønsker å skape en relasjon der de kan være en støtte for hverandre og få enkelte menneskelige behov dekket. Der man kommuniserer og finner løsninger for at begge skal få en bedre opplevelse av livet ved å være to enn å være alene. Det er ikke kjærlighet når den ene parten må endre seg eller må prestere for å beholde partneren sin. Vi endrer oss hele livet, men vi endrer oss for oss selv. Å endre seg for å være god nok for en annen, er usunt. Hvis man må endre seg for å være god nok, er det bedre å finne en ny partner som passer bedre. Det er ikke kjærlighet når man fokuserer på hva man må gjøre for å beholde partneren sin. Man skal selvfølgelig gi til sin partner og bidra til at denne får en bedre hverdag, men da bør man gi av kjærlighet, ikke for å være god nok og for å beholde mannen. Det er ikke kjærlighet når man alltid må streve etter å være en bedre versjon av seg selv for å være god nok partner, det kalles skam. 5 2
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #229 Skrevet 10. februar 2024 Epictetus skrev (1 time siden): Ikke? For meg er det en viktig ledetråd i forholdet å jevnlig spørre meg selv om hva jeg bidrar med gjør min kone lykkeligere enn hun hadde vært uten meg. Jeg er overrasket over at noen mennesker ikke anser det som at de har et ansvar for å gjøre sin partner lykkelig. Ikke rart folk skilles. Er ikke det at man ikke skal strebe etter å gjøre partner lykkelig. Men blir ikke riktig når man må følge en regel liste om at slik og sånn må man gjøre for å holde på sin partner. Det er en gjensidig greie. 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #230 Skrevet 10. februar 2024 SIST JEG SJEKKET KALENDER VAR DET DEN 10 FEBRUAR 2024, OG IKKE 1880. JEG BLIR RETT OG SLETT FLAU PÅ DINE VEGNE AV HVA DU SKRIVER. TENK Å VÆRE EN SÅNN HJERNEDØD AMØBE I DENNE TIDEN, HÅPER MED HELE MITT HJERTE OG MIN SJEL AT EN KVINNE IKKE ER SÅ UHELDIG OG ER SAMMEN MED DEG. OG ER DU KVINNE, SÅ ER DU EN SKAM FOR ALLE KVINNER VERDEN OVER. JEG SPYR. Anonymkode: aa252...bb3 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #231 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): SIST JEG SJEKKET KALENDER VAR DET DEN 10 FEBRUAR 2024, OG IKKE 1880. JEG BLIR RETT OG SLETT FLAU PÅ DINE VEGNE AV HVA DU SKRIVER. TENK Å VÆRE EN SÅNN HJERNEDØD AMØBE I DENNE TIDEN, HÅPER MED HELE MITT HJERTE OG MIN SJEL AT EN KVINNE IKKE ER SÅ UHELDIG OG ER SAMMEN MED DEG. OG ER DU KVINNE, SÅ ER DU EN SKAM FOR ALLE KVINNER VERDEN OVER. JEG SPYR. Anonymkode: aa252...bb3 Det var litt voldsomt. Anonymkode: 5439d...1b4
Epictetus Skrevet 10. februar 2024 #232 Skrevet 10. februar 2024 1 hour ago, Maleficenta said: Er ikke det at man ikke skal strebe etter å gjøre partner lykkelig. Men blir ikke riktig når man må følge en regel liste om at slik og sånn må man gjøre for å holde på sin partner. Det er en gjensidig greie. Jeg tror det er sunt å være bevisst hva man søker i et forhold. Kall det en liste eller annet
nisselue Skrevet 10. februar 2024 #233 Skrevet 10. februar 2024 (endret) On 2/9/2024 at 1:18 PM, Maleficenta said: Det er jo ikke slik at kvinners krav er riktigere men det med mas er jo relativt. Enig i det, men det var du som sa menn var teite om de ikke var enige med maset. Og nå sier du at kvinner krav ikke (automatisk) er riktigere. Da blir det vanskelig å diskutere det. Mulig det var humoristisk ment, men det kom ikke klart frem. On 2/9/2024 at 1:18 PM, Maleficenta said: Hva en anser som mas, kan en annen tenke ikke er mas. Så hvem har fasiten på hva som er mas og ikke? Nettopp. Der ligger jo hele kjernen i hva mas er. Man er uenige i hva som er viktig og klarer ikke kommunisere det på en folkelig måte. Da for begge to, altså. Den som maser klarer ikke kommunisere det på en annen måte enn ved hjelp av kommandoer og den som er uenig klarer ikke kommunisere det på annen måte enn ignorering e.l. For jeg regner med at vi er enige i hva "mas" teknisk sett er og at det ikke er det du mener med "hva som er mas". Man har rett og slett et kommunikasjonsproblem fra begge kanter. Det er ikke automatisk at mannen er lat, slik det gjerne frontes som. ...selv om det selvfølgelig sikkert er tilfeller hvor det er en lat mann og andre tilfeller hvor det er en kommanderende kvinne. Jeg tviler dog på at disse er normen. Endret 10. februar 2024 av nisselue
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #234 Skrevet 10. februar 2024 Epictetus skrev (16 minutter siden): Jeg tror det er sunt å være bevisst hva man søker i et forhold. Kall det en liste eller annet Ja men man må jo tenke at det er et menneske man skal inngå forhold med og at alle har feil og mangler. Ingen er perfekte og man kan ikke forvente at en person skal kunne følge dine krav til punkt og prikke. Man skal jo også gi og ta så man må jo og være bevist på hva man selv kan tilby 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #235 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Et forhold handler ikke om å gjøre ditt og datt for å gjøre den andre lykkelig. Anonymkode: ec5b9...57c Helt enig. Valentines dag, bursdager og sånt er bare tull. At hun blir glad for en oppmerksomhet skal da ikke bety at jeg skal bruke tid og penger på noe som ikke tjener noen annen hensikt enn å gjøre henne lykkelig. Hvis hun trenger massasje så får hun kjøpe det et sted. Hvis hun er lei seg så får hun gå til psykolog. Jeg har da bedre ting å drive med enn å gjøre ditt og datt for å gjøre dama lykkelig. Anonymkode: 75583...a28
nisselue Skrevet 10. februar 2024 #236 Skrevet 10. februar 2024 On 2/9/2024 at 1:42 PM, Fremmed fugl said: Her et det et problem med at norsk ikke er engelsk. Nagging på engelsk kan ikke direkte oversettes til mas på norsk. "Har du husket å kjøpe julegaver til slekten din, eller skal det som vanlig være meg som må gjøre det, da du alltid glemmer det. Kan du begynne å bry deg litt." Det er "nagging" på engelsk. Da det er med en nedlatende eller negativ tone. "Når du uansett skal på kjøpesenteret, kanskje du skal huske å kjøpe julegaver til slekten din." Kan være mas, men er ikke nagging. Skummelt å kopiere lister fra USA. Joda. "Nagging" kan være mas men behøver ikke være det. Ingen grunn til å bringe den engelske varianten inn i det TS skriver. Det snakkes om "mas", så vi får ta det for det som står. Og mas er at noe må gjentas og at gjentagelsen typisk bringer negativitet til både den som maser og den som blir mast på. For der de negative følelsene uteblir vil det kun bruke "mas" som spøk. For eksempel kan man si at "kona maser om sex hele tiden", noe som kun er mas dersom mannen ikke vil.
Epictetus Skrevet 10. februar 2024 #237 Skrevet 10. februar 2024 (endret) 17 minutter siden, Maleficenta said: Ja men man må jo tenke at det er et menneske man skal inngå forhold med og at alle har feil og mangler. Ingen er perfekte og man kan ikke forvente at en person skal kunne følge dine krav til punkt og prikke. Man skal jo også gi og ta så man må jo og være bevist på hva man selv kan tilby Ja, selvfølgelig skal man være bevisst hva man kan tilby (det var det første jeg skrev i denne tråden). Men der viktigste er faktisk bevissthet rundt hva man trenger og ser etter i et forhold. Det kan man gjerne sette opp på en liste, så man ikke blendes av forelskelse og ender opp men noen som ikke har egenskaper du ønsker. (Det du skriver om mangler og "krav" som skal følges til punkt og prikke er selvfølgelig riktig, men siden jeg ikke har skrevet noe slikt anser jeg det som en stråmann) Endret 10. februar 2024 av Epictetus
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #238 Skrevet 10. februar 2024 Epictetus skrev (6 minutter siden): Ja, selvfølgelig skal man være bevisst hva man kan tilby (det var det første jeg skrev i denne tråden). Men der viktigste er faktisk bevissthet rundt hva man trenger og ser etter i et forhold. Det kan man gjerne sette opp på en liste, så man ikke blendes av forelskelse og ender opp men noen som ikke har egenskaper du ønsker. (Det du skriver om mangler og "krav" som skal følges til punkt og prikke er selvfølgelig riktig, men siden jeg ikke har skrevet noe slikt anser jeg det som en stråmann) Jeg syns nå punktene i hi hørtes ut som en absolutt kravsliste 3
Pippi Lotta Skrevet 10. februar 2024 #239 Skrevet 10. februar 2024 Epictetus skrev (50 minutter siden): Jeg tror det er sunt å være bevisst hva man søker i et forhold. Kall det en liste eller annet Selfølgelig bra å vite hva man vill ha i et forhold, men det er noe helt annet og legge sin personlige liste frem som en fasit på at dette vill alle menn ha. Det er også en STOR forskjel på å finne noen som passer til dine ønsker, eller å finne noen som ikke passer og så prøve å endre personen til å bli sånn du vil ha han/henne. Det at du vil ha noe annet en meg, betyr ikke at jeg er feil. Det betyr bare at vi ikke passer sammen, for andre partnere kan vi bege to være perfekte 😀 2
sicario Skrevet 10. februar 2024 #240 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Diskusjonen handler da om hva hun kan gjøre for å beholde en mann hun vil ha. Kvinner som ikke vil forsøke å være en god partner vil jo aldri kunne klare å holde på ev mann hun selv mener er attraktiv. Det er et ubestridt faktum. Anonymkode: 13bc5...8db Hva som gjør en kvinne til en «god partner» er ikke det samme for meg som for deg. Det er et ubestridt faktum. Uten et en definasjon på hva som utgjør en «god partner», med høy grad av enighet, så er denne diskusjonen meningsløs. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå