Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige.

- TS

Anonymkode: 13bc5...8db

Menn må tåle at andre menn er annerledes og uenige. Listen din er komisk og for meg oppskriften på en dritkjedelig partner.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 2/9/2024 at 2:11 PM, Pippi Lotta said:

Vet disse tingene? Hvilke ting? At det ikke er lurt å bli sammen med voldelige menn? At det ikke er lurt å krasje? At man bør gjøre "noe" anderlede? Jeg forstår ikke hva du menner folk ikke vet.

Hvis man gjør noe med negativt utfall mange ganger, da må man begynne å tro at de som gjør dette ikke forstår hvorfor det negative skjer dem hele tiden. Hvis de derimot vet hvorfor det negative skjer dem hele tiden, da gjør de det jo med vilje. Har noen krasjet bilen sin 10 ganger og vet hvorfor, da gjør de det jo med vilje siden de fortsetter å gjøre det. Det er ingen som sier "Jeg har kræsjet hver gang jeg har kjørt i 100km/t i en 90grd sving på blank is, men denne gangen vil det gå bra". Så hvis de prøver igjen likevel og faktisk tror det vil gå bra, da må det vel være lov til å tro at de kanskje ikke forstår problemet.

Så, da sier jeg at de kanskje ikke vet eller ikke forstår hvorfor dette gjentagende negative skjer dem. Det er ikke forskjellig på noen måte for de som ender opp med å bli ranet hver eneste gang de er ute på byen eller folk som alltid havner i slosskamp eller folk som alltid blir sammen med noen som er utro eller folk som alltid slår seg sammen med voldelige partnere.

Nøkkelordet her er "alltid", som at i om det ikke skjer er det heller et unntak enn regelen for dem.

Jeg sier jo ikke at det er den som blir sammen med en voldelig partners skyld at de blir slått, men det er de som valgte vedkommende, og om det gjentar seg "hele tiden" så er det nærliggende å tro at de gjør noe feil. Noen røde flagg de ikke ser, eller kanskje de til og med liker de tingene andre vil kalle røde flagg. Sistnevnte er nok mer vanlig enn man skulle like å tro.

Det er vel ingen som forstår bedre hvor dumt det er å havne i en ulykke, en de som har vært I en ulykke? Bilulykke eller ofer for vold, hvordan kan du tro de ikke forstår at det er best å prøve å ungå?

Selvfølgelig. Men det betyr ikke at de forstår hvordan de havnet i ulykken. Og om det gjentar seg gang på gang må man vel etterhvert begynne å tenke at de kanskje ikke forstår hvordan de havnet i den samme situasjonen for n'te gang. For ellers, som sagt, så gjør de det jo med vilje.

Eller tror du de forstår at det bør unngås, men at de venter på et geni som kan informere de om at de bør "velge anderledes" eller "kjøre anderledes"? At denne intetsigende og vage frasen skal forklar noe som helst?

Vel... Dersom de "aldri" har valgt anderledes eller aldri har kjørt anderledes - og fortsetter å havne i uløkka nettopp fordi de aldri velger eller kjører anderledes likevel. Kanskje noen må fortelle dem det snart.

For eksempel, jeg hadde en kompis for mange evigheter siden som aldri fikk seg dame. Det begynte å gå ut over hans psykiske helse. Han så helt greit ut, hadde godt betalt jobb, sunne interesser og alt det der. Han forsto det bare ikke. Han kom aldri forbi første date. Hans store minus som han ikke visste om var at han spiste som en gris. Så han kom til første date, og det var det.

Trengte noen å fortelle ham det alle andre visste var en show-stopper for enhver normal person på andre siden av bordet eller hva mener du skulle gjøres der? Det var jo så banalt enkelt at det er fornærmende å si slikt og alle vet det jo.

Nå er vi anonyme på internet, som vil si at dine nedlatende "hint" er tilgjengelig for alle. Alle som har opplevd vold og overgrep i et forhold, alle som skamer seg og alle som er sinte på seg selv fordi de ble så manipulert at de ikke greide og røme. De kan alle lese at du synes det er greit og hinte om at de burde prøve noen andre slags menn snart.

Jeg kan ikke stå ansvarlig for alle det har skjedd med selv kun én gang når jeg spesifiserer at det gjelder de som gjentar det gang på gang. Gjentagelsen er problemet jeg peker på. Ikke resultatet av handlingen.

Fordi du ikke tror det er "åpenbart" allerede.

Hvis det har skjedd de siste 10 gangene du forsøkte er det kanskje ikke så åpenbart lengre.

Dette er fryktelig vanskelige punktum! Tilknytning er noe veldig grunnlegende i personligheten vår og reaksjonsmønsteret vårt. Selv spesialiserte psykologer (som har studert og jobbet med dette i årevis) kan slite med å hjelpe folk til å se og endre mønstrene sine og det kan tar LANG tid. Og det er det terapeuter (folk som kan NOE) gjør, de hjelper folk til å selv oppdage mønster og bryte dem om meneskene selv ønsker det. At du tror du bare skal "sete deg ned med vedkomene" og "grave litt" er noe av det mest arrogante jeg har hørt her på KG! Dette er ikke et problem du bare finner "en løsning" på, og det er ikke noe man bare kan forklare eller belære bort.

Ok. Men før disse går til den terapien du her snakker om, kanskje de kan ha blitt fortalt om det og diskutert det med noen andre (venner, familie) først, og så gikk de kanskje til terapi - om det skulle være nødvendig for dem - for å forsøke løse problemet. Kanskje de da begynte å grave litt. Kanskje de da begynte å se på ting de ikke har sett på før. En slik samtale jeg kunne hatt med noen i det virkelige liv ville ikke vært selve hjelpen for å løse det, men heller for å få noen til å se at det kan være noe der de må få mer hjelp med.

Om du leste det som om jeg skal erstatte profesjonell terapi så kan jeg forstå at du syntes det er arrogant, men det er jo ikke det jeg sier i det hele tatt.

Så er det også mulig og ha uflaks å havne i bilulyke (til og med flere) uten at det skyldes sin egen oppførsel og man kan ha uflaks å havne i voldelige forhold uten at det handler om egne mønster eller tilknytning. Så det at noen har vært i dårlige forhold må på ingen måtte bety at de trenger terapi for å endre på noe. Men gjør de det, så må det skje med noen som faktisk har forståelse og kunskaper til å hjelpe dem!

Selvfølgelig går det an. Selvfølgelig kan 9 av 10 av ens egne forhold være voldelige ved ren ulykke. Det er vel likevel mer sannsynlig at det er noe annet.

Hva er det som ikke er selvsakt? At det er dumt og bli slått? Eller at man skal gjøre "noe anderledes" for å ungå og bli slått på ny? Hører du ikke selv hvor ekstremt vagt du er?

Det er jo det jeg mente når jeg snakket om anonyme på internet. Det er vanskelig å bli veldig spesifikk uten å vite mye mer om det. Jeg peker igjen bare på det gjentagende fenomenet, og det behøver ikke være selvsagt for den det skjer med.

Det eneste det betyr er at dersom noe skjer med noen "hele tiden", kanskje se innover i seg selv heller enn å se utover på alt annet.

Man skylder vel ikke på bilen om man kjører på rødt heller, og vet man ikke hva det røde lyser betyr så kanskje noen må fortelle det snart. Uansett hvor selvsagt det er for alle andre.

Det har ingen verdi og si "du må kjøre anderledes" det er ikke konkret nok til å gi noen nyttig informasjon. Du må huske blinklys eller følge fartsgrensen er konkret, men det finnes ikke konkrete kjøreregler i kjærlighet. Ingen enkel "husk å se i begge sidespeil" for å sjeke om kjæresten er en voldelig psykopat. 

Rådet dit er helt verdiløst, fordi det formidler ingen nyttig informasjon. Med mindre du oppriktig tror at mennesker som har blit slått ikke forstår at det er dumt å bli slått, eller at de ikke forstår at de bør prøve å ungå det i neste forhold.

Gjør noe anderledes, kan bokstavelig talt bety alt! Vil du jeg skal kjøre anderledes? Ok, jeg kan begyne og kjøre bakover i steden for fremover, kjøre med øyne igjend og veldig mye mer som alt vill være å følle rådet "kjør anderledes".

Joda, sant det. Jeg kan jo si "Slutt å velge menn som ypper til bråk på nattklubber om en annen mann snakker til deg (dama hans)", for eksempel. Så blir svaret "Jeg velger ikke de heller". Ok. Så får jeg bare fortsette å lete i blinde da, i stedet for at de kan prøve å tenke litt over hvordan de selv velger på egenhånd. Igjen - anonyme på internet.

Igjen hvor har du møtt alle disse dammene med 10 voldelige forholdene bak seg? Jeg forstår ikke hvordan de får tid til dette.

Det er nok av de som sier alle menn er voldelige også her på KG. Alle menn er mannebarn. Alle menn er late. Menn bryr seg bare om sex. -og en haug flere slike ting. Hvor tror du egentlig den erfaringen de har fått kommer fra da? Den kommer fra gjentagende hendelser, og det skjer dem oftere enn det ikke skjer dem. Og deres "løsning" er å tro at slik er "alle" menn i stedet for å tro at de selv kanskje velger dårlig. Så at det er så selvsagt, det tar jeg med en klype salt.

Men det er ikke noe mer nyttig å få høre at man skal gjøre "noe anderledes" etter 10 forhold end 1. Da har man jo opplevd 10 ganger hvor vondt det er å bli slått, man vil 9 ganger ha gått inn i et forhold man håpper blir anderledes, og for vær gang sansynligvis blit mer red og kritisk til neste kjæreste. At noen da dukker opp og foreslår at man skal "velge anderledes" (en frase uten noen konkrete råd eller nyttig informasjo) bidrar jo bare til å lage mer skam og vonde følelser.

Ikke bare havner offeret i voldelige forhold, men omverden snaker ned til eller om det som mindre inteligent som ikke forstår de bør prøve og finne gode menn. Ofrene prøver nok desperat å finne en partner som behandler de bra, og så snaker folk som om de ikke forstår det er vondt å bli slått en gang eller at de trenger å få forklart at det bør unngås.

Joda, jeg er enig i det. "Gjør noe anderledes" er ikke konstruktivt. For at det skal være konstruktivt trenger man mer informasjon og lengre tid.

Alle ønsker seg en bra partner, utfordringen er hvordan vi skal finne det. Her er det ingen enkel fasit og  nedlatende kommentarer som gjør noe anderledes, kjen på magefølelsen eller ikke velg bad boys gjør ingen ting bedre.

Nei, det kan man vel si. For å ta tilfellet med bad boys så er det jo endel kvinner der ute som tror at nettopp hun er kvinnen som vil få denne villstyringen til å binde seg, roe seg ned, bli en god mann. Disse kvinnene finnes, og i de tilfellene har de tydeligvis ikke skjønt at slikt skjer ikke, men de fortsetter å tro det likevel. Så dette med bad boys er et godt eksempel hvor enkelte ikke ser ut til å lære at du kan ikke forme disse til giftemateriale da de må vokse seg inn i rollen, og det gjør de selv og ikke ved at en kvinne former ham.

Tydeligvis ikke allmennkunnskap for mange, da de gjør feilen igjen og igjen. Et typisk internet-råd er da gjerne "ikke velg bad boys".

Men nå føler jeg dette blir gjentagende. Mit originale poeng var at jeg synes det er grusomt unødvendig å komme med slike nedlatende kommentarer. Jeg har kansje for høye forventninger til folk men jeg tro folk forstår at det er lurt å prøve å ungå vold og at man ikke skal idiotforklare folk bare fordi de har andre utfordringer en man har selv. Jeg syntes egentlig ikke dette er veldig høye forventninger heller.

Greit nok det. Jeg beklager at det ble oppfattet slik, for jeg mente ikke "prøv å unngå vold". Men det var altså selvsagt for meg, men noe jeg tydeligvis måtte opplyse om likevel.

Endret av nisselue
  • Liker 1
Skrevet
On 2/9/2024 at 2:45 PM, AnonymBruker said:

Selve ideen om at det er bare en måte å være kvinne på. Jeg er kvinne, men ikke tradisjonelt feminin. Jeg liker ikke å pynte meg, og å drive å dulle i heimen fremstår ufattelig kjedelig. Jeg holder det rent og ryddig og greier å mate familien selv uten å trashe kjøkkenet, men det stopper der. Men dette har aldri stoppet meg fra å holde på bra menn, for bra menn skjønner at vi må dele på de oppgavene ingen egentlig finner lystbetont. 

Og når det gjelder det første punktet er min erfaring at det er menn som feiler der. Har aldri møtt en mann som ikke blir lat seksuelt med en gang forelskelsen har lagt seg, og vil ha lavfrekvens sex hvor de kommer og vi aldri gjør noe nytt, og de tror de kan holde det flytende på å gjøre en innsats hver jul og bursdag. 

Anonymkode: 291ac...e19

Enig med deg i det. Det er mange måter, og det viktige er at man finner en partner som passer med ens egen "idioti". Som Eddie Murphy så vakkert sa det en gang: "Find someone just as F'ed up as you are, and stick with it."

• Liker 2
Skrevet
On 2/9/2024 at 2:51 PM, AnonymBruker said:

Reagarer ikke fordi TS har preferanser. Reagerer fordi TS legger det frem som den ultimate oppskriften på hvordan en kvinne kan holde på den perfekte mannen. En oppskrift som er både avleggs og som ikke stiller noen krav til mannen, han skal bare få, få og få.

Anonymkode: 8e6f8...d64

Jeg forstår ikke dette selv om det har blitt gjentatt mange ganger i tråden. Bare fordi man uttrykker et krav til en kvinne betyr da vel ikke det at man ikke har krav til menn?

Når en kvinne lister sine krav om en mann, betyr det at hun ikke har krav til seg selv fordi hun ikke sa de i den situasjonen? Det hele bare låter merkelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 18.04):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Disse tipsene hjelper ikke til å beholde en bra mann. Kun en dårlig mann ville krevd en slik liste, og dermed ville jeg ønsket å kvitte meg med ham fortest mulig, ikke beholde ham. 

Anonymkode: c798e...e51

• Liker 6
Skrevet
23 hours ago, Fremmed fugl said:

1. TS valgte ikke å skrive om seg selv og sine preferanser. Men lage en tråd om hva kvinner skal gjøre for å holde på gode menn. Er TS enn god mann, hva er en god mann, hva ønsker faktisk gode menn? 

2. Det at TS med sine punkter faktisk definerer hva en god mann er. Heldigvis tror jeg ikke at jeg er en god mann. Ifølge TS er en god mann en mann som er kontrollerende, hårsår, og syns det er greit med pliktsex. 

Hadde TS bare laget enn tråd der han etterspurte hva menn tenker hva som skal til får at dem skal bli i et forhold, med å starte med seg selv. Men har prøvde TS og definere en versjon som mange av oss menn er uenige med. 

Enig eller ikke med TS så er en god mann noe enhver kvinne må finne ut for seg selv. Mener du at du har fått en god mann, da mener visst TS at dette er ting du kan gjøre for å beholde ham.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse tipsene hjelper ikke til å beholde en bra mann. Kun en dårlig mann ville krevd en slik liste, og dermed ville jeg ønsket å kvitte meg med ham fortest mulig, ikke beholde ham. 

Anonymkode: c798e...e51

Hva om mannen ikke krever dette men kvinnen gjør det likevel?

Skrevet
nisselue skrev (4 minutter siden):

Hva om mannen ikke krever dette men kvinnen gjør det likevel?

Hvis kvinnen gjør det fordi det er hennes måte å vise kjærlighet på, så er det helt topp. Hvis hun gjør det fordi hun tror det kreves for å beholde mannen sin, så er det usunt.. 

• Liker 5
Skrevet
ennivk skrev (27 minutter siden):

Hvis kvinnen gjør det fordi det er hennes måte å vise kjærlighet på, så er det helt topp. Hvis hun gjør det fordi hun tror det kreves for å beholde mannen sin, så er det usunt.. 

Er det usunt om menn gjør ting for sine kvinner som de tror de setter pris på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om hun truer med utroskap foreksempel og det går imot hans grunnlegende behov, som at hun vil ha skal ha sex om han ikke vil, ja. Da er det usunnt. 

Anonymkode: da12b...877

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
nisselue skrev (48 minutter siden):

Enig eller ikke med TS så er en god mann noe enhver kvinne må finne ut for seg selv. Mener du at du har fått en god mann, da mener visst TS at dette er ting du kan gjøre for å beholde ham.

Nå er det at TS med sine råd, implisitt definerte hvem som er en god mann, og hva som ikke er en god mann. Så følgende er ikke gode menn:

1. Menn med lav sexlyst eller som ikke vil ha sex med en partner som ikke selv nyter. 

2. Menn som ikke omfavner tradisjonelle kjønnsroller. 

3. Men som er rotehoder og som føler at mas er det dem trenger. 

4. Men som er trygge på seg selv og liker å bli utfordret også når andre kan høre det. 

5. Men som liker klare krav og forventninger fra en partner. 

Og så videre... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vel aldri usunt å gjøre ting for sin partner om man gjør det av kjærlighet. Det handler ikke om kjønn. Hvis man gjør ting fordi man er redd for å bli dumpet hvis man ikke gjør det eller for å bevise at man er bra nok, så er det usunt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er ikke preferanser. Det er kvinneundertrykking.

Anonymkode: ec5b9...57c

Nei, det er ikke kvinneundertrykking. Kvinner står helt fritt til å rote vekk forhold til menn de vil være sammen med.

Jeg tror vi må leve med at man må strekke seg litt for å være en god partner om man vil ha et langvarig forhold. Det gjelder for menn, og det gjelder for kvinner.

Skrevet
sicario skrev (1 time siden):

Hva som gjør en kvinne til en «god partner» er ikke det samme for meg som for deg. Det er et ubestridt faktum.

Uten et en definasjon på hva som utgjør en «god partner», med høy grad av enighet, så er denne diskusjonen meningsløs.

Ja, det finnes alltid avvik, men vi kan ikke ta hensyn til dem. Noen mennesker tenner på trær, det betyr ikke at man bør råde alle kvinner til å kle seg ut son et tre for å være sexy, for eksempel. 

Det finnes en del menn som bare er glade for å ha en kvinne i livet. Disse må man ikke jobbe for å beholde heller, og er ergo ikke temaet i tråden.

Skrevet
ennivk skrev (9 minutter siden):

Nei, det er vel aldri usunt å gjøre ting for sin partner om man gjør det av kjærlighet. Det handler ikke om kjønn. Hvis man gjør ting fordi man er redd for å bli dumpet hvis man ikke gjør det eller for å bevise at man er bra nok, så er det usunt. 

Tenker du at for eksempel menn som mister jobben og ikke er spesielt interessert i å begynne igjen, ikke burde gjøre det? For kvinnen han er sammen med vil mest sannsynlig at han skal det, og hun vil nok dumpe han om han nekter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker du at for eksempel menn som mister jobben og ikke er spesielt interessert i å begynne igjen, ikke burde gjøre det? For kvinnen han er sammen med vil mest sannsynlig at han skal det, og hun vil nok dumpe han om han nekter.

Hva? Hvis en person i et forhold mister jobben og ikke får seg ny jobb fordi han ikke har lyst til å jobbe og bidra økonomisk til den livsstilen de som par har etablert, så må begge i paret synes at dette er greit. Det betyr at de må prioritere annerledes og legge om livsstilen. Jeg tror de fleste ville dumpet en mann eller kvinne som plutselig ikke ville bidra økonomisk til husholdningen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er dine krav. Du har antagelig flere også, som for eksempel går på høyde og økonomi. 

Ja, menn har preferanser de også. De jeg ramser opp er ganske vanlige, men uttales sjeldent høyt på grunn av det vi ser av reaksjoner her. På en måte skjønner jeg at kvinner kan bli forvirret da. Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige.

- TS

Høyde driter jeg i. Eksmannen er 4 cm lavere enn meg, mannen jeg er gift med nå, er 172. Det eneste jeg krever av økonomi, er at mannen klarer å holde på en jobb og forsørge seg selv. Samtidig er dine krav om å være feminin, holde kjeft og være husmor ikke forenlig med det jeg ønsker å ha i mitt forhold.

Anonymkode: 1dde1...674

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Et forhold er raus tomrommet, ikke en kvinne som jobber for at mannen skal bli raus som følge av hennes oppførsel. Oppskriften på å holde på en god mann, kvinner. Finn en god mann. Vær god selv. Det var det du skulle skrevet ts.

Anonymkode: a3985...681

Nettopp. Normal holdning i forhold skal ikke være belønning for å være "flink bisk".

Anonymkode: 1dde1...674

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker, ts, at du her setter fingeren på problemet.

Din definisjon av «en god mann» er nemlig på finurlig vis sammenfallende med min definisjon av en «ubrukelig dritt». Du antar kvinner (og menn?) skal ønske både å skaffe seg og beholde et slikt beklagelig kreatur som du beskriver. Jeg vet at kun kvinner (og menn) med dype traumer og andre senskader ville tenkt tanken om å kaste bort tid på et så ekkelt vesen.

Så der står vi. Beklageligvis for «gode menn» er det ikke den enkelte, dårlig oppdratte mann, som definerer hva og hvordan en god mann er. Men man står selvsagt fritt til å leve i sin egen fantasiverden. 

Anonymkode: 75963...5dc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men det å ha en jobb og ha en stabil inntekt er jo positivt for egen del også. Er ikke sunt å gå å drive dank. Så det å jobbe kun for partneren er rart.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...