AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #201 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi stiller krav. Men vi stiller ikke krav til at han skal gjøre noe FOR OSS. Krav til at mannen skal være edruelig, renslig, ikke-voldelig, lojal og redelig er jo ikke krav om at han skal gjøre dette FOR OSS. Han bør være det for sin egen del. Anonymkode: 1dde1...674 Det er dine krav. Du har antagelig flere også, som for eksempel går på høyde og økonomi. Ja, menn har preferanser de også. De jeg ramser opp er ganske vanlige, men uttales sjeldent høyt på grunn av det vi ser av reaksjoner her. På en måte skjønner jeg at kvinner kan bli forvirret da. Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige. - TS Anonymkode: 13bc5...8db
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #202 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Dette er da helt likt motsatt vei, for menn også? Kvinner liker også god sex, menn som er pene i tøyet, ikke maser, tar vare på hus og hjem og vil ha det pent, ikke presser frem forpliktelser og er lojale? Kjønnsdimensjonen i den lista er merkelig. Det der er kriterier for en god ektefelle (så lenge du sidestiller feminitet med fresh og i god form og pen i tøyet). Hvilken kvinne ønsker en kranglete illojal mann liksom? Anonymkode: b7bd0...e92 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #203 Skrevet 9. februar 2024 Vil påsta at det er en skikkelig dårlig mann om partner er nødt å følge slike krav for å være i forhold. En bra mann er noen som er i forhold med noen som er seg selv, kommuniserer, emosjonelt tilgjengelig og finner løsninger i lag når problemer oppstår. Man er to i forhold. Anonymkode: 9cd2f...129 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #204 Skrevet 9. februar 2024 Fremmed fugl skrev (1 time siden): 1. TS valgte ikke å skrive om seg selv og sine preferanser. Men lage en tråd om hva kvinner skal gjøre for å holde på gode menn. Er TS enn god mann, hva er en god mann, hva ønsker faktisk gode menn? 2. Det at TS med sine punkter faktisk definerer hva en god mann er. Heldigvis tror jeg ikke at jeg er en god mann. Ifølge TS er en god mann en mann som er kontrollerende, hårsår, og syns det er greit med pliktsex. Hadde TS bare laget enn tråd der han etterspurte hva menn tenker hva som skal til får at dem skal bli i et forhold, med å starte med seg selv. Men har prøvde TS og definere en versjon som mange av oss menn er uenige med. En mann en kvinne vil beholde er gjerne en god mann, en mann som er innenfor det hun har av preferanser. Poenget er ikke hva en god mann er, men hva kvinner kan gjøre for å holde på menn de anser som gode. De har funnet Mr. Right og skal nå sørge for å ikke miste han. Hva gjør de for å oppnå det? Det er det listen i førsteposten er ment som. Dessverre klarer ikke alle forholde seg til det, og har vanskelig for å diskutere hva kvinner kan gjøre bra eller bedre. Noen tror man er god nok uansett hva man gjør, noe de fleste skjønner at fullstendig ute å kjøre. At man reflektere litt rundt hva som gjør en kvinne til en god partner i et heterofile forhold synes jeg er sunt. Anonymkode: 13bc5...8db 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #205 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil påsta at det er en skikkelig dårlig mann om partner er nødt å følge slike krav for å være i forhold. En bra mann er noen som er i forhold med noen som er seg selv, kommuniserer, emosjonelt tilgjengelig og finner løsninger i lag når problemer oppstår. Man er to i forhold. Anonymkode: 9cd2f...129 Så om du er en kvinne som har preferanser eller krav til partneren din er "en skikkelig dårlig kvinne"? Eller gjelder ikke det den veien? Anonymkode: 13bc5...8db
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #206 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Som ventet fikk denne tråden litt blandet respons. Jeg vil påpeke at de fleste kvinner har en del krav og preferanser til menn de dater. Jeg antar at det også gjelder dem som reagerer negativt på dette. Hvorfor? Hvorfor tåler dere ikke at også menn setter noen standarder for hva de ønsker? Vi vet veldig godt at kvinner også har krav og preferanser. Tråden handler ikke om det. Premisset her er at dette er menn kvinner ønsker, og da vil jeg anta at han oppfyller noen krav dere har satt for hvem dere være sammen med. Ellers vil jeg si det er mange fine diskusjoner i denne tråden. Fortsett gjerne med det! - TS Anonymkode: 13bc5...8db Du tror at dine ønsker er hva menn flest ønsker seg. Og det er mye mulig det, men de fleste menn er ikke bra for kvinner heller. De FÅ som er verdt noe, har sjeldent sånne holdninger. Heldigvis Anonymkode: 41107...3fe 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #207 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er dine krav. Du har antagelig flere også, som for eksempel går på høyde og økonomi. Ja, menn har preferanser de også. De jeg ramser opp er ganske vanlige, men uttales sjeldent høyt på grunn av det vi ser av reaksjoner her. På en måte skjønner jeg at kvinner kan bli forvirret da. Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige. - TS Anonymkode: 13bc5...8db Dårlig da vitterlig håpe at å ville at mannen ikke er VOLDELIG er for mye forlangt. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At man reflektere litt rundt hva som gjør en kvinne til en god partner i et heterofile forhold synes jeg er sunt. Anonymkode: 13bc5...8db De samme tingene eksen ikke ville ha er de samme som min mann elsker. Det er akkurat som at menn er forskjellige.... Anonymkode: 5439d...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #208 Skrevet 9. februar 2024 Et forhold er raus tomrommet, ikke en kvinne som jobber for at mannen skal bli raus som følge av hennes oppførsel. Oppskriften på å holde på en god mann, kvinner. Finn en god mann. Vær god selv. Det var det du skulle skrevet ts. Anonymkode: a3985...681 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #209 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et forhold er raus tomrommet, ikke en kvinne som jobber for at mannen skal bli raus som følge av hennes oppførsel. Oppskriften på å holde på en god mann, kvinner. Finn en god mann. Vær god selv. Det var det du skulle skrevet ts. Anonymkode: a3985...681 Tosomhet ** Anonymkode: a3985...681
Pippi Lotta Skrevet 9. februar 2024 #210 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men det er jo din tolkning. Dette handler ikke om mannen, for utgangspunktet her er jo at dette er en mann hun ønsker (og som da oppfyller hennes krav). Det du antagelig reagerer på er at en mann kan finne på å stille krav til en kvinne. Derfor tror jeg det er godt at vi diskuterer dette, slik at kvinner kan øve på se menns side av saken. - TS Anonymkode: 13bc5...8db Her tar du grådig feil! Problemet er på ingen måtte at du setter fokus på "menns side av saken", men at du stereotyper menns behov og preferanser til de grader. Menn har personligheter og egne ønsker og behov akurat som damen, det at du er gift med en mann betyr ikke at du kan definere alle andre menn. Så sier du at utgangspunktet dit er at kvinnen ønsker mannen, men de preferansenne du leger frem her er ikke kompatible med mine! Og det går jo helt greit, for menn er forskjelige og ikke alle ønsker seg en underdanig kone fra 50 talet. Det at jeg ikke klafer med mannen du beskriver, betyr ikke at jeg ikke kan klare med en annen heldigvis. Så det må være lov å påpeke at listen din fremstår ganske tulete og foreldet. Spesielt når du fremstiller det som om dette er noe ALLE menn vil ha, og med utgangspunkt at manen du beskriver er noe dammene her på KG vil ha også. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #211 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 18.04): Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut. 1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen. Anonymkode: 13bc5...8db Nei ts. Gode menn ønsker seg kvinner som er… 1. kranglete, med stort behov for å rett. 2. emosjonelt umodne og ustabil. 3. intet ansvar for sin egen seksualitet. 4. 🤯 Anonymkode: d169e...202
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #212 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er dine krav. Du har antagelig flere også, som for eksempel går på høyde og økonomi. Ja, menn har preferanser de også. De jeg ramser opp er ganske vanlige, men uttales sjeldent høyt på grunn av det vi ser av reaksjoner her. På en måte skjønner jeg at kvinner kan bli forvirret da. Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige. - TS Anonymkode: 13bc5...8db Problemet er å kvinner hører ikke på menn. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er da helt likt motsatt vei, for menn også? Kvinner liker også god sex, menn som er pene i tøyet, ikke maser, tar vare på hus og hjem og vil ha det pent, ikke presser frem forpliktelser og er lojale? Kjønnsdimensjonen i den lista er merkelig. Det der er kriterier for en god ektefelle (så lenge du sidestiller feminitet med fresh og i god form og pen i tøyet). Hvilken kvinne ønsker en kranglete illojal mann liksom? Anonymkode: b7bd0...e92 Den mannen du beskriver ønsker seg de egenskapene i ei kvinne som står i HI. Anonymkode: d169e...202
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #213 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Problemet er å kvinner hører ikke på menn. Den mannen du beskriver ønsker seg de egenskapene i ei kvinne som står i HI. Anonymkode: d169e...202 Hvorfor skal kvinner høre på menn? De trenger bare å lytte til ham de er sammen med. Hvem tror dere at dere er egentlig? Anonymkode: a3985...681 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #214 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er dine krav. Du har antagelig flere også, som for eksempel går på høyde og økonomi. Ja, menn har preferanser de også. De jeg ramser opp er ganske vanlige, men uttales sjeldent høyt på grunn av det vi ser av reaksjoner her. På en måte skjønner jeg at kvinner kan bli forvirret da. Menn må bli tydeligere, og kvinner må tåle at menn er tydelige. - TS Anonymkode: 13bc5...8db Det er det behovet for å være tydelig og det behovet for at alle skal høre etter, jeg tror gjør dette vanskeligere å være enig i. Kontrollerende oppførsel, mange krav fra andre uten trygghet som grunnmur. Listen kunne ha vært formulert anderledes. Men det er viktig å huske at dette er deg, og noen liker det, andre ikke, utifra hvordan de igjen er. Det er jo tingen, variasjonene i oss, som ikke nødvendigvis gjør oss til dårlige partnere, vi bare liker det ulikt og utrykker oss ulikt. Forksempel: Mange liker og har behov for sex, men sånn sex du beskriver høres for meg ut som en trussel fra en mann som kan være utro istede for å slå opp når det ikke fungerer. Krevende, som en oppgave som må gjennomføres uansett, som oppvasken må. Da vil jeg ikke ha sex i det hele tatt 😅 Selv om sex er noe jeg håper å ønske ofte med min fremtidige partner. Anonymkode: da12b...877 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #215 Skrevet 9. februar 2024 Dette innlegget er akkurat like «intelligent» som en kvinne som hadde skrevet følgende «tips» til menn for å holde på ei dame: 1. Ikke mas om sex. Vil hun ikke så vil hun ikke. 2. Sørg for å tjene mye penger, og la henne bruke alt uten spørsmål. 3. Vær høy, slank og muskuløs. 4. Ta oppvasken. Alltid. 5. Hold hjemmet rent og ryddig. 6. Ikke forvent at hun bidrar med ryddig, matlaging eller oppvask etter en lang dag, hun er sliten. 7. Hold rundt henne uten å forvente eller mase om sex. Pikken din betyr lite, at hun kjenner seg ivaretatt betyr alt. 8. Dersom dere får barn; Gi henne tid til hyppige venninnekvelder og venninneturer hvor du passer barna. Ikke ring henne når hun har barnefri, hun ringer deg dersom hun ønsker å snakke. Du tar deg av barna og deres behov 100%, ikke mas eller forstyrr henne. 9. Dersom du ikke tjener nok penger; Skaff deg en bedre betalt jobb. 10. Kjøp smykker og blomster til henne med jevne mellomrom, og ikke still spørsmål om hva tingene hun kjøper koster. Slik får dere ei fornøyd dame for livet, gutter. Dere kan takke meg senere. Anonymkode: 968ee...b61 5
SPOCA Skrevet 9. februar 2024 #216 Skrevet 9. februar 2024 1. Ja, det er det, jeg er helt enig i denne, men det fordrer faktisk at han evner å tilfredsstille kvinnen sin også. Det går begge veier. God sex gir lyst på mer sex. Heldigvis er mannen min en slik mann. 2. Det er nok sant for mange menn, samtidig så er det viktig for at mannen elsker meg for den jeg er. Jeg går primært i 50- og 60-tallskjoler, og jeg vet mannen elsker det, men det er også deilig at han faktisk elsker meg når jeg sitter der i avslappet tøy. 3. Det gjelder også kvinner, dette går selvfølgelig begge veier. Jeg er ekstremt lojal mot min mann, slik han er mot meg. Vi er hverandres bestevenner. 4. Dette gjelder selvfølgelig også menn. Vi fordeler oppgaver etter det vi liker best å gjøre. Han tar seg av badet, jeg tar gjerne og lager middagen. Samtidig deler vi på det, alt etter hva vi føler for. Jeg skjønner ikke behovet for å være så rigide, at man MÅ ta ditt og datt, det må man jo klare å finne en god løsning på som blir riktig for begge parter. Og for oss fungerer det best når vi deler på oppgavene. Og det skal være sagt: min mann vil veldig gjerne dele oppgavene med meg. Han blir nesten snurt hvis han ikke får bidra like mye som meg. Og det er drømmemannen altså. 5. Vi kvinner liker ikke å mase, vi heller. Men hvis man ikke evner å gjøre det som må gjøres, vil masing skje. Mannen er heldigvis en moden mann som evner å ta vare på både seg selv, sin sønn og hjemmet sitt (OG meg), så det er ikke behov for masing. Hvis man eliminerer behovet for masing, oppstår det heller ikke. Veldig enkelt det der. 6. Vel, hvis man ikke vil forplikte seg med meg, så er heller ikke forholdet liv laga. Men, heldigvis for meg er mannen like opptatt av å forplikte seg som meg selv. Og derfor gifter vi oss også om ikke mange månedene. Som en av mange forpliktelser vi tross alt har vært gjennom. For oss er forpliktelsene til hverandre viktige. Men tvang? Nei, det er jeg fullstendig i mot. Det må komme av seg selv, av egen vilje.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #217 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så om du er en kvinne som har preferanser eller krav til partneren din er "en skikkelig dårlig kvinne"? Eller gjelder ikke det den veien? Anonymkode: 13bc5...8db Dersom man går inn i forhold sammen med en person man ikke har preferanse for, og ønsker å forandre vedkommende til de krava man har... Så vil jeg si man er dårlig kvinne eller mann. Dette er uavhengig av kjønn. Anonymkode: 9cd2f...129 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #218 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom man går inn i forhold sammen med en person man ikke har preferanse for, og ønsker å forandre vedkommende til de krava man har... Så vil jeg si man er dårlig kvinne eller mann. Dette er uavhengig av kjønn. Anonymkode: 9cd2f...129 F eks; hvis jeg vil ha en mann som følger tradisjonelle kjønnsnormer vil jeg være spesifikk og ærlig under bli-kjent fasen, og hvilke verdier man står for. Det er helt greit å ha preferanser og ønsker, og hvis daten møter de kriteriene er det fint å innlede forhold. Det er sært og dårlig gjort hvis man innleder forhold, og vedkommende ikke møter de kriteriene.. Også ramse opp verdier og kriterier de ikke var klar over, også argumentere ''hvis du vil beholde en god person som partner, er du nødt til å gjøre alle disse punktene - hvis du vil at jeg skal beholde deg i forholdet." - Det synes jeg er dårlig gjort ovenfor den andre. Anonymkode: 9cd2f...129 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #219 Skrevet 9. februar 2024 Dette er en idiotisk tråd som forutsetter at damer gidder å finne seg i hva som helst for å få en mann. Sannheten er vel heller at det er menn som er desperate etter f***e og at damer fint kan få alt hun ønsker seg uten å måtte drasse på en idiot av en mann (jeg nevner i fleng: Jobb, penger, bolig, sex, barn osv.) (Jeg har for øvrig en mann, men han er ikke en idiot så denne tråden har lite relevans) Anonymkode: 968ee...b61 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #220 Skrevet 10. februar 2024 Pippi Lotta skrev (15 timer siden): Her tar du grådig feil! Problemet er på ingen måtte at du setter fokus på "menns side av saken", men at du stereotyper menns behov og preferanser til de grader. Menn har personligheter og egne ønsker og behov akurat som damen, det at du er gift med en mann betyr ikke at du kan definere alle andre menn. Så sier du at utgangspunktet dit er at kvinnen ønsker mannen, men de preferansenne du leger frem her er ikke kompatible med mine! Og det går jo helt greit, for menn er forskjelige og ikke alle ønsker seg en underdanig kone fra 50 talet. Det at jeg ikke klafer med mannen du beskriver, betyr ikke at jeg ikke kan klare med en annen heldigvis. Så det må være lov å påpeke at listen din fremstår ganske tulete og foreldet. Spesielt når du fremstiller det som om dette er noe ALLE menn vil ha, og med utgangspunkt at manen du beskriver er noe dammene her på KG vil ha også. Utgangspunktetet for tråden er at dette er en mann hun ønsker. Han oppfyller de kravene hun har til en mann. Diskusjonen handler da om hva hun kan gjøre for å beholde en mann hun vil ha. Kvinner som ikke vil forsøke å være en god partner vil jo aldri kunne klare å holde på ev mann hun selv mener er attraktiv. Det er et ubestridt faktum. Anonymkode: 13bc5...8db 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå