Gå til innhold

Hvorfor er DU så imot at JEG bruker slankemedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi jeg har hatt et eldre familiemedlem med diabetes, som ikke har fått medisinen sin. Den har nemlig blitt populær blant folk som ikke gidder å slanke seg. Hvis det er riktig at det har kommet egen medisin for de som skal slanke seg, så skal jeg roe meg ned. Nå har ikke jeg deltatt i diskusjon på nett og kjeftet på noen da.
 

Anonymkode: 360c3...12b

Det tror jeg ikke er et problem lengre etter at Wegovy kom på markedet :) Ozempic og Wegovy inneholder nøyaktig samme virkestofffer, men kommer i forskjellige styrker.

Maskinfører skrev (24 minutter siden):

Folk må a vel få spise piller og de vil ? Jeg bryr meg ikke med hva andre gjør de må få gjøre som de vil 

Ok... Virker ikke som du orker å prøve forstå hva jeg mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Topsi said:

De aller fleste har prøvd dette først. Har du opplevd sultfølelsen etter en slankekur noengang?

Ja det har jeg, var overvektig selv. men da må du ha selvdisiplin nok til å ignorere den følelsen. Finnes også mat som demper sultfølelsen, det at folk jukser uten av å ha prøvd kaloriunderskudd en gang er så latskap som det går ann å få det.

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det har jeg, var overvektig selv. men da må du ha selvdisiplin nok til å ignorere den følelsen. Finnes også mat som demper sultfølelsen, det at folk jukser uten av å ha prøvd kaloriunderskudd en gang er så latskap som det går ann å få det.

Anonymkode: a5e22...6e0

Som sagt, de aller fleste har gått ned i vekt flere ganger før de prøver medisiner

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Topsi said:

Som sagt, de aller fleste har gått ned i vekt flere ganger før de prøver medisiner

Og da gjelder det og fortsette å unngå å gå opp igjen. Var sykelig overvektig selv jeg, er virkelig ikke så vanskelig. Gjelder å finne mat som metter mer. Sunn mat trenger ikke å smake dritt. 

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

fordi man bør prøvr å gå ned i vekt uten medisiner først. ALLE utenom de som har sjeldne hormonsykdommer, kan gå ned i vekt med kaloriunderskudd, Slutt å kom med unnskyldninger. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Forskning viser at det stort sett ikke virker. Men det er kanskje ikke så viktig med forskning siden du vet bedre uansett?

Anonymkode: cb14d...daa

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og da gjelder det og fortsette å unngå å gå opp igjen. Var sykelig overvektig selv jeg, er virkelig ikke så vanskelig. Gjelder å finne mat som metter mer. Sunn mat trenger ikke å smake dritt. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Ja, for en del funker nok det, for andre som har andre problemer enn deg, er det kanskje andre ting som må til

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskning viser at det stort sett ikke virker. Men det er kanskje ikke så viktig med forskning siden du vet bedre uansett?

Anonymkode: cb14d...daa

At kaloriunderskudd ikke funker? Tror du får prisen for mest idiotiske kommentar. Er tusenvis av artikler som beviser det motsatte. Gjør deg selv en tjeneste å gjør litt research før du kommenterer,

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Topsi said:

Ja, for en del funker nok det, for andre som har andre problemer enn deg, er det kanskje andre ting som må til

Så anabole kan være løsningen for mange om de ikke kan gå opp noe særlig i muskler da? jaja, er vel bare å begynne å promotere anabole da. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så anabole kan være løsningen for mange om de ikke kan gå opp noe særlig i muskler da? jaja, er vel bare å begynne å promotere anabole da. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Snakk om å lese som fanden leser bibelen 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress, vurderer det selv! 

Anonymkode: 74167...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

JA, fordi de har absolutt ingen selvdispiplin. Bør anabole også være greit da, siden man ''trenger ikke selvdisiplin''. Da kan man jo bare ta litt anabole da slik at man slipper å jobbe for musklene. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Anabole steroider i den bruken du skisserer er ulovlig. Slankemedisiner er ikke ulovlig.

Og til AB over her, ja, jeg har gått ned uten slankemedisin. Mange ganger, faktisk.

Anonymkode: 3a889...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Topsi said:

Snakk om å lese som fanden leser bibelen 

Hva er forskjellen her? Helt ærlig? begge er Snarveier som egentlig er ment for helt andre bruk, forskjellen er at masse late overvektige folk som ikke evner å holde på kalorunderkudd eller å gjøre livsstilsendringer, nå kan stikke seg med en sprøyte slik at de kan gå ned i vekt uten av å legge inn innsats. Det er INGEN forskjell her. 

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At kaloriunderskudd ikke funker? Tror du får prisen for mest idiotiske kommentar. Er tusenvis av artikler som beviser det motsatte. Gjør deg selv en tjeneste å gjør litt research før du kommenterer,

Anonymkode: a5e22...6e0

Forskning viser at de fleste som går ned i vekt går opp igjen, selv om de ikke ønsker det. Har du artikler som motbeviser det?

Anonymkode: cb14d...daa

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Anabole steroider i den bruken du skisserer er ulovlig. Slankemedisiner er ikke ulovlig.

Og til AB over her, ja, jeg har gått ned uten slankemedisin. Mange ganger, faktisk.

Anonymkode: 3a889...b5d

Ja det er ulovlig, det er bokstavligtalt den eneste forskjellen.

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er forskjellen her? Helt ærlig? begge er Snarveier som egentlig er ment for helt andre bruk, forskjellen er at masse late overvektige folk som ikke evner å holde på kalorunderkudd eller å gjøre livsstilsendringer, nå kan stikke seg med en sprøyte slik at de kan gå ned i vekt uten av å legge inn innsats. Det er INGEN forskjell her. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Jeg har ikke tenkt ønta den debatten, du bekrefter ihvertfall ts sitt poeng

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forskning viser at de fleste som går ned i vekt går opp igjen, selv om de ikke ønsker det. Har du artikler som motbeviser det?

Anonymkode: cb14d...daa

Ja om du går på jojodiett, så går du såklart opp igjen. Men om du gjør livsstilsendringer som gjør at du lever godt, spiser godt, og fortsatt går ned i vekt. Så går du ikke opp igjen, med mindre du ikke har viljestyrke da. 

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen her? Helt ærlig? begge er Snarveier som egentlig er ment for helt andre bruk, forskjellen er at masse late overvektige folk som ikke evner å holde på kalorunderkudd eller å gjøre livsstilsendringer, nå kan stikke seg med en sprøyte slik at de kan gå ned i vekt uten av å legge inn innsats. Det er INGEN forskjell her. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Hvis man ikke gjør noen livsstilsendringer, så går man heller ikke ned.

Men jeg lurer ærlig talt på hvorfor det plager deg hvis noen i dine øyne er late eller ikke gjør en innsats? Hva er problemet?

Anonymkode: 3a889...b5d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

fordi man bør prøvr å gå ned i vekt uten medisiner først. ALLE utenom de som har sjeldne hormonsykdommer, kan gå ned i vekt med kaloriunderskudd, Slutt å kom med unnskyldninger. 

Anonymkode: a5e22...6e0

Jeg er i grunn enig med deg. Veide 15 kg for mye. Trodde de var umulig å få bort. Så fikk jeg genetisk diabetes. La om kosten for å slippe medisiner. Null sukker og så lite karbohydrater som jeg klarer å få til. Måltider til faste tider. Små måltider ofte. 17 kg forsvant tvert, og vekta har vært stabil i to år. Så mange av oss lurer nok oss selv litt når vi prøver å slanke oss, med tanke på hva vi spiser.

Anonymkode: a40e5...262

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkes at undervisning i kosthold og livsstil her virkelig trengs. Om dere virkelig mener at å gjøre livsstilsendringer som gjør at man går ned i vekt men fortsatt spiser like god mat som før er umulig uten slankemedisin har dere virkelig store problemer. ALLE kan gå ned i vekt uten av å gå opp igjen om man gjør en innsats, 

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man ikke gjør noen livsstilsendringer, så går man heller ikke ned.

Men jeg lurer ærlig talt på hvorfor det plager deg hvis noen i dine øyne er late eller ikke gjør en innsats? Hva er problemet?

Anonymkode: 3a889...b5d

Fordi det skaper et samfunn hvor det er helt greit å ta medisiner om man ikke får til å gå ned i vekt på egen hånd, fordi man ikke har viljestyrken til det. Da går du heller til en ekspert i kosthold, som kan sette opp en ordentlig kostholdsplan til deg, som gjør at du faktisk klarer å holde vekta nede. Det er virkelig ikke å vanskelig som dere skal ha det til, Det  finnes haugevis av matvarer og oppskrifter man kan bruke til å lage mat som både er næringsrik, lav i kalorier og som smaker godt. Det at slankemedisin promoteres som en slags kur om man ikke orker å gå den lange veien, skaper et jævlig svakt samfunn. 

Anonymkode: a5e22...6e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...