Gå til innhold

Hvorfor er DU så imot at JEG bruker slankemedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig skeptisk til denne medisinen. Ikke fordi det er «juks» eller lignende som du nevner. Unner folk å gå ned i vekt uansett hvordan. 
Men er bekymret for folks helse og om det er bivirkninger vi ikke aner noe om enda. 
Medisinen har aldri vært gitt i så store doser som nå, og jeg synes det er vondt å tenke på at folk kanskje kan få alvorlige sykdommer som følge av dette i fremtiden. 
Men hvis jeg (forhåpentlig) tar feil er jeg veldig for at folk kan få hjelp til vektreduksjon. 😃

Anonymkode: 8fff1...e14

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er sikkert grunnen at du har gått ned så mye at din bmi er under 30.

Anonymkode: c0ae1...b7f

Såklart, men jeg trenger jo like mye hjelp.

Anonymkode: 3be28...4dd

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det et latmanns-jobb. Du kan font gå ned hvis du endrer livsstil.

Anonymkode: aa107...d2e

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har så mange noe imot det? Bare bra om folk kan få hjelp med vekta, siden overvekt har potensiale for å gi mange alvorlige følgesykdommer.

Jeg er glad jeg ikke trenger medisiner for det, men bryr meg 0 om andres bruk av legemiddel rekvirert av lege. 

Anonymkode: 6830b...ec8

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke fått inntrykk av at folk er i mot det. 

Anonymkode: 12265...793

 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har aldri oppfattet at folk generelt er i mot det. Personlig bryr jeg meg ikke, stoler på legene som skriver ut, og pasienters ønsker. 

Mulig du bare er alt for nærtagende, og tar til deg driten folk velger å slenge på nett bare for å provosere? 

Anonymkode: cb9c1...7c3

 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har folk på generell basis noe imot det? Det har jeg aldri fanget opp. 

Uten at jeg kan noe som helst om slankemedisiner, og eventuelle bivirkninger, synes jeg det er flott at man tar tak i egen helse. Enda bedre om man får innarbeidet seg gode rutiner når det gjelder mat og trening underveis. Hadde jeg vært overvektig, hadde jeg selv ønsket slankemedsin (i tillegg til en livsstilsendring). 

Dersom noen er negative så bare drit i de. 

Anonymkode: 97cc4...d0a

Ja, i slanketråder her inne hvor noen nevner at de bruker slankemedisin er det mange negative kommentarer på det. Moralsk fordømmelse? Ikke vet jeg.

Anonymkode: 3a889...b5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel mest pga de uheldige bivirkningene noen får. Psykiske problemer, selvmordstanker osv. Og medisinene er såpass nye at man ikke vet nok om bivirkninger ved langvarig bruk. Jeg er skeptisk til medisinen, ikke brukerne. Det burde være mange flere klinikker med langtidsopphold, der overvektige er i ukesvis for å endre livsstil, med tanke på mat og trening, psyke. Vet om to, men det er sikkert flere, bare ikke nok.

Anonymkode: a40e5...262

Bivirkninger er det på de fleste medisiner. Det er en risikoanalyse enhver må ta før man begynner å bruke det. Hvorfor er du skeptisk til medisinen hvis du ikke trenger å bruke den selv?

Anonymkode: 3a889...b5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det et latmanns-jobb. Du kan font gå ned hvis du endrer livsstil.

Anonymkode: aa107...d2e

Rart hvordan de som har overvektproblematikk som jobb etter et halvt liv med studier er uenig med deg. Dessverre er det stor enighet om at livsstilendring stort sett ikke er varig. Og det store flertallet av folk som har klart å gå ned mye går opp igjen etter en stund.

Anonymkode: cb14d...daa

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at kun folk som liker dette svarer i tråden...

Oppfattet de ikke overskriften?

Anonymkode: 4de0d...c0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (19 minutter siden):

Måten du skriver på oppfatter jeg som kritikk. "Knaske piller" er ikke positivt betonet.

Dessuten går de fleste på Wegovy og Ozempic, og begge administreres ved sprøyte.

Jeg har jobbet med slankeoprerte. Det er noe som dekkes av den Staten. De medikamentene jeg nevner dekkes ikke, og det til tross for at mange har god effekt og går ned i vekt, samt forebygger livsstilsdiagnoser. Håper inderlig at det blir blå resept på Wegowy (Ozempic får ofte dia2 på blå resept) for den gruppen som behøver det. Så vidt jeg forstår så mangler det dokumentasjon på at Wegovy er positivt forebyggende for hjerte- og karsykdommer.

 

De fleste går ikke på det nei.

Anonymkode: aa107...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi de anser det som "en magisk løsning", noe de tar feil i. De som har sett på my 600lb life vet godt at operasjon ol. kun er et hjelpemiddel. De må fremdeles legge om kostholdet og livsstilen for en varig endring. Hvis de opererer seg, og fortsetter i samme spor, så vil ikke operasjonen hjelpe.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste går ikke på det nei.

Anonymkode: aa107...d2e

Mener du at de fleste går på Mysimba? Godt mulig, jeg har ikke tallene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan tenke meg er at de er feite og fattige. Ikke råd til medisin. Og bittre som faen.

Anonymkode: f335b...d0c

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi de anser det som "en magisk løsning", noe de tar feil i. De som har sett på my 600lb life vet godt at operasjon ol. kun er et hjelpemiddel. De må fremdeles legge om kostholdet og livsstilen for en varig endring. Hvis de opererer seg, og fortsetter i samme spor, så vil ikke operasjonen hjelpe.

Hvem anser det som en "magisk løsning"? Brukerne av medisinen?

Anonymkode: 3a889...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem anser det som en "magisk løsning"? Brukerne av medisinen?

Anonymkode: 3a889...b5d

De som er kritiske til medisinen ser den som en magisk løsning, dvs at de mener at brukerne er late som tyr til en magisk løsning fremfor andre tiltak.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det eneste jeg kan tenke meg er at de er feite og fattige. Ikke råd til medisin. Og bittre som faen.

Anonymkode: f335b...d0c

Min første tanke òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det eneste jeg kan tenke meg er at de er feite og fattige. Ikke råd til medisin. Og bittre som faen.

Anonymkode: f335b...d0c

De får råd etterhvert når de bruker mindre penger på mat og snop.

Anonymkode: 4baf7...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er veldig skeptisk til denne medisinen. Ikke fordi det er «juks» eller lignende som du nevner. Unner folk å gå ned i vekt uansett hvordan. 
Men er bekymret for folks helse og om det er bivirkninger vi ikke aner noe om enda. 
Medisinen har aldri vært gitt i så store doser som nå, og jeg synes det er vondt å tenke på at folk kanskje kan få alvorlige sykdommer som følge av dette i fremtiden. 
Men hvis jeg (forhåpentlig) tar feil er jeg veldig for at folk kan få hjelp til vektreduksjon. 😃

Anonymkode: 8fff1...e14

Det er jo som sagt en risikoanalyse som enhver er nødt til å ta før man starter med (en hvilken som helst) medisin. Mange "bekymrer" seg for helsa til folk med fedme, jeg tror nok mange heller velger en medisin enn alt man blir utsatt for av stigma som en person med fedme.

Anonymkode: 3a889...b5d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg har hatt et eldre familiemedlem med diabetes, som ikke har fått medisinen sin. Den har nemlig blitt populær blant folk som ikke gidder å slanke seg. Hvis det er riktig at det har kommet egen medisin for de som skal slanke seg, så skal jeg roe meg ned. Nå har ikke jeg deltatt i diskusjon på nett og kjeftet på noen da.
 

Anonymkode: 360c3...12b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bivirkninger er det på de fleste medisiner. Det er en risikoanalyse enhver må ta før man begynner å bruke det. Hvorfor er du skeptisk til medisinen hvis du ikke trenger å bruke den selv?

Anonymkode: 3a889...b5d

Fordi selvmordstanker er en forferdelig bivirkning! Jeg har genetisk diabetes og er normalvektig. Vil absolutt ikke ta disse sprøytene selv, mot diabetes, så håper jeg klarer meg uten. Men kjenner mange som tar dem mot diabetes, selv om de er bekymret.

Anonymkode: a40e5...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at ingen vil tilstå at de hetser folk som bruker slankesprøyter i denne tråden de faktisk må begrunne det. Wegovytråden er ryddet flere ganger for piss, men klart, det er jo ubegrunnet. 

Anonymkode: 70479...2d3

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, i slanketråder her inne hvor noen nevner at de bruker slankemedisin er det mange negative kommentarer på det. Moralsk fordømmelse? Ikke vet jeg.

Anonymkode: 3a889...b5d

I tråder på KG er det neste alltid mye drit, og ekstreme meninger, uansett hva HI handler om. 

Om man tolker dette som å være "alle" så må det jo tære en del på psyken, og da er det mulig på tide å logge av nett litt? 

Anonymkode: cb9c1...7c3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...