Gå til innhold

Hvorfor er DU så imot at JEG bruker slankemedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Det er feil bruk av felleskapets ressurser.

Anonymkode: 1efd9...899

Hvordan er det feil bruk av felleskapets ressurser?

For er du klar over hva som skjer når noen forblir overvektig med farlig fedme? Diabetes, ja da får man hjelp og støtte fra det offentlige. Hjerte kar problemer, ja det får man også støtte og hjelp til.

Ikke minst hvorfor skal jeg måtte betale for at andre er idioter og driver med ekstremsport og skader seg? Jeg mener det er feil bruk av ressurser. Det at folk tjener millioner på å spille fotball, skader seg og også tar av ressursene vi har.

Folk røyker på seg kols og kreft, hvorfor skal jeg måtte være med på å betale for det. Hvorfor bruker vi ressurser på det?

Fordi vi bor i Norge. Her får folk hjelp til mye. Men er man feit da skal man straffes. For det er ens egen feil at man er feit. Og alle andre ting er ikke det.

Jeg blir så ufattelig lei av alle som har dette intense hatet for de med ekstra vekt.

Om man begynner å spy opp maten og blir for tynn, ja da får man hjelp. Men overspising, nei der må man bare skjerpe seg.

Anonymkode: f59c9...c24

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det jo ikke høyt, men jeg tenker mitt om folk som ikke har viljestyrke nok til å holde normalvekt ved hjelp av sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg sier det jo ikke høyt, men jeg tenker mitt om folk som ikke har viljestyrke nok til å holde normalvekt ved hjelp av sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Men vet du ikke at noen blir fortere sultne enn andre?

Anonymkode: 9bb54...d6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men vet du ikke at noen blir fortere sultne enn andre?

Anonymkode: 9bb54...d6c

Og har ulike bakterier i tarmen, ulik hormonbalanse og ulik traumebakgrunn? Overvekt handler ikke kun om sult eller viljestyrke. 

Anonymkode: 83d10...c0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og har ulike bakterier i tarmen, ulik hormonbalanse og ulik traumebakgrunn? Overvekt handler ikke kun om sult eller viljestyrke. 

Anonymkode: 83d10...c0d

Alt dette finnes det behandling for. Mat/overspising er ikke behandling.

Anonymkode: 50c2f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt dette finnes det behandling for. Mat/overspising er ikke behandling.

Anonymkode: 50c2f...75b

Ja, behandlingen er wegovy

Anonymkode: f2350...e79

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, behandlingen er wegovy

Anonymkode: f2350...e79

Behandlingen burde vært sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Behandlingen burde vært sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Selvsagt i tillegg til terapi for de som trenger denslags.

Anonymkode: 50c2f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk flest ikke er fornøyde uansett. Er du tjukk, er det feil - da spiser vi for mye, bryr oss ikke om oss selv og alle plager vi måtte ha er tross alt selvforskyldt - vi er jo tjukke. Hos helsevesenet blir vi ofte heller ikke tatt på alvor, for vi må alltid gå ned i vekt først for å utelukke høy vekt som årsak. 
Så går du ned, ved hjelp av medisiner og/eller operasjon - og da er det også feil, fordi du da misbruker helsevesenet, det er en quickfix og en for enkel løsning, det er tross alt bare å forbrenne mer enn du får i deg - i tillegg til at du har alle de som har gått ned x-antall kilo på egenhånd, uten hjelp, som forteller deg at det er jo bare å gjøre ditt og datt - for det funka for meg, da funker det for deg. 
Det skal ikke være enkelt. 
 
Jeg har gått ned nesten 60 kilo. Hadde en gbp for 1,5 år siden. Vært tjukk store deler av livet, og nå er jeg endelig normalvektig med en bmi på 25. Jeg er fornøyd - men jeg nå får jeg høre av de rundt meg at jeg er for tynn. Fått spørsmål om jeg er frisk, og beskjeder som «dra hjem og spis en sjokolade eller to». Så folk blir ikke fornøyde. 
Mitt råd til alle som skal ned i vekt, enten med medisiner, operasjon eller uten hjelp og støtte - drit i hva alle andre sier og mener. Lytt til legen din/annet helsepersonell og gi f alle andre. Gjør det du føler er best, for du kjenner deg selv best. 

Anonymkode: f9fc3...476

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av uvitenhet spør jeg; er det meningen at folk som fort legger på seg igjen skal gå på denne medisinen resten av sitt liv? 

Anonymkode: ef0a9...ef0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Behandlingen burde vært sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Det forandrer verken bakteriene i tarmen, hormonbalansen eller traumene, så svaret ditt er ulogisk. 

Anonymkode: 83d10...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av uvitenhet spør jeg; er det meningen at folk som fort legger på seg igjen skal gå på denne medisinen resten av sitt liv? 

Anonymkode: ef0a9...ef0

Hvis man fortsetter å være syk må man fortsette å ta medisin, ja. Sånn som det er med andre sykdommer. 

Anonymkode: 83d10...c0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man fortsetter å være syk må man fortsette å ta medisin, ja. Sånn som det er med andre sykdommer. 

Anonymkode: 83d10...c0d

Før i tiden ble man oppfordret til å spise mer fiber og kunne kjøpe fiberrabletter for å bli mett.

Anonymkode: 9bb54...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man fortsetter å være syk må man fortsette å ta medisin, ja. Sånn som det er med andre sykdommer. 

Anonymkode: 83d10...c0d

Dette må en dekke økonomisk selv. Får ingen støtte? 

Anonymkode: ef0a9...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Behandlingen burde vært sunt kosthold og trening.

Anonymkode: 50c2f...75b

Det burde det og være med hjerteflimmer, likevel får de tjukke behandling.

 

Det bør det og være ved søvnapné, likevel får de tjukke behandling. 
 

osv osv. 

Anonymkode: 70479...2d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette må en dekke økonomisk selv. Får ingen støtte? 

Anonymkode: ef0a9...ef0

Du må betale ja.

Anonymkode: 70479...2d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen er negative til det er det kanskje hvis folk bruker det i stedet for å gjøre en innsats i å endre vaner og kosthold, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det burde det og være med hjerteflimmer, likevel får de tjukke behandling.

 

Det bør det og være ved søvnapné, likevel får de tjukke behandling. 
 

osv osv. 

Anonymkode: 70479...2d3

Slanking er beste behandling ved søvnapné da..

Anonymkode: 9bb54...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det forandrer verken bakteriene i tarmen, hormonbalansen eller traumene, så svaret ditt er ulogisk. 

Anonymkode: 83d10...c0d

Slankemedisin fikser verken tarmbakterier, hormonbalanse eller traumer, det finnes riktig behandling for dette, så svaret ditt er ulogisk. 

Man får konkret behandling for alt dette du nevner, i tillegg spiser man sunt og trener. Da er slankemedisin unødvendig.

Anonymkode: 50c2f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...