Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yogasoul skrev (3 timer siden):

Takk! Har du også fått afipran tabletter for uttak? Ser at jeg har fått paracet, morfin og afipran. Men jeg skal ikke ta morfin så kanskje det er ikke vits med afipran da? Har du fått lokal bedøvelse mens dere ventet? 

Fikk beskjed at om alt går fint på mandag så mulig det blir innsett allerede på torsdag. Skal bo der i byen fra søndag til torsdag for å slippe mye reising. 

Er det sånn at du får info på mandag samme dag for eventuell innsett?

Og takk igjen for at du deler erfaringer, holder meg full av optimisme. Og det gikk så fint med sprøyting, det var ingen vits å grue meg til det. Føler meg egentlig mye mer avslappet og synes at ivf prosess går veldig fint. Mye enklere mentalt enn jeg trodde 🌷

Jeg fikk paracet og beroligende da jeg møtte opp til uttak, vet ikke hva den beroligende heter 🤔 Fikk veneflon i armen slik at jeg kunne få morfin på den måten hvis det var nødvendig, men det trengtes ikke ☺️

Lokalbedøvelse fikk jeg i skjeden når jeg skulle starte med uttak. Den virket på 1 sekund, så null stress. Kjente ikke at de stakk for sprøyta heller, siden jeg hadde fått såpass med paracet. Det som ikke blir bedøvd er eggstokkene, og for hver eggpose de tok hull på stakk det i et halvt sekund, bare en liten smerte. 

Høres lurt ut å bli i byen mens du venter på innsett, siden du hadde så lang reise hjem. Etter uttaket hadde/har jeg en del vondt i magen med luftsmerter, men jeg tror dette er på grunn av lutinus, progrestron. 

Jeg skal få innsett på mandag, og får da vite om jeg evt har fått noen på frys i tillegg. De skulle bare ringe hvis alle har sluttet å utvikle seg, og jeg har heldigvis ikke hørt noe.

Bare hyggelig å dele du, hvis det kan gjøre at noen kan føle at det hjelper ☺️ Synes selv det hjelper å lese av andres erfaringer slik at man er litt forberedt! Det er jo tøffe greier psykisk dette, men det har gått over all forventning her også, alt har gått veldig fint ☺️ Spennende å følge hverandre videre etterhvert, håper det klaffer for oss begge 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen andre her som har veldig varierende størrelse på eggposene ved sjekk før uttak? 

Var inne onsdag og skal på uttak mandag morgen. Ene var på 19 mm så vi håper den holder helt til mandag. De andre eggposene var små og de håper at de vil vokse disse dagene. 

Vårt siste forsøk offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her, da denne ventetiden er uutholdelig, og jeg trenger håp og likesinnede❤️
 

Endret av Lillemymlen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært inne på første ultralyd idag, mye egg men også fare for overstimulering, blir derfor ingen ferskforsøk. Uttak nå på torsdag. Mye smerter i magen noen som kunne forklares med antall egg. Fikk beskjed fra klinikken at de aller fleste som behandles ved st. Olavs ikke får ferskforsøk da det er økt risiko og bedre resultat ved totalfrys. Dette viste jeg ikke så er jo litt skuffet over at det ikke blir ferskforsøk som jeg hadde sett for meg, men vil jo ha best mulig resultat så må bare smøre meg med tålmodighet.. Er det noen her som også måtte vente en syklus før innsett? 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2024 at 3:47 PM, Skogsjente said:

Jeg fikk paracet og beroligende da jeg møtte opp til uttak, vet ikke hva den beroligende heter 🤔 Fikk veneflon i armen slik at jeg kunne få morfin på den måten hvis det var nødvendig, men det trengtes ikke ☺️

Lokalbedøvelse fikk jeg i skjeden når jeg skulle starte med uttak. Den virket på 1 sekund, så null stress. Kjente ikke at de stakk for sprøyta heller, siden jeg hadde fått såpass med paracet. Det som ikke blir bedøvd er eggstokkene, og for hver eggpose de tok hull på stakk det i et halvt sekund, bare en liten smerte. 

Høres lurt ut å bli i byen mens du venter på innsett, siden du hadde så lang reise hjem. Etter uttaket hadde/har jeg en del vondt i magen med luftsmerter, men jeg tror dette er på grunn av lutinus, progrestron. 

Jeg skal få innsett på mandag, og får da vite om jeg evt har fått noen på frys i tillegg. De skulle bare ringe hvis alle har sluttet å utvikle seg, og jeg har heldigvis ikke hørt noe.

Bare hyggelig å dele du, hvis det kan gjøre at noen kan føle at det hjelper ☺️ Synes selv det hjelper å lese av andres erfaringer slik at man er litt forberedt! Det er jo tøffe greier psykisk dette, men det har gått over all forventning her også, alt har gått veldig fint ☺️ Spennende å følge hverandre videre etterhvert, håper det klaffer for oss begge 🤞🤞

Feridg med første in my life egguttak. Gikk fint men litt mye blødning til slutt. Har menorargi og kraftige menser til vanlig, kanskje det var noe med det å gjøre... Av 7-8 poser fikk vi 4-5 ut men med null egg grunnet for seint uttak (først ville dem ikke si det på klinikken men ettervert så vi ble enige om at uttaket burde vært på søndag). Så utrolig skuffende. Men det var også noe positivt med dagen (unntatt null egg og bot på parkering 🤣🤮), sædkvalitet til mannen dobbelt seg og ble mye bedre kvalitet. Fikk allerede tilbud på oppstart med nye medisiner neste syklus men mulig jeg skal ta en månedspause og se hvordan det går videre. Ble rett og slett skuffet... Har bra AMH på 13, regelmessig siklus og eggløsning hver måned. Dem på klinikken kunne jo se at eggposene var store og burde vært på uttak på søndag 😪

. ..holder meg optimistisk uansett. Kanskje bedre å vite nå at ting falt fra hverandre enn senere i syklus når forventinger er alt for stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lillemymlen said:

Kaster meg på her, da denne ventetiden er uutholdelig, og jeg trenger håp og likesinnede❤️

Vi har gjennomført første uttak. Mannlig faktor, ICSI og TESA. Av 11 modne egg endte vi med kun én eneste blactocyst, 3AA, den brukte fem dager på å nå stadium 3. Indikerer det at den ikke er helt lovende i kvalitet og videre utvikling? Er ganske motløs nå.

Nå venter vi på å få sette inn denne ene, det blir forhåpentligvis i april (hvis jeg ikke misser vinduet på grunn av påsken).

En annen frustrerende ting er at nå må vi vente minimum tre måneder før neste stimulering, da det må gå minst tre måneder mellom hver TESA. Dette blir en veldig lang prosess begynner jeg å innse. 

Hvilke medisiner fikk du for stimulering? Det er fortsatt stor sjanse for at den ene er den beste 🤞vil du prøve med ny stimulering? Fikk tilbud på det jeg og men usikker om jeg har lyst til å begynne på nytt med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Yogasoul Så leit at det ikke ble noen egg denne gangen. Stor klem til deg! ♥️

Siden du og legen ble enige om at det var for sent uttak som var årsaken tenker jeg at det bør være gode sjangser neste gang med litt tilpasninger, når du er klar for det ♥️

@Emmis98 Spennende med uttak snart. Tror det er ganske vanlig med totalfrys for de som har mange egg. Masse lykke til

@Lillemymlen Krysser fingre for at den ene er gullegget! De setter bare inn det som har potensiale til å bli baby, så det skal være en fair sjanse ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertesorg skrev (På 9.3.2024 den 15.57):

Er det ingen andre her som har veldig varierende størrelse på eggposene ved sjekk før uttak? 

Var inne onsdag og skal på uttak mandag morgen. Ene var på 19 mm så vi håper den holder helt til mandag. De andre eggposene var små og de håper at de vil vokse disse dagene. 

Vårt siste forsøk offentlig. 

Hvordan gikk det i dag? ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre videre nå.

Jeg ønsker helst ikke å få baby i julen, for mange i familien har nettopp det, så vi tenker å vente en måned ekstra selv om vi kan starte med nytt forsøk f.o.m april. Så vi spekulerer nå i å vente til mai. Har også hatt mange kjemiske nå, så hadde vært fint med en pause.

Men så er jo saken at jeg sist uttak ikke fikk ferskinnsett fordi jeg hadde for høyt progesteron.

Og det hadde vært så sykt digg om vi kunne få uttak nå i april og innsett i mai. Satse på at vi uansett ikke får ferskforsøk... Men skulle jeg få ferskforsøk blir jo innsettet i midten av april... så burde vi vente til mai i tilfelle vi får ferskforsøk? Problemet med å vente med uttak til mai er at første fryseinnsett da blir i juni... tiden går.

Det er vel bedre sjanser ved fryseforsøk, så kanskje vi bare skal droppe ferskforsøk uansett? Og ha en høstesyklus i april? Da rekker vi potensielt sett to innsett før sommerferien, i mai OG juni.

Hater denne ventetiden og alle tankene man får og problemstillingene som kommer opp...

(Og jeg vet at baby kan komme lenge før termin og at man ikke kan planlegge 😉).

Har hatt mange innsett nå, så dras mellom å bare kjøre på og faktisk prøve å unngå termin når det absolutt IKKE passer for vår øvrige familie.

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (3 timer siden):

Hvordan gikk det i dag? ♥️

Fikk ut noen egg, så det blir veldig spennende å høre om ett av de holder til både befruktning og blastocyst. Angående det store egget som var der allerede onsdag, så vet vi faktisk ikke om det forsvant de foregående dagene, eller kom med i reagensglasset i dag. Var et greit inngrep med selve uthentingen, men veldig vondt nå i ettertid. Mye vondere enn tidligere uttak. 

Hvordan gikk det på innsett i dag? Fikk du beskjed om hvordan det gikk med de andre eggene? Vi fikk ikke svar angående eggene før etter 1 mnd forrige gang (ble da gravid, men mistet). Det viste seg da at ingen av de andre eggene kom på frys. Av 8 egg overlevde derfor bare det ene som førte til 8 ukers graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertesorg skrev (12 timer siden):

Fikk ut noen egg, så det blir veldig spennende å høre om ett av de holder til både befruktning og blastocyst. Angående det store egget som var der allerede onsdag, så vet vi faktisk ikke om det forsvant de foregående dagene, eller kom med i reagensglasset i dag. Var et greit inngrep med selve uthentingen, men veldig vondt nå i ettertid. Mye vondere enn tidligere uttak. 

Hvordan gikk det på innsett i dag? Fikk du beskjed om hvordan det gikk med de andre eggene? Vi fikk ikke svar angående eggene før etter 1 mnd forrige gang (ble da gravid, men mistet). Det viste seg da at ingen av de andre eggene kom på frys. Av 8 egg overlevde derfor bare det ene som førte til 8 ukers graviditet. 

Håper veldig for deg, at du får en/flere blasto 🤞 Hmm, rart at de ikke kunne svare på om det største egget var med. Hos meg kunne de se at det ikke var noen som hadde sprukket, så jeg trodde det var synlig hvis det hadde skjedd?

Innsett i går gikk bra ☺️ Fikk 5 blasto på frys i tillegg. Fikk en oppdatering om eggene på innsett dagen, da var 1 på frys mens 5 skulle dyrkes videre, også ringte de fra sykehuset nå i dag og fortalte at 4 til hadde kommet på frys. Hvilken klinikk hører du til? Synes det er kjemperart at du fikk beskjed så sent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertesorg skrev (På 9.3.2024 den 15.57):

Er det ingen andre her som har veldig varierende størrelse på eggposene ved sjekk før uttak? 

Var inne onsdag og skal på uttak mandag morgen. Ene var på 19 mm så vi håper den holder helt til mandag. De andre eggposene var små og de håper at de vil vokse disse dagene. 

Vårt siste forsøk offentlig. 

Det skjedde med meg nå i februar. Hadde en stor follikel og mange små. De små klarte delvis å ta igjen den store, men vi ble rådet til å avlyse og vente på neste syklus. Hadde 8 follikler totalt og valgte å gjennomføre forsøket, men fikk bare ut 3 egg, kun 2 modne. Det mest ideelle er at alle folliklene er ca samme størrelse og at man ikke har den ene store som løper fra - men det kan gå bra også :) 

Anonymkode: b459a...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål!

Noen som har noen tips til Cyclogest? Så noen anbefalte truseinnlegg, og sette alarmen 30 min før om morningen for å ta den og sove videre. Det burde gå greit selv om det blir litt skeivt fordelt mellom timer fra første til andre dose?

Noen som vet hvor lenge man burde vente etter medisinen for å tisse? 🫢 

 

Mye gris, og blir trøtt av dem, men håper det blir verdt det til slutt 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassandra95 skrev (1 time siden):

Kjapt spørsmål!

Noen som har noen tips til Cyclogest? Så noen anbefalte truseinnlegg, og sette alarmen 30 min før om morningen for å ta den og sove videre. Det burde gå greit selv om det blir litt skeivt fordelt mellom timer fra første til andre dose?

Noen som vet hvor lenge man burde vente etter medisinen for å tisse? 🫢 

 

Mye gris, og blir trøtt av dem, men håper det blir verdt det til slutt 🤞🏼

Anbefaler absolutt truseinnlegg og det å ligge 20-30min etter man tar dem - selv om det strengt tatt ikke er nødvendig i følge pakkningsvedlegg og lege. 

Man må ikke ta de med 12t mellomrom, så litt skjevhet i tid går nok absolutt helt fint. Funket her iallefall. 

Jeg har alltid prøvd å gå på do når jeg tar Cyclogest sånn at jeg ikke må på do med det første, 20-30min etterpå går helt fint å gå på do. Fordelen med Cyclogest er at den smelter saktere enn f.eks Lutinus så det er noe mindre gris, og kroppen suger ganske raskt til seg det den skal av pillene. Man kan fint gå på do uten at det kommer noe Cyclogest ut også. Så bare å prøve seg frem hva som passer deg best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får hive meg på her og håper kan svare, kjenner jeg er lei meg, frustrert og litt forvirret.

Vi er 35 år, ingen barn, har prøvd siden 2022, begynte stimulering med letrozol og provera juni 2023. Ingenting enda…

Jeg har PCOS..men jeg trodde ikke kroppen min skulle være så defekt at selv tablettstimulering ikke funket 😞

 

Men jeg forstår ikke helt gangen i dette offentlige opplegget, vi bor på vestlandet, og min fastlege henviste til gynekolog, skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble henvist direkte til Haukeland.
 

Nå venter vi på ny time hos gynekolog, og jeg lurer på om gynekologen kan starte IVF ??  Eller må vi stå i kø hos Haukeland? Får liksom ikke skikkelig svar, har prøvd å ringt rundt.

Lurer veldig om vi skal gå privat, men det er så dyrt..

Noen andre i lignende situasjon?? Hva ville dere ha gjort? 
 

Masse lykke til alle prøvere ❤️❤️❤️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllis88 skrev (40 minutter siden):

Hei!

Får hive meg på her og håper kan svare, kjenner jeg er lei meg, frustrert og litt forvirret.

Vi er 35 år, ingen barn, har prøvd siden 2022, begynte stimulering med letrozol og provera juni 2023. Ingenting enda…

Jeg har PCOS..men jeg trodde ikke kroppen min skulle være så defekt at selv tablettstimulering ikke funket 😞

 

Men jeg forstår ikke helt gangen i dette offentlige opplegget, vi bor på vestlandet, og min fastlege henviste til gynekolog, skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble henvist direkte til Haukeland.
 

Nå venter vi på ny time hos gynekolog, og jeg lurer på om gynekologen kan starte IVF ??  Eller må vi stå i kø hos Haukeland? Får liksom ikke skikkelig svar, har prøvd å ringt rundt.

Lurer veldig om vi skal gå privat, men det er så dyrt..

Noen andre i lignende situasjon?? Hva ville dere ha gjort? 
 

Masse lykke til alle prøvere ❤️❤️❤️
 

 

Vi ble også henvist fra fastlegen til gynekolog. Gynekolog testet meg med sjekk og blodprøver og mannen måtte ta sæd-prøve på sykehuset. Når dette var gjort sendte gynekolog henvisning til offentlig ivf. Dessverre er det litt ventetid ja. Vi var også usikker på hva vi skulle gjøre når vi stod i kø i høst. Vi var hos gynekolog i november og ble henvist en ukes tid etter timen der. Fikk første time offentlig i Porsgrunn i starten av februar og nå har vi gjennomført første forsøket med ivf allerede i mars. For oss var ventetiden overkommelig, men det er forskjell på ventetiden på de ulike offentlige. Masse lykke til ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amaryllis88 skrev (1 time siden):

Hei!

Får hive meg på her og håper kan svare, kjenner jeg er lei meg, frustrert og litt forvirret.

Vi er 35 år, ingen barn, har prøvd siden 2022, begynte stimulering med letrozol og provera juni 2023. Ingenting enda…

Jeg har PCOS..men jeg trodde ikke kroppen min skulle være så defekt at selv tablettstimulering ikke funket 😞

 

Men jeg forstår ikke helt gangen i dette offentlige opplegget, vi bor på vestlandet, og min fastlege henviste til gynekolog, skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble henvist direkte til Haukeland.
 

Nå venter vi på ny time hos gynekolog, og jeg lurer på om gynekologen kan starte IVF ??  Eller må vi stå i kø hos Haukeland? Får liksom ikke skikkelig svar, har prøvd å ringt rundt.

Lurer veldig om vi skal gå privat, men det er så dyrt..

Noen andre i lignende situasjon?? Hva ville dere ha gjort? 
 

Masse lykke til alle prøvere ❤️❤️❤️
 

 

Ikke blir for fortvilet av at letrozol og provera ikke funker for deg. De funker ikke for alle, selv om det kan virke som om det er vidunder medisin. Funker ikke for meg heller.  

Svært få fastleger henviser til IVF. Man må igjennom en utprøving/vurdering hos gyn først, før man henvises til sykehus. Etter man har vært til utredning/sjekk hos gyn kan fastleger henvise, men er da som regel gyn man har gått til som gjør dette. 

Gyn kan ikke starte IVF - kan henvise og det er det, eventuelt gi andre medikamenter du kan forsøke i mellomtiden, men ikke IVF. IVF gjøres kun hos offentlig klinikk - altså sykehus, eller privatklinikk. 

Dersom man går til privat gyn - uten å være henvist av lege-  gjør de også en vurdering før de eventuelt henviser til IVF. Man kan velge å gå privat og betale for det, men må utredes likevel før de starter en ivf prosess. 

Tilhører Haukeland selv, var ikke lang ventetid da vi startet opp. Hadde samtale 2mnd etter henvisning, og startet opp med stimulering 5mnd etter henvisning. 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter snart på vår første runde IVF/ICSI🤞🏻 Usikker på om det er spurt om tidligere, men hvordan forholdt dere dere til medisiner/uttak/innsett med tanke på jobb? Jobber selv i et relativt tungt helseyrke med løft, div utfordrende atferd ol.

Anonymkode: 1550c...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllis88 skrev (På 16.3.2024 den 15.06):

Hei!

Får hive meg på her og håper kan svare, kjenner jeg er lei meg, frustrert og litt forvirret.

Vi er 35 år, ingen barn, har prøvd siden 2022, begynte stimulering med letrozol og provera juni 2023. Ingenting enda…

Jeg har PCOS..men jeg trodde ikke kroppen min skulle være så defekt at selv tablettstimulering ikke funket 😞

 

Men jeg forstår ikke helt gangen i dette offentlige opplegget, vi bor på vestlandet, og min fastlege henviste til gynekolog, skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble henvist direkte til Haukeland.
 

Nå venter vi på ny time hos gynekolog, og jeg lurer på om gynekologen kan starte IVF ??  Eller må vi stå i kø hos Haukeland? Får liksom ikke skikkelig svar, har prøvd å ringt rundt.

Lurer veldig om vi skal gå privat, men det er så dyrt..

Noen andre i lignende situasjon?? Hva ville dere ha gjort? 
 

Masse lykke til alle prøvere ❤️❤️❤️
 

 

Itillegg til det de andre har svart deg, så vil jeg bare legge til at; om det føles lenge til timen hos gyn så vil jeg anbefale å få en time hos en privat gyn istedet. 

I vårt tilfelle så var det over 6mnd ventetid til timen vi fikk hos offentlig gyn for å få henvisningen til ivf-behandling sendt. Det var den tidligste timen vi kunne få hos noen offentlige i området her. Vi bestilte derfor time hos privat gyn (fikk time to dager etter jeg ringte), tok nødvendige prøver og undersøkelser og så var henvinsingen sendt. Kostet rett under 2k og var definitivt verdt det for oss for å korte ned ventetiden med 6mnd. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 0.34):

Starter snart på vår første runde IVF/ICSI🤞🏻 Usikker på om det er spurt om tidligere, men hvordan forholdt dere dere til medisiner/uttak/innsett med tanke på jobb? Jobber selv i et relativt tungt helseyrke med løft, div utfordrende atferd ol.

Anonymkode: 1550c...fe7

Dette er nok veldig individuelt. Selv fikk jeg veldig sterke smerter opptil 3-4 dager etter egguttak og klarte knapt å gå. Har også hørt kvinner være sykemeldt hele perioden mellom egguttak og innsett. Det har ikke jeg behov for, men ville nok gjort det om jeg hadde en jobb hvor jeg måtte stå/gå mye.

Anonymkode: 8e68d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...