Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene90 skrev (6 minutter siden):

Det er litt sånn merkelig og kan være litt sånn rart, men det stemmer det. Hadde du positiv test i går (onsdag) har du EL 24-36t ETTER det.. Så det stemmer... Da blir innsett ca 5 dager etter EL og 6 dager etter positiv test :)

Slik har alle mine frysforsøk i naturlig syklus vært også. 

Tusen takk for god forklaring! Denne trengte jeg 😅 slipper å ringe klinikken I panikk 😅😂 da er det bare å vente til tirsdag, og så krysse fingrene for ventetid og testdag 🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

baby24*håper* skrev (39 minutter siden):

Tusen takk for god forklaring! Denne trengte jeg 😅 slipper å ringe klinikken I panikk 😅😂 da er det bare å vente til tirsdag, og så krysse fingrene for ventetid og testdag 🤞❤️

Bare hyggelig 😉 Fort gjort og tenke "feil" på dager sånn. Men i de aller aller fleste tilfellene så har de god kontroll på hva de driver med 😉❤️ Lykke til 🌹❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (På 20.2.2024 den 12.34):

Oppdatering. Av 10-11 eggposer fikk de hentet ut 5 egg. Egguttaket var noe dritt, syntes legen var litt røff med den ultralydstaven. 😛

Sånn ok fornøyd med 5 egg. Kunne gjerne hatt flere, men men. Kan ikke være for kravstor med mine tall.  Legene virket ganske fornøyde ihvertfall. Samboer sin sæd så heldigvis bra ut, så krysser fingrene og håper så inderlig at det kanskje kan ende opp med noen små eskimoer i løper av uka!

Noen flere som har hatt egguttak? 🙂

@Hjertefisk har du innsett i dag? Masse lykke til hvis du har det! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (8 minutter siden):

@Hjertefisk har du innsett i dag? Masse lykke til hvis du har det! ♥️

Tusen takk! Men jeg skal ikke ha innsett før i juni circa. Holder på med akkumulering. Samler inn og fryser ned det lille jeg har før det blir tomt. 😅 Den mest spennende nyheten kommer nå på søndag eller mandag. Da ringer de  og gir beskjed om hvor mange de klarte å fryse ned. 🙃

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (6 minutter siden):

Tusen takk! Men jeg skal ikke ha innsett før i juni circa. Holder på med akkumulering. Samler inn og fryser ned det lille jeg har før det blir tomt. 😅 Den mest spennende nyheten kommer nå på søndag eller mandag. Da ringer de  og gir beskjed om hvor mange de klarte å fryse ned. 🙃

Spennende! Kjører du på med flere egguttak før juni? Hvor mange vil du ha på frys før du har innsett? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (53 minutter siden):

Spennende! Kjører du på med flere egguttak før juni? Hvor mange vil du ha på frys før du har innsett? ☺️

Ja. Skal ha to egguttak til. Jeg går offentlig, så får 3 forsøk til å akkumulere så mye som mulig. Da blir det minimum 3 blasto. Forhåpentlig noen flere. Ønsker nok til to barn. Kommer til å se ann tidspunkt for innsett utifra hvor mange blasto vi klarer å få. Blir det lite, kan det hende vi forsøker naturlig noen måneder først. Teknisk sett er det ingenting galt med hverken meg eller mannen. Jeg har bare shitty eggreserver av suspekt kvalitet.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertefisk skrev (1 time siden):

Ja. Skal ha to egguttak til. Jeg går offentlig, så får 3 forsøk til å akkumulere så mye som mulig. Da blir det minimum 3 blasto. Forhåpentlig noen flere. Ønsker nok til to barn. Kommer til å se ann tidspunkt for innsett utifra hvor mange blasto vi klarer å få. Blir det lite, kan det hende vi forsøker naturlig noen måneder først. Teknisk sett er det ingenting galt med hverken meg eller mannen. Jeg har bare shitty eggreserver av suspekt kvalitet.

Krysser fingre for flere blastoer etter dette uttaket da 🤞 Fint at en har mulighet til å høste ut egg nå, er vel ikke sånn at vi blir yngre med årene akuratt, så 🤞☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har vært ekstremt oppblåst etter innsett? Er 6 dager siden innsett av blasto idag, og det føles ut som magen snart sprenger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vameam96 skrev (23 minutter siden):

Noen andre som har vært ekstremt oppblåst etter innsett? Er 6 dager siden innsett av blasto idag, og det føles ut som magen snart sprenger 😂

Jepp! Ved alle innsett ble jeg kjempe oppblåst. Progesteron støtten hjelper ikke på det området for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (28 minutter siden):

Jepp! Ved alle innsett ble jeg kjempe oppblåst. Progesteron støtten hjelper ikke på det området for å si det sånn. 

Godt det ikke bare er meg! Har jobbet fullt i 4 dager nå. Står hele dagen, idag var det virkelig ille! 
kan kanskje trigge litt på det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2024 at 9:12 AM, MariaIsabel said:

Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ 

Gratulerer så mye🥳 Håper det blir vår tur snart!💗

Anonymkode: f415b...678

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal snart sende henvendelse til Oslo uni.syk og har tatt lang tid bare å komme meg hit pga mye venting hos gyn. Jeg ser at det ikke er mange i min situasjon her - jeg er i et likekjønnet par og har derfor ingen annen alternativ enn å gå ass. befruktning veien. Sykehuset mitt har ikke tilbud til oss pga manglende spermbank, så er derfor henvist til Oslo selv om jeg ikke bor der. 
 

Er det noen som sitter i samme båt, har erfaring fra en slik situasjon? Eventuelt er det en annen tråd for prøvere som er likekjønnet? ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som har erfaring med duo-stim?

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig dette er litt ot eller vanskelig spørsmål, men hvor lenge må man prøve på naturlig befruktning før man får hjelp av lege? Er 36, og har opplevd to vonde sa i uke 13 og 9 da jeg var 23 og 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkebær skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg skal snart sende henvendelse til Oslo uni.syk og har tatt lang tid bare å komme meg hit pga mye venting hos gyn. Jeg ser at det ikke er mange i min situasjon her - jeg er i et likekjønnet par og har derfor ingen annen alternativ enn å gå ass. befruktning veien. Sykehuset mitt har ikke tilbud til oss pga manglende spermbank, så er derfor henvist til Oslo selv om jeg ikke bor der. 
 

Er det noen som sitter i samme båt, har erfaring fra en slik situasjon? Eventuelt er det en annen tråd for prøvere som er likekjønnet? ❤️

Har ei lesbisk tremenning i Sverige som dro til Kjøbenhavn, der hun og partner begge fikk sperm av samme donor. Da fikk de søsken🥰 Kanskje det er ett alternativ om ventetiden er lang i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (18 minutter siden):

Mulig dette er litt ot eller vanskelig spørsmål, men hvor lenge må man prøve på naturlig befruktning før man får hjelp av lege? Er 36, og har opplevd to vonde sa i uke 13 og 9 da jeg var 23 og 31.

Anbefalingen er å vente 12mnd før man er 35, og 6 mnd etter man er 35. Hvis det er noe du er bekymra for, så ta en liten utredning på forhånd. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertefisk skrev (1 minutt siden):

Anbefalingen er å vente 12mnd før man er 35, og 6 mnd etter man er 35. Hvis det er noe du er bekymra for, så ta en liten utredning på forhånd. :) 

Takk for svar🥰 Var hos gynokelog i 2022, for å ta en skjekk om alt så normalt ut. Hadde ikke kjønnssykdommer eller hpv og hun sa at egglederne mine var tynne( Det tok jeg som kompliment fordi min bmi var 33)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (1 minutt siden):

Takk for svar🥰 Var hos gynokelog i 2022, for å ta en skjekk om alt så normalt ut. Hadde ikke kjønnssykdommer eller hpv og hun sa at egglederne mine var tynne( Det tok jeg som kompliment fordi min bmi var 33)

Det er jo gode nyheter! At du har hatt SA før betyr ikke at det må skje en gang til. Noen ganger har man bare uflaks. 🧡

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (1 minutt siden):

Det er jo gode nyheter! At du har hatt SA før betyr ikke at det må skje en gang til. Noen ganger har man bare uflaks. 🧡

Ja, hadde litt tøffere livsstil i 20- årene. Studerte og festet ganske hardt før jeg visste jeg var gravid. Selv om det var tøft der og da, og jeg slet med dårlig samvittighet er jeg glad jeg ikke fikk barn med exen. Nå er jeg gift og har annen livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (33 minutter siden):

Mulig dette er litt ot eller vanskelig spørsmål, men hvor lenge må man prøve på naturlig befruktning før man får hjelp av lege? Er 36, og har opplevd to vonde sa i uke 13 og 9 da jeg var 23 og 31.

1 år ved alder under 35år, 6mnd over 36år. 

Dine to tidligere SA har ingen innvirkning på behandling og hjelp du får nå.  Man må ha 3 stk på rad, uten barn imellom for å få noe ekstra i forhold til SA. 

Silkebær skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg skal snart sende henvendelse til Oslo uni.syk og har tatt lang tid bare å komme meg hit pga mye venting hos gyn. Jeg ser at det ikke er mange i min situasjon her - jeg er i et likekjønnet par og har derfor ingen annen alternativ enn å gå ass. befruktning veien. Sykehuset mitt har ikke tilbud til oss pga manglende spermbank, så er derfor henvist til Oslo selv om jeg ikke bor der. 
 

Er det noen som sitter i samme båt, har erfaring fra en slik situasjon? Eventuelt er det en annen tråd for prøvere som er likekjønnet? ❤️

Du finner nok flere i samme situasjon inne på BabyVerden.

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...