Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Emmis98 skrev (59 minutter siden):

Hei. Startet med ivf idag og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå🤞🏻. Veldig glad for å endelig være i gang❤️. Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde ivf prosessen Iforhold til bivirkninger av medisinene. Har selv en fysisk krevende jobb i helsesektoren, og har ikke lyst å presse meg på jobb dersom formen ikke tilsier det. Er det noen av dere som fikk sykemelding under denne prosessen? 

Er ikke normalt å måtte ha sykemelding under stimulering nei. Hvis du ser i ulike tråder her inne er det veldig variabelt hva bivirkninger man får, men skal være ganske ille før en sykemeldes under stimuleringsdelen av ivf. 

Man kan i noen tilfeller få sykemelding I forbindelse med egguttak/egginnsett og for de uheldige få som blir overstimulert. 

 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmis98 skrev (1 time siden):

Hei. Startet med ivf idag og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå🤞🏻. Veldig glad for å endelig være i gang❤️. Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde ivf prosessen Iforhold til bivirkninger av medisinene. Har selv en fysisk krevende jobb i helsesektoren, og har ikke lyst å presse meg på jobb dersom formen ikke tilsier det. Er det noen av dere som fikk sykemelding under denne prosessen? 

Jeg fikk mild-moderat overstimulering, og ble sykemeldt fra 2 dager før egguttak til og med en uke etter egguttak. Hadde jeg vært til kontroll tidligere hadde de nok sykemeldt meg tidligere også. Jeg jobber også i helsevesenet. Så de gir sykemelding dersom man ser grunn for det underveis 😊 jeg kjente veldig press i magen, så jeg ble automatisk tvunget til å roe meg ned pga ubehag. Vil tro man kjenner det til en viss grad om det går over stokk og stein inni der…. 🙈 lykke til! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitarhero skrev (1 time siden):

Jeg fikk mild-moderat overstimulering, og ble sykemeldt fra 2 dager før egguttak til og med en uke etter egguttak. Hadde jeg vært til kontroll tidligere hadde de nok sykemeldt meg tidligere også. Jeg jobber også i helsevesenet. Så de gir sykemelding dersom man ser grunn for det underveis 😊 jeg kjente veldig press i magen, så jeg ble automatisk tvunget til å roe meg ned pga ubehag. Vil tro man kjenner det til en viss grad om det går over stokk og stein inni der…. 🙈 lykke til! 🤞🏻

Takk for det!❤️ Godt å høre at dem gir sykemelding dersom det er behov for det! Kjenner bare jeg er bekymret for er veldig mye på jobb for tiden som er både fysisk og psykisk krevende. Men satser på at alt går bra🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt 3 PP, så føler det kommer tusen spørsmål hver gang det skjer noe nytt. Kom en del brun utflod ved første toalettbesøk i dag. Hadde innsett tirsdag forrige uke, så festeblødning skal vell være forseint nå?! (Lest at den kan være brun)  Hvilke erfaringer har dere ang brun utflod? Står på Cyclogest og klexane, men ikke opplevd dette før. Er håpet ute for denne runden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 med stimulering og jeg har vært på første kontroll.

Der så de 12 eggposer som alle var over 17 mm og dermed modne. Så da blir det egguttak på onsdag i Porsgrunn på meg 🤞

Veldig spent på hvor mange egg det blir ut. Noen av eggposene var så store som 23 og 24mm, så det kan hende de sprekker (eggløsning) før uttak. Bare håper alle holder seg til onsdag 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skogsjente said:

Dag 10 med stimulering og jeg har vært på første kontroll.

Der så de 12 eggposer som alle var over 17 mm og dermed modne. Så da blir det egguttak på onsdag i Porsgrunn på meg 🤞

Veldig spent på hvor mange egg det blir ut. Noen av eggposene var så store som 23 og 24mm, så det kan hende de sprekker (eggløsning) før uttak. Bare håper alle holder seg til onsdag 🤞

🤞🤞🤞Takk for oppdatering, hyggelig å høre at det går fint ☺️Hvordan er formen nå? Oppblåst? Gleder meg til første kontroll jeg og! Du er heldig at du ikke trenger å reise til klinikken. Jeg må ta fly for å komme meg til kontroll på fredag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yogasoul skrev (2 timer siden):

🤞🤞🤞Takk for oppdatering, hyggelig å høre at det går fint ☺️Hvordan er formen nå? Oppblåst? Gleder meg til første kontroll jeg og! Du er heldig at du ikke trenger å reise til klinikken. Jeg må ta fly for å komme meg til kontroll på fredag 🙈

Formen er veldig fin! Ikke noe oppblåst, kjenner bare et bittelite press ved eggstokkene, som at de er større enn vanlig. Såpass ja! Skal du fly tilbake igjen eller blir du der til etter uttak/innsett etterpå? Når har du kontroll? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmis98 skrev (På 3.3.2024 den 20.16):

Hei. Startet med ivf idag og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå🤞🏻. Veldig glad for å endelig være i gang❤️. Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde ivf prosessen Iforhold til bivirkninger av medisinene. Har selv en fysisk krevende jobb i helsesektoren, og har ikke lyst å presse meg på jobb dersom formen ikke tilsier det. Er det noen av dere som fikk sykemelding under denne prosessen? 

Ønsker deg lykke til!

det er vanlig å få sykmelding mellom uttak og innsett. Ellers gikk stimuleringa greit for meg, men det er nok opp til hver enkelt.

Anonymkode: 4eb91...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2024 at 7:53 PM, Skogsjente said:

Formen er veldig fin! Ikke noe oppblåst, kjenner bare et bittelite press ved eggstokkene, som at de er større enn vanlig. Såpass ja! Skal du fly tilbake igjen eller blir du der til etter uttak/innsett etterpå? Når har du kontroll? ☺️

Skal fly på ultralyd kontrol tur retur på fredag, veldig spent. Så skal jeg og samboeren kjøre på søndag igjen, 6,5 timers tur en vei. Håper egguntakk blir på mandag. Planen er å leie airbnb for noen dager på uttakk og eventuelt innsett. 3-4 dager før å slippe mye reising og stress 🙏

Hvor mange dager er det vanlig å gå på mellom uttak og innsett? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med egguttak i dag. Det gikk veldig fint! Var faktisk ikke noe vondt, lokalbedøvelse virket, og jeg kjente ikke at det stakk.

Fikk ut 12 egg, samme antall som de hadde sett på kontroll, så veldig fornøyd med det.

Innsett på mandag så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når de ringer fra St Olavs på dag 5 etter egguttak? Vi hadde uttak på fredag og venter på svar på om vi har fått blastocyst, men de har ikke ringt enda. Ventetid er pine 😅

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Skogsjente said:

Da er jeg ferdig med egguttak i dag. Det gikk veldig fint! Var faktisk ikke noe vondt, lokalbedøvelse virket, og jeg kjente ikke at det stakk.

Fikk ut 12 egg, samme antall som de hadde sett på kontroll, så veldig fornøyd med det.

Innsett på mandag så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Sa godt å høre at det gikk så fint. Måtte du ta mye smertestillende? Når på dagen fikk du unntak? Er det ikke vanlig med innsett allerede på fredag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (Akkurat nå):

Sa godt å høre at det gikk så fint. Måtte du ta mye smertestillende? Når på dagen fikk du unntak? Er det ikke vanlig med innsett allerede på fredag? :)

Fikk 1,5 g Paracet og beroligende. Fikk også muligheten for morfin, men det trengte jeg ikke. Hadde uttak 08.45 i Porsgrunn. Vet ikke hva som er vanlig i andre klinikker, men Porsgrunn lar embryoene vokse til blastoer hvis det ikke kræsjer med helg. Er kun uttak mandager og tirsdager som gir innsett på fredager i Porsgrunn.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som vet når de ringer fra St Olavs på dag 5 etter egguttak? Vi hadde uttak på fredag og venter på svar på om vi har fått blastocyst, men de har ikke ringt enda. Ventetid er pine 😅

Anonymkode: b9134...8aa

Til meg sa de at jeg kunne regne med at de ringte en uke etter egguttak. Det gjorde de også. På dag 7 ble jeg oppringt og da fortalte de at jeg hadde fått 2 blastocyster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (7 timer siden):

Til meg sa de at jeg kunne regne med at de ringte en uke etter egguttak. Det gjorde de også. På dag 7 ble jeg oppringt og da fortalte de at jeg hadde fått 2 blastocyster. :)

Av ren nysgjerrighet...fryser di ned alle da, at ingen der får ferskforsøk? For 7 dager er vell for seint å sette inn? (Har ikke vert i ivf verden så lenge, så er ikke sikker i min sak 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (2 timer siden):

Av ren nysgjerrighet...fryser di ned alle da, at ingen der får ferskforsøk? For 7 dager er vell for seint å sette inn? (Har ikke vert i ivf verden så lenge, så er ikke sikker i min sak 😅)

Ah - jo, har inntrykk av at de gjør ferskforsøk! Men så langt i prosessen har ikke jeg kommet enda (tar flere runder egguttak først). Men ja, da er 7 dager definitivt for seint! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertefisk skrev (1 time siden):

Ah - jo, har inntrykk av at de gjør ferskforsøk! Men så langt i prosessen har ikke jeg kommet enda (tar flere runder egguttak først). Men ja, da er 7 dager definitivt for seint! 😅

Sånn å forstå ja 😃 takk for forklaring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2024 at 6:52 PM, Skogsjente said:

Fikk 1,5 g Paracet og beroligende. Fikk også muligheten for morfin, men det trengte jeg ikke. Hadde uttak 08.45 i Porsgrunn. Vet ikke hva som er vanlig i andre klinikker, men Porsgrunn lar embryoene vokse til blastoer hvis det ikke kræsjer med helg. Er kun uttak mandager og tirsdager som gir innsett på fredager i Porsgrunn.

Heia. Dag 10 med stimulering her og. Var på første ultralydkontrol. Tror der sa at det var 8-9 eggposer og noen var ca 24 mm. Krysser fingrene for at dem overlever til mandagen. Egguttak kl 09.15.

Når kl måtte mannen din levere prøve? Står kl 08.30 for oss og da begynner jeg å tenke... Vi har jo lav, veldig lav antall svømmere. Hvordan overlever dem til befruktning? Tar sikkert noen timer etter egguttak når dem begynner å lage magi 😅

Fikk morfin jeg og men skal bare ta paracet + to andre piller mot kvalme. 

Fortsetter med pergoveris ikveld og ganirelix imorra tidlig. Fikk du også beskjed å fortsette etter første ultralyd? 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (41 minutter siden):

Heia. Dag 10 med stimulering her og. Var på første ultralydkontrol. Tror der sa at det var 8-9 eggposer og noen var ca 24 mm. Krysser fingrene for at dem overlever til mandagen. Egguttak kl 09.15.

Når kl måtte mannen din levere prøve? Står kl 08.30 for oss og da begynner jeg å tenke... Vi har jo lav, veldig lav antall svømmere. Hvordan overlever dem til befruktning? Tar sikkert noen timer etter egguttak når dem begynner å lage magi 😅

Fikk morfin jeg og men skal bare ta paracet + to andre piller mot kvalme. 

Fortsetter med pergoveris ikveld og ganirelix imorra tidlig. Fikk du også beskjed å fortsette etter første ultralyd? 

Klem

Så spennende at det var klart til uttak Her hadde jeg også noen eggposer på 23 og 24 mm og var redd de skulle sprekke, men alle holdt til uttak ☺️ Mannen måtte levere prøve med en gang når vi hadde oppmøte, da fikk jeg medisiner samtidig som skulle virke litt i mens vi ventet. Hadde oppmøte 08.45 og uttaket var ca 09.45. Det varte bare i ca 10 min ☺️ Her er det også mannlig faktor og vi skal enten ha 50/50 ivf og ICSI eller bare ICSI, det spørs på kvaliteten som var den dagen. Får ikke vite noe før mandag når jeg har innsett 🙈

Det går nok veldig fint med noen timer før befruktning, dette kan de ☺️ Hvis det skulle vise seg at det ikke er nok svømmere i prøven vil han få beskjed ganske raskt og må avgi prøve på nytt. Så de sjekker den ganske fort ☺️

Jeg skulle ta Fyremadel den kvelden jeg hadde kontroll (for å hindre eggløsning) også satt jeg Ovitrelle eggløsningsspøyte senere på kvelden. Tok ingen ting dagen før uttak.

Masse masse lykke til 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Skogsjente said:

Så spennende at det var klart til uttak Her hadde jeg også noen eggposer på 23 og 24 mm og var redd de skulle sprekke, men alle holdt til uttak ☺️ Mannen måtte levere prøve med en gang når vi hadde oppmøte, da fikk jeg medisiner samtidig som skulle virke litt i mens vi ventet. Hadde oppmøte 08.45 og uttaket var ca 09.45. Det varte bare i ca 10 min ☺️ Her er det også mannlig faktor og vi skal enten ha 50/50 ivf og ICSI eller bare ICSI, det spørs på kvaliteten som var den dagen. Får ikke vite noe før mandag når jeg har innsett 🙈

Det går nok veldig fint med noen timer før befruktning, dette kan de ☺️ Hvis det skulle vise seg at det ikke er nok svømmere i prøven vil han få beskjed ganske raskt og må avgi prøve på nytt. Så de sjekker den ganske fort ☺️

Jeg skulle ta Fyremadel den kvelden jeg hadde kontroll (for å hindre eggløsning) også satt jeg Ovitrelle eggløsningsspøyte senere på kvelden. Tok ingen ting dagen før uttak.

Masse masse lykke til 🤩

Takk! Har du også fått afipran tabletter for uttak? Ser at jeg har fått paracet, morfin og afipran. Men jeg skal ikke ta morfin så kanskje det er ikke vits med afipran da? Har du fått lokal bedøvelse mens dere ventet? 

Fikk beskjed at om alt går fint på mandag så mulig det blir innsett allerede på torsdag. Skal bo der i byen fra søndag til torsdag for å slippe mye reising. 

Er det sånn at du får info på mandag samme dag for eventuell innsett?

Og takk igjen for at du deler erfaringer, holder meg full av optimisme. Og det gikk så fint med sprøyting, det var ingen vits å grue meg til det. Føler meg egentlig mye mer avslappet og synes at ivf prosess går veldig fint. Mye enklere mentalt enn jeg trodde 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...