Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Kan noen fortelle meg når første kontroll er etter oppstart med gonapeptyl? Er det rundt 2 uker etter oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjapt spørsmål 🥰 I min menopur sprøyte på 600 IU er det ca 50 IU igjen. Har satt dose 150 IU hver dag i 4 dager. Det burde ikke være noe igjen? Er det litt for mye med vilje? Er veldig sikker på at jeg har satt riktig dose hver dag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassandra95 skrev (53 minutter siden):

Hei! Kjapt spørsmål 🥰 I min menopur sprøyte på 600 IU er det ca 50 IU igjen. Har satt dose 150 IU hver dag i 4 dager. Det burde ikke være noe igjen? Er det litt for mye med vilje? Er veldig sikker på at jeg har satt riktig dose hver dag 😅

Det er alltid noe ekstra til den dosen som brukes for å fylle nålen, så når det er så lite igjen har du nok gjort det helt riktig🥰 

Anonymkode: 1550c...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (8 timer siden):

Takk for at du spør! Det ble faktisk en kjempefin runde. De fikk ut 5 egg, 5 ble fertilisert, 3 fine blasto. 😄

Blir innsett i juni, da har jeg min siste runde. 

Masse lykke til med innsett! Krysser fingrer og tær for at du får en liten spire. ❤️

Så bra!! Masse lykke til i juni🤞🏻🤞🏻 Selve innsettet gikk nok fint, men kjenner denne ventetiden allerede er ganske fæl, spesielt med tanke på at vi ikke fikk noen på frys🙈 Men blir spennende❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ☺️ Har prøvd å bli gravid i over 2 år, har nettopp fylt 35 og er nå i gang med IVF ✌🏼 Vi hadde uttak for litt siden, fikk ut 14 egg (men visste at mange var små/umodne), 7 ble befruktet, ett ble satt inn og ett er på frys. Jeg gruet meg veldig til hormoner og uttakk, men alt har gått veldig greit. Selvfølgelig en påkjenning, men har ikke reagert så mye på hormonene. 
 

Har testdag mot slutten av neste uke 🤞🏼 Vi har vært gjennom en spontanabort tidligere, så min mann vil ikke vi skal teste før blodprøven. Han må overbevise meg hver dag om å ikke begynne å teste 🫠 

 

Ventingen er så frustrerende. Har masse symptomer, men det kan jo være fra cyclogest 🙈 Har hovne pupper, er oppblåst og tregere i magen, hodepine, murringer i livmor, tørst, sulten og sliten… 

Håper så iiiinderlig at det sitter 🤞🏼♥️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinesof skrev (24 minutter siden):

Hei dere ☺️ Har prøvd å bli gravid i over 2 år, har nettopp fylt 35 og er nå i gang med IVF ✌🏼 Vi hadde uttak for litt siden, fikk ut 14 egg (men visste at mange var små/umodne), 7 ble befruktet, ett ble satt inn og ett er på frys. Jeg gruet meg veldig til hormoner og uttakk, men alt har gått veldig greit. Selvfølgelig en påkjenning, men har ikke reagert så mye på hormonene. 
 

Har testdag mot slutten av neste uke 🤞🏼 Vi har vært gjennom en spontanabort tidligere, så min mann vil ikke vi skal teste før blodprøven. Han må overbevise meg hver dag om å ikke begynne å teste 🫠 

 

Ventingen er så frustrerende. Har masse symptomer, men det kan jo være fra cyclogest 🙈 Har hovne pupper, er oppblåst og tregere i magen, hodepine, murringer i livmor, tørst, sulten og sliten… 

Håper så iiiinderlig at det sitter 🤞🏼♥️🤞🏼

Jeg synes det er ganske ugreit gjort mot deg at din mann bestemmer at dere ikke skal teste. Du kjenner alle symptomer på kroppen og hadde fortjent å vite hvis du faktisk vil. Er det helt greit for deg å ikke teste men du trenger hans støtte for å klare det så er det jo greit. 

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det er ganske ugreit gjort mot deg at din mann bestemmer at dere ikke skal teste. Du kjenner alle symptomer på kroppen og hadde fortjent å vite hvis du faktisk vil. Er det helt greit for deg å ikke teste men du trenger hans støtte for å klare det så er det jo greit. 

Anonymkode: 49fe1...797

Syns ikke det er ugreit at han vil vente med å teste til testdato. Kan være falsk positiv, kan være en kjemisk - da blir man glad nå, men knust når hcg kommer tilbake for lav eller mensen kommer etc. 

Det er en grunn til at klinikker setter opp testdag som de gjør. Det er for å skåne pasientene sine og for å kunne få mer korrekte svar, unødig frykt og skuffelse. 

Ingen som tvinger henne til å ikke teste. 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er ganske ugreit gjort mot deg at din mann bestemmer at dere ikke skal teste. Du kjenner alle symptomer på kroppen og hadde fortjent å vite hvis du faktisk vil. Er det helt greit for deg å ikke teste men du trenger hans støtte for å klare det så er det jo greit. 

Anonymkode: 49fe1...797

Takk for omtanken ☺️ Når jeg sier «overbeviser meg hver dag» så mener jeg, vi snakker om det og diskuterer oss frem til at det er best å vente. Han tvinger meg ikke til noen ting ♥️ 

Argumentasjonen hans er at hvis jeg får en positiv test så tør jeg ikke stole på den (pga har ikke testet ut eggløsningssprøyten) og hvis jeg får en negativ test så kommer jeg ikke til å tro på den heller. At begge svar egentlig bare vil gi meg mer stress, og det kan godt hende. 
 

Tanken er at vi skal vente til blodprøven og det den sier det kan vi stole helt på. Er noe fint med deg også synes jeg 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinesof skrev (1 time siden):

Takk for omtanken ☺️ Når jeg sier «overbeviser meg hver dag» så mener jeg, vi snakker om det og diskuterer oss frem til at det er best å vente. Han tvinger meg ikke til noen ting ♥️ 

Argumentasjonen hans er at hvis jeg får en positiv test så tør jeg ikke stole på den (pga har ikke testet ut eggløsningssprøyten) og hvis jeg får en negativ test så kommer jeg ikke til å tro på den heller. At begge svar egentlig bare vil gi meg mer stress, og det kan godt hende. 
 

Tanken er at vi skal vente til blodprøven og det den sier det kan vi stole helt på. Er noe fint med deg også synes jeg 👍🏼

Syns det hørtes akkurat ut som min mann😂 Vi også har testdag mot slutten av neste uke, men aldri vært gravid og kjenner meg usikker på hva jeg skal kjenne etter. Og føler jeg overtenker alle symptomer. Mannen kan ikke forstå hva som er vitsen med å teste før dagen legen har sagt da ingenting er sikkert før det. Og er jo forsåvidt helt riktig, så han overbeviser også meg hver dag på samme måte som deg. Samtidig prøver jeg å overbevise meg selv om at det ikke er mange dager å vente, gir til tider litt indre konflikt, men satser på at det går bra🤞🏻 Lykke til på testdag❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thehaa skrev (2 timer siden):

Syns det hørtes akkurat ut som min mann😂 Vi også har testdag mot slutten av neste uke, men aldri vært gravid og kjenner meg usikker på hva jeg skal kjenne etter. Og føler jeg overtenker alle symptomer. Mannen kan ikke forstå hva som er vitsen med å teste før dagen legen har sagt da ingenting er sikkert før det. Og er jo forsåvidt helt riktig, så han overbeviser også meg hver dag på samme måte som deg. Samtidig prøver jeg å overbevise meg selv om at det ikke er mange dager å vente, gir til tider litt indre konflikt, men satser på at det går bra🤞🏻 Lykke til på testdag❤️

Så spennende 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Det er utrolig vanskelig å vente på svar. Hodet mitt er en  berg og dalbane 🫠 

Det med symptomer er også helt vanvittig forvirrende og vanskelig. Jeg har googlet alt mulig som jeg har kjent på de siste dagene 🙃 I bunn og grunn så kan det meste være mensen som kommer, eller graviditet. Og de fleste symptomer begynner kanskje rundt uke 4 når man finner ut om man er gravid eller ikke. 

Teller ned til testdag og prøver å gjøre gøye ting så dagene skal gå, men fy søren som det sviver i hodet 😖 Går snart over til å telle ned timer til testdag nå 😅 

Masse lykke til, håper det sitter for oss begge 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, noen som har erfaringer med lav HCG? 🤔 

Jeg hadde første blodprøve 13 dager etter ferskt innsett av 2 dagers (altså 15 DPO) og målte hcg på 50. Målte på nytt i dag, 18 dager DPO, og i dag er den 236. Klinikken sier at de håper dette går bra, men de vil ta en ny test i neste uke. Det har økt fint så jeg er ganske så fornøyd med 236 🙃 
 

Noen som har lignende erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinesof skrev (13 minutter siden):

Hei dere, noen som har erfaringer med lav HCG? 🤔 

Jeg hadde første blodprøve 13 dager etter ferskt innsett av 2 dagers (altså 15 DPO) og målte hcg på 50. Målte på nytt i dag, 18 dager DPO, og i dag er den 236. Klinikken sier at de håper dette går bra, men de vil ta en ny test i neste uke. Det har økt fint så jeg er ganske så fornøyd med 236 🙃 
 

Noen som har lignende erfaringer? 

Bare å ha is i magen ❤️ Det ser bra ut. Noen er bare litt treg i stigning. Og stigningen er viktigere enn selve tallet ❤️ 

Masse lykke til. 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinesof skrev (55 minutter siden):

Hei dere, noen som har erfaringer med lav HCG? 🤔 

Jeg hadde første blodprøve 13 dager etter ferskt innsett av 2 dagers (altså 15 DPO) og målte hcg på 50. Målte på nytt i dag, 18 dager DPO, og i dag er den 236. Klinikken sier at de håper dette går bra, men de vil ta en ny test i neste uke. Det har økt fint så jeg er ganske så fornøyd med 236 🙃 
 

Noen som har lignende erfaringer? 

Det kan være at det festet seg litt sent. Selve stigningen er jo helt fin, faktisk mer enn doblet på 48t. :)

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan være at det festet seg litt sent. Selve stigningen er jo helt fin, faktisk mer enn doblet på 48t. :)

Anonymkode: 49fe1...797

Ja, ikke sant 🥰 Senker skuldrene og krysser fingrene 🤞🏼 Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare å ha is i magen ❤️ Det ser bra ut. Noen er bare litt treg i stigning. Og stigningen er viktigere enn selve tallet ❤️ 

Masse lykke til. 

Anonymkode: 89a93...be6

Tusen takk 🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvor lenge blødde dere etter uttak? Var ikke forberedt på å blø mensen mengder 😅 Skulle si ifra når jeg fikk mensen, men kanskje vanskelig å oppdage om denne blødningen fortsetter? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cassandra95 skrev (1 time siden):

Hei! Hvor lenge blødde dere etter uttak? Var ikke forberedt på å blø mensen mengder 😅 Skulle si ifra når jeg fikk mensen, men kanskje vanskelig å oppdage om denne blødningen fortsetter? ❤️

Fikk ikke reise hjem før jeg var sluttet å blø etter uttak.. Man skal vel ikke normalt sett blø så pass mye eller lenge.. 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassandra95 skrev (2 timer siden):

Hei! Hvor lenge blødde dere etter uttak? Var ikke forberedt på å blø mensen mengder 😅 Skulle si ifra når jeg fikk mensen, men kanskje vanskelig å oppdage om denne blødningen fortsetter? ❤️

Fikk beskjed om at det var normalt med noe blod, men blødningen skulle avta gradvis utover dagen. Og det skulle ikke komme rødt friskt blod, skulle da kontakte lege. Og når jeg reiste fra klinikken blødde det nesten ikke.

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECAM skrev (18 minutter siden):

 

Hei fine nydelige jenter❤️

Jeg går gjennom mitt første IVF forsøk har allerede hatt 3 negative innsett. Vi er nå på det siste egget (blacto i frys) og hadde innsett 25.04. Samme dag tok jeg også ovitrelle og har tatt tester siste tre dagene før testdag som er da i morgen 05.05. 
 

Nederst på bilde er den siste testen jeg tok i dag morges (04.05) 

IMG_3297.thumb.jpeg.d22d2e05dc3427d79ea8e27b406b4ea5.jpeg

 

er det enda fortidligt kanskje å tro at testen er positiv?🤭🥴 Burde ikke testen være svakere og svakere for hverdag?🫣

Du har fått svar i tråden du lagde.. Og det er egen tråd for tester 😊

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...