Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! Noen som har erfaring med duo-stim?

Anonymkode: b9134...8aa

Dessverre ingen erfaring med duo-stim forutenom at det kanskje ville være aktuelt for meg. Jeg hadde få eggposer og det var en risiko for at noen ville vokse fortere enn de andre - da vurderte de å hente ut noen først og ta resten noen uker senere. Jeg er glad jeg slapp, for duo-stim ville telt som to forsøk på St. Olavs. Så med mindre det haster veldig (man er syk e.l) så lener jeg personlig mest mot å unngå duo-stim - med mindre det kan forsvares med en overveiende god sannsynlighet for å få hentet ut flere modne egg fra jevntvoksende follikler, enn uten duo-stim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/23/2024 at 9:50 AM, Skogsjente said:

@Hjertefisk har du innsett i dag? Masse lykke til hvis du har det! ♥️

Hei Skogsjente, begynner du nå straks med hormonbehandling? Kjenner at menser kommer i morgen så blir nok oppstart med pergoveris på onsdag. Gruer meg litt til å få bivirkninger... 😶‍🌫️Har mye på jobb men heldigvis har administrativ stilling og kan ta hjemmekontor i tilfelle energien er ikke på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (36 minutter siden):

Hei Skogsjente, begynner du nå straks med hormonbehandling? Kjenner at menser kommer i morgen så blir nok oppstart med pergoveris på onsdag. Gruer meg litt til å få bivirkninger... 😶‍🌫️Har mye på jobb men heldigvis har administrativ stilling og kan ta hjemmekontor i tilfelle energien er ikke på plass. 

Jeg startet med stimulering på lørdag. Merker ingenting ennå, har gått veldig fint. Så fint med mulighet til hjemmekontor! Jeg har også muligheten for hjemmekontor, og full forståelse fra sjefen hvis jeg trenger det etterhvert. Veldig deilig å ha den muligheten hvis det skulle komme symptomer. Da ligger vi ganske likt, blir spennende fremover nå ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

da kan vel jeg også være med i denne gruppen..

Jeg og samboeren har vært prøvere siden desember 22. etter 0 positive tester bestemte vi oss for og ta fertilitetsutredning og tok det hos hausken i november. Hele tiden trodd det har vært meg som har vært feilen siden jeg har mellomblødninger etter eggløsning og frem til mensen hver måned. Alt så bra ut med meg og alle blodprøver var fine. Dessverre så hadde samboeren ganske dårlig svømmere.. han hadde vel 3,4 millioner totalt og de sa vi måtte trenge hjelp og da via ivf (icsi). Siden det er så dyrt privat sendte de henvisning offentlig til Ullevål. Vi fikk brev i posten i starten av februar om innkalling. Da måtte samboeren ta noe blodprøver og ny utvidet sædanalysen. Var på samtale nå på mandag og følte det var ganske rask samtale, men fikk bedskjed om og melde mens om 2 måneder for og se når det er tid til oss. Stresset mye i starten med og bli gravid, men sluttet og stresse og tar det egentlig bare som det kommer så gjør meg ingenting og vente til høsten med oppstart egentlig, er fortsatt ung så har god tid sånn sett. Håper selvfølgelig det skal skje naturlig av mirakel da.. men skal sies at han nå hadde 8 millioner svømmere i steden, så legen der sa at den ikke var så dårlig sånn sett. Så fikk et litt større håp om å klare det naturlig når testen viste dobbel så mange svømmere nå enn sist.. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Skogsjente said:

Jeg startet med stimulering på lørdag. Merker ingenting ennå, har gått veldig fint. Så fint med mulighet til hjemmekontor! Jeg har også muligheten for hjemmekontor, og full forståelse fra sjefen hvis jeg trenger det etterhvert. Veldig deilig å ha den muligheten hvis det skulle komme symptomer. Da ligger vi ganske likt, blir spennende fremover nå ☺️

Hvordan gikk det med å sette sprøyter? Fikk du hjelp av noen? Fikk beskjed å sette sprøyte til fast tidspunkt hver dag, tror kl 21 er bra for å slippe bivirkninger over natta 🤞begynner imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (4 timer siden):

Hvordan gikk det med å sette sprøyter? Fikk du hjelp av noen? Fikk beskjed å sette sprøyte til fast tidspunkt hver dag, tror kl 21 er bra for å slippe bivirkninger over natta 🤞begynner imorra :)

Det går fint. Jeg tar Menopur og den har liten nål. Kjenner ikke stikket engang. Tar sprøytene selv. Tror de ulike klinikkene har ulike tidspunkt. Jeg måtte sette mellom kl 16-18, tilhører Porsgrunn. Det går nok helt fint! Lykke til ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ringte de fra labben med gode nyheter! Av de usle 5 eggene de hentet ut ble 3 fertilisert og 2 overlevde hele veien til fryseren! Dette er jeg så GLAD for! 😄🧡

St.Olavs sier vist ikke noe om kvaliteten eller graderingen. Bare at de fryser ikke  ned dårlige greier. Så da håper jeg at de er fine. :) Ett av eggene de hentet ut var vist bare et tomt eggeskall, mens to var atretiske. Litt usikker på hva det betyr, men de var ihvertfall ikke brukbare til noe.

Er det forresten ikke litt rart å tenke på, at i fryseren i en helt annen by, ligger kanskje våre fremtidige barn...? Aldri tenkt på det før. Nå syntes jeg det var litt sykt. På en fin måte. 🙂

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (1 time siden):

Da ringte de fra labben med gode nyheter! Av de usle 5 eggene de hentet ut ble 3 fertilisert og 2 overlevde hele veien til fryseren! Dette er jeg så GLAD for! 😄🧡

St.Olavs sier vist ikke noe om kvaliteten eller graderingen. Bare at de fryser ikke  ned dårlige greier. Så da håper jeg at de er fine. :) Ett av eggene de hentet ut var vist bare et tomt eggeskall, mens to var atretiske. Litt usikker på hva det betyr, men de var ihvertfall ikke brukbare til noe.

Er det forresten ikke litt rart å tenke på, at i fryseren i en helt annen by, ligger kanskje våre fremtidige barn...? Aldri tenkt på det før. Nå syntes jeg det var litt sykt. På en fin måte. 🙂

Gratulerer med 2 på frys! Tenk det ja, dette kan bli dine fremtidige barn, helt merkelig å tenke på! At 40% av eggene ble til blasto synes jeg var finfin statistikk, lover godt for videre forsøk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med 2 på frys! Tenk det ja, dette kan bli dine fremtidige barn, helt merkelig å tenke på! At 40% av eggene ble til blasto synes jeg var finfin statistikk, lover godt for videre forsøk ☺️

Ja, håper det! 🧡 Hvordan går det med deg da, har du hatt første ultralyden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (3 minutter siden):

Ja, håper det! 🧡 Hvordan går det med deg da, har du hatt første ultralyden? :)

Nei, ikke enda. Dag 5 i dag, har første kontroll på mandag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hjertefisk said:

Da ringte de fra labben med gode nyheter! Av de usle 5 eggene de hentet ut ble 3 fertilisert og 2 overlevde hele veien til fryseren! Dette er jeg så GLAD for! 😄🧡

St.Olavs sier vist ikke noe om kvaliteten eller graderingen. Bare at de fryser ikke  ned dårlige greier. Så da håper jeg at de er fine. :) Ett av eggene de hentet ut var vist bare et tomt eggeskall, mens to var atretiske. Litt usikker på hva det betyr, men de var ihvertfall ikke brukbare til noe.

Er det forresten ikke litt rart å tenke på, at i fryseren i en helt annen by, ligger kanskje våre fremtidige barn...? Aldri tenkt på det før. Nå syntes jeg det var litt sykt. På en fin måte. 🙂

Uuuuu, så godt å høre 🥰takk for sharing. Hvordan er formen etter uttak? Var den på mandag? Får du innsett om ikke så lenge? ☀️Jeg begynner med pergoveris ikveld og fikk time til ultralyd 8 mars (det blir dag 10 av stimulering) , så gøy med å få det på kvinnedagen synes jeg 🌟🌟🌟går ved ivf i Tromsø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2024 at 10:52 AM, Ingrid24 said:

Hei!

da kan vel jeg også være med i denne gruppen..

Jeg og samboeren har vært prøvere siden desember 22. etter 0 positive tester bestemte vi oss for og ta fertilitetsutredning og tok det hos hausken i november. Hele tiden trodd det har vært meg som har vært feilen siden jeg har mellomblødninger etter eggløsning og frem til mensen hver måned. Alt så bra ut med meg og alle blodprøver var fine. Dessverre så hadde samboeren ganske dårlig svømmere.. han hadde vel 3,4 millioner totalt og de sa vi måtte trenge hjelp og da via ivf (icsi). Siden det er så dyrt privat sendte de henvisning offentlig til Ullevål. Vi fikk brev i posten i starten av februar om innkalling. Da måtte samboeren ta noe blodprøver og ny utvidet sædanalysen. Var på samtale nå på mandag og følte det var ganske rask samtale, men fikk bedskjed om og melde mens om 2 måneder for og se når det er tid til oss. Stresset mye i starten med og bli gravid, men sluttet og stresse og tar det egentlig bare som det kommer så gjør meg ingenting og vente til høsten med oppstart egentlig, er fortsatt ung så har god tid sånn sett. Håper selvfølgelig det skal skje naturlig av mirakel da.. men skal sies at han nå hadde 8 millioner svømmere i steden, så legen der sa at den ikke var så dårlig sånn sett. Så fikk et litt større håp om å klare det naturlig når testen viste dobbel så mange svømmere nå enn sist.. 

Hyggelig å hilse på deg. Velkommen til tråden ja, samme her, tenkt det var meg men så ble det mannlig faktor. Høres som mannen din har bra antall på svømmere. Vi har ikke fått noe antall, bare beskjed om at han har noen få svømmere men henvisning til ICSI. Tok oss 3,5 måneder fra først samtale til velkommen brev. Håpa også på at det skjer naturlig men det er nå 2 år uten success. Så nå begynner gamen. Jeg ble også mye mer stressa før enn nå. Gleder meg til oppstarten så får vi se hva livet gir oss. Det er bare å holde på og stat positive ☀️masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2024 at 1:15 PM, Vameam96 said:

Noen andre som har vært ekstremt oppblåst etter innsett? Er 6 dager siden innsett av blasto idag, og det føles ut som magen snart sprenger 😂

Heia. Hvordan er formen? ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yogasoul skrev (1 time siden):

Heia. Hvordan er formen? ☀️

Fortsatt oppblåst, men litt bedre i magen. Testen viser 2-3 uker siden befruktning og det stemmer veldig bra. Håper spiren vår blir🙏🏻

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk andre måned på rad etter MA i november.

Vanskelig å holde motet oppe.

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei meg hver gang, lenge før testdag...får gravid symptomer før innsett, så det kommer jo av progesteronen, men noen dager etter innsett så forsvinner symptomene...har skjedd hver gang, så føler jo det går samme vei denne gang også. Noen andre som har det slik, å hvordan holder dere humøret oppe i ventetiden? 😵‍💫

Edit:    Glem det...hodet mitt som roter...sist var det jo motsatt...blir sprø av mitt eget hode...

Endret av baby24*håper*
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingrid24 skrev (På 27.2.2024 den 10.52):

Hei!

da kan vel jeg også være med i denne gruppen..

Jeg og samboeren har vært prøvere siden desember 22. etter 0 positive tester bestemte vi oss for og ta fertilitetsutredning og tok det hos hausken i november. Hele tiden trodd det har vært meg som har vært feilen siden jeg har mellomblødninger etter eggløsning og frem til mensen hver måned. Alt så bra ut med meg og alle blodprøver var fine. Dessverre så hadde samboeren ganske dårlig svømmere.. han hadde vel 3,4 millioner totalt og de sa vi måtte trenge hjelp og da via ivf (icsi). Siden det er så dyrt privat sendte de henvisning offentlig til Ullevål. Vi fikk brev i posten i starten av februar om innkalling. Da måtte samboeren ta noe blodprøver og ny utvidet sædanalysen. Var på samtale nå på mandag og følte det var ganske rask samtale, men fikk bedskjed om og melde mens om 2 måneder for og se når det er tid til oss. Stresset mye i starten med og bli gravid, men sluttet og stresse og tar det egentlig bare som det kommer så gjør meg ingenting og vente til høsten med oppstart egentlig, er fortsatt ung så har god tid sånn sett. Håper selvfølgelig det skal skje naturlig av mirakel da.. men skal sies at han nå hadde 8 millioner svømmere i steden, så legen der sa at den ikke var så dårlig sånn sett. Så fikk et litt større håp om å klare det naturlig når testen viste dobbel så mange svømmere nå enn sist.. 

Hei! Mannlig faktor her også, men kun rundt 2 millioner svømmere så sjansene våre er nesten lik null naturlig. Heldigvis var det flere gode svømmere sa de på sykehuset slik at vi har gode sjangser med ivf. Startet opp med første sprøyte idag og er veldig spent! Vi må også ha ICSI. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Startet med ivf idag og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå🤞🏻. Veldig glad for å endelig være i gang❤️. Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde ivf prosessen Iforhold til bivirkninger av medisinene. Har selv en fysisk krevende jobb i helsesektoren, og har ikke lyst å presse meg på jobb dersom formen ikke tilsier det. Er det noen av dere som fikk sykemelding under denne prosessen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Emmis98 said:

Hei. Startet med ivf idag og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå🤞🏻. Veldig glad for å endelig være i gang❤️. Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde ivf prosessen Iforhold til bivirkninger av medisinene. Har selv en fysisk krevende jobb i helsesektoren, og har ikke lyst å presse meg på jobb dersom formen ikke tilsier det. Er det noen av dere som fikk sykemelding under denne prosessen? 

Heia ☺️dag 5 av stimulering her, ingen bivirkninger så lenge. Hvilke medisiner fikk du og hvor gammel er du? Går på pergoveris og ganirelix. Satt første sprøyte av ganirelix idag tidlig, ingen bivirkninger av helt topp form i siste dagene. Krysser fingrene for at formen blir fin i løpet av uke, mye på jobb her og 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Emmis98 said:

Hei! Mannlig faktor her også, men kun rundt 2 millioner svømmere så sjansene våre er nesten lik null naturlig. Heldigvis var det flere gode svømmere sa de på sykehuset slik at vi har gode sjangser med ivf. Startet opp med første sprøyte idag og er veldig spent! Vi må også ha ICSI. 

Samme her 🙏ICSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...