Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertefisk skrev (3 timer siden):

Oppdatering. Av 10-11 eggposer fikk de hentet ut 5 egg. Egguttaket var noe dritt, syntes legen var litt røff med den ultralydstaven. 😛

Sånn ok fornøyd med 5 egg. Kunne gjerne hatt flere, men men. Kan ikke være for kravstor med mine tall.  Legene virket ganske fornøyde ihvertfall. Samboer sin sæd så heldigvis bra ut, så krysser fingrene og håper så inderlig at det kanskje kan ende opp med noen små eskimoer i løper av uka!

Noen flere som har hatt egguttak? 🙂

5 egg er veldig bra for oss med lav AMH ☺️ Håper at de utvikler seg bra videre og at du får gullegget satt inn 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mage som en ballong og er utrolig oppblåst. Går dette raskt over? Ser gravid ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (3 timer siden):

5 egg er veldig bra for oss med lav AMH ☺️ Håper at de utvikler seg bra videre og at du får gullegget satt inn 🤞

Tusen takk!! ❤️ og lykke til du også! Har du også lav amh? Hva har du? Jeg hadde 3.3pmol/l og det ble telt 6 follikler ved første undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (8 minutter siden):

Tusen takk!! ❤️ og lykke til du også! Har du også lav amh? Hva har du? Jeg hadde 3.3pmol/l og det ble telt 6 follikler ved første undersøkelsen.

Min AMH ble først målt til 8, men så ble den målt til 13 i neste syklus, så den er nok i mellom der. Stemmer det at du gikk på dose 300 med menopur? Jeg skal gå på 400 ie menopur. Lurer litt på hvorfor jeg er satt på så høy dose 😅 FSH 3,5. Tusen takk ♥️ Skal starte med sprøyter i helgen så jeg er vel 2 uker bak deg i løypa. Får du vite hvor mange egg som ble befruktet i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (1 time siden):

Min AMH ble først målt til 8, men så ble den målt til 13 i neste syklus, så den er nok i mellom der. Stemmer det at du gikk på dose 300 med menopur? Jeg skal gå på 400 ie menopur. Lurer litt på hvorfor jeg er satt på så høy dose 😅 FSH 3,5. Tusen takk ♥️ Skal starte med sprøyter i helgen så jeg er vel 2 uker bak deg i løypa. Får du vite hvor mange egg som ble befruktet i morgen? 

Det hørtes jo ut som et skikkelig bra utgangspunkt! Burde få mange, fine egg med de målene. 😊

Hmm ja, 400iu hørtes mye ut men de har helt sikkert en god grunn til det. Om jeg ikke husker feil så sa min klinikk (St.Olavs) at 300iu menopur var den høyeste dosen de gav. Dette blir ren spekulering fra en ikke-doktor men jeg mistenker at det kanskje er med utgangspunkt i studier, hvor høyere doser enn 300iu ikke nødvendigvis utgjør en betydelig forskjell på sluttresultatet(?) Det blir kanskje bare dyrere for pasienten. Jeg har lest tilsvarende i en studiebok om DOR. Halv-gamle damer som meg med kjempelite egg får bedre kvalitet på eggene når dosen ikke er alt for høy. Men de blir nok å følge med deg og regulere dosen din opp og ned ved behov. 🙂

Spent på å høre hvor mange egg du får ut!

Jeg får dessverre ikke vite hvor mange som ble befruktet, bare hvor mange som havnet på frys, om en uke. Det er egentlig helt greit. Jeg har en tendens til å stresse og gruble litt for mye. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (12 minutter siden):

Det hørtes jo ut som et skikkelig bra utgangspunkt! Burde få mange, fine egg med de målene. 😊

Hmm ja, 400iu hørtes mye ut men de har helt sikkert en god grunn til det. Om jeg ikke husker feil så sa min klinikk (St.Olavs) at 300iu menopur var den høyeste dosen de gav. Dette blir ren spekulering fra en ikke-doktor men jeg mistenker at det kanskje er med utgangspunkt i studier, hvor høyere doser enn 300iu ikke nødvendigvis utgjør en betydelig forskjell på sluttresultatet(?) Det blir kanskje bare dyrere for pasienten. Jeg har lest tilsvarende i en studiebok om DOR. Halv-gamle damer som meg med kjempelite egg får bedre kvalitet på eggene når dosen ikke er alt for høy. Men de blir nok å følge med deg og regulere dosen din opp og ned ved behov. 🙂

Spent på å høre hvor mange egg du får ut!

Jeg får dessverre ikke vite hvor mange som ble befruktet, bare hvor mange som havnet på frys, om en uke. Det er egentlig helt greit. Jeg har en tendens til å stresse og gruble litt for mye. 😄

Tusen takk for snille ord og spekulering ♥️😂 Skal oppdatere videre når det blir min tur. Kjenner meg igjen i grubling og tanker ja, her er det så mye grubling, og jeg har ikke startet med stimulering engang ennå 😅 

Krysser fingre igjen for bra egg og egg på frys for deg 🤞 Så spennende!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helena * skrev (18 minutter siden):

Fikk ut 15 egg.😊 

Utrolig bra! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra lab nå. Av de 14 (de hadde telt feil) eggene de fikk ut var alle modne og gode nok til å fryses ned. Så det var veldig gode nyheter. 😊

Lurer litt på om jeg skal vente noen måneder med nytt uttak.

Endret av Helena *
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena * skrev (3 timer siden):

Fikk telefon fra lab nå. Av de 14 (de hadde telt feil) eggene de fikk ut var alle modne og gode nok til å fryses ned. Så det var veldig gode nyheter. 😊

Lurer litt på om jeg skal vente noen måneder med nytt uttak.

Du skal bare hente ut egg til senere bruk, ikke befrukte de?

Full pott er jo kjempebra!! 💯 Gratulerer!

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal bare hente ut egg til senere bruk, ikke befrukte de?

Full pott er jo kjempebra!! 💯 Gratulerer!

Anonymkode: 49fe1...797

Takk, er det uvanlig?😊Stemmer, jeg er 36 (snart) og har en liten på 1,5 år (ikke IVF). Fryser ned egg nå for å ha muligheten til å gi vedkommende et søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena * skrev (1 time siden):

Takk, er det uvanlig?😊Stemmer, jeg er 36 (snart) og har en liten på 1,5 år (ikke IVF). Fryser ned egg nå for å ha muligheten til å gi vedkommende et søsken.

Tror ikke det er uvanlig, jeg bare lurte. 🤗 Håper ditt barn får søsken når den tid kommer. 🥰

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/20/2024 at 12:34 PM, Hjertefisk said:

Oppdatering. Av 10-11 eggposer fikk de hentet ut 5 egg. Egguttaket var noe dritt, syntes legen var litt røff med den ultralydstaven. 😛

Sånn ok fornøyd med 5 egg. Kunne gjerne hatt flere, men men. Kan ikke være for kravstor med mine tall.  Legene virket ganske fornøyde ihvertfall. Samboer sin sæd så heldigvis bra ut, så krysser fingrene og håper så inderlig at det kanskje kan ende opp med noen små eskimoer i løper av uka!

Noen flere som har hatt egguttak? 🙂

Sa godt å høre. Og hva skjer med resten av eggposene? Forsvinner dem? Ikke tenk på det før 😂5 egg høres veldig greit ut, krysser fingrene for at du får positiv beskjed veldig snart 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yogasoul skrev (50 minutter siden):

Sa godt å høre. Og hva skjer med resten av eggposene? Forsvinner dem? Ikke tenk på det før 😂5 egg høres veldig greit ut, krysser fingrene for at du får positiv beskjed veldig snart 🤞

Man henter ut alle eggposene, men noen eggposer er tomme. Ellers forsvinner de vel der hvor de ellers forsvinner når det ikke hentes ut via ivf, ut egglederne.

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (56 minutter siden):

Sa godt å høre. Og hva skjer med resten av eggposene? Forsvinner dem? Ikke tenk på det før 😂5 egg høres veldig greit ut, krysser fingrene for at du får positiv beskjed veldig snart 🤞

Tusen takk. ❤️ Litt skuffa, men kvalitet over kvantitet any day. Så er forsiktig optimist inntil videre. Blir glad bare det blir ett lite embryo av dette! For jeg føler meg rimelig mørbanka akkurat nå. Gjør vondt bare å fise. 😅

De sugde ut alt innholdet fra alle eggposene, men de fleste var tomme. Jeg vet ikke årsaken. Kanskje de ikke hadde modnet nok, eller fortsatt satt fast i follikelen. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samantha93 skrev (På 17.2.2024 den 0.57):

Om du allerede har testet positivt så er du nok gravid. Gratulerer 😃 Svært sjeldent at det viser falsk positiv. Alle graviditetstester har ulike målinger når det kommer til hcg. Så kan være babyplan strimlene krever litt høyere hcg. Men om det er svaak positiv strek så er det en positiv strek uansett. Mine tester var også veeeldig svake frem til dag 11. Først da turte jeg å endelig tro på at de faktisk var positive 😄

Testdag i morgen og 2-3 uker på Clearblue digital i dag. Så da er jeg nok gravid, tror det skal mye til for at det blir kjemisk ♥️ Håper at denne lille sitter. Første forsøk med IVF men hadde lang prosess naturlig både på første barn og før vi startet med ivf nå på søskenforsøk. Så føler at vi har holdt på lenge likevel. Skal ikke oppdatere mer her om denne graviditeten ref gruppereglene 😊

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kanidke skrev (11 minutter siden):

Testdag i morgen og 2-3 uker på Clearblue digital i dag. Så da er jeg nok gravid, tror det skal mye til for at det blir kjemisk ♥️ Håper at denne lille sitter. Første forsøk med IVF men hadde lang prosess naturlig både på første barn og før vi startet med ivf nå på søskenforsøk. Så føler at vi har holdt på lenge likevel. Skal ikke oppdatere mer her om denne graviditeten ref gruppereglene 😊

Gratulerer! Er en tråd for dem som har fått positiv test en eller annen plass nedover forumet her ;)

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er igang med fryseforsøk i naturlig syklus...men jeg stusser over en ting, kanskje noen med erfaring kan svare 😊

Jeg fikk negativ eggløsningstest tirsdag og torsdag denne uken, positiv test onsdag, så vet at eggløsning var i går. Vi fikk beskjed om innsett på tirsdag som kommer. Da vi hentet ut egg  skjedde dette på en mandag og ble fryst på en lørdag...settes ikke da egget tilbake 1 dag for sent denne syklusen? Bør jeg ta kontakt med klinikken? Prøver å tenke at di har nok rett, de som kan dette...men etter flere mislykkede forsøk så merker jeg at jeg blir veldig strikt på at alt må gjøres heeeelt rett for best sjans 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (4 minutter siden):

Vi er igang med fryseforsøk i naturlig syklus...men jeg stusser over en ting, kanskje noen med erfaring kan svare 😊

Jeg fikk negativ eggløsningstest tirsdag og torsdag denne uken, positiv test onsdag, så vet at eggløsning var i går. Vi fikk beskjed om innsett på tirsdag som kommer. Da vi hentet ut egg  skjedde dette på en mandag og ble fryst på en lørdag...settes ikke da egget tilbake 1 dag for sent denne syklusen? Bør jeg ta kontakt med klinikken? Prøver å tenke at di har nok rett, de som kan dette...men etter flere mislykkede forsøk så merker jeg at jeg blir veldig strikt på at alt må gjøres heeeelt rett for best sjans 🙈

Om du hadde positiv el test i går så har du eggløsning i dag :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (9 minutter siden):

Vi er igang med fryseforsøk i naturlig syklus...men jeg stusser over en ting, kanskje noen med erfaring kan svare 😊

Jeg fikk negativ eggløsningstest tirsdag og torsdag denne uken, positiv test onsdag, så vet at eggløsning var i går. Vi fikk beskjed om innsett på tirsdag som kommer. Da vi hentet ut egg  skjedde dette på en mandag og ble fryst på en lørdag...settes ikke da egget tilbake 1 dag for sent denne syklusen? Bør jeg ta kontakt med klinikken? Prøver å tenke at di har nok rett, de som kan dette...men etter flere mislykkede forsøk så merker jeg at jeg blir veldig strikt på at alt må gjøres heeeelt rett for best sjans 🙈

Det er litt sånn merkelig og kan være litt sånn rart, men det stemmer det. Hadde du positiv test i går (onsdag) har du EL 24-36t ETTER det.. Så det stemmer... Da blir innsett ca 5 dager etter EL og 6 dager etter positiv test :)

Slik har alle mine frysforsøk i naturlig syklus vært også. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...