Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skogsjente skrev (53 minutter siden):

Spennende! Kjører du på med flere egguttak før juni? Hvor mange vil du ha på frys før du har innsett? ☺️

Ja. Skal ha to egguttak til. Jeg går offentlig, så får 3 forsøk til å akkumulere så mye som mulig. Da blir det minimum 3 blasto. Forhåpentlig noen flere. Ønsker nok til to barn. Kommer til å se ann tidspunkt for innsett utifra hvor mange blasto vi klarer å få. Blir det lite, kan det hende vi forsøker naturlig noen måneder først. Teknisk sett er det ingenting galt med hverken meg eller mannen. Jeg har bare shitty eggreserver av suspekt kvalitet.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertefisk skrev (1 time siden):

Ja. Skal ha to egguttak til. Jeg går offentlig, så får 3 forsøk til å akkumulere så mye som mulig. Da blir det minimum 3 blasto. Forhåpentlig noen flere. Ønsker nok til to barn. Kommer til å se ann tidspunkt for innsett utifra hvor mange blasto vi klarer å få. Blir det lite, kan det hende vi forsøker naturlig noen måneder først. Teknisk sett er det ingenting galt med hverken meg eller mannen. Jeg har bare shitty eggreserver av suspekt kvalitet.

Krysser fingre for flere blastoer etter dette uttaket da 🤞 Fint at en har mulighet til å høste ut egg nå, er vel ikke sånn at vi blir yngre med årene akuratt, så 🤞☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har vært ekstremt oppblåst etter innsett? Er 6 dager siden innsett av blasto idag, og det føles ut som magen snart sprenger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vameam96 skrev (23 minutter siden):

Noen andre som har vært ekstremt oppblåst etter innsett? Er 6 dager siden innsett av blasto idag, og det føles ut som magen snart sprenger 😂

Jepp! Ved alle innsett ble jeg kjempe oppblåst. Progesteron støtten hjelper ikke på det området for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (28 minutter siden):

Jepp! Ved alle innsett ble jeg kjempe oppblåst. Progesteron støtten hjelper ikke på det området for å si det sånn. 

Godt det ikke bare er meg! Har jobbet fullt i 4 dager nå. Står hele dagen, idag var det virkelig ille! 
kan kanskje trigge litt på det også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2024 at 9:12 AM, MariaIsabel said:

Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ 

Gratulerer så mye🥳 Håper det blir vår tur snart!💗

Anonymkode: f415b...678

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg skal snart sende henvendelse til Oslo uni.syk og har tatt lang tid bare å komme meg hit pga mye venting hos gyn. Jeg ser at det ikke er mange i min situasjon her - jeg er i et likekjønnet par og har derfor ingen annen alternativ enn å gå ass. befruktning veien. Sykehuset mitt har ikke tilbud til oss pga manglende spermbank, så er derfor henvist til Oslo selv om jeg ikke bor der. 

Er det noen som sitter i samme båt, har erfaring fra en slik situasjon? Eventuelt er det en annen tråd for prøvere som er likekjønnet? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som har erfaring med duo-stim?

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Mulig dette er litt ot eller vanskelig spørsmål, men hvor lenge må man prøve på naturlig befruktning før man får hjelp av lege? Er 36, og har opplevd to vonde sa i uke 13 og 9 da jeg var 23 og 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
Silkebær skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg skal snart sende henvendelse til Oslo uni.syk og har tatt lang tid bare å komme meg hit pga mye venting hos gyn. Jeg ser at det ikke er mange i min situasjon her - jeg er i et likekjønnet par og har derfor ingen annen alternativ enn å gå ass. befruktning veien. Sykehuset mitt har ikke tilbud til oss pga manglende spermbank, så er derfor henvist til Oslo selv om jeg ikke bor der. 

Er det noen som sitter i samme båt, har erfaring fra en slik situasjon? Eventuelt er det en annen tråd for prøvere som er likekjønnet? ❤️

Har ei lesbisk tremenning i Sverige som dro til Kjøbenhavn, der hun og partner begge fikk sperm av samme donor. Da fikk de søsken🥰 Kanskje det er ett alternativ om ventetiden er lang i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (18 minutter siden):

Mulig dette er litt ot eller vanskelig spørsmål, men hvor lenge må man prøve på naturlig befruktning før man får hjelp av lege? Er 36, og har opplevd to vonde sa i uke 13 og 9 da jeg var 23 og 31.

Anbefalingen er å vente 12mnd før man er 35, og 6 mnd etter man er 35. Hvis det er noe du er bekymra for, så ta en liten utredning på forhånd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
Hjertefisk skrev (1 minutt siden):

Anbefalingen er å vente 12mnd før man er 35, og 6 mnd etter man er 35. Hvis det er noe du er bekymra for, så ta en liten utredning på forhånd. :) 

Takk for svar🥰 Var hos gynokelog i 2022, for å ta en skjekk om alt så normalt ut. Hadde ikke kjønnssykdommer eller hpv og hun sa at egglederne mine var tynne( Det tok jeg som kompliment fordi min bmi var 33)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (1 minutt siden):

Takk for svar🥰 Var hos gynokelog i 2022, for å ta en skjekk om alt så normalt ut. Hadde ikke kjønnssykdommer eller hpv og hun sa at egglederne mine var tynne( Det tok jeg som kompliment fordi min bmi var 33)

Det er jo gode nyheter! At du har hatt SA før betyr ikke at det må skje en gang til. Noen ganger har man bare uflaks. 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia
Hjertefisk skrev (1 minutt siden):

Det er jo gode nyheter! At du har hatt SA før betyr ikke at det må skje en gang til. Noen ganger har man bare uflaks. 🧡

Ja, hadde litt tøffere livsstil i 20- årene. Studerte og festet ganske hardt før jeg visste jeg var gravid. Selv om det var tøft der og da, og jeg slet med dårlig samvittighet er jeg glad jeg ikke fikk barn med exen. Nå er jeg gift og har annen livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (33 minutter siden):

1 år ved alder under 35år, 6mnd over 36år. 

Dine to tidligere SA har ingen innvirkning på behandling og hjelp du får nå.  Man må ha 3 stk på rad, uten barn imellom for å få noe ekstra i forhold til SA. 

Silkebær skrev (4 timer siden):

Du finner nok flere i samme situasjon inne på BabyVerden.

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! Noen som har erfaring med duo-stim?

Anonymkode: b9134...8aa

Dessverre ingen erfaring med duo-stim forutenom at det kanskje ville være aktuelt for meg. Jeg hadde få eggposer og det var en risiko for at noen ville vokse fortere enn de andre - da vurderte de å hente ut noen først og ta resten noen uker senere. Jeg er glad jeg slapp, for duo-stim ville telt som to forsøk på St. Olavs. Så med mindre det haster veldig (man er syk e.l) så lener jeg personlig mest mot å unngå duo-stim - med mindre det kan forsvares med en overveiende god sannsynlighet for å få hentet ut flere modne egg fra jevntvoksende follikler, enn uten duo-stim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/23/2024 at 9:50 AM, Skogsjente said:

@Hjertefisk har du innsett i dag? Masse lykke til hvis du har det! ♥️

Hei Skogsjente, begynner du nå straks med hormonbehandling? Kjenner at menser kommer i morgen så blir nok oppstart med pergoveris på onsdag. Gruer meg litt til å få bivirkninger... 😶‍🌫️Har mye på jobb men heldigvis har administrativ stilling og kan ta hjemmekontor i tilfelle energien er ikke på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogasoul skrev (36 minutter siden):

Hei Skogsjente, begynner du nå straks med hormonbehandling? Kjenner at menser kommer i morgen så blir nok oppstart med pergoveris på onsdag. Gruer meg litt til å få bivirkninger... 😶‍🌫️Har mye på jobb men heldigvis har administrativ stilling og kan ta hjemmekontor i tilfelle energien er ikke på plass. 

Jeg startet med stimulering på lørdag. Merker ingenting ennå, har gått veldig fint. Så fint med mulighet til hjemmekontor! Jeg har også muligheten for hjemmekontor, og full forståelse fra sjefen hvis jeg trenger det etterhvert. Veldig deilig å ha den muligheten hvis det skulle komme symptomer. Da ligger vi ganske likt, blir spennende fremover nå ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

da kan vel jeg også være med i denne gruppen..

Jeg og samboeren har vært prøvere siden desember 22. etter 0 positive tester bestemte vi oss for og ta fertilitetsutredning og tok det hos hausken i november. Hele tiden trodd det har vært meg som har vært feilen siden jeg har mellomblødninger etter eggløsning og frem til mensen hver måned. Alt så bra ut med meg og alle blodprøver var fine. Dessverre så hadde samboeren ganske dårlig svømmere.. han hadde vel 3,4 millioner totalt og de sa vi måtte trenge hjelp og da via ivf (icsi). Siden det er så dyrt privat sendte de henvisning offentlig til Ullevål. Vi fikk brev i posten i starten av februar om innkalling. Da måtte samboeren ta noe blodprøver og ny utvidet sædanalysen. Var på samtale nå på mandag og følte det var ganske rask samtale, men fikk bedskjed om og melde mens om 2 måneder for og se når det er tid til oss. Stresset mye i starten med og bli gravid, men sluttet og stresse og tar det egentlig bare som det kommer så gjør meg ingenting og vente til høsten med oppstart egentlig, er fortsatt ung så har god tid sånn sett. Håper selvfølgelig det skal skje naturlig av mirakel da.. men skal sies at han nå hadde 8 millioner svømmere i steden, så legen der sa at den ikke var så dårlig sånn sett. Så fikk et litt større håp om å klare det naturlig når testen viste dobbel så mange svømmere nå enn sist.. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Skogsjente said:

Jeg startet med stimulering på lørdag. Merker ingenting ennå, har gått veldig fint. Så fint med mulighet til hjemmekontor! Jeg har også muligheten for hjemmekontor, og full forståelse fra sjefen hvis jeg trenger det etterhvert. Veldig deilig å ha den muligheten hvis det skulle komme symptomer. Da ligger vi ganske likt, blir spennende fremover nå ☺️

Hvordan gikk det med å sette sprøyter? Fikk du hjelp av noen? Fikk beskjed å sette sprøyte til fast tidspunkt hver dag, tror kl 21 er bra for å slippe bivirkninger over natta 🤞begynner imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...