Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

månki skrev (5 timer siden):

Syntes det er SÅ vanskelig å ikke si noe om dette enda😫 de har begynt å snakke om neste år (=neste barnehageår) på jobb, og jeg vet jo at jeg (forhåpentligvis) ikke skal være der da. Føler meg ikke klar til å si noe enda før vi vet at det går bra, men føler meg dårlig med å sitte å jatte med sjefene på jobben også. Skal bli så godt å få fortalt det etterhvert! 
 

har time til tul privat på onsdag. Kjempespent! Har hatt så mange tvillingdrømmer, og håper ikke jeg er sanndrømt😂 

hr første legetime neste uke, og håper det går fort fra timen til time på tul på sykehuset. 
 

har forøvring fått superømme pupper siste dagene. Vondt å ha på seg klær nesten😅 dette er også helt likt de forrige gangene, men tror jeg har fortrengt hvor ubehagelig det var! 

Oi, det skjønner jeg. Her har jeg slltid fortalt nærmeste leder tidlig slik at det har vært lettere å planlegge jobbhverdagen. Men høres ut som du har flere lesere, da blir det kanskje vanskeligere 🙈 Får håpe det ikke blir så mye prat om neste barnehageår framover så du rekker å få fortalt det før planleggingen starter for fullt 🤞🤞😊

Får håpe tiden fram til tul går kjapt. Jeg syns tiden har gått overraskende kjapt dette svangerskapet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt så fint ut på tul🥰 så ett bankende hjerte, og målingene stemte godt i forhold til menstermin. Men fosteret er så lite nå så det er lett å måle feil, så blir spennende å se om termin forblir i august eller om jeg tipper over på september

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (4 timer siden):

Alt så fint ut på tul🥰 så ett bankende hjerte, og målingene stemte godt i forhold til menstermin. Men fosteret er så lite nå så det er lett å måle feil, så blir spennende å se om termin forblir i august eller om jeg tipper over på september

Så bra at alt så fint ut ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (4 timer siden):

Alt så fint ut på tul🥰 så ett bankende hjerte, og målingene stemte godt i forhold til menstermin. Men fosteret er så lite nå så det er lett å måle feil, så blir spennende å se om termin forblir i august eller om jeg tipper over på september

Hurra for fin ultralyd 💕❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, månki said:

Alt så fint ut på tul🥰 så ett bankende hjerte, og målingene stemte godt i forhold til menstermin. Men fosteret er så lite nå så det er lett å måle feil, så blir spennende å se om termin forblir i august eller om jeg tipper over på september

Så godt å høre ! 

 

Vi var på ny kontroll hos jordmor i dag, og fikk høre hjertelyden med doppler. Merker man blir litt smånervøs hver gang, selv om vi nå har kommet til uke 15. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær TUL gjennomført, med en veldig aktiv liten krabat 🥰 alt ser foreløpig normalt ut, og justert termindato til 23.07.2024. Lettet og ser også frem til neste gang 🤩

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

perRO88 skrev (7 minutter siden):

Ordinær TUL gjennomført, med en veldig aktiv liten krabat 🥰 alt ser foreløpig normalt ut, og justert termindato til 23.07.2024. Lettet og ser også frem til neste gang 🤩

Ååh, så fantastisk 😍❤️ Vil du at jeg skal endre datoen i terminlista?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av uke 10, formen har vært bedre i 3 uker, men nå er jeg skikkelig kvalm og slapp igjen. 😕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (3 timer siden):

Ååh, så fantastisk 😍❤️ Vil du at jeg skal endre datoen i terminlista?

Ja takk gjerne 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er første innkjøp unnagjort, fant ut at vi ønsket ny vogn denne gangen, så i går ble britax smile Z5 med hjem. Veldig fornøyd med valget. Er ikke så mange flere innkjøp Vi skal gjøre før baby egentlig. 

Har dere begynt innkjøpene og? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (40 minutter siden):

Her er første innkjøp unnagjort, fant ut at vi ønsket ny vogn denne gangen, så i går ble britax smile Z5 med hjem. Veldig fornøyd med valget. Er ikke så mange flere innkjøp Vi skal gjøre før baby egentlig. 

Har dere begynt innkjøpene og? 😊

Så kjekt! Vi har ca alt allerede. Eneste vi mangler er bilstol og ei stellematte😅 har mye klær etter de andre, og vet at erfaring at det kommer mye klær i gaver i starten. 
syntes nesten det er litt trist å ikke skulle kjøpe inn noe, for den planleggingsfasen var ganske koslig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (52 minutter siden):

Så kjekt! Vi har ca alt allerede. Eneste vi mangler er bilstol og ei stellematte😅 har mye klær etter de andre, og vet at erfaring at det kommer mye klær i gaver i starten. 
syntes nesten det er litt trist å ikke skulle kjøpe inn noe, for den planleggingsfasen var ganske koslig

Haha  ja, vi er samme setting altså. Hadde jo strengt tatt vogn og, ble bare aldri helt fornøyd med den og den brukes som sovevogn i barnehagen. Så er vell bare vogn vi har tenkt å kjøpe, også trenger vi en til barnestol da. Men mye er i orden.

Tenkt noe på hvilken Bilstol og stellematte dere skal ha? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (8 timer siden):

Haha  ja, vi er samme setting altså. Hadde jo strengt tatt vogn og, ble bare aldri helt fornøyd med den og den brukes som sovevogn i barnehagen. Så er vell bare vogn vi har tenkt å kjøpe, også trenger vi en til barnestol da. Men mye er i orden.

Tenkt noe på hvilken Bilstol og stellematte dere skal ha? 😊

Kjekt med nytt uansett😂 

har ingen aning hvilken bilstol vi skal ha. Men denne gangen skal vi teste seter i bilen vår først. Brukte samme setet på de to forrige, men burde vært byttet ut med en gang. Var for stor helling på setet i vår bil for den basen… har begynt å se, men må fysisk i butikk for å prøve. Og det drøyer vi nok til sommeren med å gjøre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

månki skrev (1 time siden):

Kjekt med nytt uansett😂 

har ingen aning hvilken bilstol vi skal ha. Men denne gangen skal vi teste seter i bilen vår først. Brukte samme setet på de to forrige, men burde vært byttet ut med en gang. Var for stor helling på setet i vår bil for den basen… har begynt å se, men må fysisk i butikk for å prøve. Og det drøyer vi nok til sommeren med å gjøre😊

Haha, jaa 🙈 Vogn brukes så mye  så kjekt å ha en man trives med, så krysser fingra for bedre match denne gangen 🤞🤞😇

Aah, jaa, det er så vanskelig det der med bilstol.. Skjønner dere venter litt enda med det. Er så synd at det er så avhengig av bilen om bilstolen får rett helling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderer vi søskenvogn da det blir 18 mnd mellom eldste og yngste. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjeleglad skrev (3 minutter siden):

Her vurderer vi søskenvogn da det blir 18 mnd mellom eldste og yngste. Noen som har erfaring med det?

Vi hadde bugaboo til våre første. 15 mnd mellom. Kjempe fornøyde!!! Kjøpte brukt på finn. Kan egentlig ikke si noe negativt om den for vår del

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8+2 og det humper og går. Har kasta opp èn gang for dagen i ei drøy uke med unntak av helga (da sov jeg lenge). Oftest på morningen=bare litt vann=helt ok, mens to ganger har jeg spydd på kveldene og det er ikke så stas med så mye som kommer opp 🤢Onsdag som var hadde jeg sterke magesmerter, da ble jeg litt bekymra. Var hovedsaklig strekksmerter men ordentlig vondt. Ikke sett noe blod så regner med alt er greit. 

Ellers går det faktisk helt greit til tider, men en del opp og ned. Syns faktisk tiden går overraskende fort. Er kjempetrøtt da. Blir vel sånn av kvalmestillende, lite koffein og graviditet i seg selv. + en unge som styrer litt på nettene. 

Fortalt jobben men ingen i familien faktisk selv om vi så de i helga. Av en eller annen grunn så ønsker jeg å vente litt. 

Vurderer frem og tilbake om jeg skal ta en privat TUL. Er egentlig ikke så bekymra så blir vel til at jeg sparer de kronene. 

Alt i alt er dette svangerskapet likt som forrige, men samtidig bedre mtp på kvalme og at jeg har det bedre psysisk og et annet barn å distrahere meg med ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjeleglad skrev (På 12.1.2024 den 19.02):

Her vurderer vi søskenvogn da det blir 18 mnd mellom eldste og yngste. Noen som har erfaring med det?

Ikke erfaring men fikk tips av kollega å ha det. Her blir det akkurat to år mellom, det hadde hun også hatt :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å se på utstyr ennå. Føler det blir mye research i tiden fremover! Det eneste jeg har lagt merke til enn så lenge er at veldig mange anbefaler Leander stellematte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, sisini said:

Vi har ikke begynt å se på utstyr ennå. Føler det blir mye research i tiden fremover! Det eneste jeg har lagt merke til enn så lenge er at veldig mange anbefaler Leander stellematte. 

Og har forresten kjøpt meg bb hug me pute! Har strevet med vonde hofter før jeg ble gravid,  så her tar jeg ingen sjanser.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...