Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

Her ble det fortalt til resten av familien i jula. De hadde spekulert så mye at de faktisk hadde kjøpt inn ekstra alkoholfri drikke 😅 Litt irriterende at de har forventninger, men de var i hvertfall veldig glade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+4. Trøtt, uggen, svimmel og kort lunte (flere med små barn som kjenner at lunta gjerne kunne vært litt lengre?!)

Fikk ikke svar fra lege i går heller. Kan vel uansett konstatere at det ikke er noe kjemisk😅 Har lasta ned noen apper. Drømte at jeg fødte en gutt i natt💙 (har jente)

Kjenner at det ikke heelt har gått opp for meg enda. Både fordi starten var så rar (trodde jeg fikk mensen og noen dager senere testa jeg positivt og deretter kom mer blod) og fordi jeg kjenner jeg gruer meg så til ukene fremover... Forrige gang eksploderte kvalmen første nyttårsdag, og med nøyaktig samme termin som sist, forventer jeg det samme nå også. Orker ikke 😭

På jobbfronten passer det heller ikke så godt. Har kontrakt ut juni i første omgang så akkurat det går fint, men det er den kvalmen som ødelegger så for oppdragene fremover.

Mannen syns nesten det var kjedelig at det klaffa så fort 😂 Prøver å være veldig veldig takknemlig for jeg er jo vanvittig heldig 

411149019_1768113436985990_2340212451681704180_n.jpg

Endret av Beautyblender
glemte bilde
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (54 minutter siden):

5+4. Trøtt, uggen, svimmel og kort lunte (flere med små barn som kjenner at lunta gjerne kunne vært litt lengre?!)

Fikk ikke svar fra lege i går heller. Kan vel uansett konstatere at det ikke er noe kjemisk😅 Har lasta ned noen apper. Drømte at jeg fødte en gutt i natt💙 (har jente)

Kjenner at det ikke heelt har gått opp for meg enda. Både fordi starten var så rar (trodde jeg fikk mensen og noen dager senere testa jeg positivt og deretter kom mer blod) og fordi jeg kjenner jeg gruer meg så til ukene fremover... Forrige gang eksploderte kvalmen første nyttårsdag, og med nøyaktig samme termin som sist, forventer jeg det samme nå også. Orker ikke 😭

På jobbfronten passer det heller ikke så godt. Har kontrakt ut juni i første omgang så akkurat det går fint, men det er den kvalmen som ødelegger så for oppdragene fremover.

Mannen syns nesten det var kjedelig at det klaffa så fort 😂 Prøver å være veldig veldig takknemlig for jeg er jo vanvittig heldig 

411149019_1768113436985990_2340212451681704180_n.jpg

Håper du slipper like mye kvalme denne gangen. Om det er en trøst så har jeg vært endel mindre kvalm dette svangerskapet sammenliknet med sist, så det kan skje 🤞🤞 Håper det løser seg greit med jobben og slikt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (16 timer siden):

Her ble det fortalt til resten av familien i jula. De hadde spekulert så mye at de faktisk hadde kjøpt inn ekstra alkoholfri drikke 😅 Litt irriterende at de har forventninger, men de var i hvertfall veldig glade. 

Oii, hva er det som gjorde at de var såpass sikre på at du var gravid? Deilig at katta er ute av sekken nå da, litt slitsomt når folk spekulerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lillrex said:

Oii, hva er det som gjorde at de var såpass sikre på at du var gravid? Deilig at katta er ute av sekken nå da, litt slitsomt når folk spekulerer..

Både bryllup og huskjøp tidligere i år, så de tenkte nok at "nå ligger alt til rette". Men vi har jo hatt flaks hvor det klaffet fort, kunne jo endt om med å prøve lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (1 time siden):

Både bryllup og huskjøp tidligere i år, så de tenkte nok at "nå ligger alt til rette". Men vi har jo hatt flaks hvor det klaffet fort, kunne jo endt om med å prøve lenge.

Skjønner, ja, flaks med kort prøving ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begge de to andre graviditetene mine så var hunden nesten som klistret til meg. Fulgte etter meg overalt, og la seg inntil magen min så fort hun fikk sjansen. Nå har hunden begynt med det samme igjen🥰 vil ikke ha kos eller noe av noen andre. Syntes det er så fasinerende med dyrenes instinkter! Blir spennende om den blir like god venn med enda ett familiemedlem også😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med brunlig utflod idag… ingen smerter. Vet at det er normalt at en kan blø litt i starten, men kjenner jeg har en dårlig magefølelse… får se hvordan det utvikler seg i løpet av dagen. Ikke gjør de noe så tidlig uansett…

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (21 minutter siden):

Våknet med brunlig utflod idag… ingen smerter. Vet at det er normalt at en kan blø litt i starten, men kjenner jeg har en dårlig magefølelse… får se hvordan det utvikler seg i løpet av dagen. Ikke gjør de noe så tidlig uansett…

Håper det er uskyldig ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med alle dere i disse rolige dagene 🥰 

Jeg har begynt å kjenne en liten baby bump nederst på magen. Det rare er at når jeg våkner på morgenen etter å ha sovet på siden har kulen flyttet seg til den siden jeg har sovet på.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle sammen🥳 

hvordan er formen deres? Jeg merker omtrent ingenting, utenom litt ekstra trøtt. Spent om det fortsetter slik. Var likt i begge forrige svangerskap også. 
 

noen andre som tenker på tidlig ultralyd (utenom den offentlige i uke 12-14)? Jeg vurderer det sterkt pga den lille blødningen jeg hadde. Har vel egentlig slått meg til ro med at alt er normalt, men allikevel er det en liiiiten stemme som gjør meg nervøs… hadde tul i begge de andre svangerskapene i ca uke 8😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (På 1.1.2024 den 18.45):

Godt nytt år til alle sammen🥳 

hvordan er formen deres? Jeg merker omtrent ingenting, utenom litt ekstra trøtt. Spent om det fortsetter slik. Var likt i begge forrige svangerskap også. 
 

noen andre som tenker på tidlig ultralyd (utenom den offentlige i uke 12-14)? Jeg vurderer det sterkt pga den lille blødningen jeg hadde. Har vel egentlig slått meg til ro med at alt er normalt, men allikevel er det en liiiiten stemme som gjør meg nervøs… hadde tul i begge de andre svangerskapene i ca uke 8😊

Godt nyttår🥳

ja jeg tok tidlig ultralyd denne gangen siden jeg nylig hadde en MA (mistet uke 7-8, fant ut av det på offentlig TUL uke 13). Ville ikke oppleve det igjen. Var utrolig betryggende, verdt hver krone for vår del! Så gledes det til TUL som er neste uke🫶🏼

Jeg går jo på xonvea for kvalmen og gikk tom for tabletter for et par dager siden, var kvalme og oppkastkaos, så nå har jeg endelig fått fornyet resepten og kan fungere vanlig igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/1/2024 at 5:45 PM, månki said:

Godt nytt år til alle sammen🥳 

hvordan er formen deres? Jeg merker omtrent ingenting, utenom litt ekstra trøtt. Spent om det fortsetter slik. Var likt i begge forrige svangerskap også. 
 

noen andre som tenker på tidlig ultralyd (utenom den offentlige i uke 12-14)? Jeg vurderer det sterkt pga den lille blødningen jeg hadde. Har vel egentlig slått meg til ro med at alt er normalt, men allikevel er det en liiiiten stemme som gjør meg nervøs… hadde tul i begge de andre svangerskapene i ca uke 8😊

Jeg valgte å booke en privat TUL i uke 7, og synes det var veldig betryggende! Etter en SA tidligere ga det meg veldig ro at det i det minste så greit ut på det tidspunktet, så for meg var det veldig verdt det :) Venter nå i spenning på min offentlige TUL som er allerede på mandag! 

Jeg trodde jeg var kvalm mellom uke 6-9, men det var ingenting i motsetning til hvor kvalm jeg er nå. Ingen kvalmestillende på meg så langt, men tror jeg må spørre legen om det om det fortsetter sånn her altså...! 🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Nå tør jeg å bli medlem, selv om jeg venter spent på ordinær TUL neste uke.

Fikk positiv test i november, og tok en privat TUL i uke 9 (8+2) og trolig termin 24 juli. 😊 grugleder meg til TUL i neste uke, og krysser alt jeg har for at alt fortsatt ser bra ut.

Første gang gravid EVER. Synes mye er nytt, spennende og litt skummelt. 😅

Egentlig vært i ganske god form, ingen kvalme, bare trøtt og oppblåst. Begynte med magnesium allerede i uke 5 da jeg begynte å få kramper i beina, helt fin nå.  Gleder meg til fortsettelsen, og fint å være del av en gruppe her ❤️

perRO88 - 35 - B1 - 24.07.2024

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perRO88 skrev (1 time siden):

Hei alle sammen

 

Nå tør jeg å bli medlem, selv om jeg venter spent på ordinær TUL neste uke.

Fikk positiv test i november, og tok en privat TUL i uke 9 (8+2) og trolig termin 24 juli. 😊 grugleder meg til TUL i neste uke, og krysser alt jeg har for at alt fortsatt ser bra ut.

Første gang gravid EVER. Synes mye er nytt, spennende og litt skummelt. 😅

Egentlig vært i ganske god form, ingen kvalme, bare trøtt og oppblåst. Begynte med magnesium allerede i uke 5 da jeg begynte å få kramper i beina, helt fin nå.  Gleder meg til fortsettelsen, og fint å være del av en gruppe her ❤️

perRO88 - 35 - B1 - 24.07.2024

 

Håper alt ser fint ut på TUL neste uke. Det er virkelig helt uvirkelig å være gravid. Så godt st formen har vært fin, håper det fortsetter ❤️🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6+5 og kvalmen har for alvor ankommet. Spesielt morgenene blir bare verre og verre. Gått på max dose Xonvea i ei uke allerede. Har nok noe effekt siden jeg ikke har kasta opp enda og at jeg til en viss grad fungerer på ettermiddagene. I forrige svangerskap kasta jeg opp hver dag på denne tiden. Prøver å spise så ofte som mulig, det hjelper, men når ingenting frister så er det ikke så lett. Ellers: sur, trøtt, dårlig tålmodighet, lite jobbkapasitet, orker ikke husarbeid så huset står på hodet

Hater virkelig 1. trimester😭 Kan virkelig ikke forstå at noen gravide bare er litt trøtte??!! Dere er så sykt heldige!! I forrige svangerskap ble jeg bedre i starten av februar (men med noen tilbakefall etterpå), så nå teller jeg ned.. Skal vel overleve til da.

Barnehagen åpna heldigvis igjen i dag så nå har jeg huset for meg selv for første gang på 2 uker. 

Regner med vi forteller familien snart, de kommer uansett til å skjønne det sånn som jeg er nå.. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (20 timer siden):

6+5 og kvalmen har for alvor ankommet. Spesielt morgenene blir bare verre og verre. Gått på max dose Xonvea i ei uke allerede. Har nok noe effekt siden jeg ikke har kasta opp enda og at jeg til en viss grad fungerer på ettermiddagene. I forrige svangerskap kasta jeg opp hver dag på denne tiden. Prøver å spise så ofte som mulig, det hjelper, men når ingenting frister så er det ikke så lett. Ellers: sur, trøtt, dårlig tålmodighet, lite jobbkapasitet, orker ikke husarbeid så huset står på hodet

Hater virkelig 1. trimester😭 Kan virkelig ikke forstå at noen gravide bare er litt trøtte??!! Dere er så sykt heldige!! I forrige svangerskap ble jeg bedre i starten av februar (men med noen tilbakefall etterpå), så nå teller jeg ned.. Skal vel overleve til da.

Barnehagen åpna heldigvis igjen i dag så nå har jeg huset for meg selv for første gang på 2 uker. 

Regner med vi forteller familien snart, de kommer uansett til å skjønne det sånn som jeg er nå.. 

Håper formen bedrer seg snart ❤️ Ikkr noe godt å ha det sånn.. 💕  Håper Xonvea vil fortsette å ta oppkastrundene for deg 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på den tidlige ultralyden hos sykehuset denne uka! Første titt på baby, og det var stor stas. Alt så bra ut, så er en frisk liten baby som vokser og gror. Fått time til den ordinære ultralyden i midten av februar. Gleder meg allerede masse til å se den lille igjen 💕🥰

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er SÅ vanskelig å ikke si noe om dette enda😫 de har begynt å snakke om neste år (=neste barnehageår) på jobb, og jeg vet jo at jeg (forhåpentligvis) ikke skal være der da. Føler meg ikke klar til å si noe enda før vi vet at det går bra, men føler meg dårlig med å sitte å jatte med sjefene på jobben også. Skal bli så godt å få fortalt det etterhvert! 
 

har time til tul privat på onsdag. Kjempespent! Har hatt så mange tvillingdrømmer, og håper ikke jeg er sanndrømt😂 

hr første legetime neste uke, og håper det går fort fra timen til time på tul på sykehuset. 
 

har forøvring fått superømme pupper siste dagene. Vondt å ha på seg klær nesten😅 dette er også helt likt de forrige gangene, men tror jeg har fortrengt hvor ubehagelig det var! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...