Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

Beautyblender skrev (17 timer siden):

Vellykka TUL denne uka :) Veeldig lettet da jeg så at det var noe der inne! Og med riktig størrelse. Ble satt tilbake en dag så fastsatt termin er nå 29.8. Blir spennende å se hvor nærme bursdagene blir (eldste født 25.8).

Selv om jeg bare ble målt til 12+2 var jordmor veldig sikker på at det ble en gutt 😅 Var visst veldig tydelig haha. Så nå kverner det med guttenavn (som jeg syns er veldig vanskelig). Magefølelsen på jente stemte altså ikke her.

Vi har også fortalt en del familie og venner. Mamma ble, som forventa, 100% sjokkert :D men det var også veldig gøy!

Formen er fortsatt ikke veldig god. Spyr hver morgen og er mye kvalm, fungerer ok så lenge jeg spiser.

Hadde noen her vært på OUL?

gratulerer med en liten gitt!

Hadde OUL forrige uke, og venter også en liten gutt💙 blir halvannet år mellom storebror og lillebror, så håper de vil ha mye glede av hverandre. Alt var bra og termin satt til 24.07.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på tul idag. Alt så veldig fint ut🥰 en liten baby som var veldig aktiv. Lå å sprellet med armer og bein, vridde og vrengte på seg. Så rart å se det når en ikke kan kjenne noenting av det enda! 
 

Termin ble flyttet over til starten av september

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (8 timer siden):

Var på tul idag. Alt så veldig fint ut🥰 en liten baby som var veldig aktiv. Lå å sprellet med armer og bein, vridde og vrengte på seg. Så rart å se det når en ikke kan kjenne noenting av det enda! 
 

Termin ble flyttet over til starten av september

Gratulerer med fin TUL 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (På 18.2.2024 den 20.19):

Vellykka TUL denne uka :) Veeldig lettet da jeg så at det var noe der inne! Og med riktig størrelse. Ble satt tilbake en dag så fastsatt termin er nå 29.8. Blir spennende å se hvor nærme bursdagene blir (eldste født 25.8).

Selv om jeg bare ble målt til 12+2 var jordmor veldig sikker på at det ble en gutt 😅 Var visst veldig tydelig haha. Så nå kverner det med guttenavn (som jeg syns er veldig vanskelig). Magefølelsen på jente stemte altså ikke her.

Vi har også fortalt en del familie og venner. Mamma ble, som forventa, 100% sjokkert :D men det var også veldig gøy!

Formen er fortsatt ikke veldig god. Spyr hver morgen og er mye kvalm, fungerer ok så lenge jeg spiser.

Hadde noen her vært på OUL?

Ååh, så stas 🥰 Artig at det så såpass ut som en gutt tidlig 🙊  Håper formen din bedrer seg framover 💕

Her hadde jeg OUL forrige uke, alt så bra ut med den lille 🥰 Syns tiden går så fort nå altså. Straks halvveis! 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjeleglad skrev (På 19.2.2024 den 13.29):

gratulerer med en liten gitt!

Hadde OUL forrige uke, og venter også en liten gutt💙 blir halvannet år mellom storebror og lillebror, så håper de vil ha mye glede av hverandre. Alt var bra og termin satt til 24.07.

Gratulerer med en liten lillebror i magen 🥰💕 Kanskje de blir et skikkelig radarpar de 🥰❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært på OUL, og har en aktiv gutt i magen 🥰 Termin er satt til 26 juli, og jeg har sånn smått begynt å planlegge permisjon og ferie 😊 Har begynt å kjenne bevegelser og gleder meg stort til de kan kjennes på utsiden sånn at storesøster også kan kjenne 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøysekopp skrev (2 timer siden):

Nettopp vært på OUL, og har en aktiv gutt i magen 🥰 Termin er satt til 26 juli, og jeg har sånn smått begynt å planlegge permisjon og ferie 😊 Har begynt å kjenne bevegelser og gleder meg stort til de kan kjennes på utsiden sånn at storesøster også kan kjenne 😊

Gratulerer med en gutt! Den ferien ja.. haha, har tenkt litt på det, men så usikker på hva vi gjør med det i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lillrex said:

Gratulerer med en gutt! Den ferien ja.. haha, har tenkt litt på det, men så usikker på hva vi gjør med det i år..

Vi også er usikre på hva vi gjør med det! Men tror vi bruker litt av mannens ferie slik at han kan være hjemme et par ekstra uker etter fødselen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (24 minutter siden):

Vi også er usikre på hva vi gjør med det! Men tror vi bruker litt av mannens ferie slik at han kan være hjemme et par ekstra uker etter fødselen 😊

Så lurt, vi og har lyst til det, men samtidig så er barnehagen stengt i juli, så det å ha mannen hjemme før fødselen vil og være helt gull! Får se, kanskje jeg klarer første uka alene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på OUL! Alt ser fortsatt bra ut og termindato ikke endret 😊 vi skal også ha en gutt 💙 spennende, og godt å se at alt ser fint ut! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perRO88 skrev (43 minutter siden):

Da har jeg også vært på OUL! Alt ser fortsatt bra ut og termindato ikke endret 😊 vi skal også ha en gutt 💙 spennende, og godt å se at alt ser fint ut! 

Gratulerer med lillemann i magen 💕🥰 Så godt at alt så fint ut ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere for tiden? Flere som føler på at dagene i 2. trimester går mye fortere enn første? 

Jeg skal på glykosebelastningstest snart og gruer meg litt. Er det innafor å ta med strikketøy til ventetiden mon tro. Skal jo ikke gjøre noe energikrevende, men strikking er jo ganske rolig 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (17 timer siden):

Hvordan går det med dere for tiden? Flere som føler på at dagene i 2. trimester går mye fortere enn første? 

Jeg skal på glykosebelastningstest snart og gruer meg litt. Er det innafor å ta med strikketøy til ventetiden mon tro. Skal jo ikke gjøre noe energikrevende, men strikking er jo ganske rolig 😇

Strikking er innafor, jeg har tatt med bok og hørt på podcast tidligere 😊 

Ellers syns jeg også at dagene går fortere, vet ikke om det har noe med årstiden å gjøre i tillegg, føler at både energi og formen kommer tilbake samtidig med sola 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, tøysekopp said:

Strikking er innafor, jeg har tatt med bok og hørt på podcast tidligere 😊 

Ellers syns jeg også at dagene går fortere, vet ikke om det har noe med årstiden å gjøre i tillegg, føler at både energi og formen kommer tilbake samtidig med sola 😄 

Såå enig! Sola hjelper nok også litt ☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, hvordan går det med dere? 

Merker jeg begynner med "nesting-mode" nå. Skal begynne å se etter vogn snart. Noen som allerede har landet hvilken de skal ha? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg er ny her (av den grunn at eg ikkje visste om plassen), men halvgått løp er betre enn aldri!

Eg er i skrivande stund i veke 20, solomor og midt i ein prosess med å flytte ti timar unna med alt det inneber av boligsalg, jobbsøking, og planlegging av flytting. At det er ein til som skal vere med på lasset (og jo er grunnen til at eg gjer det!) er framleis uverkeleg for meg, haha. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandagsunge skrev (5 timer siden):

 

Eg er ny her (av den grunn at eg ikkje visste om plassen), men halvgått løp er betre enn aldri!

Eg er i skrivande stund i veke 20, solomor og midt i ein prosess med å flytte ti timar unna med alt det inneber av boligsalg, jobbsøking, og planlegging av flytting. At det er ein til som skal vere med på lasset (og jo er grunnen til at eg gjer det!) er framleis uverkeleg for meg, haha. 

 

Velkommen! Så spennende å gå inn med så mange prosjekter og som solomamma da! Håper du har masse hjelp med flytteprosjektet, det er litt av en jobb 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (17 timer siden):

Hei, hvordan går det med dere? 

Merker jeg begynner med "nesting-mode" nå. Skal begynne å se etter vogn snart. Noen som allerede har landet hvilken de skal ha? 😊

Her går det bra! Syns tiden går veldig fort. Og er litt glad for det, for kroppen  begynner å bli tung på mange måter 😅 Hvordan går det med deg?

Jeg kjøpte by vogn for en stund siden. Brukt den masse sammen med mini allerede, så et godt valg det 😊 Gikk for britax smile denne gangen. Merker på neste gang behovet selv nå, har satt igang vaske kjøkkenskufferprosjekt 😂 Digger at nestingmodus gir meg behov for å shine over huset, det er på tide 😇😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (17 timer siden):

Velkommen! Så spennende å gå inn med så mange prosjekter og som solomamma da! Håper du har masse hjelp med flytteprosjektet, det er litt av en jobb 🥵

Takk :)

Eg har heldigvis relativt spreke og nypensjonerte foreldre som er klare til å hjelpe med flyttinga. Det hjelper vel litt på saka at det er for å bu nærmare dei, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MandagsungeDet høres ut som litt av et prosjekt! Husk å ta vare på deg selv gjennom alle prosessene! 

@Lillrex Merker også at det blir tyngre, men prøver å holde meg i aktivitet og trening så lenge det går 😊 Tror jeg går inn i tredje trimester nå, så er forbedret på at nå blir det mer utfordringer.

Vi lurte på om vi skal gå for en Bugaboo Fox 5. Testet den i butikken og virket grei der. Er litt vrient når man egentlig ikke vet hva man ser etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...