Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

Jeg og gleder meg til OUL til uken! Har ikke begynt å kjenne bevegelse ennå, så blir godt å se en sprellende baby. Håper også de klarer å se hvilket kjønn det er, selv om jeg egentlig ikke bryr meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kan beskrive svangerskapskvalme for meg? 
Jeg har siste 2-3 ukene vært veldig uggen. Ikke direkte kvalm, men skikkelig uvel. All mat vokser i munnen på meg, og ingenting frister i det hele tatt. Og så blir jeg mer uggen av å ikke spise, så er evig ond sirkel mot meg selv… 

har tenkt at det er rester av omgangssyken som har vært i huset, men nå har det stått på så lenge at det kanskje kan skyldes svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, månki said:

Noen som kan beskrive svangerskapskvalme for meg? 
Jeg har siste 2-3 ukene vært veldig uggen. Ikke direkte kvalm, men skikkelig uvel. All mat vokser i munnen på meg, og ingenting frister i det hele tatt. Og så blir jeg mer uggen av å ikke spise, så er evig ond sirkel mot meg selv… 

har tenkt at det er rester av omgangssyken som har vært i huset, men nå har det stått på så lenge at det kanskje kan skyldes svangerskapet? 

Det var ca slik det var for meg. Var bare et par dager det ble så ille at jeg kastet opp. Ble verre av å ikke spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (2 timer siden):

Det var ca slik det var for meg. Var bare et par dager det ble så ille at jeg kastet opp. Ble verre av å ikke spise.

Off😫😫 er det noe en kan få for det? Prøvd mye av det som står på nett med spising osv, men ingenting hjelper. Føler det går så mye ut ovee barna jeg allerede har, og gruer meg til jobb i morgen😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (1 minutt siden):

Off😫😫 er det noe en kan få for det? Prøvd mye av det som står på nett med spising osv, men ingenting hjelper. Føler det går så mye ut ovee barna jeg allerede har, og gruer meg til jobb i morgen😫

Jeg har god erfaring med xonvea dette svangerskapet. Spesifikt for svangerskapskvalme, fås på blå resept😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1. Januar er endelig over og jeg overlevde :D så ganske mørkt på den måneden i romjula, men det gikk sånn ish over forventning. Januar har likevel vært tøff denne gangen også (men kan ikke sammenlignes med forrige gang, på en god måte). Har gått på max dose xonvea hele mnd men bivirkningene har vært så brutale at jeg nå halverte dosen før helga. Er litt mer kvalm men totalen er bedre. Den utmattelsen har vært så voldsom at jeg nesten mistet livsgnisten og det gikk ut over jobb, husarbeid, mann og meg selv (psykisk og fysisk, 0 trening). Har kastet opp en gang om dagen (morgen) hele veien og er uggen, spiser veldig ofte. Men det overlever jeg. Ellers er svangerskapet også likt som første og føler meg skikkelig dritt med bleik hud, kviser, dvask kropp (har allerede en tydelig mage 😆). Gleder meg til å strutte litt mer med magen fremover.

Vi har faktisk ikke fortalt familiene enda, men tror svigerfar har skjønt tegninga. Min familie tror jeg ikke har peiling haha så det blir morsomt etter ultralyden, har liksom hatt lyst til å SE at det er noe og vise et bilde. Ordene har ikke kommet ut av munnen min når vi har vært samlet av en eller annen grunn. Jobb og noen venninner vet om det. 

Så sykt rart å lese at noen av dere skal på OUL snart?! Jeg skal liksom på TUL neste uke... Ikke vært på privat heller så veeldig spent. Håper virkelig alt er bra ❤️ 

Noen andre som har noe gøy å fortelle?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjeleglad skrev (På 4.2.2024 den 19.49):

Jeg har god erfaring med xonvea dette svangerskapet. Spesifikt for svangerskapskvalme, fås på blå resept😊

 

månki skrev (På 4.2.2024 den 19.46):

Off😫😫 er det noe en kan få for det? Prøvd mye av det som står på nett med spising osv, men ingenting hjelper. Føler det går så mye ut ovee barna jeg allerede har, og gruer meg til jobb i morgen😫

Hvis du ikke "gidder" å få resept så kan du også teste postafen+pyridoksin (B6-vit), det er sånn ca det Xonvea består av. Jeg har ikke prøvd selv, gått på Xonvea men d koster litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beautyblender Da er du nesten ferdig med første trimester ? Da er det jo håp for at kvalmen blir litt bedre fremover 🙏 Eller var du kvalm lenge sist gang?

Svigerfar var faktisk den første som spurte rett ut om jeg var gravid. Tror andre som kunne gjettet det var mer varsomme på at det er et sensitivt tema. 

Det med mage synes jeg er så rart, spesielt at flergangs får det tidligere. Som førstegangs vokser magen veldig sakte her. Svigermor kommenterte nylig at man ikke kan se på meg at jeg er 19 uker på vei. Magen er jo "boligen til babyen", så blir på en måte symbolet på at babyen vokser. Får bare konkludere med at kropper er forskjellige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (4 timer siden):

Svigerfar var faktisk den første som spurte rett ut om jeg var gravid. Tror andre som kunne gjettet det var mer varsomme på at det er et sensitivt tema. 

Det med mage synes jeg er så rart, spesielt at flergangs får det tidligere. Som førstegangs vokser magen veldig sakte her. Svigermor kommenterte nylig at man ikke kan se på meg at jeg er 19 uker på vei. Magen er jo "boligen til babyen", så blir på en måte symbolet på at babyen vokser. Får bare konkludere med at kropper er forskjellige 😊

Det er veldig sant. Ser jo andre hvor magen syns med en gang kroppen skjønner at den er gravid, også har man de hvor magen ikke syns og man kan gå til fødsel uten å skjønne at man er gravid en gang, så rart!

Her er magen litt mer synlig enn med første, men ikke så mye at folk flest merker det. Men kjenner jo veldig godt at livmora vokser 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (8 timer siden):

@Beautyblender Da er du nesten ferdig med første trimester ? Da er det jo håp for at kvalmen blir litt bedre fremover 🙏 Eller var du kvalm lenge sist gang?

Svigerfar var faktisk den første som spurte rett ut om jeg var gravid. Tror andre som kunne gjettet det var mer varsomme på at det er et sensitivt tema. 

Det med mage synes jeg er så rart, spesielt at flergangs får det tidligere. Som førstegangs vokser magen veldig sakte her. Svigermor kommenterte nylig at man ikke kan se på meg at jeg er 19 uker på vei. Magen er jo "boligen til babyen", så blir på en måte symbolet på at babyen vokser. Får bare konkludere med at kropper er forskjellige 😊

Et par uker igjen av det verste trimesteret ja! Forrige gang ble jeg litt bedre rundt denne tiden, men var kvalm godt uti andre trimester også. Det gikk litt mer opp og ned med bedre perioder, men kastet gjerne opp daglig frem til uke 17/18. Var nok mindre uggen men måtte fortsatt spise veldig ofte. 

Ingen har heldigvis spurt her, men svigerfar har hinta. 

Trenger ikke alltid være sånn at bare andregangsfødende får fort mage, jeg fikk mage med en gang første gangen og enda fortere nå 😂ser nok mest lubben ut, men hadde jeg gått med stramme topper så hadde det vært nokså tydelig lenge. Er helt fascinert over bekjente som er ca halvveis og nesten ikke har mage!

Halvvering av kvalmestillende ga meg ikke et bedre liv så fort jeg hadde tenkt.. Hadde en liten boost på søndag, men er nå jeg rimelig trøtt igjen. Hjelper ikke at 1,5 åringen er småsyk og vanvittig klengete på natta.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Beautyblender said:

Trenger ikke alltid være sånn at bare andregangsfødende får fort mage, jeg fikk mage med en gang første gangen og enda fortere nå 😂ser nok mest lubben ut, men hadde jeg gått med stramme topper så hadde det vært nokså tydelig lenge. Er helt fascinert over bekjente som er ca halvveis og nesten ikke har mage!

Lubben-stadiet høres kjent ut her også, haha! Jeg har forsåvidt mye å ta av generelt, så tror ikke det blir ordentlig "babymage" på en stund ennå, men nå i uke 16 føler jeg meg bare... stor og ukomfortabel. Rart, altså! 

Vi var på (ennå) en privat UL denne uken fordi jeg er enormt utålmodig og gira på å vite hva vi venter, og det ser ut til at det er en liten gutt her i gården! 🥰 Har alltid trodd jeg kom til å ha et ønske om kjønn, men for meg er det så sant den klisjeen om at jeg ikke kunne brydd meg mindre så lenge barnet er friskt. Men nå kan jeg endelig planlegge både navneliste og begynne så smått å kjøpe litt klær også 🥰 Er det flere som tenker å finne ut kjønn, eller er dere tålmodighetens engler og venter til fødsel? (Skulle ønske det var meg, men akk, planleggingshjertet mitt klarer ikke vente så lenge:fnise:)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (1 time siden):

Vi var på (ennå) en privat UL denne uken fordi jeg er enormt utålmodig og gira på å vite hva vi venter, og det ser ut til at det er en liten gutt her i gården! 🥰 Har alltid trodd jeg kom til å ha et ønske om kjønn, men for meg er det så sant den klisjeen om at jeg ikke kunne brydd meg mindre så lenge barnet er friskt. Men nå kan jeg endelig planlegge både navneliste og begynne så smått å kjøpe litt klær også 🥰 Er det flere som tenker å finne ut kjønn, eller er dere tålmodighetens engler og venter til fødsel? (Skulle ønske det var meg, men akk, planleggingshjertet mitt klarer ikke vente så lenge:fnise:)

Gratulerer med en liten gutt i magen 💕 Litt godt å ikke ha noe spesielt ønske om kjønn også. Og så hyggelig å begynne å kalle babyen for han da 🥰💕

Venter til fødsel denne gangen, om ikke mageboeren flasher seg på ultralyd da 😅 Litt forberedt på det og. Med første ville jeg vite. Trodde egentlig det skulle bli litt mer stas å ikke vite enn hva det hittil har vært 😂 Men jeg tenker altså så lite på hva kjønnet er fornoe. Spent på å se hva jeg likte best etter fødselen egentlig. Syns jo det var veldig stas å kunne begynne å kalle mageboeren hun da vi fikk vite kjønn sist, ble hakket mer personlig for meg påenmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (22 timer siden):

Lubben-stadiet høres kjent ut her også, haha! Jeg har forsåvidt mye å ta av generelt, så tror ikke det blir ordentlig "babymage" på en stund ennå, men nå i uke 16 føler jeg meg bare... stor og ukomfortabel. Rart, altså! 

Vi var på (ennå) en privat UL denne uken fordi jeg er enormt utålmodig og gira på å vite hva vi venter, og det ser ut til at det er en liten gutt her i gården! 🥰 Har alltid trodd jeg kom til å ha et ønske om kjønn, men for meg er det så sant den klisjeen om at jeg ikke kunne brydd meg mindre så lenge barnet er friskt. Men nå kan jeg endelig planlegge både navneliste og begynne så smått å kjøpe litt klær også 🥰 Er det flere som tenker å finne ut kjønn, eller er dere tålmodighetens engler og venter til fødsel? (Skulle ønske det var meg, men akk, planleggingshjertet mitt klarer ikke vente så lenge:fnise:)

Gratulerer med en liten sønn 💙

Syns jeg har babymage jeg 😅 12 uker på søndag. Fortsatt ikke vært på en eneste UL!

Vi visste ikke kjønn sist, syns det var veldig gøy! Ekstra spennende dimensjon under fødsel :) Hadde mye forskjellige klær (kjøpte bare billig brukt, mamma fant masse rosa klær nesten  gratis på et loppemarked også var det også en del veldig "guttete" og noe mer nøytralt.) Så sånn sett så er jeg litt uenig i at man trenger å "Planlegge" så mye ;) Jeg er ikke veldig fan av kun beige/grått/hvitt så vi brukte alle slags farger. Også kjøpte jeg mer "Jentete" klespakker/ullpakker etterhvert, det er jo det som selges på finn. Vi hadde nok heller ikke bestemt oss for navn før fødsel uansett. Guttenavn hadde vært heelt umulig (det syns jeg fortsatt). 

Denne ganger troor jeg vi lander på å vite kjønn, bare for å ha prøvd det også. I tillegg så opplevde jeg kanskje at jeg sist manglet en følelse av tilknytning, så er spent på om det blir annerledes denne gangen.

 Ønsker jente ca 1% mer enn gutt 🤣 Hadde vært hyggelig med ei søster til jenta jeg har også syns jeg, som sagt, at guttenavn er heelt umulig.  men når alt kommer til alt betyr det selvfølgelig ingenting! Vi har opplevd at et par i en nær relasjon har fått et barn med et sjeldent syndrom så det setter virkelig ting i perspektiv!!

Så langt er svangerskapet veldig likt som sist så akkurat nå har jeg en liiten magefølelse på en lillesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nå vært på OUL, og vi bestemte oss for å spørre etter kjønn. Jeg ble faktisk litt overrasket, for hadde magefølelse på gutt, men jordmor trodde det blir en liten jente. Ønsket å vite det mest for å planlegge navn, da jeg synes navn er superinteressant men også kjempevanskelig! 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sisini said:

Vi har nå vært på OUL, og vi bestemte oss for å spørre etter kjønn. Jeg ble faktisk litt overrasket, for hadde magefølelse på gutt, men jordmor trodde det blir en liten jente. Ønsket å vite det mest for å planlegge navn, da jeg synes navn er superinteressant men også kjempevanskelig! 

Gratulerer med liten jente! 🥰 Navn var hovedgrunnen vår også til å finne ut, for det er kjempevanskelig synes jeg! Vi trenger i tillegg et norskinspirert navn som fungerer på engelsk som er hovedspråket vårt i hverdagen, så jeg er glad for at jeg bare trenger å konsentrere meg om en liste nå😅 Lykke til med navneliste fremover☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Spoonful said:

Gratulerer med liten jente! 🥰 Navn var hovedgrunnen vår også til å finne ut, for det er kjempevanskelig synes jeg! Vi trenger i tillegg et norskinspirert navn som fungerer på engelsk som er hovedspråket vårt i hverdagen, så jeg er glad for at jeg bare trenger å konsentrere meg om en liste nå😅 Lykke til med navneliste fremover☺️

Takk og lykke til dere også! Heldigvis har vi goood tid til å finne et navn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye fra meg denne uka, men tenkte bare å dele noe som skjedde i dag. 😊 Forrige uke skrev jeg at jeg ikke kjente bevegelse ennå, men de siste dagene tror jeg at jeg begynt å kjenne det. I morrest la mannen min hånden på magen for å si "god morgen" til babyen, og så mens hånden var der kjente vi begge bevegelse! 😭🥰 Og begge var enige om at det var baby-bevegelse og ikke romling i magen 😅 Veldig hyggelig øyeblikk.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (3 timer siden):

Mye fra meg denne uka, men tenkte bare å dele noe som skjedde i dag. 😊 Forrige uke skrev jeg at jeg ikke kjente bevegelse ennå, men de siste dagene tror jeg at jeg begynt å kjenne det. I morrest la mannen min hånden på magen for å si "god morgen" til babyen, og så mens hånden var der kjente vi begge bevegelse! 😭🥰 Og begge var enige om at det var baby-bevegelse og ikke romling i magen 😅 Veldig hyggelig øyeblikk.

Åååh, så stas! Så koselig oppdatering da 🥹❤️ Høres ut som et skikkelig fint øyeblikk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vellykka TUL denne uka :) Veeldig lettet da jeg så at det var noe der inne! Og med riktig størrelse. Ble satt tilbake en dag så fastsatt termin er nå 29.8. Blir spennende å se hvor nærme bursdagene blir (eldste født 25.8).

Selv om jeg bare ble målt til 12+2 var jordmor veldig sikker på at det ble en gutt 😅 Var visst veldig tydelig haha. Så nå kverner det med guttenavn (som jeg syns er veldig vanskelig). Magefølelsen på jente stemte altså ikke her.

Vi har også fortalt en del familie og venner. Mamma ble, som forventa, 100% sjokkert :D men det var også veldig gøy!

Formen er fortsatt ikke veldig god. Spyr hver morgen og er mye kvalm, fungerer ok så lenge jeg spiser.

Hadde noen her vært på OUL?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Beautyblender said:

Vellykka TUL denne uka :) Veeldig lettet da jeg så at det var noe der inne! Og med riktig størrelse. Ble satt tilbake en dag så fastsatt termin er nå 29.8. Blir spennende å se hvor nærme bursdagene blir (eldste født 25.8).

Selv om jeg bare ble målt til 12+2 var jordmor veldig sikker på at det ble en gutt 😅 Var visst veldig tydelig haha. Så nå kverner det med guttenavn (som jeg syns er veldig vanskelig). Magefølelsen på jente stemte altså ikke her.

Vi har også fortalt en del familie og venner. Mamma ble, som forventa, 100% sjokkert :D men det var også veldig gøy!

Formen er fortsatt ikke veldig god. Spyr hver morgen og er mye kvalm, fungerer ok så lenge jeg spiser.

Hadde noen her vært på OUL?

Så bra at alt så fint ut! Og gøy at de turte si noe om kjønn allerede! 

Håper formen din blir bedre snart 🙏

 

Jeg har vært på OUL. Her om dagen bikket Nørs 50% 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...