Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

sisini skrev (På 4.4.2024 den 13.24):

Hei, hvordan går det med dere? 

Merker jeg begynner med "nesting-mode" nå. Skal begynne å se etter vogn snart. Noen som allerede har landet hvilken de skal ha? 😊

Hei! Her hadde jeg ikke visst jeg var gravid hvis jeg ikke hadde sett babyen på ultralyd😅 helt fin form og ingen mage enda. Er uke 19 nå. Skal på oul på torsdag, og kjenner jeg grugleder meg. 
 

vi solgte vår bugaboo-vogn, og det angrer jeg på. Var superfornøyd med den! Men vi har enda ei vogn etter storesøsken så regner med at vi bare bruker den videre. Husker ikke hva merke eller noe, men helt grei vogn. 
 

vi har begynt å se på permisjon, og om vi slal ha 80 eller 100%. Vet det lønner seg å ta 100, men siden jeg allikevel skal være hjemme lenger enn de ukene en får av 100%, så kanskje det er bedre på sikt å ikke få et så stort gap i lønnsutbetalinger og rettigheter på jobb? Like forvirra nå som jeg var de to forrige gangene😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, månki said:

Hei! Her hadde jeg ikke visst jeg var gravid hvis jeg ikke hadde sett babyen på ultralyd😅 helt fin form og ingen mage enda. Er uke 19 nå. Skal på oul på torsdag, og kjenner jeg grugleder meg. 
 

vi solgte vår bugaboo-vogn, og det angrer jeg på. Var superfornøyd med den! Men vi har enda ei vogn etter storesøsken så regner med at vi bare bruker den videre. Husker ikke hva merke eller noe, men helt grei vogn. 
 

vi har begynt å se på permisjon, og om vi slal ha 80 eller 100%. Vet det lønner seg å ta 100, men siden jeg allikevel skal være hjemme lenger enn de ukene en får av 100%, så kanskje det er bedre på sikt å ikke få et så stort gap i lønnsutbetalinger og rettigheter på jobb? Like forvirra nå som jeg var de to forrige gangene😂

Kjenner meg veldig igjen i opplevelsen av uke 19! Så spennende med OUL, håper alt står bra til med lille!

Ang permisjon så tror jeg Stortinget diskuterte å gjøre slik at 80% totalt skulle gi like mye utbetalt som 100%. Vet ikke om det har blitt vedtatt ennå, da jeg selv har termin for nærme 1. Juli til å tørre satse på det (og uansett har lyst på 100% lønn 🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (På 7.4.2024 den 14.06):

@MandagsungeDet høres ut som litt av et prosjekt! Husk å ta vare på deg selv gjennom alle prosessene! 

@Lillrex Merker også at det blir tyngre, men prøver å holde meg i aktivitet og trening så lenge det går 😊 Tror jeg går inn i tredje trimester nå, så er forbedret på at nå blir det mer utfordringer.

Vi lurte på om vi skal gå for en Bugaboo Fox 5. Testet den i butikken og virket grei der. Er litt vrient når man egentlig ikke vet hva man ser etter.

Spennende med bugaboo da. Jeg syns vogn er vanskelig, man må bruke den en stund i hverdagen før man vet helt sikkert at det var en god match.. menmen, man får bare prøve sitt beste og forhåpentligvis blir man fornøyd.

Tenk at vi allerede nærmer oss 3. Trimester! Nå er det en liten ferdig baby som vokser inni magen 🥰💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at de nye reglene gjelder fra 1. Juli i år @månki og @sisini. Så da er det ikke lengre slik at man taper penger på 80%. Så det er jo ganske kjekt 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg, i min dårskap, investert ein pakke pent brukte tøybleier, oppmuntra av ei mor som brukte brettebleier på yngstesøstera mi 🙈 om ikkje anna er dagens modellar sydd i søte mønster, haha.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsunge skrev (22 timer siden):

I dag har eg, i min dårskap, investert ein pakke pent brukte tøybleier, oppmuntra av ei mor som brukte brettebleier på yngstesøstera mi 🙈 om ikkje anna er dagens modellar sydd i søte mønster, haha.  

Så spennende! Jeg kjøpte tøybleier med førstemann, men endte opp med å selge dem igjen, fikk det ikke helt til 😬😬 Hjelper kanskje når man har litt hjelp og veiledning  fra egen mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagsunge skrev (23 timer siden):

I dag har eg, i min dårskap, investert ein pakke pent brukte tøybleier, oppmuntra av ei mor som brukte brettebleier på yngstesøstera mi 🙈 om ikkje anna er dagens modellar sydd i søte mønster, haha.  

Så gøy! Lykke til🤞🏻 vi brukte tøybleier på våre første. De var bleiebarn samtidig i rundt ett år også. Funket veldig godt for oss helt til barnehagestart😅 har ikke landet helt hva vi skal gjøre nå. Har egentlig lyst å bruke, men føler vaskemaskinen sviver i ett her i huset om dagene av hverdagsklær, mannens arbeidsklær, uhellsklærna til barn som nettopp har sluttet med bleie, og alt annet som må gjennom vaskemaskinen en tur. Vet ikke om jeg orker enda noe som trenger vaskemaskinen😂 heldigvis noen måneder på å bestemme oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så fint ut på oul💕 gjemmer seg ei lita jente inne i magen.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (7 timer siden):

Alt så fint ut på oul💕 gjemmer seg ei lita jente inne i magen.

Så bra! Gratulerer med en lillesøster i magen ❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@månki godt å høyre om andre sine gode erfaringar!(og gratulerer med jente!) 
@Lillrex
 Mor sjøl spurte og oppfordra meg til å handle, så eg satsar på at ho kjem til å ta seg av opplæringa, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Allerede ferdig med uke 31 her nå! Jeg som alltid har vært en frossenpinn blir nå varm i vanlig kontorlandskap. Blir spennende å være høygravid i juni og juli 😅🥵

 

Mini i magen har også begynt å hikke masse. Synes det er litt rar følelse, men prøver å tenke at det ikke er ubehagelig for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...