Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

Beautyblender skrev (5 timer siden):

8+2 og det humper og går. Har kasta opp èn gang for dagen i ei drøy uke med unntak av helga (da sov jeg lenge). Oftest på morningen=bare litt vann=helt ok, mens to ganger har jeg spydd på kveldene og det er ikke så stas med så mye som kommer opp 🤢Onsdag som var hadde jeg sterke magesmerter, da ble jeg litt bekymra. Var hovedsaklig strekksmerter men ordentlig vondt. Ikke sett noe blod så regner med alt er greit. 

Ellers går det faktisk helt greit til tider, men en del opp og ned. Syns faktisk tiden går overraskende fort. Er kjempetrøtt da. Blir vel sånn av kvalmestillende, lite koffein og graviditet i seg selv. + en unge som styrer litt på nettene. 

Fortalt jobben men ingen i familien faktisk selv om vi så de i helga. Av en eller annen grunn så ønsker jeg å vente litt. 

Vurderer frem og tilbake om jeg skal ta en privat TUL. Er egentlig ikke så bekymra så blir vel til at jeg sparer de kronene. 

Alt i alt er dette svangerskapet likt som forrige, men samtidig bedre mtp på kvalme og at jeg har det bedre psysisk og et annet barn å distrahere meg med ❤️

Hvor gammlet er barnet dere har fra før? 
 

jeg syntes også tida går fort, men samtidig ikke. Var hos legen idag og fikk henvisning til tul og oul, og fortalte at jeg var 6+4. Men er jo 7+3, så her har dagene tydligvis rast avgårde😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sisini skrev (1 time siden):

Vi har ikke begynt å se på utstyr ennå. Føler det blir mye research i tiden fremover! Det eneste jeg har lagt merke til enn så lenge er at veldig mange anbefaler Leander stellematte. 

Jeg er veldig fornøyd med min Leander matte. Men har bare den da, så kan ikke helt sammenlikne med andre stellematter.

Og bbhugme er fantastisk! Skal finne den fram igjen selv snart 🥰

Morro å skulle begynne å tenke litt på utstyr da. Vi har jo enda veldig godt tid  følte meg egentlig grådig tidlig ute som kjøpte vogna nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (12 timer siden):

Hvor gammlet er barnet dere har fra før? 
 

jeg syntes også tida går fort, men samtidig ikke. Var hos legen idag og fikk henvisning til tul og oul, og fortalte at jeg var 6+4. Men er jo 7+3, så her har dagene tydligvis rast avgårde😂 

Hun er snart 17 mnd, født sent i august 2022. Har, som skrevet tidligere, nøyaktig lik menstermin nå (28.8) som med forrige 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på!

Gramma - 36 - B2 - 06.07.2024

Er i uke 16, men venter fortsatt på svar på nipt, så graviditeten er ikke heeelt offisiell ennå. Blant annet har jeg akkurat skiftet jobb, og venter med å si det der til jeg vet at alt er ok med barnet. Veldig utålmodig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (1 time siden):

Hun er snart 17 mnd, født sent i august 2022. Har, som skrevet tidligere, nøyaktig lik menstermin nå (28.8) som med forrige 😆

Det er aå godt gjort det 🙊🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramma skrev (57 minutter siden):

Hiver meg på!

Gramma - 36 - B2 - 06.07.2024

Er i uke 16, men venter fortsatt på svar på nipt, så graviditeten er ikke heeelt offisiell ennå. Blant annet har jeg akkurat skiftet jobb, og venter med å si det der til jeg vet at alt er ok med barnet. Veldig utålmodig nå!

Hei og velkommen! Håper du får fine svar på NIPT 💕 Blir nok veldig godt å kunne snakke åpent om det med de rundt 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 13+1, har vært på TUL hvor alt så fint ut og venter nå på svar på NIPT 😊 OUL i slutten av februar, blir greit å få fastsatt termin, så jeg kan begynne å planlegge permisjon og ferie. Fikk ikke vite kjønn på TUL, så er spent på hva det blir 😊 Har ingen preferanser på kjønn, på en måte praktisk med jente siden vi har jente fra før og derfor har mye jenteklær, men hadde også vært fint med en gutt for å ha begge deler. 

Formen er så som så, litt dårlig matlyst, men begynner å komme seg nå. Merker på kroppen at det er tette svangerskap og at hun på 17 mnd krever sitt med løft og bæring, men det går stort sett fint. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her. Vet ikke for hvor lenge.

Er gravid 8+0 i dag, men har fått litt brunt og rosa slim på papiret de siste 2-3 dager, så vet ikke helt om det går veien. Blir ikke flere forsøk på grunn av alderen vår, så jeg er redd det er over for denne gang (har hatt to SA tidligere med liknende symptomer).

Har dere som er 7-9 uker på vei noen symptomer?

Jeg hadde følsomme bryst tidligere og tror jeg mistet dette symptomet også. Hvilke symptomer har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (På 10.1.2024 den 14.38):

Så bra at alt så fint ut ❤️

Hei, Melus. Ser du skrev du spottet tidligere. Kan du fortelle hvor ofte, hvor lenge? Spottet du mer etter UL?

 

Skal på UL i dag på grunn av spotting. Føler meg veldig pessimistisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (3 timer siden):

Hei, Melus. Ser du skrev du spottet tidligere. Kan du fortelle hvor ofte, hvor lenge? Spottet du mer etter UL?

 

Skal på UL i dag på grunn av spotting. Føler meg veldig pessimistisk.

 

Ikke meg du spør, men svarer allikevel. Jeg blødde ganske kraftig i to omganger i uke 5 og uke 6. ingen smerter. Alt så fint ut på tul. Både ultralydjordmor og fastlegen sa at så lenge det ikke var smerter så var det ingentibg å stresse over. Og at det var veldig vanlig med blødninger i starten. 
 

lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (3 timer siden):

Hei, Melus. Ser du skrev du spottet tidligere. Kan du fortelle hvor ofte, hvor lenge? Spottet du mer etter UL?

 

Skal på UL i dag på grunn av spotting. Føler meg veldig pessimistisk.

 

Hei! Lykke til, håper alt går fint. ❤️ 

Jeg spottet i begynnelsen av uke 6, så blødde jeg mye og hadde smerter, var helt sikker på at jeg mistet. Men det gikk fint, har vært på flere ultralyder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig min tur til å bli med i termingruppe ❤️

Tingeling97 - 26 - B1 - termin 27.08.24

Etter nesten 5 år som prøver, 4 SA og 1 MA og to IVF forsøk, ser det ut til å gå bra denne gangen. Har vært og er kjemperedd, og allerede hatt tre ultralyder 😅 første var i uke 7+0 grunnet IVF, hvor de på klinikken ønsket at jeg skulle komme tilbake uken etter, da embryo var litt mindre enn forventet. I uke 8+0 så alt bra ut, og jeg lovde meg selv å slappe av fram til TUL i uke 12. Ble visst en ultralyd i går også, 9+5, og alt så bra ut. Føler jeg kan slappe mer av nå, men å komme til uke 12 vil bli en stor milepæl. Har tidligere mistet alle graviditetene i uke 5.

Har vært litt dårlig, endel kvalme og hodepine, mye trøtt og sliten. Kvalmen har heldigvis roet seg ved inntak av mat, så fra uke 5 til uke 9 har jeg spist annenhver time og stått opp på natta for å spise. Nå har heldigvis dette roet seg, og jeg er tilbake til å spise to-tre måltider om dagen. Hodepinen har også gitt seg, så føler meg generelt i bedre form! Gleder meg til tiden framover, og blir fint å følge dere andre ❤️

Endret av Tinkerbellee
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har trøttheten nådd nye høyder… vært så trøtt at jeg har vært småkvalm, svimmel og utrolig glemsk. Klarer nesten ikke å beskrive hvordan den er😫 har ikke samme mulighet til å hvile etter jobb heller nå, så den som har lagt seg samtidig som barna det er meg.. allikevel er jeg like trøtt når jeg våkner. 
 

idag gikk jeg hjem fra jobb pga dette, og tror jeg må iallefall ta morgendagen også å prøve å komme meg litt ovenpå igjen. Det går så mye ut over de to jeg allerede har at jeg er nødt til å sette inn noen grep.. jeg håper at disse dagene vil hjelpe så pass at jeg slipper å be om sykemelding! Og jeg håper at trøttheten vil gi seg😳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Tinkerbellee said:

Endelig min tur til å bli med i termingruppe ❤️

Tingeling97 - 26 - B1 - termin 27.08.24

Etter nesten 5 år som prøver, 4 SA og 1 MA og to IVF forsøk, ser det ut til å gå bra denne gangen. Har vært og er kjemperedd, og allerede hatt tre ultralyder 😅 første var i uke 7+0 grunnet IVF, hvor de på klinikken ønsket at jeg skulle komme tilbake uken etter, da embryo var litt mindre enn forventet. I uke 8+0 så alt bra ut, og jeg lovde meg selv å slappe av fram til TUL i uke 12. Ble visst en ultralyd i går også, 9+5, og alt så bra ut. Føler jeg kan slappe mer av nå, men å komme til uke 12 vil bli en stor milepæl. Har tidligere mistet alle graviditetene i uke 5.

Har vært litt dårlig, endel kvalme og hodepine, mye trøtt og sliten. Kvalmen har heldigvis roet seg ved inntak av mat, så fra uke 5 til uke 9 har jeg spist annenhver time og stått opp på natta for å spise. Nå har heldigvis dette roet seg, og jeg er tilbake til å spise to-tre måltider om dagen. Hodepinen har også gitt seg, så føler meg generelt i bedre form! Gleder meg til tiden framover, og blir fint å følge dere andre ❤️

Lover jo veldig godt å ha kommet til uke 9, nesten 10 nå 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til uke 17 nå, og bukser begynner å stramme over magen. Bestilte meg en gravidbukse på nett, men synes det magebåndet er såå rart. Føler ikke jeg har nok mage til å gå med den ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkerbellee skrev (På 24.1.2024 den 11.01):

Endelig min tur til å bli med i termingruppe ❤️

Tingeling97 - 26 - B1 - termin 27.08.24

Etter nesten 5 år som prøver, 4 SA og 1 MA og to IVF forsøk, ser det ut til å gå bra denne gangen. Har vært og er kjemperedd, og allerede hatt tre ultralyder 😅 første var i uke 7+0 grunnet IVF, hvor de på klinikken ønsket at jeg skulle komme tilbake uken etter, da embryo var litt mindre enn forventet. I uke 8+0 så alt bra ut, og jeg lovde meg selv å slappe av fram til TUL i uke 12. Ble visst en ultralyd i går også, 9+5, og alt så bra ut. Føler jeg kan slappe mer av nå, men å komme til uke 12 vil bli en stor milepæl. Har tidligere mistet alle graviditetene i uke 5.

Har vært litt dårlig, endel kvalme og hodepine, mye trøtt og sliten. Kvalmen har heldigvis roet seg ved inntak av mat, så fra uke 5 til uke 9 har jeg spist annenhver time og stått opp på natta for å spise. Nå har heldigvis dette roet seg, og jeg er tilbake til å spise to-tre måltider om dagen. Hodepinen har også gitt seg, så føler meg generelt i bedre form! Gleder meg til tiden framover, og blir fint å følge dere andre ❤️

Hei og velkommen 💕 Håper virkelig dette er terminspira, litt av en reise dere har hatt på veien ❤️ Men høres ut som det lover godt inntil videre 🤞❤️

Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen av kvalmen, her og har (og er) hyppig spising den viktigste medisinen. Godt formen er bedre, veldig deilig å føle seg litt som seg selv igjen etterhvert og 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

månki skrev (18 timer siden):

Denne uka har trøttheten nådd nye høyder… vært så trøtt at jeg har vært småkvalm, svimmel og utrolig glemsk. Klarer nesten ikke å beskrive hvordan den er😫 har ikke samme mulighet til å hvile etter jobb heller nå, så den som har lagt seg samtidig som barna det er meg.. allikevel er jeg like trøtt når jeg våkner. 
 

idag gikk jeg hjem fra jobb pga dette, og tror jeg må iallefall ta morgendagen også å prøve å komme meg litt ovenpå igjen. Det går så mye ut over de to jeg allerede har at jeg er nødt til å sette inn noen grep.. jeg håper at disse dagene vil hjelpe så pass at jeg slipper å be om sykemelding! Og jeg håper at trøttheten vil gi seg😳

Ååh, den trøttheten altså.. Sover selv nå rett etter legging av mini 😴 Sover jeg ti timer i døgnet føler jeg det går rundt, men selv da kan jeg være stuptrøtt etter jobb i blant 🙈😅 Har det hjulpet å være hjemme og slappe av litt? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (2 timer siden):

Ååh, den trøttheten altså.. Sover selv nå rett etter legging av mini 😴 Sover jeg ti timer i døgnet føler jeg det går rundt, men selv da kan jeg være stuptrøtt etter jobb i blant 🙈😅 Har det hjulpet å være hjemme og slappe av litt? ❤️

Hatt to dager nå hvor jeg har sovet 3-5 timer etter jeg har levert i barnehagen. Har følt meg som menneske på kveldstid iallefall😊 veldig usikker på hva jeg skal gjøre med morgendagen fordi jeg har ikke en jobb som gir rom for å sakke ned farten eller å ta små pauser innimellom. 
 

Kjenner på at jeg burde bedt om sykemelding pga de barna jeg har, men føler det litt som et nederlag også… 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (1 time siden):

Hatt to dager nå hvor jeg har sovet 3-5 timer etter jeg har levert i barnehagen. Har følt meg som menneske på kveldstid iallefall😊 veldig usikker på hva jeg skal gjøre med morgendagen fordi jeg har ikke en jobb som gir rom for å sakke ned farten eller å ta små pauser innimellom. 
 

Kjenner på at jeg burde bedt om sykemelding pga de barna jeg har, men føler det litt som et nederlag også… 

Så godt at å sove på dagtid har hjulpet 💕

Av og til kan det være litt tøft å få sykemelding, men legen gir det ikke uten grunn. Så man skal ikke føle det som et nederlag ❤️ Det er jo godt å føle man klarer annet i hverdagen enn å sove og å jobbe, og heldigvis er tiden man går gravid veldig lite i et langt arbeidsliv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen dager nå med mer aktivitet en vanlig, og kjenner det så godt i kroppen og bekken. Litt spent på om det vil holde seg på dette nivået og ikke blir verre utover i svangerskapet 🤞😊

Gleder meg veldig til OUL nå, bare to uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...