Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

sjeleglad skrev (24 minutter siden):

Tok UL denne uka og er idag 9+3. Alt var bra med fosteret og er svært liten sjans for at det skal skje noe galt nå. Da var veldig godt å høre med tanke på forrige MA🤞🏼 

Så godt å høre ❤️ Dette må være terminspira 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått positiv test og er 100% i sjokk🤯🤯🤯

Den 15.12 logget jeg TR i appen min, har hatt litt blødninger og litt kramper så nå er jeg selvfølgelig veldig usikker på om dette kan gå veien?!

Streken på testen er ganske fin (men har hørt at Metode er en dårlig test) så skriver her for å få sagt det til noen!

Beautyblender 29 år B2 termin 28.8 (NØYAKTIG samme menstermin som forrige gang 😆)

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (2 timer siden):

Har fått positiv test og er 100% i sjokk🤯🤯🤯

Den 15.12 logget jeg TR i appen min, har hatt litt blødninger og litt kramper så nå er jeg selvfølgelig veldig usikker på om dette kan gå veien?!

Streken på testen er ganske fin (men har hørt at Metode er en dårlig test) så skriver her for å få sagt det til noen!

Beautyblender 29 år B2 termin 28.8 (NØYAKTIG samme menstermin som forrige gang 😆)

Så hyggelig! Håper blødninger og smerter er ufarlige. Så artig med samme menstermin som med første! Det er jo egentlig imponerende 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena12345 skrev (10 minutter siden):

Bare lurer, gikk dere til fastlege for å ta blodprøver før dere gikk til jordmor? Eller kan jeg kontakte jordmor sirekte?

Jeg tok blodprøver hos jordmor 😊 har ikke tatt kontakt med lege enda, kun jordmor.

Endret av tøysekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøysekopp skrev (2 minutter siden):

Jeg tok blodprøver hos jordmor 😊 har ikke tatt kontakt med lege enda, kun jordmor.

Okei, takk for svar! da gjør jeg det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lena12345 skrev (44 minutter siden):

Bare lurer, gikk dere til fastlege for å ta blodprøver før dere gikk til jordmor? Eller kan jeg kontakte jordmor sirekte?

Kommer vell an på, hos oss tar ikke helsestasjonen blodprøver, så må til fastlegen for det. Så jeg dro til fastlegen først når jeg hadde litt plager jeg trengte hjelp med, fikk da tatt blodprøver og, også har jeg fått time hos jordmor i uke 14 😊 Men kan være jordmor hos dere gjør begge, så bare å ta kontakt der så får du beskjed når og om du må til fastlegen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø forrige uke og da var jeg sikker på jeg mistet. Men jammen var det ikke liv i magen likevel :) Fikk ny ultralyd i dag og hjertet banker enda. 8+5 i dag (tror jeg).  Kjenner jeg ikke klarer å slappe helt av, men nå skal jeg prøve å nyte juleferien 🙏🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurvetjofsa skrev (3 minutter siden):

Begynte å blø forrige uke og da var jeg sikker på jeg mistet. Men jammen var det ikke liv i magen likevel :) Fikk ny ultralyd i dag og hjertet banker enda. 8+5 i dag (tror jeg).  Kjenner jeg ikke klarer å slappe helt av, men nå skal jeg prøve å nyte juleferien 🙏🏻

Så godt at alt var fint med lille ❤️ Håper du klarer å slappe mer av etterhvert ❤️🤞 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som synes 1 trimester er tungt? Er så kvalm og helt utmattet. Hadde ikke trodd det var så ille faktisk. Kjennes ut som jeg ikke har noen muskler i kroppen. Håper så mye at det bedrer seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurvetjofsa skrev (På 19.12.2023 den 19.47):

Begynte å blø forrige uke og da var jeg sikker på jeg mistet. Men jammen var det ikke liv i magen likevel :) Fikk ny ultralyd i dag og hjertet banker enda. 8+5 i dag (tror jeg).  Kjenner jeg ikke klarer å slappe helt av, men nå skal jeg prøve å nyte juleferien 🙏🏻

Så godt å høre❤️ Er en skikkelig nervepirrende periode det her, heldigvis bare noen få uker igjen til vi er forbi den verste kneika og sannsynligheten for at noe skal skje blir veldig liten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (7 timer siden):

Flere her som synes 1 trimester er tungt? Er så kvalm og helt utmattet. Hadde ikke trodd det var så ille faktisk. Kjennes ut som jeg ikke har noen muskler i kroppen. Håper så mye at det bedrer seg snart.

Absolutt.. Denne gangen har kvalmen vært bedre for meg, og det er forsåvidt en god trøst! Men, fortsatt veldig trøtt og tung i kropp og i hodet, hjernetåke rett og slett. Pleier å bedre seg i andre trimester, så får håpe på det 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blødd mer denne uka. Mista helt troen på tirsdag. Til da hadde jeg en 50/50 følelse, nå er den dårligere. Fortsatt pittelitt håp siden jeg har symptomer. Dommen kommer senere i dag, har tatt Hcg-prøver med (kun) 24 t mellomrom.

Blir godt å vite uansett utfall :)

Ps: til dere godt inn i 1. trimester, I FEEL YOU. Er nesten traumatisert av mitt forrige svangerskap 🤢🤮🤢 🤮🤢

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beautyblender skrev (27 minutter siden):

Har blødd mer denne uka. Mista helt troen på tirsdag. Til da hadde jeg en 50/50 følelse, nå er den dårligere. Fortsatt pittelitt håp siden jeg har symptomer. Dommen kommer senere i dag, har tatt Hcg-prøver med (kun) 24 t mellomrom.

Blir godt å vite uansett utfall :)

Ps: til dere godt inn i 1. trimester, I FEEL YOU. Er nesten traumatisert av mitt forrige svangerskap 🤢🤮🤢 🤮🤢

Så leit med blødning, krysser fingrene for at det går bra 🤞🤞❤️ Blir nok godt å få svar ja ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (På 21.12.2023 den 21.02):

Flere her som synes 1 trimester er tungt? Er så kvalm og helt utmattet. Hadde ikke trodd det var så ille faktisk. Kjennes ut som jeg ikke har noen muskler i kroppen. Håper så mye at det bedrer seg snart.

Veldig tungt. Har ingen energi og formen er helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 
nesten så jeg ikke tør helt å skrive meg inn her enda. Fikk positiv test igår, og trolig termin 31 august. 
tok ut spiralen 30 november, og har ikke aning på eggløsning osv. men hadde regelmessige blødninger med spiralen, og jeg regner ut i fra siste blødning da. Det stemmer iallefall med å få positiv test nå😊 

trodde jeg fikk mensen fordi jeg blødde friskt blod lille julafta, men det var bare en gang ig så kom det ingenting mer. Bittelitt spotting igår, men positiv digital idag. Kjenner jeg er litt skremt pga blodet, men krysser fingrene for at spira klamrer seg fast❤️ 

 

i tilfellet er dette barn nr 3. har en gutt født i august 2019 og ei jente i desember 2020. 
 

månki - pp1 - b3 - 31 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beautyblender skrev (På 22.12.2023 den 9.53):

Har blødd mer denne uka. Mista helt troen på tirsdag. Til da hadde jeg en 50/50 følelse, nå er den dårligere. Fortsatt pittelitt håp siden jeg har symptomer. Dommen kommer senere i dag, har tatt Hcg-prøver med (kun) 24 t mellomrom.

Blir godt å vite uansett utfall :)

Ps: til dere godt inn i 1. trimester, I FEEL YOU. Er nesten traumatisert av mitt forrige svangerskap 🤢🤮🤢 🤮🤢

Fikk ikke svaret fra legen på fredag... Lever fortsatt litt i uvisshet 😅 Har symptomer så har litt troa igjen. Får vel svar i morgen, men da er verdien nesten en uke gammel. Jeg stresser (faktisk) ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad juletida er ferdig med alle selskaper med så mye god mat jeg ikke kunne røre😂 har så lyst å fortelle til alle, og så mange ganger jeg har holdt på å forsnakke meg. 
 

de forrige gangene fortalte vi det med en gang til familien, men nå er barna så pass store at alle hadde fått vite det på et øyeblikk. Bor på en veldig liten plass, og har ikke behov for at alle naboene osv skal vite med en gang. 
 

rart å tenke på at neste jul sitter vi med en baby på 4-5 mnd i armene🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (1 time siden):

Glad juletida er ferdig med alle selskaper med så mye god mat jeg ikke kunne røre😂 har så lyst å fortelle til alle, og så mange ganger jeg har holdt på å forsnakke meg. 
 

de forrige gangene fortalte vi det med en gang til familien, men nå er barna så pass store at alle hadde fått vite det på et øyeblikk. Bor på en veldig liten plass, og har ikke behov for at alle naboene osv skal vite med en gang. 
 

rart å tenke på at neste jul sitter vi med en baby på 4-5 mnd i armene🥰

Gratulerer med positiv test 💕

Hihi, ja, litt rart og ikke si noe, men jeg syns det wr litt deilig å ha hemmeligheten for oss selv litt til. Så vi har heller ikke fortalt familien enda.

Ja, neste jul er det en liten en til med på julefeiringen, det blir så hyggelig 💕🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (22 timer siden):

Fikk ikke svaret fra legen på fredag... Lever fortsatt litt i uvisshet 😅 Har symptomer så har litt troa igjen. Får vel svar i morgen, men da er verdien nesten en uke gammel. Jeg stresser (faktisk) ikke

Å, så kjedelig å vente på svar! Håper du får høre noe i dag. Håper på fin prøve 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...