Gå til innhold

Termin juli/august 2024


Lillrex

Anbefalte innlegg

Melus skrev (1 minutt siden):

Melus - 37 - 04.08.2024 ❤️ 

Gøy med en sånn tråd! 

Velkommen skal du være og gratulerer så mye med positiv test! 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillrex skrev (2 minutter siden):

Velkommen skal du være og gratulerer så mye med positiv test! 🥰❤️

Tusen takk! ❤️ Føles fortsatt helt uvirkelig. Er bare 4+4 i dag, men merker det jammen godt på kroppen allerede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (Akkurat nå):

Tusen takk! ❤️ Føles fortsatt helt uvirkelig. Er bare 4+4 i dag, men merker det jammen godt på kroppen allerede! 

Syns på mange måter det er uvirkelig enda, tror kanskje det går opp for meg når man begynner å kjenne spark og bevegelse 🥰❤️

Ja, ikke sant! Kroppen er på jobb fra start 😁 Hvilke symptomer har du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (6 minutter siden):

Syns på mange måter det er uvirkelig enda, tror kanskje det går opp for meg når man begynner å kjenne spark og bevegelse 🥰❤️

Ja, ikke sant! Kroppen er på jobb fra start 😁 Hvilke symptomer har du nå?

Jeg er veldig kvalm og har ømme bryst. Er også skikkelig, skikkelig trøtt. Føler meg som en zombie. 😄

Hva med deg? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, har også venta på en sånn tråd😍

sjeleglad - 26 - B2 (antar at det betyr at dette er barn nr 2?) - 18.07.2024

hadde en MA for noen måneder siden. Fant ut på TUL i uke 14 at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8, så veldig redd for det igjen. Vi trodde det var trygt å fortelle forrige gang, og vil ikke gå flere uker og tro at alt går bra. Så her er det bestilt privat UL før jul hvertfall🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjeleglad skrev (4 minutter siden):

Yay, har også venta på en sånn tråd😍

sjeleglad - 26 - B2 (antar at det betyr at dette er barn nr 2?) - 18.07.2024

hadde en MA for noen måneder siden. Fant ut på TUL i uke 14 at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8, så veldig redd for det igjen. Vi trodde det var trygt å fortelle forrige gang, og vil ikke gå flere uker og tro at alt går bra. Så her er det bestilt privat UL før jul hvertfall🤞🏼

Vi har jo termin veldig nære hverandre da, så stas 🥰❤️

Stemmer at B1 er første baby/barn, B2 er andre osv 😊 

Huff, for en utrolig vond opplevelse ❤️ Skjønner veldig godt at dere da ønsker en ekstra ultralyd da ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (30 minutter siden):

Jeg er veldig kvalm og har ømme bryst. Er også skikkelig, skikkelig trøtt. Føler meg som en zombie. 😄

Hva med deg? 

Ja, det var endel tidlige symptomer ja 🙊 Håper kvalmen ikke blir altfor slitsom for deg ❤️

Zombietilstanden er kjent 🙊 Her roet det seg forrige uke, men før det var jeg så trøtt i tide og utide. Symptomene her har trappet seg gradvis opp, så sluppet den veldige kvalmen før slutten av forrige uke. Ellers har jeg hatt litt stikkinger/strekking i magen, uren hud, trøtt og takler ikke smaken av kaffe 😅 Tydelig at kroppen er på jobb hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn fra før, når sluttet brystene å vokse? Måtte allerede ut å kjøpe ny BH denne uken, men turte ikke kjøpe flere i tilfelle det bare fortsetter å vokse. Synes det føles litt tidlig allerede i uke 9. 

Var forresten på julebord i helgen og tror jeg ble avslørt av de nærmest på bordet. Servitøren klarte å si høyt "ja det var du som ikke skulle ha alkohol " når de serverte vinpakken 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (49 minutter siden):

Dere som har barn fra før, når sluttet brystene å vokse? Måtte allerede ut å kjøpe ny BH denne uken, men turte ikke kjøpe flere i tilfelle det bare fortsetter å vokse. Synes det føles litt tidlig allerede i uke 9. 

Var forresten på julebord i helgen og tror jeg ble avslørt av de nærmest på bordet. Servitøren klarte å si høyt "ja det var du som ikke skulle ha alkohol " når de serverte vinpakken 🙈 

Har ikke noe klart svar på bh, husker ikke helt. Men brystene vokste etter fødsel også. Jeg levde i sånne ammetopper hele svangerskapet og etter fødsel😅 følte de hadde litt mer slingringsmonn enn bh-er

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (53 minutter siden):

Dere som har barn fra før, når sluttet brystene å vokse? Måtte allerede ut å kjøpe ny BH denne uken, men turte ikke kjøpe flere i tilfelle det bare fortsetter å vokse. Synes det føles litt tidlig allerede i uke 9. 

Var forresten på julebord i helgen og tror jeg ble avslørt av de nærmest på bordet. Servitøren klarte å si høyt "ja det var du som ikke skulle ha alkohol " når de serverte vinpakken 🙈 

Det er veldig individuelt, jeg klarte meg med de samme bhene gjennom svangerskapet (selvom brystene vokste). Men hørt om andre som må opp flere størrelser i løpet av svangerskapet. Endel ammebher er sånn myke og uten cupsize (typ medela sine). Og noen av de er veldig behagelige syns jeg  så går jo an å hå til innkjøp av noen sånne på forhånd?

Det var da lite gjennomtenkt av hun servitøren😬😅 Jaja, får håpe de som satt ved deg lar det fare og venter til du er klar til å fortelle 🤞😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen her om dagen for første svangerskapskontroll, var ikke egentlig det da, for svangerskapskontrollene må man visst ta hos jordmor der jeg bor nå. Visste ikke det jeg! Men, fikk tatt en prat med legen om litt diverse problemer jeg trenger hjelp med, tatt alle blodprøver og sendt henvisning til sykehuset. Så var jo greit å få gjort det og. Gleder meg til prøvesvar, håper alle verdier er tipp topp🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Lillrex said:

Var hos legen her om dagen for første svangerskapskontroll, var ikke egentlig det da, for svangerskapskontrollene må man visst ta hos jordmor der jeg bor nå. Visste ikke det jeg! Men, fikk tatt en prat med legen om litt diverse problemer jeg trenger hjelp med, tatt alle blodprøver og sendt henvisning til sykehuset. Så var jo greit å få gjort det og. Gleder meg til prøvesvar, håper alle verdier er tipp topp🤞

Åja, trodde det var fritt valg mellom jordmor og lege. 

Er jo praktisk å få sendt inn til sykehuset så fort som mulig slik at man får time til TUL. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen hos dere nå? Jeg har kommet inn i en rutine hvor jeg håndterer uvelheten nå, og har på følelsen av at det kommer til å gå over om ikke så lenge 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sisini skrev (2 minutter siden):

Åja, trodde det var fritt valg mellom jordmor og lege. 

Er jo praktisk å få sendt inn til sykehuset så fort som mulig slik at man får time til TUL. 😊

Det trodde jeg og, var det sist! Men er fastlegemangel her jeg bor, så kan være et tiltak for å lette presset av legekontorene. Er minst 3 uker ventetid for time hos legen nå, så det er nok fint at de har gjort det sånn. Da må jeg bare komme meg til jordmor etterhvert og så jeg får fikset papirene og slikt.

Ja, spent på når jeg får time 😊❤️

sisini skrev (3 minutter siden):

Hvordan er formen hos dere nå? Jeg har kommet inn i en rutine hvor jeg håndterer uvelheten nå, og har på følelsen av at det kommer til å gå over om ikke så lenge 🤞

Så deilig at du har funnet en rutine som gjør det håndterbart, håper følelsen er rett og at det passerer snart 🤞❤️

Formen denne gangen er så mye bedre enn sist, jeg håper det fortsetter 🤞 Er noe kvalm og mye trøtt, men det lar seg håndtere, veldig takknemlig for det 🥰🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (4 timer siden):

Hvordan er formen hos dere nå? Jeg har kommet inn i en rutine hvor jeg håndterer uvelheten nå, og har på følelsen av at det kommer til å gå over om ikke så lenge 🤞

Formen her er litt bedre enn den har vært frem til nå. Har en del murringer nederst i magen og blir like bekymret hver gang. Men det er vel helt normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lillrex said:

Det trodde jeg og, var det sist! Men er fastlegemangel her jeg bor, så kan være et tiltak for å lette presset av legekontorene. Er minst 3 uker ventetid for time hos legen nå, så det er nok fint at de har gjort det sånn. Da må jeg bare komme meg til jordmor etterhvert og så jeg får fikset papirene og slikt.

Ja, spent på når jeg får time 😊❤️

Så deilig at du har funnet en rutine som gjør det håndterbart, håper følelsen er rett og at det passerer snart 🤞❤️

Formen denne gangen er så mye bedre enn sist, jeg håper det fortsetter 🤞 Er noe kvalm og mye trøtt, men det lar seg håndtere, veldig takknemlig for det 🥰🥰❤️

Det gir mening at det er fastlegemangel som gjør det! Godt å høre at kvalmen lar seg håndtere 😊

4 hours ago, Melus said:

Formen her er litt bedre enn den har vært frem til nå. Har en del murringer nederst i magen og blir like bekymret hver gang. Men det er vel helt normalt? 

Tror det er ganske vanlig! Selv om embryo er lite enn så lenge er det mye forandringer ellers i livmor og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sisini skrev (9 timer siden):

Hvordan er formen hos dere nå? Jeg har kommet inn i en rutine hvor jeg håndterer uvelheten nå, og har på følelsen av at det kommer til å gå over om ikke så lenge 🤞

Har begynt på xonvea mot kvalmen nå slik at jeg skal fungere på jobb og med ettåringen jeg fra før😅 hjelper mye mot kvalmen, men er fortsatt konstant sliten og trøtt.

fikk ikke TUL på sykehuset før i januar, men skal privat nå om 10 dager, så er utrolig spent🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd. KoopaTroopa - 34 - B1 - 22.07.2024

Litt uheldig termindato, så får håpe det ikke treffer helt😅 

Er gravid etter ivf, og var nettopp på tidlig ultralyd 7+0. Alt så fint ut, ble veldig glad og letta (så langt).

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sjeleglad said:

Har begynt på xonvea mot kvalmen nå slik at jeg skal fungere på jobb og med ettåringen jeg fra før😅 hjelper mye mot kvalmen, men er fortsatt konstant sliten og trøtt.

fikk ikke TUL på sykehuset før i januar, men skal privat nå om 10 dager, så er utrolig spent🙈

Skjønner at det er greit å fungere litt når man har en liten en fra før 🥰

Bestilte TUL privat selv, da jeg fikk offentlig time i juleferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KoopaTroopa said:

Koselig tråd. KoopaTroopa - 34 - B1 - 22.07.2024

Litt uheldig termindato, så får håpe det ikke treffer helt😅 

Er gravid etter ivf, og var nettopp på tidlig ultralyd 7+0. Alt så fint ut, ble veldig glad og letta (så langt).

 

Gratulerer og velkommen hit! Hørte at bare noen få prosent faktisk føder på termin 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...