Gå til innhold

*Emma* skal endelig gifte seg


*Emma*

Anbefalte innlegg

Bethina - takk for advarsel...igjen ;) Du skrev det på forrige side i dagboken min også. Hører at noen sier dette om ulovlig utleie samtidig som ingen svarer når jeg spør hvorfor det er ulovlig og hvem som har fortalt dem dette? Dama på Brude i Fokus (som jeg snakket med...det var eieren) fortalte selv meg helt uppfordret at noen påto hun leide dem ut ulovlig og hadde klaget til Maggie Sottero. De hadde svart at sålenge hun hadde kjøpt kjolene og eide dem vard et ingtngin de kunne gjøre for det hadde hun rett til.....

Jeg har jo KJØPT kjole så hva hun gjør med de andre kjolene sine er egentlig rennende likegyldig for meg :)

Håppi er en liten skjønning ja. Gleder meg til å haa han ute i hagen til sommern og lære han "triks".

Sensommerbrud og IdaH - takk for kompliment på barna....jeg syns selvfølgelig de er verdens skjønneste begge to :hjerte:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var akkurat det jeg mente Emma, at sålenge du har fått den kjolen du vil ha så er det jo samma f***!:hoho:

God helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom tiaraen jeg bestilte!! JIPPI! Den var kjempe fin! Er veldig fornøyd med den :danse:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom tiaraen jeg bestilte!! JIPPI! Den var kjempe fin! Er veldig fornøyd med den :danse:

Så bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra "sykehuset" med betydelig større pupper! So far so good! Gleder meg til de er "blitt som de skal være" i str og til å prøve brudekjolen og andre kuule klær med fine pupper i :danse:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha tror de før og etter bildene blir holdt "for megselv" gitt ;)

Men jeg legger vel ut noen bilder av meg i kjolen etterhvert :danse:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte forresten BRYLLUPS Magasinet i dag. 30kr billigere og mye bedre enn Ditt Bryllup syns jeg.

Nå har jo jeg funnet kjole alt da men her var kjole avbildet i helfigur (de fleste) og mange også både forran og bak..masse fint....( I ditt bryllup var det så mange veldig kunstneriske bilder liksom...man så jo ikke kjolene i det hele tatt.)

Fulgte med en sånn liten "manne antrekk" brosjyre også og der var det mye fint...og jeg fant ut at jeg og :herremann: har omtrendt samme smak :danse:

I tillegg leste jeg i bladet at den butikken :herremann: liker best å handle dresser og skjorter etc i her i Ski også leier ut herreantrekk til bryllup!! Flott! Tror han ble glad da!

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye pupper! God heling :)

Det hørtes veldig spennende ut, den vielsen og festen dere planlegger! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd å ringe rundt å finne ut dette ang ekteskap i utlandet og hva vi må gjøre for å få det gyldig her i Norge. Ikke enkelt!

* Ringte først UD - så lenge det ikke skal gjennomføres i en sjømannskinke eller på en ambassadde vet de ingenting. De ba meg ringe den Amerikanske ambassaden.

* Ringte den amerikanske ambasaden - de vet ingenting om hva som skal til for at ekteskapet skal være gyldig i Norge. De ba meg ringe norske myndigheter........

* Ringte folkeregisteret - endelig svar - de sa at vi må snake med de som skal vie oss i USA og spørre om de trenger noe fra Norge. Gjør de ikke det holder det å levere "den gyldige marriagelicense" fra USA til registrering når vi kommer hjem igjen også blir det registrert her og.

Så det er ikke sånn at ekteskapet ikke blir gyldig i Norge!

Da skal jeg bare sjekke med dem når vi booker dato om det er noe vi trenger å ta med herfra før vi kommer. Feks papirer på prøving av ekteskapet. Trenger de det tar vi det med.

Greit å få det bekreftet at alt blir ok. Og at ekteskapet blir godtatt i Norge også. Vil jo ikke være gift i USA men singel i Norge....hihihi.

hehe.. jeg har vært igjennom akkurat det samme... rart at det skal være så vanskelig å få informasjon. Er jo nesten ingen som vet noe som helst når man ringer rundt.

Det vanligste er vel å gifte seg på ambassade eller i sjømannskirke, så oss andre har de ikke tenkt så mye på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lil - takk takk jeg tror det blir veldig bra!

Marsy - ja jeg vet det. Er det så vanskelig liksom. Foreløpig avventer jeg bare. Får ikke bokket stedet før 8 mnd før uansett så jeg får ta de skikkelige ringerundene etter det :danse:

Har forresten funnet alternativ til mat. Vi hadde tenkt på en restaurant men må innrømme at det virker noe kjipt å troppe opp på en vanlig restaurnt i brudekjole etc. Nå har vi funnet et sted (inne i Disney World faktisk...ha ha ha) hvor man får leie lokale og kan bestille buffet og kelnere og bar etc etc...tror det blir noe sånt. Men jeg må vente å sjekke prisene for jeg har ikke funnet noe enda.) Tror det blir dødsbra. Da kan vi ha vielse sent og middagen etteråp og se fyrverkeriet som "avslutter dagen i parken" hver kveld. Det blir en romantisk og fin avslutning på brylluppet! STORT fyrverkeri!!!

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut med bryllup, middag og fyrverkeri. :Nikke:

Har alle parkene fyrverkeri eller er det bare Epcot?

Husker ikke lenger..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zianta - vet ikke helt hvordan det er nå for jeg har ikke sjekket men sist jeg var der (2003) var det på Epcot kl 21 hver kveld. I Magic Kingdom var det også noe tror jeg...litt tidligere på kvelden...og i MGM er det noe om heter Fantasmic. Men det er mere show med fyrverkeri, flammer og pyro efekter etc etc.

Håper det går i boks. Har funnet priser og meny på en uoffesiell side så jeg får kontakte Disney når jeg har fått booket dato. For det er jo litt kuult å være i den noske paviljonegn. Du vet sikkert hvor det rommet er. Ikke i restauranten men i 2 etasje over raiden...i VIP avdelingen eller ha det het. Var kontorer der oppe etc.

Tror vi kan se fyrverkeiet der oppefra. Er ikke så keen på å vandre rundt i parken m brudekjole etc.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Emma.

Gratulerer med nye pupper! Har du vondt? Har flere venninner som har operert seg, og de sier det bare var SÅ vondt... Men, det er vel individuelt hvor mye smerte man tåler.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bethina. Nei jeg vil ikke påstå at det er veldig vondt. De er veldig ømme og det kjennes ut som jeg er sinnsykt støl liksom...bare i puppene.... Når jeg sitter stille kjenner jeg ingenting men når jeg reiser meg opp gjør det litt vondt.

Men jeg har nå nettopp tatt mine første smertestillende piller (2 paracet) så altfor ille er det absolutt ikke.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Emma :)

Jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det slv også, etter jeg har fåt barn vel å merke. Har hørt at hvis man ammer med silikoninnlegg, så får man skikkelig heng og det er ikke så fristende. ;)

Fortsatt god heling! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bethina - har aldri hørt om at man får heng om man ammer m silikon - men det er ikke så viktig heller for jeg skal ikke ha flere barn...tror jeg da....he he.

Hei hyper - jeg kjenner deg nok igjen :) Og takk for kjole kommentar. Jeg simpelthen elsker den...men jeg er jo litt.......Barbie noenganger ;)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart skal flybilletene bookes!! Har vært på reisebyrå og spurte etter priser. Hun sa at de ikke kom før 11 mnd før så jeg kunne ringe igjen i mnd skiftet april/mai.

Har fulgt m på IcelandAir sine sider men tidligere ikke kunnet bestille for mars 07. Var der inne rundt 20 mars - kunne bare bestille februar. Så var jeg der igjen 2 uker etter (rundt 1-2 april) og da er plutselig omtrend alt i mars 07 utsolgt...hva skjer a????

Må ringe et reisebyrå tror jeg!!

Skal booke hotell snart også. Vi har bestemt oss for et billig hotell som vi har bodd på før. Det ligger fint til og har god beliggenhet i forhold til restauranter og butikker og greier.

Her er link!!

MEN vi må også booke 4 netter på et DISNEY eid hotell. Disse er naturlignok mye dyrere da...men man må altså ha 4 netter der for å få gifte seg hos dem. Vi har i utgangspunktet tenkt å ta billigste alternativet samtidig som jeg syns det er kjipt også....for de er ikke såååå veldig fine liksom...

Prisene på de billige er ca 80$ natta. Klassen over derligger på 140$ Dvs at vi må ut med rundt 1500NOK mere om vi velger et fint hotell i de 4 nettene..,men det er kanskje verdt det.......hva syns dere???

Her er alternativene på billighotell....

Pop Century

All Star Movies

All Star Music

All Star Sport

Også er det disse jeg vurderer som "litt dyrere"...

Caribbean Beach Resort

Coronado Springs

Port Orleans French Quarter

Port Orleans Riverside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...