Gå til innhold

*Emma* skal endelig gifte seg


*Emma*

Anbefalte innlegg

Endelig var det min tur også :hjerter_rundt:

Vi skal gifte oss i mars 2007.

Jeg og :herremann: har vært sammen i 7 år og vært forlovet i 6 av dem. To barn har vi også rukket å få!

Grunnen til at ting har drøyd så veldig er to......

1. Min :herremann: har hatt litt bryllups skrekk

2. Vi har ikke vært enige om hvordan vi skal gjøre det

( han vil helst på rådhuset og bli ferdig)

( jeg vil ha 100 gjester og full pakke på en stor herregård)

I høst foreslo jeg det jeg mente var det perfekte kompromiss (å gifte oss mens vi er på ferie i Florida i 2007).....da får jeg det jeg vil..romantikk, kjole og alt det dillet der....samtidig som han slipper det han ikke vil ha: prest, taler, masse gjester og oppmerksomhet.

I går nevnte jeg det igjen og da sa han endelig:

JEG SYNS VI SKAL GJØRE DET JEG :hjerter_rundt:

Jeg må dobbeltsjekke priser og sånt (så ikke det kommer masse uforutsette utgifter)...men går alt som det skal skal vi altså gifte oss i MARS 2007 -The Wedding Pavillion

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!!

Velkommen til bryllupsdagbøkene :klem:

Her får du mye god hjelp av noen skjønne jenter :kghjerte:

Jeg skal selv gifte meg 26. mai 2007, og gleder meg masse :danse:

Lykke til med planleggingen. Det så forresten eventyrlig ut med Disney wedding ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet en kjole på Ebay som jeg har såååååå lyst på......

Har i flere år vært sikker på at jeg vil ha MAGGIE SOTTERO kjole. (Har tittet på kjoler i forbindlese med at venninder har giet seg etc.)

Er litt usikker på om jeg tørr kjøpe kjole alt nå...tenk om jeg ombestemmer meg liksom...det er jo over ett år til....SYNSPUNKTER ANYONE??? Hun som selger er en butikk og kjolen er ikke brukt - kun prøvd i butikken. Det står at den er "perfect" og hun har "gått rykte" på Ebay.

Tar jeg den blir det rundt 3.500 NOK inkludert toll go mva etc etc.....og kjolen ville vel kostet rundt 10.000 - 12.000 her i Norge.

Bildet: *SLETTET*

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Fant deg!

Helt utrolig nyyyyyyyyyyyydelig kjole du hadde funnet der. :hjerte:

Gleder meg til å følge med på planleggingen din.

Klem fra

Zianta :klem:

PS! Her og her står det litt om å gifte seg i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare kjempe koslig Zianta. Og takk for linkene.

Skal ta oen telefoner til uka...til folkeregisteret og UD - da bør jeg vel bli rimelig oppdatert antar jeg.

Og kjolen er kjempe lekker syns jeg og veldig meg. (Vet at noen sikkert syns det er too much for den er jo veldig bløtkake men det er akkurat så prinsessete som jeg vil ha det :hjerte: ) Venter på e-mail fra de som selger den på målene. Passer den kjøper jeg den jammen meg :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Så gøy å høre at mannen har tatt til fornuft!! :) Kjempekoselig altså.

Jeg syns kjolen er kjempeflott, men den er absolutt ikke min stil, så jeg kunne aldri valgt den. Tror du blir kjempelekker i den.

Gleder meg til å følge med i planlegginga di, det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte fra Disney i går :hoppe: Så nå har jeg fått litt mere info.

Kommer sikkert til å planlegge en helt masse men det er ikke før i mars jeg jeg begynne å "gjøre ting". Dvs. booke flybilleter, hotell og dato for bryllupet :hjerter_rundt:

Jo kjolen kan det jo plutseig hende jeg bestiller....samtidig føler jeg liksom at jeg må gå i brudesalonger å prøve masse...kan jo ikke gå glip av den moroa selvom jeg egentlig tror jeghar bestemt meg for kjole allerede :kgblunk:

Ellers har jeg bestemt meg for å bestille brudepikekjole til Emma Helene på Ebay også. Der var det jo så mase fint og til under halve prisen av her hjemme!! Hva Erlend skal ha på seg får vi finne ut av når vi ser hva :herremann: skal ha. Morsomt om de kan ha det samme enten det er dress eller smoking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten funnet en kjole på Ebay som jeg har såååååå lyst på......

Vil du ikke prøve den på først? jeg har sett 1000vis av kjoler på nettet, og ingen var som jeg trodde PÅ meg. Den jeg endte opp med hadde jeg aldri trodd jeg ville velge.

Anbefaler ABSOLUTT å prøve først, ellers e det en STOR sjangse at du blir skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke prøve den på først? jeg har sett 1000vis av kjoler på nettet, og ingen var som jeg trodde PÅ meg. Den jeg endte opp med hadde jeg aldri trodd jeg ville velge.

Anbefaler ABSOLUTT å prøve først, ellers e det en STOR sjangse at du blir skuffet!

Takk for tips.....og jo det er litt av grunnen til at jeg er usikker....

Samtidig er den såpass billig at får jeg den og ombestemmer meg burde det være en smal sak å få solgt den til uten tap etterpå.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester:

Grunnen til at vi valgte Disney var at vi uansett hadde planlagt å reise 14 dager til Florida neste år :) Planen var å reise sammen m samboerns søster, typen hennes og sønnen hans. Vi regnet ikke med at noen andre ville kunne komme i bryllupet heller.....

Nå ser det ut som moren og faren min kommer, moren til sambo (faren vet ikke enda...de har gård og vet ikke om begge kan reise fra), min bror+ kjæresten hans, muligens kan også sambos besteforedre finne på å komme, og min bestevenninde sa hun ville!! Hjelp!

Hvis alle disse kommer må vi booke en annen location - da blir det nok nr 1 - wedding pavillion...for Sunset Pointe tar bare 10 pers totalt.

Vi må booke datoen i mars og da må vi vite hvor mange som kommer for å booke location. Så da har folk 1 mnd på seg ca til å bestemm seg....spennende.....jeg er happy uansett om det kommer 1 eller 20 :hjerter:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte registrere meg her for å si:

Gratulerer så mye !!! Og herlighet for en nydelig kjole... Du kommer til å bli utrolig flott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP....

Jeg sitter å regner litt. Vi som trodde det skulle bli billig og sånt i utlandet! Vi hadde forventet at vi kunne leie det minste lokalet (Sunset Pointe 2450$) og at mine forledre + de 3 vi skulle reise sammen m før bryllupet ble planlagt skulle komme. (Dvs 9 totalt)

Men så spurte vi jo venner og sånt og da....også er det såååå mange som vil jo! Dødskoselig da (og de betaler selvfølgelig reise og opphold selv) men nå må vi leie større lokale /Wedding pavillion 3350$ dvs 1000 dollar extra) og middag til kanskje 10 stk mere enn planlagt (enda 1500 dollar extra) - HJELP.

Vi har pr idag 6 JA, 5 99% sikre, 5 kanskje og 12 som vi ikke har hørt fra........nå sitter vi bare å håper at ingen av de 12 som har fortalt at "det er bare å komme" sier nei....for ellers blir vi for mange!!

For å booke et "intimate wedding" som vi ønsker kan man ha max 20 gjester - inkludert brudeparet.

Er man flere enn 20 må man booke et "custom wedding" og da koster det over 5.000$ mere......det går AAAALDRI.

Trodde virkelig ikke jeg skulle komme i denne situasjonen.....at vi kanskje må fortelle noen at de desverre ikke kan komme likevel...hvor pinlig er ikke det?! Heldigvis er alle nærmeste venner og familie av de som har sagt ja eller nesten sikkert ja....

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må vi si til noen at "vi har misforstått og kun kan ha 20 totalt" så kan jeg jo være glad for at nesten alle de 12 er mannens kompiser....mine venninder er klare allerede - jippi :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...