Gå til innhold

Jakten på kjærligheten 2023


Mollebolle

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Begge ville ha kjæreste og valgte/endte opp med ei som var for ung og uerfaren, som kunne ledes i de retningene de ville og kunne formes i "hans bilde". Ikke noen sammenligning av dem ellers. 

Erlend er jo så tøffel at der i gården tror jeg det heller blir omvendt,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ascorbinsyre skrev (På 11.10.2023 den 9.11):

Måtte sjekke finansene til Erlend C. Han eier p.t. Ingen selskaper av større verdi. Aksjeporteføljen ved årsskiftet har en dagsverdi på 13,2 mill kr. Hvor er resten av den omtalte halve milliarden?

Ja merkelig. Det er mye som skurrer med hele dette opplegget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forutsigbare valg fra mannfolka. Den ene velger seg ei som er ung og uerfaren, den andre ei som er den peneste av frierne.

Endret av caremore
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (23 timer siden):

Syns faktisk at det ikke kvalifiserer å leie seg en liksombondetittel for noen år og bli med på dette programmet. 
En må faktisk være bonde, eller å være i overgangen på å overta familiegården, syns jeg. :jolie: 
D.v.s. at en er kjent med bondelivet, vet hva det innebærer og at en velger det selv for all fremtid. 

Kom i tanker om farmen-Andreas som fant seg ei altfor ung, stille, uerfaren og lett å forme til det en ville ha her.

Helt enig! Og dette har vel vært en økende tendens? Men det dysses ned i fremstillingen av bonden på tv, selv om det nevnes (så vidt, og innledningsvis) at «bonden» ikke bor hjemme «men nok skal ta over gården en dag». «En dag» kan være veldig mange år til. Mor og far, som faktisk driver gården, kastes ut mens innspillingen foregår.

En annen ting jeg savner er bønder fra nord-Norge og vestlandet. De er jo ikke-eksisterende i programmet. Men det blir vel for dyrt for produksjonen å fly friere opp til Finnmarks-kysten, liksom.. Selv om det hadde vært interessant og ville gitt mer mangfold i programmet, mer variasjon i natur og måter å drive gård på. Husker ikke andre bønder enn fra relativt sentrale strøk i sør/øst, men det er mulig det er bare jeg som har dårlig hukommelse?

Skulle likt å vite hvor mange bønder fra nord eller vest som har meldt seg på, men ikke kommet med fordi de bor på «feil» sted.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (42 minutter siden):

Erlend er jo så tøffel at der i gården tror jeg det heller blir omvendt,

 

Er han det? Eller er det kalkulert? Sara Oline spurte jo under middagen om hvordan ville dere håndtere det om Erlend ble streng og hard? Enten er han selv blitt  lurt inn i denne «sekten» eller så er han en del av den, tankesett og levemåte, hvor han trenger er føyelig kvinne, en som kan leve opp til dette idealet  Jeg tenker det siste. 

Endret av Lana01
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (16 minutter siden):

Er han det? Eller er det kalkulert? Sara Oline spurte jo under middagen om hvordan ville dere håndtere det om Erlend ble streng og hard? Enten er han selv blitt  lurt inn i denne «sekten» eller så er han en del av den, tankesett og levemåte, hvor han trenger er føyelig kvinne, en som kan leve opp til dette idealet  Jeg tenker det siste. 

Jeg regaerte også på dette. Hvordan de vil håndtere det hvis han blir streng og hard? Dette er ikke en problemstilling i et vanlig "normalt" forhold. Men spørsmålet tyder jo på at dette er noe som kan forekomme her da... Sara Oline skremmer vettet av meg, det olme blikket...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at dette blir sesongen vi ikke kommer til å glemme så lett... Altfor mye som skurrer en viss plass.
For den som vil ta på seg forstørrelsesglass og briller, så er det mye som ligger på nett, insta, face og ellers og det kan være med på å danne seg et helere bilde av folket.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til slettede innlegg. Diskusjon av deltagerne utenfor det som foregår i TV-programmet hører til i underforumet Rampelyset.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (1 time siden):

Helt enig! Og dette har vel vært en økende tendens? Men det dysses ned i fremstillingen av bonden på tv, selv om det nevnes (så vidt, og innledningsvis) at «bonden» ikke bor hjemme «men nok skal ta over gården en dag». «En dag» kan være veldig mange år til. Mor og far, som faktisk driver gården, kastes ut mens innspillingen foregår.

En annen ting jeg savner er bønder fra nord-Norge og vestlandet. De er jo ikke-eksisterende i programmet. Men det blir vel for dyrt for produksjonen å fly friere opp til Finnmarks-kysten, liksom.. Selv om det hadde vært interessant og ville gitt mer mangfold i programmet, mer variasjon i natur og måter å drive gård på. Husker ikke andre bønder enn fra relativt sentrale strøk i sør/øst, men det er mulig det er bare jeg som har dårlig hukommelse?

Skulle likt å vite hvor mange bønder fra nord eller vest som har meldt seg på, men ikke kommet med fordi de bor på «feil» sted.

De har hatt med bønder derfra før, men i denne sesongen var det veldig lite geografisk spredning, ja. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (2 timer siden):

Helt enig! Og dette har vel vært en økende tendens? Men det dysses ned i fremstillingen av bonden på tv, selv om det nevnes (så vidt, og innledningsvis) at «bonden» ikke bor hjemme «men nok skal ta over gården en dag». «En dag» kan være veldig mange år til. Mor og far, som faktisk driver gården, kastes ut mens innspillingen foregår.

En annen ting jeg savner er bønder fra nord-Norge og vestlandet. De er jo ikke-eksisterende i programmet. Men det blir vel for dyrt for produksjonen å fly friere opp til Finnmarks-kysten, liksom.. Selv om det hadde vært interessant og ville gitt mer mangfold i programmet, mer variasjon i natur og måter å drive gård på. Husker ikke andre bønder enn fra relativt sentrale strøk i sør/øst, men det er mulig det er bare jeg som har dårlig hukommelse?

Skulle likt å vite hvor mange bønder fra nord eller vest som har meldt seg på, men ikke kommet med fordi de bor på «feil» sted.

Det var en bonde fra nord-Norge med i en sesong for noen år tilbake :) husker ikke hva han heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (50 minutter siden):

De har hatt med bønder derfra før, men i denne sesongen var det veldig lite geografisk spredning, ja. 

Kanskje det var et krav fra Jan Thomas at han måtte kunne kjøre dit i Porschen sin fra Oslo 🤪?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Writer_1981 skrev (1 time siden):

Jørgen fra Isfjorden var med i fjor, det er jo på Vestlandet 😊

Ja, husker det når du nevner det :) Men mange fra utkantene er det ikke. Veldig dominans fra sør/øst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Erlend avsluttet med stil. Ber noen andre avslutte jakten for han fordi han ikke tør å si det selv. For en dott.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel tydelig at det har skjedd noe mellom Erlend og Vera som ikke ble vist på TV. Ellers er jo reaksjonen hennes med sinne helt absurd. Hvorfor han da lå på sofaen med hun andre om han allerede hadde valgt Vera, er en annen sak. Jeg hadde løpt så fort jeg kunne fra hele stedet…

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg mistenker at dette blir sesongen vi ikke kommer til å glemme så lett... Altfor mye som skurrer en viss plass.
For den som vil ta på seg forstørrelsesglass og briller, så er det mye som ligger på nett, insta, face og ellers og det kan være med på å danne seg et helere bilde av folket.

Jeg reagerte på moren til Thomas på et innslag på GMN, hvor hun uttalte at det kunne være en mann eller kvinne som flytter inn på gården. Indirekte det blir ikke noe med noen av de to gjenværende mennene.
 

Sikkert ikke lett å flytte inn der når hun bor der og…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

cerruti skrev (20 minutter siden):

Jeg reagerte på moren til Thomas på et innslag på GMN, hvor hun uttalte at det kunne være en mann eller kvinne som flytter inn på gården. Indirekte det blir ikke noe med noen av de to gjenværende mennene.
 

Sikkert ikke lett å flytte inn der når hun bor der og…

Bor moren der også? Blir snart på nivå med Erlends kollektiv dette her 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (9 timer siden):

Helt enig! Og dette har vel vært en økende tendens? Men det dysses ned i fremstillingen av bonden på tv, selv om det nevnes (så vidt, og innledningsvis) at «bonden» ikke bor hjemme «men nok skal ta over gården en dag». «En dag» kan være veldig mange år til. Mor og far, som faktisk driver gården, kastes ut mens innspillingen foregår.

En annen ting jeg savner er bønder fra nord-Norge og vestlandet. De er jo ikke-eksisterende i programmet. Men det blir vel for dyrt for produksjonen å fly friere opp til Finnmarks-kysten, liksom.. Selv om det hadde vært interessant og ville gitt mer mangfold i programmet, mer variasjon i natur og måter å drive gård på. Husker ikke andre bønder enn fra relativt sentrale strøk i sør/øst, men det er mulig det er bare jeg som har dårlig hukommelse?

Skulle likt å vite hvor mange bønder fra nord eller vest som har meldt seg på, men ikke kommet med fordi de bor på «feil» sted.

Det var med en fra Jølster, men det er ikke helt kultur for å stikke seg fram på tv på bygdene på Vestlandet. De fleste er for jordnære for det😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordis skrev (11 timer siden):

Helt enig! Og dette har vel vært en økende tendens? Men det dysses ned i fremstillingen av bonden på tv, selv om det nevnes (så vidt, og innledningsvis) at «bonden» ikke bor hjemme «men nok skal ta over gården en dag». «En dag» kan være veldig mange år til. Mor og far, som faktisk driver gården, kastes ut mens innspillingen foregår.

En annen ting jeg savner er bønder fra nord-Norge og vestlandet. De er jo ikke-eksisterende i programmet. Men det blir vel for dyrt for produksjonen å fly friere opp til Finnmarks-kysten, liksom.. Selv om det hadde vært interessant og ville gitt mer mangfold i programmet, mer variasjon i natur og måter å drive gård på. Husker ikke andre bønder enn fra relativt sentrale strøk i sør/øst, men det er mulig det er bare jeg som har dårlig hukommelse?

Skulle likt å vite hvor mange bønder fra nord eller vest som har meldt seg på, men ikke kommet med fordi de bor på «feil» sted.

Det har jo vært flere bønder fra Vestlandet oppigjennom og også et par nordlendinger, men ikke så mange. Men det har absolutt vært flest fra Øst- og Sørlandet. Før var det jo flere bønder som var med i de innledende episodene, før de valgte ut de fire som fikk flest frierbrev, som ble fulgt videre. Så antall frierbrev har også hatt litt å si for hvilke bønder som blir fulgt videre.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...