Gå til innhold

Jakten på kjærligheten 2023


Mollebolle

Anbefalte innlegg

Nutz skrev (1 time siden):

Eh... Hvorfor kom det ikke frem i programmet at han

1. ikke faktisk eide eller bodde permanent på gården

2. bodde i kollektiv sammen med 3 andre voksne og en baby

Det har blitt nevnt at han bor i kollektiv, men bare briefly av Jan Thomas i et sceneskifte, om jeg husker riktig. Det er veldig rart å ha ham som bonde når han ikke bor fast på egen gård.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

epleberte skrev (6 minutter siden):

Det har blitt nevnt at han bor i kollektiv, men bare briefly av Jan Thomas i et sceneskifte, om jeg husker riktig. Det er veldig rart å ha ham som bonde når han ikke bor fast på egen gård.

Bor han ikke der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epleberte skrev (8 minutter siden):

Jo men altså at han leier.

Ja, enig i det...

Blir veldig sært å bo med flere voksne sånn, må isåfall være samme hippisjela selv...

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk at det ikke kvalifiserer å leie seg en liksombondetittel for noen år og bli med på dette programmet. 
En må faktisk være bonde, eller å være i overgangen på å overta familiegården, syns jeg. :jolie: 
D.v.s. at en er kjent med bondelivet, vet hva det innebærer og at en velger det selv for all fremtid. 

Kom i tanker om farmen-Andreas som fant seg ei altfor ung, stille, uerfaren og lett å forme til det en ville ha her.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble rasende når Erlend satte på teckno musikk på full guffe forann hestene så de ble vettskremte😡😤😠

Hester er veldig følsomme dyr.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Nutz said:

Eh... Hvorfor kom det ikke frem i programmet at han

2. bodde i kollektiv sammen med 3 andre voksne og en baby

Det kom jo fram. Jeg har i hvert fall visst det i flere uker, og jeg tviler på at jeg har drømt det. Kanskje ikke spesifikt en baby, men at han bodde med andre personer har blitt nevnt.

Endret av Centimeteren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makt-ubalansen mellom Erlend og Vera er ekstrem. Aldersforskjellen er 14 år, men i praksis er den større. Hun er ingen normal 26åring. Hun har ingen andre referanser enn folkehøyskolen, ingen utdannelse, ingen tidligere forhold. Hun er ekstremt naiv, sosialt litt tilbakestående, usikker og stresset. Virker egentlig psykisk syk de første episodene. Han er 40år, har stor livserfaring, mange forhold, bodd i utlandet, svært rik, er en kameleon i måten han er på. Han virker som han kan endre seg etter hva som lønner seg i ulike situasjoner. Det å ha tjent såpass mye penger krever gjerne en kynisk, kald og beregnende side også. Han virker mye mer intelligent enn henne. Han har på en måte levd livet, og har en slagd pensjonist-tilværelse nå, der han liksom søker naturen og «det enkle livet». Første daten deres framsto som lærer-elev eller far-datter. 

  • Liker 39
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (44 minutter siden):

Makt-ubalansen mellom Erlend og Vera er ekstrem. Aldersforskjellen er 14 år, men i praksis er den større. Hun er ingen normal 26åring. Hun har ingen andre referanser enn folkehøyskolen, ingen utdannelse, ingen tidligere forhold. Hun er ekstremt naiv, sosialt litt tilbakestående, usikker og stresset. Virker egentlig psykisk syk de første episodene. Han er 40år, har stor livserfaring, mange forhold, bodd i utlandet, svært rik, er en kameleon i måten han er på. Han virker som han kan endre seg etter hva som lønner seg i ulike situasjoner. Det å ha tjent såpass mye penger krever gjerne en kynisk, kald og beregnende side også. Han virker mye mer intelligent enn henne. Han har på en måte levd livet, og har en slagd pensjonist-tilværelse nå, der han liksom søker naturen og «det enkle livet». Første daten deres framsto som lærer-elev eller far-datter. 

Enig, det er veldig ukomfortabelt å se de sammen. Det virker som han liker den ubalansen i tillegg. Du satt bra ord på det jeg mener å se. Han stiller spørsmål, er inngående og påtatt overbærende med henne på en ekstremt ubehagelig måte. Han ser ikke på dem som likeverdige. Syns det var overraskende fra henne, og interessant, at hun er redd for å bli en tilskuer i hans liv. For det blir hun. Føler det han driver med er blanding av grooming og litt herskete? «jeg har ingen behov men er interessert i dine», «jeg kan gi deg alt du trenger», «jeg når aldri mine grenser men skal forstå dine» Han sier ikke det ordrett men for meg gir han inntrykk av sånne holdninger 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, personangrep, spekulasjoner, ryktespredninger, persondebatt, gjengivelser av eksternt innhold uten henvisning til kilde, gjengivelser av eksternt innhold gjemt bak betalingsmur, innlegg kun bestående av lenker og svar til slettede innlegg. De som ønsker å diskutere enkeltpersoner utover det som foregår i TV-programmet kan gjøre det i Rampelyset.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
ytterligere etterfølgende innlegg ble ryddet for persondebatt den 11.10.23 kl. 21:16 - Rhodiola, adm.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Syns faktisk at det ikke kvalifiserer å leie seg en liksombondetittel for noen år og bli med på dette programmet. 
En må faktisk være bonde, eller å være i overgangen på å overta familiegården, syns jeg. :jolie: 
D.v.s. at en er kjent med bondelivet, vet hva det innebærer og at en velger det selv for all fremtid. 

Kom i tanker om farmen-Andreas som fant seg ei altfor ung, stille, uerfaren og lett å forme til det en ville ha her.

Sånn er det vel med Sigrid også. Hun jobber som tannlege og bor i et hus i et vanlig nabolag. Hun skal muligens ta over gården om 20-30 år, på en eller annen måte, når foreldrene trekker seg tilbake. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (46 minutter siden):

Sånn er det vel med Sigrid også. Hun jobber som tannlege og bor i et hus i et vanlig nabolag. Hun skal muligens ta over gården om 20-30 år, på en eller annen måte, når foreldrene trekker seg tilbake. 

Dette er tilfelle i mange tidligere program også, de venter på å ta over og det er votter og vinter frem i tid

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Castor Troy skrev (4 timer siden):

Sånn er det vel med Sigrid også. Hun jobber som tannlege og bor i et hus i et vanlig nabolag. Hun skal muligens ta over gården om 20-30 år, på en eller annen måte, når foreldrene trekker seg tilbake. 

Ja, det har du rett i. Begynner de å gå tom for ordentlige bønder mon tro? :klo: 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså! Dagens episode (på play) 🙈Den rommet mye og mangt!

Erlend - 😵‍💫

Jeg har en total girl crush på Silje ❤️Har hatt det siden starten egentlig men enda mer nå.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend sitt glis...mens han balsamerer Vera fullstendig, kan manipulere henne lett...fordi han forstår jo alltid hva hun føler.. 😅

Tenk deg hvordan Vera kan klikke om sjalusien tar overhånd 😆. For meg ser han ut som 50+, lite attaktiv. Vera er perfekt offer for han, tilskudd til sekten.

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja da fikk vel Erlend akuratt som  han ønsket.det . Vera som er ung og uerfaren. og forelsket.  Stiille og konfliksky. 

Er nok ikke helt den bonderomatikken hun ser for seg., og som hun flytter uviten inn?  Et kollektiv der de deler maltider og gården sammen. Hun må forholde seg til disse mennneskene daglig. Dette har nok bonden glemt å fortelle frierne

Ja men forlsket som hun er klarer vel han å manipulere henne inn i dette livet

Godt for Silje Hun hadde neppe funnet seg i det livet han lever ,og det skjønte nok Erlend også, og det var vel det   Sara Oline rådet han til, at han ville få litt å bryne seg på, om han valgte henne,  fint sagt sagt mellom  linjene

 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, denne episoden altså!  Satt med vondt i magen flere ganger jeg...

Da det begynte med klippet fra middagen med Erlend og co forrige uke fikk jeg vondt inni meg av å se de folka... overraskende nok hadde hun jo litt fine ting å si om Silje. At Erlend så fjaser om det  ved frokosten dagen etter.. jeg har ikke ord. GJØK!! 😝

Vera irriterer meg som bare det.. sitte der å sutre over at Erlend hygger seg med Silje... vel, jeg kan forstå at hun ikke ville forholde seg til det, men det er faktisk en del av leken. Frieren må jo kjenne på alle følelser for alle, for det er jo han som skal ta valget til slutt... og joda, hun kan godt være sjalu - men å ville reise hjem og bare være sinna sånn??  Nei vet du hva!  Jeg som er dobbelt så gammel som henne kjenner også på sjalusi innimellom men jeg vet hva det kommer av og jeg klarer å kontrollere det. Akkurat det klippet der fikk henne til å fremstå umåtelig barnslig i mine øyne... (men jeg er heller ingen fan :P )

Det som var positivt med at hun ble med på daten var jo at hun klarte å si hva ting gjorde med henne og hvordan det påvirket. Kudos for det! Og fint at Erlend tok det imot som han gjorde. At han derimot på slutten da han og Silje kommer inn igjen ganske kjapt, og han sier : jeg ble så satt ut jeg nå... fnis fnis  ... da tenkte jeg: hva i alle dager skal DU bli satt ut for?? Det er jo DU som avviste Silje og sa du ville ha Vera! Skjønte du ikke hva du sa eller? Nei, fjott.

Silje er en dame med klasse! Hun kommer til å finne noen som er langt bedre, og vil nok tenke: ja, det var godt at det ikke ble Erlend og meg..

Gikk som vi trodde med Martin og MJ.  Jeg syns jo Idun er noe av det peneste jeg har sett på evigheter, og syns hun er dritsexy 🤩 håper hun finner seg en flott kar etterhvert. Tøft av henne å være så åpen og sårbar, dette har hun nok vokst masse på.

Alt i alt en god sesong, skal bli spennende å se hvordan det går med parene fremover :)

Endret av Måneskinn
ekstra tanke
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at Erlend var så feig at Silje måtte fortelle at hun måtte dra🤦🏽‍♀️ Og  Vera har bare irritert meg hele sesongen , hun er altfor umoden og uerfaren til å gå inn i forhold til en så mye eldre mann. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladidag skrev (7 minutter siden):

Tenk at Erlend var så feig at Silje måtte fortelle at hun måtte dra🤦🏽‍♀️ Og  Vera har bare irritert meg hele sesongen , hun er altfor umoden og uerfaren til å gå inn i forhold til en så mye eldre mann. 

ja det var bare så utrolig kleint... altså, hæ??  For en fjott han er. Neimen ikke mye kar (slik jeg ser det) over han..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...