Gå til innhold

Jakten på kjærligheten 2023


Mollebolle

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent på neste episode jeg, så jeg nesten ikke vet hvilken fot jeg skal stå på 🤣 dette er noe av det rareste jeg har sett i denne programserien.... kommer virkelig ikke over det!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sett episoden om igjen, for å se om jeg overreagerte første gangen. Det er fortsatt ting jeg reagerer på her.

Jan Thomas lune stemme snakker i forkant av middagen om at dette skal bli et koselig møte, det virker jo helt absurd å tenke på nå i ettertid. 

Paret som bor i stabburet, Erlend og hans eventuelle partner må jo ha med disse menneskene å gjøre hver eneste bidige dag, hva i all verden har ført til at de har flyttet inn på tomten hans? De er jo nødt til å leve av det de finner i naturen og alt som drypper deres vei fra Erlends lommebok...

Under middagen virker denne Sara Oline veldig kynisk, kald og hun har planlagt hva hun skal si veldig nøye. Hun fortsetter med det ene ubehagelige spørsmålet etter det andre, i samme kalde toneleie, selv om Silje synes dette er ubehagelig. Måten Sara sa "du stiller spørsmålet tilbake i retur allerede ja...." hadde noe veldig ekkelt over seg også. Silje ble jo presset til å utlevere både seg selv og andre under denne middagen, og ble stilt spørsmål som "gråter du lett", som også er meget merkelig å stille. 

Hele middagen virket som et forsøk på å bryte ned Silje og verken Erlend eller noen andre, inkludert produksjonen hadde noe imot dette. 

Etter middagen virket det som Vera hadde hygget seg, frem til Silje mente dette ikke var tilfelle. Først da måtte Vera revurdere følelsene sine rundt middagen. Vera virker veldig naiv, som mente dette var hyggelig, og ikke klarte å plukke opp noe negativt i det hele tatt. Hun sa jo under middagen at hun hadde bodd på gård, likte økologisk mat så lenge det var på naturens premisser, det må jo ha gått rett hjem hos sekten. 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (16 timer siden):

For en sprø hipster sekt de vennene til erlend virker som. Ingen mann eller penger er verdt å holde ut med en person som omgir seg med sånne venner. Jeg hørte et av parene under middagen også bodde i stabburet til Erlend!? Hadde løpt om jeg var disse jentene, tenk at dette er nærmeste venner du skal ha i mange år fremover. Tenk å feire bursdager, bryllup, ferier, middager og helgeaktiviteter med den gjengen der... 

Hvis ikke jeg husker feil, så ble det tidligere sagt at dette paret også hjalp litt til på gården? 

Noen ganger oppfatter jeg Erlend som enkel. Jeg syns heller ikke han stiller frierne så veldig gode spørsmål for å bli kjent. Og sosialt oppegående er han hvert fall ikke når han godtar at Silje blir grillet. Han virket nesten litt kuet i nærvær av vennene sine. Godtok alt og forstod ikke alvoret før egentlig Silje svarte direkte når de gikk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleblomst skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke jeg husker feil, så ble det tidligere sagt at dette paret også hjalp litt til på gården? 

Noen ganger oppfatter jeg Erlend som enkel. Jeg syns heller ikke han stiller frierne så veldig gode spørsmål for å bli kjent. Og sosialt oppegående er han hvert fall ikke når han godtar at Silje blir grillet. Han virket nesten litt kuet i nærvær av vennene sine. Godtok alt og forstod ikke alvoret før egentlig Silje svarte direkte når de gikk.

Dette er ikke lenger jakten på kjærligheten, det er ikke det Erlend og hans venner søker. Men det er noe fascinerende og forstyrrende over det hele. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig fikk veldig sekt følese., som mange andre , med Sara Oline i lederstolen.. Da passer det  nok ikke med en sterk kvinne som flytter inn på gården. 

Jeg hadde ikke turt å flyttet inn der, om jeg så hadde aldri så god kjemi med Erlend . Dette var creepy.  Helt ærlig hadde jeg vært redd for å bli forgiftet , eller noe

Erlend er allerede fanget?  eller endel av denne filisofien om å leve i dette samfunnet ?

Frierne blir "sendt på kammerset"  så de kan diskutere dem videre. What? 

Håper damene løper fort og langt, og at Vera ikke lar seg fange inn i dette

 

Endret av Lana01
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (5 minutter siden):

Enig fikk veldig sekt følese., som mange andre , med Sara Oline i lederstolen.. Da passer det  nok ikke med en sterk kvinne som flytter inn på gården. 

Jeg hadde ikke turt å flyttet inn der, om jeg så hadde aldri så god kjemi med Erlend . Dette var creepy.  Helt ærlig hadde jeg vært redd for å bli forgiftet , eller noe

Erlend er allerede fanget?  eller endel av denne filisofien om å leve i dette samfunnet ?

Frierne blir "sendt på kammerset"  så de kan diskutere dem videre. What? 

Håper damene løper fort og langt, og at Vera ikke lar seg fange inn i dette

 

Hvis en av jentene flytter inn på gården blir det som starten på en skrekkfilm/thriller føler jeg.. det kan umulig ende bra

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekkel og ubehagelig scene. Samtidig dumt hvis Erlend er en skikkelig kar og vennene hans ødela for han og Silje med oppførselen sin.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2 har laget en egen artikkel om middagen på Tv2.no 

Overskriften er: "Jakten" seerne raser etter middag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje kan være stolt over hvordan hun håndterte situasjonen, og hun kom veldig godt ut av dette. Det virker som alle støtter henne, og hun har gjort en veldig fin figur i farmen 🙌

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal Sara, som har møtt jentene i et par timer, bestemme om det er røde flagg og komme i dybden på så kort tid? Det er jo Erlend som har hatt best tid til nettopp dette. Erlend må finne ut av dette, ikke be en venninne  på en aggressiv middag med ubehagelige spørsmål. Hvis det virkelig er Erlend som har bedt henne stille disse spørsmålene mister jeg bare enda mer respekt for han...

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der "finne røde flagg" er så 17 åringer på TikTok. Kom igjen.. de er voksne, normale mennesker (nuvel). Man ber ikke venninner finne "red flags" under en vennemiddag, og man tar heller ikke på seg "oppdraget". Hvilke folk er de egentlig? Har de sosial kompetanse på linje med tenåringer? 

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend virker ikke til å ta noe som helst ansvar i den artikkelen. Men for dere som har TV2 Play er det bare å gå tilbake til episoden, når Sara Oline spør hva slags forhold hun har til eksene så kan man høre Erlend sier i bakgrunnen "nå synes jeg det blir stilt gode spørsmål her sånn"

 

Også synes jeg det er rart å stille spørsmålet "hvordan ville det håndtere det om Erlend blir streng og hard?" Hva var det de mente med det??

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naapo920 skrev (1 minutt siden):

Erlend virker ikke til å ta noe som helst ansvar i den artikkelen. Men for dere som har TV2 Play er det bare å gå tilbake til episoden, når Sara Oline spør hva slags forhold hun har til eksene så kan man høre Erlend sier i bakgrunnen "nå synes jeg det blir stilt gode spørsmål her sånn"

 

Også synes jeg det er rart å stille spørsmålet "hvordan ville det håndtere det om Erlend blir streng og hard?" Hva var det de mente med det??

Reagerte også på det, og syns hun svarte utmerket. Min mann har aldri vært streng og hard, vi skjønte ingenting da vi så det. Og fulgte opp med «gråter du lett?» Altså, det gikk kaldt nedover ryggen min.

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å legge den middagen vekk, så skrudd var det. Og jo mer jeg tenker på detaljene av det som skjedde, jo verre blir det. Nei takk til hipster-squash-sekten! 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naapo920 skrev (8 minutter siden):

Erlend virker ikke til å ta noe som helst ansvar i den artikkelen. Men for dere som har TV2 Play er det bare å gå tilbake til episoden, når Sara Oline spør hva slags forhold hun har til eksene så kan man høre Erlend sier i bakgrunnen "nå synes jeg det blir stilt gode spørsmål her sånn"

 

Også synes jeg det er rart å stille spørsmålet "hvordan ville det håndtere det om Erlend blir streng og hard?" Hva var det de mente med det??

Hadde nesten glemt da Sara spurte om det... Tror både tv seerne og jentene ble litt tatt på sengen der. Erlend som virker så mild og rolig, at han skulle bli brå og voldsom, og at dette var noe hun spurte om? Virker som om Sara regnet med at Erlend skulle stramme opp jentene og sette dem på plass. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naapo920 skrev (7 minutter siden):

Erlend virker ikke til å ta noe som helst ansvar i den artikkelen. Men for dere som har TV2 Play er det bare å gå tilbake til episoden, når Sara Oline spør hva slags forhold hun har til eksene så kan man høre Erlend sier i bakgrunnen "nå synes jeg det blir stilt gode spørsmål her sånn"

 

Også synes jeg det er rart å stille spørsmålet "hvordan ville det håndtere det om Erlend blir streng og hard?" Hva var det de mente med det??

Merkelig spørsmål. Det gir følesen av at den som kommer inn der i gården, må følge de regler og krav som stilles. Temmes og være lydig.. Mulig jeg tar hardt i  , men det er noe ekkelt med det hele

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om denne sekten skremmer vekk alle jenter Erlend liker, slik at de aldri kan utgjøre en trussel mot de andre og i verste fall få barn med han. Sekten ønsker vel at om noe mot all formodning skulle skje med Erlend, at alt han eier og har tilfaller sekten. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...