Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klemmer dere sammen huden når dere setter den? Eller ikke?

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Klemmer dere sammen huden når dere setter den? Eller ikke?

Anonymkode: afe6e...2f7

Jeg gjør det. Samler flesk😄

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Klemmer dere sammen huden når dere setter den? Eller ikke?

Anonymkode: afe6e...2f7

Jeg gjør ikke det.

Anonymkode: f48e1...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør det. Samler flesk😄

Anonymkode: a4c7b...76f

 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg gjør ikke det.

Anonymkode: f48e1...99e

Har det noe å si tror dere? 😅

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Har det noe å si tror dere? 😅

Anonymkode: afe6e...2f7

Tror ikke det skal ha noe å si 🙂

Anonymkode: f48e1...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Klemmer dere sammen huden når dere setter den? Eller ikke?

Anonymkode: afe6e...2f7

Ja, det er lettere å sette sprøyten når man tar godt tak i en av valkene. Senere får jeg jo håpe at disse valkene skal krympe litt. 
I morgen skal jeg bruke den siste i min første pakke med W. Starter på uke 4.

Heia oss 😊

Anonymkode: 4ce43...99e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror svært få av de som bruker Wegovy har sittet hjemme på sofaen og ventet på et mirakel. De fleste kan mer om kosthold, kropp og trening enn de som er utdannet innen det, da mange av oss har holdt på med det hele livet. Jeg har nesten alltid klart å opprettholde en normal vekt, men det har vært en helvetes jobb. Det er så mye forskning på genetikk og sug etter mat/sukker, samt mangler på metthetsfølelse. Det er jo en grunn til at det ett enkelt stoff, kan gjøre at så mange mennesker da klarer å spise normalt. Selvfølgelig kan det gå over hvis man slutter, men muligheten for å lykkes er mye større hvis man i ett til to år bruker dette hjelpemiddelet til å få gode rutiner på mangder, trening og krympe magesekken. Da vil man jo bli raskere mett etter endt "kur" og ha et mye bedre utgangspunkt. Hvis du tror jeg syns det er gøy å være konstant kvalm, gå med hodepine og kaste opp, fordi det er en enkel utvei, tar du feil. 

Anonymkode: a4c7b...76f

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

 

Har akkurat tatt 2. dose nå i kveld. Ved begge doser jeg har satt så er det en synlig dråpe på huden når jeg tar ut nålen. Gjør alt etter boka. Er det sånn hos dere også? Hadde god effekt av første dose og mange bivirkninger, så regner med jeg fikk hele dosen?

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har akkurat tatt 2. dose nå i kveld. Ved begge doser jeg har satt så er det en synlig dråpe på huden når jeg tar ut nålen. Gjør alt etter boka. Er det sånn hos dere også? Hadde god effekt av første dose og mange bivirkninger, så regner med jeg fikk hele dosen?

Anonymkode: afe6e...2f7

Har skjedd meg flere ganger at det sitter igjen en dråpe på sprøtespissen. Du har fått hele dosen din 🙂

Anonymkode: f48e1...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har skjedd meg flere ganger at det sitter igjen en dråpe på sprøtespissen. Du har fått hele dosen din 🙂

Anonymkode: f48e1...99e

Takk for svar :) Du tenker at denne dråpen har sittet på sprøytespissen og så blitt værende på huden? For det er på huden jeg oppdager væsken.

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uka med Wegovy her. Ingen bivirkninger, annet enn en særdeles velkommen manglende konstant sultfølelse og søtsuget. Duverden så deilig at kroppen ikke skriker etter noe å putte i munnen hele tiden 😁😁

Har vel gått ned 2-3 kg, men orker ikke fokusere så mye på det foreløbig, nå gjelder det bare å få kostholdet på plass. 

Anonymkode: 643e5...67f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passer jeg inn 🙌
Dame på 32 år. Overvektig hele livet. Prøvd masse forskjellig, aldri med resultat. Aktiv i hverdagen men brukt mat mye til trøst. På et bedre sted i livet der jeg tar tak i det nå, så i kombinasjon med W så har dette hjulpet mye. 

Gått på wegovy siden april. Gått ned 23 kg. Føler sjeldent/aldri på sult, spiser MYE mindre porsjoner og fokuset på mat er borte. Det er første gangen i mitt liv fokuset på mat er borte 😅 Det er så deilig!!

Legen min mener jeg må være innstilt på å måtte gå på vedlikeholdsdose av wegovy etterhvert, og det er helt i orden om det så er resten av livet. Å kjenne meg mett, klare å stoppe å spise i tidet, ikke hele tiden ha fokuset på neste måltid har vært ekstremt befriende! Min jobb i dette er egentlig å klare å få i meg nok væske. 

Anonymkode: a0bd9...c56

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt wegovy i 3 uker. Jeg merket god effekt første uka, men kjenner mindre og mindre. Nå er jeg like søtsugen som før oppstart…

 

Endret av Perelandra
Omtale av medisindosering. Perelandra, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hagefryd skrev (På 5.10.2023 den 15.46):

Jeg har brukt wegovy i 3 uker. Jeg merket god effekt første uka, men kjenner mindre og mindre. Nå er jeg like søtsugen som før oppstart…

Det lurer jeg og litt på. Jeg skal øke i dag, og håper effekten tar seg opp. 

Anonymkode: 48b28...90e

Endret av Perelandra
Omtale av medisindosering. Perelandra, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig deilig å ikke ha det suget etter søtt! Nesten all craving er borte, ikke har jeg lyst på søtt og det er ikke noe problem å takke nei om noen byr på kaker etc. 

Er det slik «vanlige» folk har det? De som er naturlig slank og som aldri har vært nødt til å kjempe for å begrense matinntaket? 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 17.01):

Det er så utrolig deilig å ikke ha det suget etter søtt! Nesten all craving er borte, ikke har jeg lyst på søtt og det er ikke noe problem å takke nei om noen byr på kaker etc. 

Er det slik «vanlige» folk har det? De som er naturlig slank og som aldri har vært nødt til å kjempe for å begrense matinntaket? 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

Samme her. Elsker det, og ja, føler det er sånn vanlige folk har det.

Men jeg er nå på 8.uke, skal fortsette etter denne uka og, tenker jeg for jeg er så hinsides kvalm hver eneste dag. Føler det går skikkelig utover livskvaliteten min. Konstant kvalm og uggen😭😭

Noen som har noen tips til noe som har fungert?

Anonymkode: a4c7b...76f

Endret av Perelandra
Omtale av medisindosering. Perelandra, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her passer jeg inn 🙌
Dame på 32 år. Overvektig hele livet. Prøvd masse forskjellig, aldri med resultat. Aktiv i hverdagen men brukt mat mye til trøst. På et bedre sted i livet der jeg tar tak i det nå, så i kombinasjon med W så har dette hjulpet mye. 

Gått på wegovy siden april. Gått ned 23 kg. Føler sjeldent/aldri på sult, spiser MYE mindre porsjoner og fokuset på mat er borte. Det er første gangen i mitt liv fokuset på mat er borte 😅 Det er så deilig!!

Legen min mener jeg må være innstilt på å måtte gå på vedlikeholdsdose av wegovy etterhvert, og det er helt i orden om det så er resten av livet. Å kjenne meg mett, klare å stoppe å spise i tidet, ikke hele tiden ha fokuset på neste måltid har vært ekstremt befriende! Min jobb i dette er egentlig å klare å få i meg nok væske. 

Anonymkode: a0bd9...c56

Det er fremstilt som at det er et stort problem at vektnedgangen er avhengig av at man alltid må bruke disse medisinene. For de som har stor overvekt er det vel sannsynligvis mye bedre å bruke faste medisiner enn å gå masse opp i vekt igjen. Diabetikere bruker jo denne medisinen i årevis, fatter ikke hvorfor det skal være et så stort problem. Og man trenger kanskje ikke å bruke den fast heller, men som en kur i ny og ne.

Anonymkode: 14fef...37c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er så utrolig deilig å ikke ha det suget etter søtt! Nesten all craving er borte, ikke har jeg lyst på søtt og det er ikke noe problem å takke nei om noen byr på kaker etc. 

Er det slik «vanlige» folk har det? De som er naturlig slank og som aldri har vært nødt til å kjempe for å begrense matinntaket? 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

Det er nok endel slanke folk som kjemper ganske mye for å fortsette å være det. Tror ikke det er lett for noen i vårt samfunn. 

Anonymkode: 14fef...37c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har akkurat tatt 2. dose nå i kveld. Ved begge doser jeg har satt så er det en synlig dråpe på huden når jeg tar ut nålen. Gjør alt etter boka. Er det sånn hos dere også? Hadde god effekt av første dose og mange bivirkninger, så regner med jeg fikk hele dosen?

Anonymkode: afe6e...2f7

Det står jo godt forklart i pakningsvedlegget/bruksanvisningen om akkurat dette. Har du ikke lest den? 

Anonymkode: ea78e...bb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å hoppe inn her jeg også.

Kvinne, 30 år. Brukte først ozempic, og så over på wegovy. Gått ned over 40 kg, siden november 2022. Kun brukt laveste dose ozempic/wegovy. 

Hadde som mål å skape meg en ny og levedyktig livsstil, samt komme I form til å kunne gjennomføre bukplastikk og brystløft. Nå er plutselig hverdagen snudd fra å være kjempe aktiv og ha stort fokus på kosthold, til å måtte sitte/ligge mye- på grunn av nylig gjennomført bukplastikk.  Matinntaket er heller ikke topp; da jeg er nye kvalm av medisiner etter inngrepet. 

Veldig ambivalent situasjon, men alt til sin tid. 

Synes det er spennede å se/følge med på andre sine reiser/livsstilsendringer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...